Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren



Toon eerste bericht

101 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Katrien86 Ik heb de VoWifi voor je geactiveerd. 

Ik sluit graag aan in de rij. Sinds een tijdje een nieuw toestel, VoLTE werkte meteen, maar ben er gaandeweg achtergekomen dat VoWifi niet werkt. Instellingen van het toestel zijn OK (Samsung A33 5G), kan er een bereidwillige Proximus-medewerker het VoWifi-schakelaartje van mijn nummer ook “aan” zetten?

Ter info: zal voor maandag zijn als de PX forummedewerkers hier terug de draad opnemen.

@HadewychT , super ! dankjewel … mss een domme vraag , ik heb een iPhone 14 pro max , kan ik visueel zien of het werkt? 

 

bedankt

Steven

Ter info: je kan het weten of het werkt als je vliegtuigmode inschakelt en alleen wifi terug opzet en je dan kan bellen is het ok.

Wifisymbool
Naast het symbool wordt de aanbieder weergegeven. 


 

Beste,

 

Kunnen jullie dit voor mijn mobiel nummer ook activeren? (Vowifi)

Beste,

 

Kunnen jullie dit voor mijn mobiel nummer ook activeren? (Vowifi)

Maandag komen de PX medewerkers hier terug langs op het forum best het tel nr waarover het gaat in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zetten in één van de passende privé vakken of bv in het privé vak “ticket”, deze privé aangeduide tekstvakken kunnen alleen door PX medewerkers gezien worden.

Reputatie 4
Badge +2

@wodevi das fijn om te horen.

bedankt super !

Reputatie 1

Hey, ik wil ook weten of bij mij VoWifi actief is. Ik heb al een hele lange tijd aan maar komt maar niet in de statusbalk van mij. Hetzelfde geldt voor mijn vader en mijn broer. Kunnen jullie dit effe checken? Ik heb hun nummers bij “ticket” gezet in mijn profiel. Ik hoor het graag. 

 

m.v.g.

De optie van VoWifi is zichtbaar op mijn oneplus 8 pro, maar nog niet werkend (geen icoontje). Het zou fijn zijn moest dit voor mij ook geactiveerd kunnen worden, aangezien ik binnenshuis totaal geen ontvangst heb. Alvast bedankt!

beste, 

 

ik heb ook problemen met de VoWiFi. kan dit voor mij ook geactiveerd worden aub ? ik weet ook niet wat anders het probleem kan zijn. 

 

mvg

de toestellen waarvoor dit kan kun je hier vinden→ Bellen via wifi | Proximus

PX forummedewerkers kunnen dit activeren aan hun kant, maar op feestdagen komen ze hier niet langs.

Reputatie 7
Badge +2

@Massimo D. 

de aanvraag voor nazicht is verstuurd.

groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +2

@hadi amrane 

ik heb alle nummers nagekeken:

het nummer dat eindig op 31 heeft alle nodige opties reeds actief staan

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

kijk je deze link eens na? volg je de instructies? misschien is er nog iets fout in je toestel zelf?

hetzelfde voor het nummer dat eindigt op 24, en op 72 idem… 

groeten,

Tina

Reputatie 3
Badge

Goeiedag,  Mijn telefoonnummer werd vorige vrijdag van een bedrijfsabo overgezet op een pay and go (op mijn vraag in akkoord met mijn werkgever). Één dag nadien heb ik dat nummer laten opnemen in mijn Flex Fiber pakket en koos voor Mobile Flex Maxi.

Mijn mobiele lijn en mobiel internet werken sinds zaterdagavond, MAAR. VoWIFI en VOLTE staan bij Proximus blijkbaar nog niet actief. Kan iemand dit nakijken ?  Alvast bedankt! 

Hoi allemaal,

 

Ik zit met exact zelfde probleem, sinds vandaag naar Proximus overgestapt en ik krijg VoWifi niet geactiveerd. Alle stappen van de website gevolgd maar toch geen connectie. 

Bij mijn vorige provider werkte dit wel dus toestel (iphone 13 pro) is in orde.

Iemand die me kan helpen? 

 

Hartelijk dank! 

Joeri

Hoi allemaal,

 

Ik zit met exact zelfde probleem, sinds vandaag naar Proximus overgestapt en ik krijg VoWifi niet geactiveerd. Alle stappen van de website gevolgd maar toch geen connectie. 

Bij mijn vorige provider werkte dit wel dus toestel (iphone 13 pro) is in orde.

Iemand die me kan helpen? 

 

Hartelijk dank! 

Joeri

Ze moeten dit vanuit Proximus activeren op je nummer. Wacht nog even op een reactie van een medewerker, zij/hij zal dit kunnen activeren. Als dat gebeurd is zou het moeten werken. Zo ging het er in ieder geval bij mij aan toe, VoWifi werkt nu perfect.

Beste,

Ik heb min of meer hetzelfde probleem: VoWifi staat aan op mijn smartphone. Ikzelf kan bellen, maar ik kan enkel oproepen beantwoorden van personen die ook VoWifi geactiveerd hebben, alle anderen oproepen komen er niet door. Heeft dat ook iets met die activering te maken ?

 

Reputatie 7
Badge +3

@petervl 

Normaal niet, heb je de GSM al eens herstart?

 

Geert

@petervl

Normaal niet, heb je de GSM al eens herstart?

 

Geert

ja, al verschillende keren herstart, zelfs al geprobeerd om deze terug naar fabrieksinstellingen te laten keren. Dan werkt het terug voor enkele dagen...

Vandaar mijn vraag of het bij mij misschien ook aan de activering ligt ?

Is het mogelijk om VoLTE en VoWifi ook voor mijn nummer te activeren?

Alvast bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

@stevenalen123  Meer info over Vowifi vind je hier. Op de meeste toestellen zie je dan een wifi-symbool met een telefoonhoorntje ernbij. 

Beste, ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van Mobile Vikings, net voor VoWifi functionaliteit, omdat het bereik binnen zo slecht is. Ik kan voor zover ik kan zien de VoWifi functionaliteit niet gebruiken op mijn iPhone 14 Pro (WiFi bellen optie staat aan), moet dit nog geactiveerd worden? Ik heb getest door vliegtuigstand aan te zetten en dan WiFi terug in te schakelen, maar ik kan geen telefoongesprek tot stand brengen.

 

Alvast bedankt.

Reageer