Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.


Reputatie 2
Badge

Beste, omdat m’n gestarte topic onterecht bij opgeloste problemen is terecht gekomen, even een herhaling.

kort samengevat : openen van een gewone website kost enkele minuten. foto uploaden kost een aantal uren.

bovenstaande feiten zijn niet via wifi die nog trager is maar laptop verbonden via UTP. (bbox3-modem)

Enkele buren kregen de oplossing aangeboden van een modem die werkt via 4G...dit gaf een adequate oplossing.

helpdesk zegt echter dat dit bij mij niet nodig is...volgens hen is alles normaal (daarom m’n vraag via deze weg)

hier een link naar m’n topic:

→ https://nl.forum.proximus.be/internet-10/enorm-traag-internet-in-ons-tweede-verblijf-proximus-zegt-dat-het-ok-is-50876

Aub Proximus Help mij.

 

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 29 July 2020, 13:13

Bekijk origineel

105 reacties

Reputatie 4
Badge +1

@wimcha , 

  1. Amper 600m tot KVD /ROP én links én rechts van de ROP langs de N843 géén VDSL (HDTV) geeft aan dat de ROP nog niet actief is of de glasvezel vanuit Orho nog moet doorgetrokken worden tot Nisramont.
    Heel uitzonderlijk is er soms een kort stukje (spoor, rivier, Fluxis gasleiding etc.) die niet vergund geraakt ?
    Glasvezel actief doch “ROP-kast volzet”  in een klein dorp als Nisramont is (quasi)onmogelijk.
     
  2. Bovenstaande  kan enkel door de Proximus studiedienst of door fieldtechnieker  (als hij terplaatse kan komen) bevestigd worden.
     
  3. Indien er geen kortetermijn vooruitzichten zijn voor afwerking puntje 1 is de aangehaalde 4G modem de beste en enige optie.  
Reputatie 7
Badge +3

@wimcha Er zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

 

Beste, de overbuur is verwittigd en hangt papiertje op de deur bij ons voor Proximus...ze kunnen de modem bij hen achterlaten.

Vriendelijk bedankt.

Reputatie 2
Badge

@wimcha

Via de site van Bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren doorgeven:

https://track.bpost.be/preferences/?language=nl&utm_source=Track%26Trace&utm_medium=Homepage&utm_campaign=button&_ga=2.124346186.1991923036.1596020179-762515522.1596020179

Je gaat de zending kunnen opvolgen via de track & trace (zodra de zending is klaargemaakt) met het ordernummer R000000110000FKPBY + postcode:

https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl

Groetjes,
Antonella

 


ok prima. dankuwel.

ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

 

Reputatie 2
Badge

Inmiddels terug contact gehad met Proximus. Er komt volgende week iemand langs om een Happy house onderzoek uit te voeren en de 4g dekking te controleren. Indien ok misschien dan toch nog de 4g XDSL oplossing.

Wordt vervolgd...

Reputatie 2
Badge

Inmiddels heeft Proximus me gebeld...huisbezoek (happy house)is gepland op 17augustus.

Ik neem een dag verlof om daar aanwezig te zijn. Hopelijk deze keer met een oplossing. Anders denk ik dat het tijd wordt om elders een andere oplossing te vinden.

In het weekend verschillende keren een snelheidstest gedaan op m’n GSM om te kijken welke snelheid ik haal op de 4G.

De downloadsnelheid varieert tussen de 23 en 79Mbps. Dat is zelfs beter dan ik in Boechout kan halen met m’n GSM op 4G. De XDSL-4G oplossing moet volgens mij zeker verbetering geven tegen de schamele 0,9 a 2Mbps via m’n vaste lijn.

wordt vervolgd...

Reputatie 2
Badge

 

Het is inderdaad altijd het zelfde verhaal hier met al die identieke gevallen die op het forum reeds revue gepasseerd zijn en is het duidelijk dat het initiatief en de doorzetting om voor de oplossing te zorgen, van Proximus zou moeten komen, en in feite ook van Proximus uit een minimum aan uitleg zou moeten komen waarom het voor het ogenblik niet mogelijk is om bv op VDSL aangesloten te worden en zeker ook wat er in de toekomst wel voorzien is om toch nog van die trage ADSL lijnen af te geraken!

Het zijn vooral die twee vraagtekentjes, die een klant op een trage lijn, ingevuld ziet :wink::relaxed:

Reputatie 2
Badge

Het is inderdaad altijd het zelfde verhaal hier met al die identieke gevallen die op het forum reeds revue gepasseerd zijn en is het duidelijk dat het initiatief en de doorzetting om voor de oplossing te zorgen, van Proximus zou moeten komen, en in feite ook van Proximus uit een minimum aan uitleg zou moeten komen waarom het voor het ogenblik niet mogelijk is om bv op VDSL aangesloten te worden en zeker ook wat er in de toekomst wel voorzien is om toch nog van die trage ADSL lijnen af te geraken!

De technieker zei dat hij inmiddels Nisramont begon te haten...steeds terug interventies doen en de mensen niet kunnen( mogen) helpen. Ik moest volgens hem zeker niet hopen op VDSL.  Dat zou de eerstkomende jaren hier niet komen.

Een snelheidstest vannacht met alles afgeschakeld ...enkel laptop met UTP verbonden gaf me een downloadsnelheid van 2,3Mbps....mijn telefoon via 4g gaf me 20Mbps.

 

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Dan zou een tussentijdse (in afwaching van nog beter :wink: ) 4G modem oplossing  zeker welkom zijn voor u.

zeker doen en hopelijk komt er goede feedback!

Reputatie 7
Badge +4

Er is zeker geen xdsl&4G Tessares probleem indien de adsl-lijn 1.1/0.4 Mbps aankan (deze is bij mij blijkbaar ook zo ingesteld alhoewel ze +/- 3 Mbps aankan)

Het is de eindapparatuur bij de klant (Bbox) die de ondersteuning 4G “aanvraagt” (internet access gateway - “Tessares-platform” - mobiele netwerk) voor up en download 

 

Zoals reeds eerder aangestipt op dit forum is de Proximus/Ookla speedtest niet betrouwbaar voor sommige types van lijnen (merkelijke onderschatting van de reële snelheid = de 4G ondersteuning komt laattijdig of niet op gang); de Mlab test bv. is normaal beter geschikt 

In hoeverre bovenstaande effectief het geval is bij de auteur laat ik in het midden 

Andere mogelijke oorzaken zijn de overbezetting van de 4G antenne op sommige momenten en/of een teveel aan internetverkeer op de Ortho-knoop of verderop in het netwerk (met o.a. hoge ping en packet loss tot gevolg)

 

Samengevat:

als het bij de buren in de onmiddellijke omgeving wel goed werkt zie ik niet in waarom het bij de auteur niet zou kunnen werken maar enkel Proximus kan het probleem uit de wereld helpen (desgevallend in overleg/samenwerking met de leverancier)

ook ik heb tenslotte beroep moeten doen op de leverancier om duidelijkheid te bekomen met betrekking tot mijn vraagstelling /klacht “upload”  (wat in principe zeker niet de taak is van een klant)

Reputatie 7
Badge +4

@Snor 

LEX = Ortho gepland 03/24

KVD staat in een zijstraatje van N843 iets verder dan nr 6B (nrs naderbij bijgelegen huizen niet direct zichtbaar)

Nisramont zit in een zgn witee/grijze zone en mogelijks is de vraag naar een xdsl&4G in de betrokken regio groter dan het aanbod (er is ook geen aanbod Voo)

 

 

Het ergste is dat we altijd in dergelijke gevallen van trage internetsnelheid (ook terugvallen van vdsl snelheden enz….)  op het zelfde eindresultaat moeten uitkomen

= Proximus alleen kan het oplossen maar dat die oplossingen in veel gevallen veel te lang op zich laten wachten!

Reputatie 2
Badge

Intussen betalen we wel het volle bedrag.. ik ben een geduldige en brave man maar ooit geraakt m'n geduld ook wel.eens op. Via de helpdesk geraak ik echter nergens. Bedankt dat er hier brave zielen zijn die m'n gezaagd willen aanhoren.

Reputatie 2
Badge

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Dat vind ik het minste dat ik kan doen...er zijn hier heel wat mensen die flink wat nuttig opzoekwerk hebben gedaan voor mij. Even op de hoogte houden hoe het verder loopt vind ik dan vanzelfsprekend. Iedereen is benieuwd naar het resultaat en of er een oplossing komt.

Reputatie 4
Badge +1

Blijvend dubbel gevoel:

  1. Enerzijds wordt aan hen die reeds over een comfortabele VDSL snelheid en HD beschikken nog méér gegeven via Fiber.
    Begrijpelijk als “Autonoom !!Beurgenoteerd bedrijf” 
     
  2. Anderzijds wordt aan de +/- 10% ADSL klanten, anno 2020 en nood aan performant Telewerk,  nauwelijks of geen 30Mbs vooruitzicht gegeven niettegenstaande onze overheid(belastingbetaler)  >50% eigenaar is van Proximus.

Doordenkertje: misschien kan onze overheid éénmalig zijn royaal dividend herinvesteren  in’t algemeen ICT-belang?
 

@wimcha Dat is toch zeker al heel goed nieuws :relaxed:

Reputatie 2
Badge

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 

Reputatie 7
Badge +3

Het product Improved Internet met de 4G modem (LTE) is van het type "Plug'n'play". De configuratie en activering van de dienst gebeurt automatisch tijdens de aansluiting. Groetjes, Antonella

Dan zal de WAN poort waarschijnlijk van op afstand actief kunnen gezet worden dan.

Reputatie 2
Badge

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 

Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

 

Reputatie 2
Badge

die zou gezegd hebben dat die er stond, volgens ik begrepen heb maar nog geen toelating van de gemeente  , maar de gemeente ontkent dit ! 

enfin wimcha, kan het morgen bevestigen of ik het juist geïnterpreteerd heb0

Inderdaad, dat was exact wat hij me zei. De buren hadden dit verhaal ook gehoord enkele maanden terug en aangezien ze de burgemeester goed kennen, vroegen ze dit na. Volgens hen was er nooit zulk een aanvraag van Proximus binnengekomen en zou een toelating daarvoor niet geweigerd worden.

 

Reageer