Skip to main content

Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

@Jill Clinton

in normale omstandigheiden zou het  automatisch actief moeten staan. Maar bij een aantal moeten we het inderdaad manueel doen.

Fijn om te vernemen dat het nu wel werkt. 😊

 

Geert


 

@DexterBelgium Ik heb het voor jou geactiveerd.

Top, werkt inderdaad vlekkeloos, hartelijk bedankt voor de snelle reactie!


Dit moet inderdaad nog heel dikwijls geactiveerd worden bij PX zelf.


@AntonellaD Je verdient een medaille! Bedankt, het werkt!


@PWaegeman Ik heb het doorgegeven aan de technische dienst om het in orde te maken.Groetjes,Joel


@jasonMarys 

ondertussen best zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag, zoals het gsm nummer waarover je het hier hebt). Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is. Zodat de Proximus forummedewerkers (moderators) hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad terug opnemen morgen.


@Jarroo Ik heb het voor beide nummers in je profiel geactiveerd. Met deze tips zou het moeten werken


@Jarroo vul hiervoor best zoveel mogelijk gegevens aan in je forumprofiel zodat de PX forum medewerkers hiermee direct verder kunnen om maandag de instellingen aan hun kant te kunnen controleren, zet bv het betrokken telefoonnummer waarover het gaat in het tekstvak ticket 


@Martin  Ik laat je nog feedback. @jasonMarys best meer info verschaffen onder je profiel. 


@Ingrid78 

Beste

voor beide nummers is de aanvraag gedaan om na te kijken;

Groetjes

Tina

 


@SV1 

ik heb je bericht doorgestuurd naar een collega

als we feedback krijgen, komen we hierop terug.

mvg,

Tina


@Amedeeke  Dag, dit zou voor jou in orde moeten zijn. Laat je nog iets weten al het actief staat? Groetjes Luc


@KoenraadV Ik heb VoWifi voor je geactiveerd. 

 


Beste,

is het mogelijk om VoWifi te activeren op mijn gsm, heb al jaar en dag geen netwerk thuis, onmogelijk om te bellen noch sms’en.

 

 

 

Ik zou ook graag beroep doen op de kwaliteiten van de Forum-medewerkers hier 😉

Kan iemand even nakijken of voor mijn nummer (zie profiel) VoWifi geactiveerd is? 
 

Heel erg bedankt alvast!


Bedankt voor het antwoord, @tina.b , maar ‘t is dan wel vreemd dat mijn toestel in andere landen (oa. Nederland) wel VoWifi kan gebruiken. 😐

Alhoewel ook daar door bepaalde providers het niet wordt toegestaan en door andere wel. Zou het iets te maken hebben dat Sony telefoons niet meer via de providers worden aangeboden? 😇


@Katrien86 Ik heb de VoWifi voor je geactiveerd. 


@Denis_046 Ik heb het actief gezet voor je.

bedankt hoor

 

 

Zouden jullie VoWifi en VoLTE voor mij kunnen activeren ?


@GooDewo 

aanvraag is gedaan om ontbrekende opties toe te voegen;

groeten

Tina


Is het mogelijk om VoLTE en VoWifi ook voor mijn nummer te activeren?

Alvast bedankt. 


Wij zijn recentelijk overgestapt van Telenet naar Proximus met 2 nummers.

Daarnaast 2 nummers omgezet van Pay&Go naar abonnement.
VoWifi is niet geactiveerd.
Hoogst irritant aangezien wij in een nieuwbouw wonen en geen bereik binnen hebben.
De batterijen van de telefoons worden leeggezogen door steeds te zoeken naar netwerk.
We hebben allemaal vrij recente en compatibele telefoons en instelling is geactiviveerd.

Kan iemand ons hierbij helpen aub?
Alvast bedankt.

 


Dank je wel Daisy!


@GooDewo  Omdat de PX forummedewerkers je zouden kunnen verder helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, : Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden bv. de twee telefoonnummers ivm je betrokken vraag), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.


TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze maandag de draad hier terug opnemen: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".


Reageer