Beantwoord

onwerkbaar traag vast internet in ons tweede verblijf in de Ardennen...smeekbede aan proximus voor een oplossing.



Toon eerste bericht

105 reacties

@wimcha Dat is toch zeker al heel goed nieuws :relaxed:

Reputatie 7
Badge +3

@wimcha Er zal vrijdag een 4G modem geleverd worden. Deze is eenvoudig zelf te installeren met de bijgeleverde handleiding. Groetjes, Antonella

Reputatie 2
Badge

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Dat vind ik het minste dat ik kan doen...er zijn hier heel wat mensen die flink wat nuttig opzoekwerk hebben gedaan voor mij. Even op de hoogte houden hoe het verder loopt vind ik dan vanzelfsprekend. Iedereen is benieuwd naar het resultaat en of er een oplossing komt.

Bedankt om ons op de hoogte te houden.

Reputatie 2
Badge

Even een update. Omdat ik nog geen reactie kreeg van iemand van Proximus zelf, ben ik terug zelf in actie geschoten. Eerst geprobeerd via chat, Nadat ik na twee uur nog steeds geen reactie kreeg buiten het eerste zinnetje “ we zoeken even een agent die u kan verder helpen, we komen zo terug.” Heb ik terug gebeld naar de helpdesk. Ik kreeg een vriendelijke man aan de lijn die me leek te begrijpen. Ik heb voor volgende week maandag een afspraak kunnen regelen ginder met een technieker die komt kijken. Ik heb hem de oplossing met de 4G-modem uitgelegd.

Benieuwd hoe het loopt...ik hou jullie in elk geval op de hoogte.

 

Reputatie 4
Badge +1

@wimcha , 

  1. Amper 600m tot KVD /ROP én links én rechts van de ROP langs de N843 géén VDSL (HDTV) geeft aan dat de ROP nog niet actief is of de glasvezel vanuit Orho nog moet doorgetrokken worden tot Nisramont.
    Heel uitzonderlijk is er soms een kort stukje (spoor, rivier, Fluxis gasleiding etc.) die niet vergund geraakt ?
    Glasvezel actief doch “ROP-kast volzet”  in een klein dorp als Nisramont is (quasi)onmogelijk.
     
  2. Bovenstaande  kan enkel door de Proximus studiedienst of door fieldtechnieker  (als hij terplaatse kan komen) bevestigd worden.
     
  3. Indien er geen kortetermijn vooruitzichten zijn voor afwerking puntje 1 is de aangehaalde 4G modem de beste en enige optie.  

@wimcha Als je een Bbox3 van het merk Sagemcom hebt, kunt u ook gebruik maken van het Sagemtool 0.13
om je lijnwaarden (snelheid) uit te lezen om de concrete situatie in te schatten
Sagemtool downloaden > klik hier
waar je dan inlogt als User en met User wachtwoord dat op een sticker van de bbox staat.

Het probleem dat kan meespelen werd hier reeds aangehaald dat de vraag naar 4G modem oplosingen kan te groot zijn en hun 4G capaciteit niet mag overbelast worden .

Maar het enigste  waar je zeker van bent is dat alleen de ware reden en de mogelijkheden weet en de mogelijke toekomstige oplossingen weet en de rest is speculatie, maar wel interessante informatie, dat is een feit. 

Maar waar je ook een antwoord zou moeten op krijgen is waarom je snelheid nu zo laag gezakt is tov vroeger!

Reputatie 2
Badge

ik denk dat je nu een beetje te enthousiast bent!

Maar ik blijf hopen voor u dat Prox toch nog wat goed nieuws kan brengen.


Ik blijf toch hopen...0,9Mbps downloadsnelheid via vaste UTP en een uploadsnelheid die hij als 0Mbps aangeeft en gewoon de volle pot betalen lijkt me toch niet echt een faire deal. wifi is zelfs niet bruikbaar..bereik is ok maar snelheid nog trager.

 

De buren hebben dus misschien geluk gehad dat ze meer respons kregen en hen een oplossing werd aangeboden.

Inmiddels kunnen we niet normaal surfen, zelfs onze thermostaat op afstand bedienen lukt maar na verwoede pogingen...meestal enkel ‘ s nachts.

ik denk dat je nu een beetje te enthousiast bent!

Maar ik blijf hopen voor u dat Prox toch nog wat goed nieuws kan brengen.

Reputatie 2
Badge

@Snor

LEX = Ortho gepland 03/24

KVD staat in een zijstraatje van N843 iets verder dan nr 6B (nrs naderbij bijgelegen huizen niet direct zichtbaar)

Nisramont zit in een zgn witee/grijze zone en mogelijks is de vraag naar een xdsl&4G in de betrokken regio groter dan het aanbod (er is ook geen aanbod Voo)

 

 


Als ik het goed begrijp maak ik dus een kans om XDSL&4G als oplossing te krijgen.

Het straatje op de foto ken ik...wij zitten in een zijstraat van de N843 maar langs de andere zijde...200m voorbij de kapel rechts omhoog. Ik schat ongeveer 600m van de KVD.

 

Dat is nuttige informatie, bedankt.

 

daarom dat ik de opmerking maakte dat die twee ?? het meest belangrijk waren :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@Snor 

LEX = Ortho gepland 03/24

KVD staat in een zijstraatje van N843 iets verder dan nr 6B (nrs naderbij bijgelegen huizen niet direct zichtbaar)

Nisramont zit in een zgn witee/grijze zone en mogelijks is de vraag naar een xdsl&4G in de betrokken regio groter dan het aanbod (er is ook geen aanbod Voo)

 

 

zeker doen en hopelijk komt er goede feedback!

Reputatie 2
Badge

Inderdaad, nu is het enkel nog de vraag hoe ik dit verwezenlijkt krijg door Proximus...elk contact met de klantendienst heb ik deze oplossing vermeld omdat dit bij de buren ook was gebeurd. Hopelijk kan ik via deze weg in contact komen met hen om een afspraak te regelen,

Iedereen al bedankt voor de nuttige info.  Charlotte (van het forum hier) ging proberen dat iemand van Proximus contact met me zou nemen. Ik hoop dat dit lukt.

Ik hou jullie zeker op de hoogte indien dit gebeurd.

 

Dan zou een tussentijdse (in afwaching van nog beter :wink: ) 4G modem oplossing  zeker welkom zijn voor u.

Reputatie 2
Badge

ter info:

links:KVD = kabel verdeelkast / rechts:ROP = glasvezelstraatkast

zie ook: → klik hier

 

Da’s al duidelijker.

Zodra ik ginder ben zal ik in het dorp op zoek gaan naar zo’n kasten.  Natuurlijk weet ik niet waarop ik aangesloten ben...in de straat zelf weet ik dat er zo goed als zeker geen enkele staat. Maar aangezien het bij de omliggende buren niet opglost kon worden buiten die 4G-modem denk ik al dat ik kan voorspellen wat het antwoord kan zijn. U mag gerust weten dat het dorpje 6983 Nisramont is… het is een piepklein gehucht ;er zijn maar een paar straten (veel van die kasten kunnen er zeker niet staan)

Maar nog liever zou ik hebben dat ik een afspraak zou kunnen krijgen dat er iemand van Proximus komt kijken...we zijn de eerste week van augustus daar aanwezig...ik offer daar graag wat vakantie aan op om een oplossing te verkrijgen. We moeten nu al de vakantie inkorten omdat m’n vrouw onmogelijk kan aanloggen voor haar werk.

ter info:

links:KVD = kabel verdeelkast / rechts:ROP = glasvezelstraatkast

zie ook: → klik hier

Reputatie 2
Badge
  1. Staat er naast de KVD waarop u aangesloten bent reeds een ROP?
  2. Zo ja graag de codificatie die op het naamplaatje (willekeurig vb. 91EEK0/215) staat en hoe groot is +/- de afstand tot de ROP. 
  3. Ik stel de vraag om te kunnen nakijken of uw LEX vermeld is in de jaarlijkse publieke Proximus publikatie tbv BIPT (en geïnteresseerde techneuten)  mbt “Building Outphasing, Mantra project, VDSL Long Reach etc.).
    Zo ja: kans op upgrade naar VDSL in  20?? 


Geen idee, waar de ondergrondse kabel op aangesloten is en wat voor kast er in het dorp staat...het is ook Chinees voor mij. Ik weet wel dat er buiten onder het wegdek reeds glasvezel klaarligt. Misschien helpt het je om te weten dat het bij de buren naast en over mij in de straat werd opgelost door XDSL-modem...dus ik vermoed dat VDSL nog niet kon.

 

 

 

 

Het zijn vooral die twee vraagtekentjes, die een klant op een trage lijn, ingevuld ziet :wink::relaxed:

Reputatie 4
Badge +1
  1. Staat er naast de KVD waarop u aangesloten bent reeds een ROP?
  2. Zo ja graag de codificatie die op het naamplaatje (willekeurig vb. 91EEK0/215) staat en hoe groot is +/- de afstand tot de ROP. 
  3. Ik stel de vraag om te kunnen nakijken of uw LEX vermeld is in de jaarlijkse publieke Proximus publikatie tbv BIPT (en geïnteresseerde techneuten)  mbt “Building Outphasing, Mantra project, VDSL Long Reach etc.).
    Zo ja: kans op upgrade naar VDSL in  20?? 
Reputatie 2
Badge

Wim,

 

Ik laat iemand van de administratieve dienst even contact met je opnemen om nazicht te doen of het bij jullie mogelijk is.


Dankuwel Charlotte!

Dat zou ik enorm appreciëren.

 

Reputatie 2
Badge

ja, die is laatst nog gerest door Proximus op afstand. Ik ben echt benieuwd.

Als het via deze weg lukt om ze te bereiken , ben ik het forum en jullie enorm dankbaar.

Het lijkt m’n laatste strohalm. Ik blijf liever bij Proximus omdat ik qua GSM-dekking erg tevrden ben. Dat ik geen HD-tv heb daar, daar kan ik mee leven.

 

Reputatie 7
Badge +4

Wim,

 

Ik laat iemand van de administratieve dienst even contact met je opnemen om nazicht te doen of het bij jullie mogelijk is.

heb je de bbox al eens gereset want 0,9 Mbps is wek erg traag 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mdm_reset_trouble/particulieren/support/internet/internet-thuis/problemen-met-internet/de-standaardinstellingen-van-het-wifi-netwerk-herstellen.html

Ben wel heel benieuwd wat Prox zal kunnen voorstellen voor u !

Reageer