Beantwoord

VoWIFI / VoLTE activeren


Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 30 June 2022, 11:31

Bekijk origineel

116 reacties

@HadewychT bedankt voor het activeren, het werkt nu. Spijtig dat dit men dit niet via de telefonische helpdesk wou doen, ondanks dat ik duidelijk had uitgelegd dat het probleem bij Proximus lag. 

Reputatie 7
Badge +4

@KoenraadV Ik heb VoWifi voor je geactiveerd. 

 

Goedemorgen,

 

Zou het mogelijk zijn om voor mijn GSM nummer (te zien in mijn profiel) de optie VoWiFi te activeren?

 

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@SV1 

ik heb je bericht doorgestuurd naar een collega

als we feedback krijgen, komen we hierop terug.

mvg,

Tina

De lijst is inderdaad niet up to date.

Zo heb ik vastgesteld dat nadat PX VoWifi actief gezet had dat het toch werkte, al stond mijn smartphone niet in hun lijst vermeld.

Reputatie 1

Aangezien ik geen antwoord kreeg in een ander topic, probeer ik hier dan maar eens…

 

Waarom zijn het enkel die telefoons die op de site vermeld staan die VoWifi ondersteunen bij Proximus? Er zijn nog talrijke andere merken die het ook ondersteunen, maar die blijkbaar niet door Proximus vrijgegeven worden. Zelf heb ik een Sony Xperia 1 II die het ondersteunt, maar niet in de lijst van Proximus voorkomt. VoWifi zou voor mij een hele hulp zijn, aangezien ik thuis binnenshuis niets van ontvangst heb op het gelijkvloers.

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Ik laat je nog feedback. @jasonMarys best meer info verschaffen onder je profiel. 

Kan VoWifi  geactiveerd worden voor mijn nummer dat ik in het veld “Ticket” gezet heb.

Zou het kunnen dat VoWifi nog niet ondersteund wordt voor de Samsung Galaxy Ultra 5G (staat in ieder geval nog niet vermeld in de PX lijst met VoWifi ondersteunde Samsung Toestellen)

@jasonMarys 

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag, zoals het gsm nummer waarover je het hier hebt). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad terug opnemen morgen.

Kunnen jullie voice over wifi ook voor mij activeren? Mijn toestel is compatibel - opgezocht en nagekeken en alles is lokaal geactiveerd.

Alvast bedankt

Dit moet inderdaad nog heel dikwijls geactiveerd worden bij PX zelf.

Beste Michael V van Proximus,

Nu staat VoWiFi inderdaad actief, maar dit stond dus niet actief!

Ik heb lang aan de telefoon gehangen om uiteindelijk de juist technicus aan de lijn te krijgen van Proximus om dit voor mij op te lossen. De fout zat dus weldegelijk bij Proximus!

Vriendelijke groeten

Reputatie 5
Badge +2

@esnoeck Vowifi staat reeds actief op uw nummer.

Alle stappen doorlopen zoals beschreven op de website van Proximus. iPhone versie is oké, iOS is oké en Bellen via wifi op de iPhone staat aan.

Het probleem ligt dus bij Proximus en ik heb hier op dit forum al veel over gelezen.

Graag dringend op te lossen door Proximus aub!

Graag aub dringend mijn VoWiFi activeren aub.

 

Ik ben zaakvoerder en heb helaas na mijn verhuis geen goede Proximus gsm verbinding op mijn kantoor.

 

Bij voorbaat dank!

Reputatie 5
Badge +2

@stevenalen123 Het nummer van uw vrouw zit in een speciaal contract. Om hier wijzigingen op te laten uitvoeren moet zij de telecom verantwoordelijke van haar werk raadplegen.

@HadewychT  , ik heb in mijn profiel een 2de nummer toegevoegd van mijn vrouw , Evelien die een gsm en abo heeft via haar werk … 

Kan je het hiervoor ook activeren aub ? dan kan zij eindelijk ook van thuis uit bellen :-)

bedankt

Steven 

Reputatie 7
Badge +4

@stevenalen123  Meer info over Vowifi vind je hier. Op de meeste toestellen zie je dan een wifi-symbool met een telefoonhoorntje ernbij. 

Ter info: je kan het weten of het werkt als je vliegtuigmode inschakelt en alleen wifi terug opzet en je dan kan bellen is het ok.

Wifisymbool
Naast het symbool wordt de aanbieder weergegeven. 


 

@HadewychT , super ! dankjewel … mss een domme vraag , ik heb een iPhone 14 pro max , kan ik visueel zien of het werkt? 

 

bedankt

Steven

Reputatie 7
Badge +4

@stevenalen123 Ik heb VoWifi geactiveerd op je nummer. Het is inderdaad compatibel met alle draadloze netwerken en zou dus ook op je Telenetverbinding moeten werken. 

@DaisyS @HadewychT kunnen jullie aub naar mijn bovenstaand probleem kijken en eventueel VoWifi aanzetten voor mijn nummer ? 

 

dankjewel ,

mvg

Steven

hi Martin,

 

Bedankt voor je antwoord, forumprofiel is ingevuld.

 

mvg

Steven

@stevenalen123 in afwachting van een reactie van een PX moderator:

Je hebt enkel een compatibele smartphone nodig, met de VoWiFi op actief en verbonden zijn met een wifi-netwerk thuis of ergens anders.

Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze de draad hier opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Hallo, 

 

Zelfde verhaal hier, geen ontvangst thuis , Proximus abonnement voor mobiele telefonie , Telenet voor TV en Wireless netwerk … 

Al 5 x met Proximus klantendienst gebeld  om Vowifi te activeren , 2 x mail toegestuurd gekregen met de correcte setting voor mijn gsm (staat allemaal correct ) 2 x 20-30 minuten aan de lijn gehangen en dan verbinding verbroken..

 

Laatste keer dat ik belde kreeg ik te horen dat VoWifi enkel ondersteund wordt op Proximus Wifi wat volgens mij niet correct is … 

ik hoop dat iemand van Proximus op dit forum mij kan helpen , begint echt belachelijk te worden… 

 

mvg

S

Reageer