Skip to main content

Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

Ik zat in quasi dezelfde situatie als u (maandag portering IN vanuit Orange). Het bleek dat de automatische netwerkactivatie van vowifi niet goed verlopen was op mijn nummer (doorgaans automatisch, maar na portering kan dat blijkbaar even duren of moet het manueel getriggerd worden). De kans is dus groot dat gewoon de optie ‘vowifi’ nog niet correct actief staat. De Px-medewerkers op dit forum hier kunnen dat voor je in orde brengen (cfr. mijn case: VoWifi/VoLTE activeren | Proximus Forum). De kwaliteit van deze medewerkers is zeker hoger dan via de 0800 heb ik al gemerkt, zeker rond dit thema.

Wsl: nog even doorbijten, en daarna mag je - toch in mijn geval - een veel betere gesprekskwaliteit via vowifi verwachten (dan vowifi bij Orange).


@debovanm  Mijn excuses voor het ongemak. Ik heb de aanvraag om VoWifi te activeren gelanceerd via IM11936067. Groetjes, Antonella


@AntonellaD Je verdient een medaille! Bedankt, het werkt!


We zullen Antonella  inderdaad heel erg missen op het forum.


@debovanm @Martin  Ja dat verdient ze 🙂 Ook wij gaan haar missen.

Luc


beste, 

 

ik heb ook problemen met de VoWiFi. kan dit voor mij ook geactiveerd worden aub ? ik weet ook niet wat anders het probleem kan zijn. 

 

mvg


@Massimo D. 

de aanvraag voor nazicht is verstuurd.

groeten

Tina


@Massimo D.

ik krijg bevestiging dat het technisch is aangepast: kan je testen? 

groetjes

tina


@Massimo D.

ik krijg bevestiging dat het technisch is aangepast: kan je testen? 

groetjes

tina

@tina.b 

hetis inderdaad in orde sinds gisteren, alvast bedankt ! 

 

mvg

Massimo


Ik heb ook al meer als een week proximus… maar die voice over wifi komt er ook niet door, iemand een tip omdat te laten activeren. Ik heb een iphone 13 pro max die zou dat moeten ondersteunen.


Ter info: Maandag komen de Prox forummedewerkers terug langs hier en kunnen kijken of dit actief staat voor je gsmnummer.

Daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten, bvb het betrokken gsmnummer waarover je vraag hier gaat.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee aan de slag kunnen van zodra ze hier de draad opnemen maandag.  


@Amedeeke  Dag, dit zou voor jou in orde moeten zijn. Laat je nog iets weten al het actief staat? Groetjes Luc


bedankt super !


Hey, ik wil ook weten of bij mij VoWifi actief is. Ik heb al een hele lange tijd aan maar komt maar niet in de statusbalk van mij. Hetzelfde geldt voor mijn vader en mijn broer. Kunnen jullie dit effe checken? Ik heb hun nummers bij “ticket” gezet in mijn profiel. Ik hoor het graag. 

 

m.v.g.


@hadi amrane 

ik heb alle nummers nagekeken:

het nummer dat eindig op 31 heeft alle nodige opties reeds actief staan

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

kijk je deze link eens na? volg je de instructies? misschien is er nog iets fout in je toestel zelf?

hetzelfde voor het nummer dat eindigt op 24, en op 72 idem… 

groeten,

Tina


@hadi amrane

ik heb alle nummers nagekeken:

het nummer dat eindig op 31 heeft alle nodige opties reeds actief staan

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_vowifi_global/particulieren/support/telefonie/gsm-en-sim-kaart/gsm-instellen/bellen-via-wifi.html

kijk je deze link eens na? volg je de instructies? misschien is er nog iets fout in je toestel zelf?

hetzelfde voor het nummer dat eindigt op 24, en op 72 idem… 

groeten,

Tina

Beste Tina

 

uit het niets zie ik het voor de eerste staan in mijn netwerk instellingen “proximus VoWifi”, dus weet niet wat jullie hebben gedaan maar het heeft het alvast opgelost voor mij en hetzelfde geldt voor de andere nummers. 

Bedankt! 😄


Beste,

Het lijkt erop dat mijn nummer ook niet activeed is voor Volte.


@Dimi98655

 

Je hebt een compatibel toestel?

ter info : Deze opties worden in verschillende tijdspannes automatisch geactiveerd voor compatibele toestellen

ik laat het nakijken en hou je op de hoogte of dit nu al kan voor jouw nummer

groetjes

Tina


Ja want met een ander pay&go kaartje lukt het wel.

Alvast bedankt Tina. 


Beste,

Ook voor mij en mijn man werkt VoWIFI niet, zou iemand kunnen nazien of dit geactiveerd is?

Mvg !


@Ingrid78 

Beste

voor beide nummers is de aanvraag gedaan om na te kijken;

Groetjes

Tina

 


Beste,
Kan dit voor mij ook nagekeken worden aub?

Hier in onze buurt is er nauwelijks of geen gsm-signaal. Voice over wifi zou na al die jaren eindelijk een oplossing kunnen bieden…

Bedankt! 


@SvenQ  Ik doe het nodige en laat je spoedig nieuws


@SvenQ  Dit zou in orde moeten zijn. Best eens heropstarten. Groetjes Luc


@SvenQ  Dit zou in orde moeten zijn. Best eens heropstarten. Groetjes Luc

Beste Luc.M,

Ik zie alvast het symbooltje van Vo-Wifi, straks eens uittesten.

Dikke merci!


Reageer