Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.



Toon eerste bericht

105 reacties

Reputatie 2
Badge

Je zit inderdaad nog op een trage ADSL lijn 

heb je de snelheidstest gedaan via wifi mss , want het is altijd beter van het te doen als je verbonden bent met je laptop aan de bbox via een utp netwerkkabel omdat wifi natuurlijk niet zo betrouwbaar is.

Ik hoop dat de proximus medewerkers het straks verder doorgeven aan de betrokken specialisten zodat kan nagetrokken worden wat er mogelijk is voor u om dit te verbeteren bv de tessares (https://www.tessares.net/) oplossing dus via bijkomende 4G modem of dat en nog andere uitbreidingen in de nabije toekomst voorzien zijn ….


test was via UTP...op wifi lukt hij niet.

 

Je zit inderdaad nog op een trage ADSL lijn 

heb je de snelheidstest gedaan via wifi mss , want het is altijd beter van het te doen als je verbonden bent met je laptop aan de bbox via een utp netwerkkabel omdat wifi natuurlijk niet zo betrouwbaar is.

Ik hoop dat de proximus medewerkers het straks verder doorgeven aan de betrokken specialisten zodat kan nagetrokken worden wat er mogelijk is voor u om dit te verbeteren bv de tessares (https://www.tessares.net/) oplossing dus via bijkomende 4G modem of dat en nog andere uitbreidingen in de nabije toekomst voorzien zijn ….

Reputatie 2
Badge

wat krijg je eigenlijk op dit adres / als klant,  als resultaat hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

en ook wat geeft dit hier
→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Als je TV wilt kijken via een Proximus decoder, zal dat met zo’n 4G modem in combinatie met de bbox niet mogelijk zijn. 

Even de test gedaan : internetsnelheid mogelijk volgens uw link als nieuwe klant : max downloadsnelheid : 4,1 Mbps en upload maximun : 0,5Mbps

Qua beschikbaarheid TV : 1 geen HD mogelijk.

ik heb vorig weekend nog een test gedaan met hun snelheidsrtest : download : 0,9Mbps en upload : 0Mbps...dit via vaste UTP verbinding van de bbox3

Dat ik geen HDTV had wist ik al van vorige interventies toen m’n TV-modem het begaf.

Reputatie 2
Badge

@ Martin, allereerst bedankt voor uw antwoord en hulp.

Even schetsen : de buren (over mij en naast me) wonen er inmiddels vast. Zij ervaarden net dezelfde problemen. Proximus is daar geweest en vertelden hen dat het problem gekend is en dat ze een 4G-modem (XDSL) bijplaatsen...dit werd inmiddels gedaan. De 4G ontvangst is er optimal. Mast erg kortbij.

Ze halen nu normale snelheden zodat ze tevreden zijn.

Tv kijken ze nog gewoon met hun bbox3 die gewoon naast de XDSL-modem is blijven hangen.

Ik heb reeds mails gestuurd en gebeld met de klantendienst en krijg steeds hetzelfde te horen dat ik er moet mee leren leven. M’n vrouw moet voor haar werk tijdens de vakantie bereikbaar blijven en via VPN-connectie kunnen inloggen op haar werk voor dringende zaken...dit lukte een jaar terug met veel problemen maar nu totaal niet meer. Muziek streamen via een google chromecast  en spotify lukt soms...een filmpje op youtube bekijken via een laptop die rechstreeks verbonden is via UTP (niet vie wifi) lukt op laagste resolutie niet...elke vijf seconden stopt het streamen en moet je twintig seconden wachten om weer bij te laden. De modem herstarten werd talloze keren uitgevoerd.

Het enige wat ik momenteel kan om te internetten is met m’n GSM (abonnement mee in het proximuspack) een  wifihotspot opzetten en via 4G en m’n laptop zo linken...dan gaat surfen perfect...maar door m’n datalimiet natuurlijk snel terug afgelopen.

 

 

 

wat krijg je eigenlijk op dit adres / als klant,  als resultaat hier → http://proximus.be/internetsnelheid 

en ook wat geeft dit hier
→ https://www.proximus.be/nl/id_cr_tvcheck/particulieren/proximus-tv-opties/be-tv/beschikbaarheid-van-proximus-tv.html

Als je TV wilt kijken via een Proximus decoder, zal dat met zo’n 4G modem in combinatie met de bbox niet mogelijk zijn. 

Reageer