Beantwoord

Internetverbinding valt weg



Toon eerste bericht

156 reacties

geen enkel probleem je moet doen waar je u zelf het best bij voelt en inderdaad als je behoefte hebt aan Proximus public wifi dan dient het ook voor niets en als je later toch zou denken het vandoen te hebben kun je nog altijd proberen.

je moogt “Eén SSID” laten uitstaan, 

Maar je zou eens terug moeten gaan kijken of je wifi-2.4 nog altijd op kanaal 11 staat 

door te surfen naar http://192.168.1.1  
Daar zie je dan USER staan wat je zo mag laten en het wachtwoord van USER die op je sticker van de bbox staat daaronder invoeren om zo te kunnen inloggen op de webpagina van je bbox3.

Dan kijken of het nog altijd op kanaal 11 staat.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/error-message-unins000msg-is-missing-when-trying/2d659942-6fec-4590-89e1-aa0b72b63618

= cfr advies @familievandesype 

maar ik zie daar ook IObit staan in het betrokken bericht dus ik vermoed dat zulks te maken zou kunnen hebben met het al dan niet wetens en willens gebruik/voorhanden zijn van “IObit malwarefighter op uw PC

https://www.iobit.com/nl/malware-fighter.php

Op het betrokken forum wordt als mogelijke oplossing verwijderen en opnieuw installeren naar voor geschoven

Indien er voor het verwijderen geen uninstall faciliteit zou voorhanden zijn , eventueel gebruik maken van bv. CCleaner tools feature

https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download

 

@SamuelD

Als antwoord op jouw vraag naar passende datums: Ik ben momenteel iedere dag thuis vanaf 10:00 uur. De technicus kan me bereiken op mijn gsmnummer dat in mijn profiel staat. k heb mijn profiel ondertussen ook aangevuld met mijn klantnummer. Dank voor je interventie.

 

Reputatie 3
Badge +1

Het staat nog steeds op kanaal 11   en de 5.0  staat op automatische keuze.

het opnieuw installeren is de methode die je in feite eerst altijd probeert en ook het meest aangeraden wordt (toch als het om geen malware programma gaat :slight_smile: ) en dan terug verwijderen, als de viruscanner deze weer niet probeert weg te halen (fals positief bv.) vooraleer je kunt desinstalleren, waardoor je dan weer in het zelfde straatje arriveert, wat ik wel doe in zo’n geval is de virusscanner tijdelijk uitzetten en na de uninstal dan terug activeren, en als dit niet lukt kun je de andere bovenbeschreven methoden uitproberen. Ik gebruik pas ccleaner enz. pas als het herinstalleren /deinstalleren niet lukt dat is natuurlijk persoonlijk omdat ik daar in het verleden al meer dan eens problemen mee gehad heb die het nog erger maakten dan het al was, maar je moet op den duur toch iets doen als je het op de normale manier niet opgelost krijgt, 

succes.

NB: En ja ik heb een beetje schrik gekregen van dergelijke tools :open_mouth:

Op de laptop gebruik je toch de 5.0 niet dus deze speelt geen rol 

Op de laptop zie ik dat de wifi-5.0 ook nu te zien is anders moet je eens proberen van met je laptop op de wifif-5.0-3C29 te werken dus verbinding maken met wifif-5.0-3C29 ipv nu op wifi-2.4-3C29 

Reputatie 3
Badge +1

Dag,

Die Wi-fi analyzer uit de Windows store,    hoe raak ik daar en verder ?

 

Toch nog vraagje waar er nog geen antwoord op was :

dat installeren van Prox. Pub. Wifi   ,  daar waar u “hier”  aanduidde   was toch de goeie handeling ?

Wat dan verder ? Stap 5 ?      En als er  toch een paswoord wordt gevraagd.

Is het login en pw van “my Proximus” toch de account  of moet er toch een nieuwe worden aangemaakt.

 

In bijlage ziet wat komt als ik klik op “toevoegen aan “

Daar staat login :   moet mailadres zijn en in vak ernaast staat mijn GSMnr ingevuld en het volgende :

 

Reputatie 3
Badge +1

IK heb dat geprobeerd maar krijg een vraagvenster om de beveiligingssleutel van het netwerk in te voeren   ……    of de knop  op de router in te duwen  .

Waar vind ik die beveiligingssleutel  en welke knop op de  router is het?

 

Ik vind het ook raar dat , zoals zopas,  de verbinding intact bleef nadat ik de Vodafone had verwijderd.

Precies of  ik die gebruik als startmotor wat toch de bedoeling niet is.

Nu zit ik weer de vodafone omdat ik de verbinding heb verbroken om via  5.0 te proberen.

 

bedoel je niet stap 4 ?  in het stappenplan → klik hier waar je uw wachtwoord voor public wifi kiest? 

Ik krijg niet hetzelfde te zien als u daar dit zal iets te maken hebben met het feit dat je een gsm in je pack hebt denk ik en heb dit niet, allee dat veronderstel ik toch.

Maar in ieder geval het wachtwoord voor proximus public wifi hoeft niet het zelfde te zijn als dit van myproximus

Als iemand een pack heeft met ook een gekoppelde gsm abo er in kan hij eens kijken of hij ook gevraagd wordt het oud nummer in te voeren want ik moet dit niet doen, ik heb die aangemaakt voor op mijn laptop te gebruiken en kan die ook gebruiken bv voor mijn pay & go gsm.

 

voor je wifi analyzer > klik hier 

en klik op downloaden.

heb je wel aangevinkt  “automatisch  verbinden” wanneer je inlogt om verbinding te maken met wifi-2.4-3C29 of wifif-5.0-3C29 .

beveiligingssleutel is je wifi wachtwoord dat op de sticker van je bbox staat, die je gebruikt om in te loggen op wif -2.4 of wifi-5.0 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb geklikt  op “maak een account aan “   en daar krijg ik de keus van ofwel mijn Inet comfort   ofwel  dat mobiel.

Dus deze laatste ligt nu stil .

 

besluit is dus dat Prox.Pub. Wifi   en My Proximus   2 aparte zaken zijn of niet.?

 

Dan kunnen we verder gaan.Dan moet ik geen rekening houden met de vraag volgens punt5  met dat OUDE WACHTWOORD.

*****************************************************************************************

Deze morgen ondervond ik terug problemen met verbrekingen (op mijn oude locatie in de living )

Na verplaatsing moest ik toch 2 x inloggen en dan heb ik de pc terug op de vorige plaats gezet en is nog steeds online gebleven, ondanks dat ik het scherm dicht deed en na anderhalf uur , bij openen, nog steeds online was.

 

Dus, is heel dat gedoe in feite te wijten aan mijn locatie in de living en de overschakeling op de 5.0

*******************************************************************

Sorry, ik heb je de laatste dagen wat werk bezorgd , heb wat bijgeleerd en hoop op constante situatie nu.

ter info:

Bij Proximus kan je

  1. een "My Proximus" login en wachtwoord hebben (en wijzigen).
  2. voor iedere mailbox een aparte login en wachtwoord hebben (en wijzigen).
  3. een PPPoE login en wachtwoord hebben (en wijzigen).
  4. een Proximus Smart WiFi (vroegere fon) login en wachtwoord hebben (en wijzigen).

Deze paswoorden hebben met mekaar niets te maken, tenzij je er zelf voor hebt gekozen
om telkens hetzelfde wachtwoord te gebruiken.

Het komt precies over alsof je vroeger reeds een login wachtwoord gebruikt hebt voor proximus Fon nu Proximus smartwifi genoemd aangezien er achter je oud wachtwoord gevraagd wordt!

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik lees hier boven allerlei uitleg en die eventueel naar een oplossing zou kunnen leiden.Blijkbaar zjn er ook twijfels.

Ik ben , zoals reeds gezegd, geen kei in computer . Laat staan iets oplossen maar …….. ik ben eens iets gaan proberen  met alle risico’s die erbij zouden horen.

Ik heb die iObit advance Care geinstalleerd    +   de iPbit uninstaller   +   de iObit defragmantatie en hiermee verschillende keren  laten herstarten .

Dan heb ik Revo uninstaller   (dat herinnerde ik mij van vroeger eens )  gedownload  en hierin heb ik steeds die iObit        meerdere keren “” aangevallen”  .  Allé   , proberen te verwijderen.

En dan de pc opnieuw opgestart.

Ik ben dan gaan kijken in Configuratiescherm/programma’s/programma’s en onderdelen    en zag nergens nog  iObit staan.

Vervolgens ben ik gaan zien in   “deze pc / lokale schijf (C)  / program files (86)  en daar  heb ik iObit ook kunnen verwijderen.

Terug de pc opgestart.

 

Maar …….  ik heb nu blijkbaar de ongedierte blijkbaar eraf kunnen krijgen maar of hiermee mijn probleem dat de Internet verbinding  steeds onderbreekt  is opgelost … dat weet ik niet   want momenteel ben ik nog altijd bezig via mijn mobiele >Vodafone modem.

Dus, ik ga nu nog niets onderbreken qua verbinding maar vraag jullie advies inzake .

Tot zo

Groeten,

Jean Paul

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

dan moet ik die 2.4 terug wijzigen ?

nee je moet die niet wijzigen maar probeer mss eerst eens om wifif-5.0-3C29  te selecteren in je lijst door erop te klikken en dan het wifi wachtwoord invoeren als men er om vraagt en ook best ook de optie “automatisch verbinden” aanvinken 

Inderdaad revo uninstaller is ook een bekende heb ik vroeger ook nog gebruikt.

Het is toch op je laptop via wifi dat je bedoelt dat de internet verbinding onderbreekt. 

En zijn er nog andere apparaten die je eventueel in huis hebt waarvan de wifi internet verbinding onderbreekt.

Als je de mogelijkheid hebt om met je laptop dicht bij de bbox te zetten verbreekt je internetverbinding dan ook.

Reputatie 3
Badge +1

Het is met de laptop dat de verbinding  verbreekt na enkele minuten . Dat gaat via een b-Box 3.  (de zwarte) 

 

Met  de smartphone ga ik ook via deze weg   (mobiele gegevens zijn dan uitgeschakeld )  en langs deze weg ondervind ik geen probleem.

 

De  2  TV ‘s   gaan  daar ook over via  2 decoders en PLC adapters en hierop geen probleem.

Zou het probleem ergens kunnen zitten in de laptop qua programmatie  op verbinding ?

Zoja, hoe kan dat opgelost worden.

 

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien moet je internet comfort selecteren, want als je GSM selecteert dan wil je Public Wi-Fi enkel koppelen en instellen op jouw GSM. Dan is er een stoorzender in jouw living of het signaal te zwak, aangezien je geen problemen hebt in een andere ruimte dichter bij de bbox3. 

het zou bvb kunnen dat je met je smartphone mss verbinding maakt met de 5.0 Ghz wifi band en je laptop bv met de 2.4 wifi band en dan zou het kunnen dat je 2.4 wifi band gestoord is want deze is een druk bezette band.

Maar het kan ook omgekeerd smartphone bv op 2.4 en laptop op 5.0 en zit je mss te ver van de bbox.

Daarom zou je al eens kunnen proberen als je met je laptop heel dicht bij de bbox staat of je dan nog het probleem ondervindt.

klik eens met linkse muisknop op onderstaan symbool aangeduid met rode pijl om te zien of je op wifi-2.4-xxxx of op wifi-5.0-xxxx contact maat met wifi

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Kom op hetzelfde resultaat, verbreking na enkele minuten.

Toen ik eerder de pc opstartte zag ik een landschap met een wit invulbalkje om mijn pincode in te voeren en dan wist ik dat het goed was.

Nu krijg ik dat landschap (wisselt om de minuut )  ook maar zonder dat veldje om mijn pincode in te voeren  tenzij ik op eender welke toets klik en dan komt het ook.

 

Zit nu weer op Vodafone.

 

 

Inderdaad , maar 2.4 zou dan normaal niet te zwak zijn al kan het zijn dat er dan geen stoorvrije 2.4 kanalen meer overschieten vandaar het voorstel om eventueel eens met wifi analyzer te gaan kijken en voor Public Wifi heeft hij internet gekozen,  zoals ik aangegeven had en daarmee begrijp ik het ook niet waarom dit niet gaat.

Reputatie 3
Badge +1

WIFI-2.4-xxxx

Reputatie 3
Badge +1

als ik op de gsm kijk naar instellingen - wifi zie ik hetzelfde staan

Reageer