Ik ben ten einde raad. We hebben in de Ardennen TV en internet via Proximus. (deel van een pack samen met m’n GSM) Het is maxi internet en de modem is een bbox3, Als je de laptop verbindt via vaste kabel duurt het openen van een website (bijvoorbeeld autoweek,nl) enkele minuten. een foto uploaden van 4MB duurt een paar uren. Ik heb meermaals gebeld naar de technische dienst...resetten modem, testen lijn, alles blijkt ok.
Enkele weken terug werd me aangeraden om iemand te laten komen voor Happy house. Nu blijkt volgens de website dat dit niet meer beschikbaar is. Af en toe moeten we een VPN-connectie maken om te kunnen werken vanop afstand, dit lukt gewoon niet.
Bij de buren (die er permanent wonen) hadden ze gelijkaardige problemen. Daar is Proximus echter wel langsgeweest en hebben ze een modem die werkt via 4G geinstalleerd. de 4G ontvangst is er prima. Inmiddels moet ik me behelpen met een hotspot via 4G die ik maak met m’n GSM maar door m’n datalimiet is dit een dure zaak.
Ik zoek hier echt een permanente oplossing...we betalen echt genoeg maandelijks om amper iets terug te krijgen.
Wie kan me raad geven?
Vriendelijk Bedankt Wim
Ps : woning is gelegen in Nisramont (la Roche-en Ardenne)