Beantwoord

Internetverbinding valt weg


Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 
icon

Beste antwoord door SamuelD 21 April 2020, 09:07

Bekijk origineel

156 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Dirk, 

 

Kan je mij via een privé bericht je nummer even doorgeven? Dan kijk ik het graag even voor je na. 

licht de DSL led nog op van je bbox nog continu op als je signaal wegvalt

Martin,

Hmm, de led van “internet” gaat uit, en ik denk, ben er niet zeker van, dat de DSL led knippert. Zal bij volgende uitval nog eens goed observeren.

Dirk

 

Als de DSL knippert dan kan het probleem ook in de richting Proximus te zoeken zijn, uit de lijnmonitoring/meting kunnen zij dit zien of er fouten op de lijn zitten.

Heb je de bbox al eens gereset > klik hier

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk_0115 Ik heb je lijn uitgemeten en ik zie inderdaad heel wat storingen en onderbrekingen op je lijn. Hiervoor kunnen we een technicus ter plaatse sturen,  Kan je alvast enkele datums geven wanneer dit voor je past? Voeg ook even op je forum profiel je contact nummer toe zodanig de technicus kan opbellen.

@SamuelD

Als antwoord op jouw vraag naar passende datums: Ik ben momenteel iedere dag thuis vanaf 10:00 uur. De technicus kan me bereiken op mijn gsmnummer: ***. Ik heb mijn profiel ondertussen ook aangevuld met mijn klantnummer. Dank voor je interventie.

 

tip: best ook je gsm nummer niet op het openbaar forum zetten maar ook in je forumprofiel om eventueel misbruik te voorkomen 

@SamuelD

Als antwoord op jouw vraag naar passende datums: Ik ben momenteel iedere dag thuis vanaf 10:00 uur. De technicus kan me bereiken op mijn gsmnummer dat in mijn profiel staat. k heb mijn profiel ondertussen ook aangevuld met mijn klantnummer. Dank voor je interventie.

 

Ik heb dan een afspraak voor je geboekt op de eerstvolgende mogelijke datum: 23/04 van 10u tem 12u30. Technieker laat kwartiertje tot een halfuur op voorhand wel iets van zich weten.

@WenzelR  bedankt voor de service!

Reputatie 3
Badge +1

Wo 20-5-2020  11.22

 

Hallo,

Onlangs had ik contact met het Hulpcenter en ben ik goed geholpen maar we zijn niet verder gegaan met het andere probleem .

 

Ik kan terug het mailprogramma Proximus Mail gebruiken maar het volgende doet zich voor sedert enkele maanden:

 

Bij het opstarten met de laptop  kreeg ik altijd een landschapzicht met een beetje uitleg. Na enkele seconden verdween de uitleg en verscheen dan terug  onmiddellijk met een wit veld waarin ik mijn opstart pincode diende in te vermelden. Nu doet zich hetzelfde voor maar ik krijg dat wit venster niet , voor de pincode, maar wanneer ik een toets aanklik krijg ik het ook. Dus hieraan zie ik dat er iets gewijzigd is.

Dan na enkele minuten verbreekt de internetverbinding en dien ik een herstart te doen wat dan weer hetzelfde resultaat heeft  zoals ik juist beschreef.

 

Ik krijg dan steeds een foutmelding op het scherm van rtl120.pbl  met de vraag dit opnieuw te downloaden , maar ik heb dat niet weggedaan want ik wist zelfs niet wat dit is of wat het doet.

IK merk dat er sommige programma's op de pc zijn terecht gekomen die ikzelf niet heb geinstalleerd. Zo bv  iObit software updater  en advance system care.

Ik verneem ook dat dit artikel rtl120.pbl niet hoeft of zelfs moet van de pc genomen worden maar de juiste oplossing is er niet of toch ?

 

Wanneer ik die zaken open dan krijg ik dat venster met die foutcode. Daar staat in de blauwe balk  : softwareUpdater-systeemfout.

 

Heeft dit ermee te maken dat het Internet steeds verbreekt en/ of is er iets fout met de b-BOx3 ?

 

Kan de lijn  eens uitgetest worden  of toch een oplossing gegeven.

Momenteel werk ik via mijn Vodafone Mobiele modem omdat het via mijn Internet niet kan door de steeds maar durende verbrekingen.

 

Mijn laptop staat nog steeds op dezelfde plaats als 10 jaar geleden en had nooit inlogproblemen tot enkele maanden. Ik kon direct op Internet.

 

Dank bij voorbaat voor medewerking en hulp.

Jean Paul De Raedt

(ex pernr. 026764)

 

lees dit hier eens  > https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/rtl120bpl-is-weg/05506a59-bec8-459b-82f3-57ae481a6ae3

"Misschien komt het van Tuneup Utility's, best om Tuneup Utility's van je computer te verwijderen."

Reputatie 3
Badge +1

IK heb dat al gelezen .

Dat uneup Utility's vind ik niet terug in Configuratie ->programma’s zie ik daar niet tussenstaan onder de letter T.

De twee zaken die ik op mijn scherm zag ziet u in de bijlage,.

Ik veronderstel dat deze twee zaken de oorzaak kunnen zijn en mag verwijderen ?

 

 

je mag die twee programma’s verwijderen.

Reputatie 3
Badge +1

Bij poging om die twee te verwijderen krijg ik een andere melding :

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik zou ook aanraden om een volledig scan uit te voeren met jouw beveiligingsprogramma en ook met malwarebytes antimalware: https://www.malwarebytes.com/mwb-download/thankyou/  IOBIT komt ook met advertentiesoftware en wordt geclassificeerd als potential unwanted application.

daarom ook dat ik denk dat zijn beveiligingsprogramma zou kunnen zaken geblokkeerd hebben of in de vault gezet in dit verband.

Reputatie 6
Badge +3

Mijn bedoeling was ook om restanten te vinden. Malwarebytes is daar gespecialiseerd in als aanvulling op jouw huidige beveiligingsprogramma. Want wanneer je niet meer kan klikken op het verwijder programma kan het 2 zaken betekenen beveiligingsprogramma heeft dit verwijdert of werkt gewoon niet (doelbewust gedaan). Het eerste is het meest plausibele.  

Je moet met Malwarebytes toch ook opletten want die heeft enkele  jaren terug juist voor problemen gezorgd bij het verwijderen en toen heb ik gezocht op internet en blijkbaar waren er nog veel die over malwarebytes niet e spreken waren, maar natuurlijk kan dit nu mss anders zijn en dat het programma beter op punt staat dat weet ik natuurlijk niet, om die reden heb ik tot nu toe malwarebytes zelf niet meer gebruikt, want ik wil geen miserie bij ipv minder :relaxed: 
maar we zullen maar hopen dat Malwarebytes nu wel op punt staat .

Reputatie 6
Badge +3

Je mag ook niet vergeten dat iedere beveiligingsfabrikant al eens een foutieve update heeft uitgebracht waardoor belangrijke bestanden verwijdert werden. Soms nestelen infecties zich aan belangrijke systeembestanden waardoor deze in quarantaine worden geplaatst. Je kan ook voor de veiligheid een systeemherstelpunt aanmaken.  

Ja en het kan zelf zo ver gaan dat er in het systeem zoveel verwijderd werd dat je met systeemherstel er niet geraakt al vroeger meegemaakt dat ik na dagen en dagen zoeken toch heb moeten een fresh install doen om alles weer draaiende te krijgen, maar ja je kunt uiteindelijk maar van alles proberen en hopen dat het je toch op één of andere manier wel lukt

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/all/error-message-unins000msg-is-missing-when-trying/2d659942-6fec-4590-89e1-aa0b72b63618

= cfr advies @familievandesype 

maar ik zie daar ook IObit staan in het betrokken bericht dus ik vermoed dat zulks te maken zou kunnen hebben met het al dan niet wetens en willens gebruik/voorhanden zijn van “IObit malwarefighter op uw PC

https://www.iobit.com/nl/malware-fighter.php

Op het betrokken forum wordt als mogelijke oplossing verwijderen en opnieuw installeren naar voor geschoven

Indien er voor het verwijderen geen uninstall faciliteit zou voorhanden zijn , eventueel gebruik maken van bv. CCleaner tools feature

https://www.ccleaner.com/nl-nl/ccleaner/download

 

het opnieuw installeren is de methode die je in feite eerst altijd probeert en ook het meest aangeraden wordt (toch als het om geen malware programma gaat :slight_smile: ) en dan terug verwijderen, als de viruscanner deze weer niet probeert weg te halen (fals positief bv.) vooraleer je kunt desinstalleren, waardoor je dan weer in het zelfde straatje arriveert, wat ik wel doe in zo’n geval is de virusscanner tijdelijk uitzetten en na de uninstal dan terug activeren, en als dit niet lukt kun je de andere bovenbeschreven methoden uitproberen. Ik gebruik pas ccleaner enz. pas als het herinstalleren /deinstalleren niet lukt dat is natuurlijk persoonlijk omdat ik daar in het verleden al meer dan eens problemen mee gehad heb die het nog erger maakten dan het al was, maar je moet op den duur toch iets doen als je het op de normale manier niet opgelost krijgt, 

succes.

NB: En ja ik heb een beetje schrik gekregen van dergelijke tools :open_mouth:

Reputatie 3
Badge +1

Hallo,

Ik lees hier boven allerlei uitleg en die eventueel naar een oplossing zou kunnen leiden.Blijkbaar zjn er ook twijfels.

Ik ben , zoals reeds gezegd, geen kei in computer . Laat staan iets oplossen maar …….. ik ben eens iets gaan proberen  met alle risico’s die erbij zouden horen.

Ik heb die iObit advance Care geinstalleerd    +   de iPbit uninstaller   +   de iObit defragmantatie en hiermee verschillende keren  laten herstarten .

Dan heb ik Revo uninstaller   (dat herinnerde ik mij van vroeger eens )  gedownload  en hierin heb ik steeds die iObit        meerdere keren “” aangevallen”  .  Allé   , proberen te verwijderen.

En dan de pc opnieuw opgestart.

Ik ben dan gaan kijken in Configuratiescherm/programma’s/programma’s en onderdelen    en zag nergens nog  iObit staan.

Vervolgens ben ik gaan zien in   “deze pc / lokale schijf (C)  / program files (86)  en daar  heb ik iObit ook kunnen verwijderen.

Terug de pc opgestart.

 

Maar …….  ik heb nu blijkbaar de ongedierte blijkbaar eraf kunnen krijgen maar of hiermee mijn probleem dat de Internet verbinding  steeds onderbreekt  is opgelost … dat weet ik niet   want momenteel ben ik nog altijd bezig via mijn mobiele >Vodafone modem.

Dus, ik ga nu nog niets onderbreken qua verbinding maar vraag jullie advies inzake .

Tot zo

Groeten,

Jean Paul

 

 

 

 

Inderdaad revo uninstaller is ook een bekende heb ik vroeger ook nog gebruikt.

Het is toch op je laptop via wifi dat je bedoelt dat de internet verbinding onderbreekt. 

En zijn er nog andere apparaten die je eventueel in huis hebt waarvan de wifi internet verbinding onderbreekt.

Als je de mogelijkheid hebt om met je laptop dicht bij de bbox te zetten verbreekt je internetverbinding dan ook.

Reageer