Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.


Reputatie 2
Badge

Beste, omdat m’n gestarte topic onterecht bij opgeloste problemen is terecht gekomen, even een herhaling.

kort samengevat : openen van een gewone website kost enkele minuten. foto uploaden kost een aantal uren.

bovenstaande feiten zijn niet via wifi die nog trager is maar laptop verbonden via UTP. (bbox3-modem)

Enkele buren kregen de oplossing aangeboden van een modem die werkt via 4G...dit gaf een adequate oplossing.

helpdesk zegt echter dat dit bij mij niet nodig is...volgens hen is alles normaal (daarom m’n vraag via deze weg)

hier een link naar m’n topic:

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/enorm-traag-internet-in-ons-tweede-verblijf-proximus-zegt-dat-het-ok-is-50876

Aub Proximus Help mij.

 

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 29 July 2020, 13:13

Bekijk origineel

105 reacties

Reputatie 2
Badge

Even een update. Omdat ik nog geen reactie kreeg van iemand van Proximus zelf, ben ik terug zelf in actie geschoten. Eerst geprobeerd via chat, Nadat ik na twee uur nog steeds geen reactie kreeg buiten het eerste zinnetje “ we zoeken even een agent die u kan verder helpen, we komen zo terug.” Heb ik terug gebeld naar de helpdesk. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn die me leek te begrijpen. Ik heb voor volgende week maandag een afspraak kunnen regelen ginder met een technieker die komt kijken. Ik heb hem de oplossing met de 4G-modem uitgelegd.

Benieuwd hoe het loopt...ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

 

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Reputatie 2
Badge

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Dat vind ik het minste dat ik kan doen...er zijn hier heel wat mensen die flink wat nuttig opzoekwerk hebben gedaan voor mij. Even op de hoogte houden hoe het verder loopt vind ik dan vanzelfsprekend. Iedereen is benieuwd naar het resultaat en of er een oplossing komt.

Reputatie 7
Badge +3

@wimcha Er zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella

@wimcha Dat is toch zeker al heel goed nieuws :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@AntonellaD

 het is wel de eerste keer dat ik (hier) zie dat voor de oplossing Tessares & 4G geen technieker ter plaatse komt voor de installatie

toegegeven met een summiere/beknopte handleiding kan/mag dit normalerwijze geen enkel probleem vormen 

 

@AntonellaD je zegt: “Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding.”

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat de wanpoort van een bbox3 niet default actief staat en door een technieker moet eerst actief gezet worden om deze 4G modem aan zijn WAN poort te kunnen aansluiten?

Maar als er volgende maandag toch een technieker langskomt dan zal die dit natuurlijk wel kunnen activeren, indien het nodig is.

Reputatie 2
Badge

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 

Reputatie 7
Badge +3

Het product Improved Internet met de 4G modem (LTE) is van het type "Plug'n'play". De configuratie en activering van de dienst gebeurt automatisch tijdens de aansluiting. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

Dan zal de WAN poort waarschijnlijk van op afstand actief kunnen gezet worden dan.

Reputatie 2
Badge

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 

Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

 

Reputatie 2
Badge

Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

 

Beste, de overbuur is verwittigd en hangt papiertje op de deur bij ons voor Proximus...ze kunnen de modem bij hen achterlaten.

Vriendelijk bedankt.

Reputatie 4
Badge +1

Graag ons ook informeren als de ROP-kast die er reeds staat nog vóór 2024 (cnf planning Building Outphasing op hun site) actief wordt. 

Normaal zit er tussen het plaatsen van een dure ROP-kast en het activeren van de ROP maximum een jaar voor de aanleg van de Fiber, Elektriciteitsaansluiting, Testen, Keuring etc. 

Reputatie 7
Badge +3

@wimcha

Via de site van Bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren doorgeven:

https://track.bpost.be/preferences/?language=nl&utm_source=Track%26Trace&utm_medium=Homepage&utm_campaign=button&_ga=2.124346186.1991923036.1596020179-762515522.1596020179

Je gaat de zending kunnen opvolgen via de track & trace (zodra de zending is klaargemaakt) met het ordernummer R000000110000FKPBY + postcode:

https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl

Groetjes,
Antonella

 

Reputatie 2
Badge

@wimcha

Via de site van Bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren doorgeven:

https://track.bpost.be/preferences/?language=nl&utm_source=Track%26Trace&utm_medium=Homepage&utm_campaign=button&_ga=2.124346186.1991923036.1596020179-762515522.1596020179

Je gaat de zending kunnen opvolgen via de track & trace (zodra de zending is klaargemaakt) met het ordernummer R000000110000FKPBY + postcode:

https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl

Groetjes,
Antonella

 


ok prima. dankuwel.

ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

 

4G gaat dit maar tijdelijk oplossen, als er veel toeristen in de buurt zijn dat zakt de performance in elkaar, dat is hier in de Ardennen ook. Zorg voor een betrouwbare kabel verbinding, dat werkt meestal beter.

Reputatie 2
Badge

Beste, een update. Toen ik zaterdag aankwam hier vond ik bij de buren m'n pakje afgeleverd door de post. Toen ik het opende kreeg ik helemaal iets anders dan ik had verwacht.

Het pakket bevatte een Huawei Mobile wifi E5573 C een klein kastje met een GSM batterij en een bijgeleverde Sim kaart. Na de model opgeladen te hebben en de simkaart erin bevestigd werkte deze niet...geen contact met Proximus. Ik heb daarna de klantendienst gebeld en deze moest geïdentificeerd worden door hen. Dit werd gedaan en de modem creëert inderdaad een wifi-hotspot. Het bereik is echter een paar meter rond de modem. Dit is dus zeker niet de oplossing die hier besproken werd waar de 4 G modem aangesloten werd op de bbox3. De technieker waarbij nog een afspraak mee had kwam deze morgen. Hij zag de Huawei en zei me dat dat geen oplossing was...de snelheid wordt daarmee beperkt tot max 3 mbps om het 4g netwerk niet te overbelasten...dat had ik zelf ook al vastgesteld...volle 4 G ontvangst en toch maar een downloadsnelheid van 2 mbps. De technieker had dan de andere oplossing bij...het hybride systeem met de Sagem 4G zoals ik had verwacht. Hij heeft eerst m'n oude bbox3 vervangen door een jongere versie V3 en starten daarna de 4 G modem op...hij zei dat het werkte maar niet zoveel snelheidswinst zou geven...hij moest bellen met de technische dienst om hem te mogen plaatsen. Die weigerde dat. Hij nam de oplossing terug mee en zei dat het niet mocht. Hey probleem was zei hij dat de vaste ADSL lijn te traag was en eigenlijk geen internet en TV aankon. De TV opgeven zou 6 mbps maximum geven...met tv nooit meer dan 3 mbps max.

Hij had geen verdere oplossing,nam deXDSL mee en vertrok. Besluit, er is niks aan te doen voor er een VDSL connectie kan voorzien worden in het dorp. De oplossing XDSL 4 G...zoals de buren kregen kan Proximus niet meer toestaan.

Ik ben dus diep teleurgesteld.

Foto's van de verkregen zaken .. hieronder.

Reputatie 2
Badge

 

Die huawei Mobile wifi e5573C is gewoon een MIFI dit wil zeggen een
 mobile modem naar wifi converter (hotspot)
→  https://www.coolblue.be/nl/product/822121/huawei-e5573cs-322-white.html
→ Handleiding https://manuals.coolblue.be/2d/huawei-e5573cs-322-white.pdf

komt eigenlijk op het zelfde neer als  je uw smartphone gebruikt als hotspot wat het zelfde doet je mobiele verbinding omzetten naar een wifi hotspot.

Als de 4G antenne genoeg capaciteit kan leveren is dat allemaal goed en wel maar dat is niet altijd mogelijk. (Met een 4G+ netwerk zijn downloadsnelheden van maximaal 150 Mbps mogelijk)

De bbox is de laatste versie van de proximus bboxen namelijk de bbox3v+

maar die kan je natuurlijk geen snelheid boost geven zonder de hulp van de 4G-LTE modem. 

Reputatie 2
Badge

@Martin , inderdaad...zo ver was ik al mee. Maar uit de reacties hier had ik begrepen om de hybride oplossing te verkrijgen. Dit is inderdaad geen oplossing. Deze mag ook niet permanent aan de lader om als modem te dienen...ik haal er hoogstens een download mee van 3mbps. Onze buren naast ons en aan de overkant van de straat hebben intussen wel die oplossing en zijn erg tevreden met het resultaat. Blijkbaar zijn wij echter niet uitverkoren en hebben we er geen recht op.

Ik vond het eerlijk gezegd al raar want  normaal komt een technieker die installatie en instelling doen voor de plaatsing van een 4G  XDSL  Gateway!. 

Reputatie 7
Badge +4

Ter info 

Concreet bv. nakijken of er een alternatief mogelijk is op uw locatie via

Orange Flybox 4G internet@home

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox?msclkid=00ce713361981b5da19d2e1b31c0b3f3&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=b2c-act-nl-flybox-overview-alwayson-bra-orange&utm_term=orange%20flybox&utm_content=Flybox

(Telenet) Tadaam (4G internet & TV)

https://www.tadaam.be/

 

Indien de info m.b.t. het kadaster van de antennes “up to date” is in Wallonië

Ortho Nagimont antennemast Orange & Telenet

Orange : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz / LTE 4G 800 Mhz

Telenet : GSM 2G / UMTS 3G 2100 MHz / LTE 4G 800 MHz

Nadrin Rue Barrage

antennemast Orange & Proximus

Orange : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz

Proximus : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz

Engreux antennemast Proximus & Orange & Telenet

Proximus : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 & 2100 MHz / LTE 4G 800 MHz & 1800 MHz

Orange : GSM 22G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz / LTE  800 MHz

Telenet: GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 & 2100 MHz / LTE 800 & 1800 & 2100 MHz

 

 

P.S.

Wat was het resultaat van de xdsl4G test van de technieker in Mbps down/up? Ik vermoed dat de Proximus 4G dekking op basis van bovenstaande antennegegevens eerder beperkt is op uw locatie, correct?

 

Reputatie 2
Badge

@M_016 : de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest ..maar de ontvangst was vrij goed in de buurt van de bbox3..ik kon deze ontvangst echter serieus verhogen door de verbinding te maken met de UTP bekabeling in ons huis en de 4G modelm boven te plaatsen...ik heb overal aansluiting in het huis. Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen...maar de man ( trouwens een vriendelijke) kreeg na lang overleg geen toestemming en mocht hem niet plaatsen.

Reputatie 7
Badge +4

de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest 

Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen

Ik ben niet mee vrees ik dit lijkt mij eerder tegenstrijdig nee? Voor de xdsl&4G oplossing is er voor zover mij bekend een “snelheidsbeperking” van toepassing (prioriteit voor “gewoon” mobiel verkeer)

 

Naast bovenvermelde 4G alternatieven eventueel overwegen beroep te doen op de ombudsdienst telecom (uw adsl snelheid van x Mbps/Kbps down/up is niet meer van deze tijd en de xdsl&4G oplossing werd uw geweigerd)

Opmerking: Voor TV valt u normalerwijze terug op het deel xdsl alleen (=dus indien +/- 0.9 Mbps down zoals vermeld in uw 1e post is TV  via Proximus in principe onmogelijk tot vdsl2 beschikbaar is)

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

klacht voor bemiddeling

 

 

Reageer