Skip to main content

Kan iemand helpen om mijn VoWifi / VoLTE werkende te krijgen?

Ik ben sinds maandag overgestapt van Orange naar Proximus voor mobiel abbonnement (vastelijn en internet thuis zijn nog bij Orange).
Het lukt me maar niet om te bellen en/of gebeld worden. Ik weet dat het bereik waar ik gewoon niet geweldig is maar kon tot voor kort perf

Een kort overzicht:

  • Maandag belde ik met de Proximus helpdesk, die zei dat ze mijn probleem zouden escaleren naar 2de lijn en dat ik dezelfde dag nog zou opgebeld worden.
  • Dinsdag terug gebeld met de helpdesk. Persoon bezorgde me de infomail voor VoWIFI en beloofde me terug te bellen om op te volgen of het werkte.
  • Nog eens gebeld omdat het nog steeds niet werkte, ook niet nadat ik de VoWIFI instellingen had aangepast. Deze dame zei dat ik het niet goed had ingesteld, het anders aan mijn toestel lag en dat ze me anders niet kon helpen. Stuurde me door naar de Proximus winkel.
  • Woensdag ben ik bij een onafhankelijke winkel (die ook Proximus verdeelt) langsgeweest. Zij hebben de instellingen bekeken en bevestigd dat alles ok is.Terug doorgestuurd naar Proximus.
  • Woensdagnamiddag ben ik dan bij jullie in de winkel geweest. Daar kreeg ik de boodschap dat VoWifi niet werkt omdat mijn WIFI van Orange is en niet van Proximus. De enige oplossing zou zijn dat ik Proximus wifi zou moeten nemen (daarvoor moet er een kabel gelegd worden, etc...).
    Ik heb dit besproken met mijn partner en dit is geen optie want de wachtbuis is niet meer bruikbaar/beschadigd.
  • Hij heeft dan gisterenavond nogmaals met de helpdesk van Proximus gebeld om het probleem opgelost te krijgen. Waar ze hem vertelden dat het helemaal niet nodig is om de WIFI ook bij Proximus te hebben om VoWIFI te kunnen gebruiken.
    We hebben ondertussen ook gemerkt dat hij wel over Wifi kan bellen als we thuis zijn (Hij heeft een Proximus abbonnement via zijn bedrijf en kan dus wél bellen over het WIFI signaal van Orange).
  • Ik heb vanochtend opnieuw met de helpdesk van Proximus gebeld om een oplossing te vinden maar vandaag verwezen ze me door naar de helpdesk van Orange.
  • Dus gebeld naar de helpdesk van Orange met dezelfde info. Uiteraard konden ze me daar niet helpen want mijn mobiel abonnement is bij Proximus.
  • Deze ochtend terug gebeld naar de helpdesk van Proximus. Ik heb haar gevraagd of ze kon nazien of het geactiveerd is vanaf de Proximus zijde. Dame zei dat ik dat gewoon moet instellen op mijn telefoon. Ik zei haar dat dat niet klopt, gezien alle gelijkaardige info die ik hier op het forum terug kan vinden met gelijkaardige problemen.
    Ik vraag haar om te bevestigen of ze de optie nu aan gezet is of niet. Ze gooit de telefoon dicht!
  • Opnieuw gebeld en nu in wacht….

Dus ik heb het echt gehad en wil een oplossing om te kunnen bellen. Ik ben als sinds maandag onbereikbaar en het is onmogelijk om zelf te bellen als ik thuis ben.
Kunnen jullie dit aub zo snel mogelijk oplossen?
Ik betaal een abonnement en wil het ook kunnen gebruiken.

Goeieavond,

Ik heb net hetzelfde probleem.

Eerste en 1,5ste  lijn weten precies het bestaan niet af van vowifi/volte.

 

Ik heb een werkende proximus simkaart, weliswaar op zakelijke rekening (Ent Mob M), op mijn Oneplus 8T met vowif en volte actief.

Ik heb nu een nieuw abonnement gestart met een eigen nummer (Bizz Mobile M), maar daar komt volte en vowifi maar niet actief op deze zelfde Oneplus 8T.

Ik zie hierboven een aantal opgeloste cases, hopelijk kan mijn probleem op dezelfde manier opgelost raken.

 


@wodevi vowifi / volte is in orde voor je.


@wodevi vowifi / volte is in orde voor je.

Top Michael, vowifi en volte werken perfect! 

Proximus, ik blijf!


@wodevi das fijn om te horen.


Ik sluit graag aan in de rij. Sinds een tijdje een nieuw toestel, VoLTE werkte meteen, maar ben er gaandeweg achtergekomen dat VoWifi niet werkt. Instellingen van het toestel zijn OK (Samsung A33 5G), kan er een bereidwillige Proximus-medewerker het VoWifi-schakelaartje van mijn nummer ook “aan” zetten?


Ter info: zal voor maandag zijn als de PX forummedewerkers hier terug de draad opnemen.


@Jill Clinton 

de VoWiFi is geactiveerd op het profiel van je GSMnr.

 

Geert


Top Geert, werkt inderdaad nu, bedankt.

 

Het blijft me toch een mysterie waarom je hier individueel moet komen vragen om die VoLTE/VoWifi te activeren en waarom PX dat niet gewoon activeert voor iedereen. Als het in een specifiek geval toch niet ideaal werkt, kan die gebruiker het toch nog altijd uitschakelen in de instellingen van zijn telefoon?


@Jill Clinton

in normale omstandigheiden zou het  automatisch actief moeten staan. Maar bij een aantal moeten we het inderdaad manueel doen.

Fijn om te vernemen dat het nu wel werkt. 😊

 

Geert


Beste,

Ik heb min of meer hetzelfde probleem: VoWifi staat aan op mijn smartphone. Ikzelf kan bellen, maar ik kan enkel oproepen beantwoorden van personen die ook VoWifi geactiveerd hebben, alle anderen oproepen komen er niet door. Heeft dat ook iets met die activering te maken ?

 


@petervl 

Normaal niet, heb je de GSM al eens herstart?

 

Geert


@petervl

Normaal niet, heb je de GSM al eens herstart?

 

Geert

ja, al verschillende keren herstart, zelfs al geprobeerd om deze terug naar fabrieksinstellingen te laten keren. Dan werkt het terug voor enkele dagen...


Vandaar mijn vraag of het bij mij misschien ook aan de activering ligt ?


@petervl Wij activeren alleen maar mogelijkheid om gebruik te kunnen maken van vowifi. Alles in verband met werking is toestel gerelateerd.


@Michael V Kunt u mij dan bevestigen dat VoWifi geactiveerd is op mijn nummer ? Met dat antwoord kan ik dingen uitsluiten die te maken hebben  met dat probleem… (Volgens Oneplus ligt het probleem bij Proximus.)


@petervl Ja de optie vowifi is geactiveerd op je nummer.


Mijn vowifi werkt ook niet, kan iemand deze helpen activeren?


@Michael V Mijn vowifi werkt ook niet, kan iemand deze helpen activeren? Ik heb alle stappen overlopen maar het werkt niet. Indien nodig kan je langs jou kan het redetten of activeren? Grtjs


@Vic8367 Kan je je klantennummer toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.


@DaisyS ik heb het toegevoegd:)


Een medewerker heeft me net telefonisch geholpen en het werkt nu wel :)


Beste, ik ben een tijdje geleden overgeschakeld van Mobile Vikings, net voor VoWifi functionaliteit, omdat het bereik binnen zo slecht is. Ik kan voor zover ik kan zien de VoWifi functionaliteit niet gebruiken op mijn iPhone 14 Pro (WiFi bellen optie staat aan), moet dit nog geactiveerd worden? Ik heb getest door vliegtuigstand aan te zetten en dan WiFi terug in te schakelen, maar ik kan geen telefoongesprek tot stand brengen.

 

Alvast bedankt.


@Jarroo vul hiervoor best zoveel mogelijk gegevens aan in je forumprofiel zodat de PX forum medewerkers hiermee direct verder kunnen om maandag de instellingen aan hun kant te kunnen controleren, zet bv het betrokken telefoonnummer waarover het gaat in het tekstvak ticket 


@Jarroo Ik heb het voor beide nummers in je profiel geactiveerd. Met deze tips zou het moeten werken


@Jarroo Ik heb het voor beide nummers in je profiel geactiveerd. Met deze tips zou het moeten werken

Bedankt. VoWifi werkt nu op beide toestellen. 


Reageer