Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.



Toon eerste bericht

105 reacties

Het is inderdaad altijd het zelfde verhaal hier met al die identieke gevallen die op het forum reeds revue gepasseerd zijn en is het duidelijk dat het initiatief en de doorzetting om voor de oplossing te zorgen, van Proximus zou moeten komen, en in feite ook van Proximus uit een minimum aan uitleg zou moeten komen waarom het voor het ogenblik niet mogelijk is om bv op VDSL aangesloten te worden en zeker ook wat er in de toekomst wel voorzien is om toch nog van die trage ADSL lijnen af te geraken!

Reputatie 4
Badge +1

Het blijft  !!hoogst uitzonderlijk dat er reeds een dure ROP-kast geplaatst werd die pas over 4 jaar (2024) aktief zou worden n.a.v. het Proximus Building Outphasing project.

Normaal is dit binnen het jaar.
Dus ofwel werd de ROP-kast bij vergissing véél te vroeg geplaatst ofwel schort er iets met de vergunning voor’t aanleggen van de fiber tot aan de ROP.
Weet dat sommige gemeenten/steden een zogenaamde “sperperiode van een 3 tal jaar” hanteren NA het vernieuwen of aanleggen van een weg of voetpad.

Enkel als betrokkene burger (wet op de privacy) kan u dit zélf officieel navragen op de gemeente.
Of Proximus een door de gemeente opgelegde sperperiode mag vrijgeven aan zijn klanten weet ik niet.

Als er ooit een technieker terplaatse komt hem zeker vragen waar de ontbrekende schakel zich situeert.
Uw situatie is dermate uitzonderlijk dat het de moeite loont om de ware reden te achterhalen.

Ik heb nog eens nagedacht wat ik vroeger me laten wijs maken heb, ofwel heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.  Dus ik wacht nog eens het antwoord van M_016 af.

Maar volgen mij kun je zeker geen TV kijken indien je ADSL lijn geen minimum 3Mbps kan leveren dat nodig is voor een TV signaal in SD. Maar wat ik kan verkeerd geinterpreteed hebben is dat je geen TV zou kunnen kijken wanneer je adsl signaal zelf hoger is dan 3 Mbps als de combinatie gemaakt wordt van ADSL+4G !?

Bij Proximus kon je op ADSL zelf geen HD signaal bekijken . 

Reputatie 2
Badge

Bedankt al voor het opzoekwerk.. ik wacht even af of er morgen iemand van Proximus hier passeert op het forum. Aangezien bij de XDSL- oplossing de bbox3 ook blijft bestaan, moet tv toch mogelijk blijven, ze werken samen. Of zie ik dit verkeerd...de buren met deze oplossing kijken nog steeds Proximus TV.

Ah ja, op de vraag wanneer VDSL hier mogelijk zou worden was z'n antwoord duidelijk...niet de eerste jaren...het heeft prioriteit 0. Dit is nochtans een nieuwe verkaveling waar flink wordt bijgebouwd.

adsl (zelf met voldoende snelheid  bij de som ADSL/VDSL + 4G bvb 6Mbps + 4G snelheid=20Mbps ) in combinatie met 4G modem, was het toch niet mogelijk om een proximus decoder aan te sluiten , waar staat dat ergens dat het nu wel mogelijk is dan?

Reputatie 7
Badge +4

de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest 

Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen

Ik ben niet mee vrees ik dit lijkt mij eerder tegenstrijdig nee? Voor de xdsl&4G oplossing is er voor zover mij bekend een “snelheidsbeperking” van toepassing (prioriteit voor “gewoon” mobiel verkeer)

 

Naast bovenvermelde 4G alternatieven eventueel overwegen beroep te doen op de ombudsdienst telecom (uw adsl snelheid van x Mbps/Kbps down/up is niet meer van deze tijd en de xdsl&4G oplossing werd uw geweigerd)

Opmerking: Voor TV valt u normalerwijze terug op het deel xdsl alleen (=dus indien +/- 0.9 Mbps down zoals vermeld in uw 1e post is TV  via Proximus in principe onmogelijk tot vdsl2 beschikbaar is)

http://www.ombudsmantelecom.be/nl/hoe-klacht-indienen.html?IDC=41

klacht voor bemiddeling

 

 

Reputatie 2
Badge

@M_016 : de winst zou inderdaad redelijk beperkt zijn geweest ..maar de ontvangst was vrij goed in de buurt van de bbox3..ik kon deze ontvangst echter serieus verhogen door de verbinding te maken met de UTP bekabeling in ons huis en de 4G modelm boven te plaatsen...ik heb overal aansluiting in het huis. Hij dacht toch 30mbps te kunnen halen...maar de man ( trouwens een vriendelijke) kreeg na lang overleg geen toestemming en mocht hem niet plaatsen.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info 

Concreet bv. nakijken of er een alternatief mogelijk is op uw locatie via

Orange Flybox 4G internet@home

https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/flybox?msclkid=00ce713361981b5da19d2e1b31c0b3f3&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=b2c-act-nl-flybox-overview-alwayson-bra-orange&utm_term=orange%20flybox&utm_content=Flybox

(Telenet) Tadaam (4G internet & TV)

https://www.tadaam.be/

 

Indien de info m.b.t. het kadaster van de antennes “up to date” is in Wallonië

Ortho Nagimont antennemast Orange & Telenet

Orange : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz / LTE 4G 800 Mhz

Telenet : GSM 2G / UMTS 3G 2100 MHz / LTE 4G 800 MHz

Nadrin Rue Barrage

antennemast Orange & Proximus

Orange : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz

Proximus : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz

Engreux antennemast Proximus & Orange & Telenet

Proximus : GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 & 2100 MHz / LTE 4G 800 MHz & 1800 MHz

Orange : GSM 22G 900 MHz / UMTS 3G 900 MHz / LTE  800 MHz

Telenet: GSM 2G 900 MHz / UMTS 3G 900 & 2100 MHz / LTE 800 & 1800 & 2100 MHz

 

 

P.S.

Wat was het resultaat van de xdsl4G test van de technieker in Mbps down/up? Ik vermoed dat de Proximus 4G dekking op basis van bovenstaande antennegegevens eerder beperkt is op uw locatie, correct?

 

Ik vond het eerlijk gezegd al raar want  normaal komt een technieker die installatie en instelling doen voor de plaatsing van een 4G  XDSL  Gateway!. 

Reputatie 2
Badge

@Martin , inderdaad...zo ver was ik al mee. Maar uit de reacties hier had ik begrepen om de hybride oplossing te verkrijgen. Dit is inderdaad geen oplossing. Deze mag ook niet permanent aan de lader om als modem te dienen...ik haal er hoogstens een download mee van 3mbps. Onze buren naast ons en aan de overkant van de straat hebben intussen wel die oplossing en zijn erg tevreden met het resultaat. Blijkbaar zijn wij echter niet uitverkoren en hebben we er geen recht op.

Die huawei Mobile wifi e5573C is gewoon een MIFI dit wil zeggen een
 mobile modem naar wifi converter (hotspot)
→  https://www.coolblue.be/nl/product/822121/huawei-e5573cs-322-white.html
→ Handleiding https://manuals.coolblue.be/2d/huawei-e5573cs-322-white.pdf

komt eigenlijk op het zelfde neer als  je uw smartphone gebruikt als hotspot wat het zelfde doet je mobiele verbinding omzetten naar een wifi hotspot.

Als de 4G antenne genoeg capaciteit kan leveren is dat allemaal goed en wel maar dat is niet altijd mogelijk. (Met een 4G+ netwerk zijn downloadsnelheden van maximaal 150 Mbps mogelijk)

De bbox is de laatste versie van de proximus bboxen namelijk de bbox3v+

maar die kan je natuurlijk geen snelheid boost geven zonder de hulp van de 4G-LTE modem. 

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

Beste, een update. Toen ik zaterdag aankwam hier vond ik bij de buren m'n pakje afgeleverd door de post. Toen ik het opende kreeg ik helemaal iets anders dan ik had verwacht.

Het pakket bevatte een Huawei Mobile wifi E5573 C een klein kastje met een GSM batterij en een bijgeleverde Sim kaart. Na de model opgeladen te hebben en de simkaart erin bevestigd werkte deze niet...geen contact met Proximus. Ik heb daarna de klantendienst gebeld en deze moest geïdentificeerd worden door hen. Dit werd gedaan en de modem creëert inderdaad een wifi-hotspot. Het bereik is echter een paar meter rond de modem. Dit is dus zeker niet de oplossing die hier besproken werd waar de 4 G modem aangesloten werd op de bbox3. De technieker waarbij nog een afspraak mee had kwam deze morgen. Hij zag de Huawei en zei me dat dat geen oplossing was...de snelheid wordt daarmee beperkt tot max 3 mbps om het 4g netwerk niet te overbelasten...dat had ik zelf ook al vastgesteld...volle 4 G ontvangst en toch maar een downloadsnelheid van 2 mbps. De technieker had dan de andere oplossing bij...het hybride systeem met de Sagem 4G zoals ik had verwacht. Hij heeft eerst m'n oude bbox3 vervangen door een jongere versie V3 en starten daarna de 4 G modem op...hij zei dat het werkte maar niet zoveel snelheidswinst zou geven...hij moest bellen met de technische dienst om hem te mogen plaatsen. Die weigerde dat. Hij nam de oplossing terug mee en zei dat het niet mocht. Hey probleem was zei hij dat de vaste ADSL lijn te traag was en eigenlijk geen internet en TV aankon. De TV opgeven zou 6 mbps maximum geven...met tv nooit meer dan 3 mbps max.

Hij had geen verdere oplossing,nam deXDSL mee en vertrok. Besluit, er is niks aan te doen voor er een VDSL connectie kan voorzien worden in het dorp. De oplossing XDSL 4 G...zoals de buren kregen kan Proximus niet meer toestaan.

Ik ben dus diep teleurgesteld.

Foto's van de verkregen zaken .. hieronder.

4G gaat dit maar tijdelijk oplossen, als er veel toeristen in de buurt zijn dat zakt de performance in elkaar, dat is hier in de Ardennen ook. Zorg voor een betrouwbare kabel verbinding, dat werkt meestal beter.

Reputatie 2
Badge

@wimcha

Via de site van Bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren doorgeven:

https://track.bpost.be/preferences/?language=nl&utm_source=Track%26Trace&utm_medium=Homepage&utm_campaign=button&_ga=2.124346186.1991923036.1596020179-762515522.1596020179

Je gaat de zending kunnen opvolgen via de track & trace (zodra de zending is klaargemaakt) met het ordernummer R000000110000FKPBY + postcode:

https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl

Groetjes,
Antonella

 


ok prima. dankuwel.

ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

 

Reputatie 7
Badge +3

@wimcha

Via de site van Bpost kan je jouw leveringsvoorkeuren doorgeven:

https://track.bpost.be/preferences/?language=nl&utm_source=Track%26Trace&utm_medium=Homepage&utm_campaign=button&_ga=2.124346186.1991923036.1596020179-762515522.1596020179

Je gaat de zending kunnen opvolgen via de track & trace (zodra de zending is klaargemaakt) met het ordernummer R000000110000FKPBY + postcode:

https://track.bpost.cloud/btr/web/#/home?lang=nl

Groetjes,
Antonella

 

Reputatie 4
Badge +1

Graag ons ook informeren als de ROP-kast die er reeds staat nog vóór 2024 (cnf planning Building Outphasing op hun site) actief wordt. 

Normaal zit er tussen het plaatsen van een dure ROP-kast en het activeren van de ROP maximum een jaar voor de aanleg van de Fiber, Elektriciteitsaansluiting, Testen, Keuring etc. 

Reputatie 2
Badge

Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

 

Beste, de overbuur is verwittigd en hangt papiertje op de deur bij ons voor Proximus...ze kunnen de modem bij hen achterlaten.

Vriendelijk bedankt.

Reputatie 2
Badge

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 

Ik heb u een PB gestuurd...wil namelijk niet dat jullie vrijdag voor gesloten deur zouden staan.

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

 

Dan zal de WAN poort waarschijnlijk van op afstand actief kunnen gezet worden dan.

Reputatie 7
Badge +3

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 


De levering zal vrijdag gebeuren in La Roche-en-Ardenne. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Het product Improved Internet met de 4G modem (LTE) is van het type "Plug'n'play". De configuratie en activering van de dienst gebeurt automatisch tijdens de aansluiting. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

@wimchaEr zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella


Beste dat is erg goed nieuws, waar wordt deze geleverd? Ik ben pas ginder zaterdag. Deze mag natuurlijk ook geleverd worden op het factuur adres…(Boechout)

 

@AntonellaD je zegt: “Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding.”

Ik kan verkeerd zijn, maar ik dacht dat de wanpoort van een bbox3 niet default actief staat en door een technieker moet eerst actief gezet worden om deze 4G modem aan zijn WAN poort te kunnen aansluiten?

Maar als er volgende maandag toch een technieker langskomt dan zal die dit natuurlijk wel kunnen activeren, indien het nodig is.

Reputatie 7
Badge +4

@AntonellaD

 het is wel de eerste keer dat ik (hier) zie dat voor de oplossing Tessares & 4G geen technieker ter plaatse komt voor de installatie

toegegeven met een summiere/beknopte handleiding kan/mag dit normalerwijze geen enkel probleem vormen 

 

Reageer