Beantwoord

Internetverbinding valt weg


Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 
icon

Beste antwoord door SamuelD 21 April 2020, 09:07

Bekijk origineel

156 reacties

je hebt toch de volgende stappen gevolgd:

Volg de stappen hieronder om uw PC of Mac te verbinden via Public Wi-Fi. 

  1. Log in op de MyProximus website. Als u nog geen MyProximus-account hebt, dan moet u die eerst aanmaken en uw producten linken aan uw MyProximus-account. Als u al een login en wachtwoord hebt, ga meteen naar stap 5.
    download-proximus.pngMaak een Public Wi-Fi-account aan
  2. Selecteer een abonnement, indien gevraagd.
  3. Klik op de knop Een account aanmaken.
  4. Kies een login en wachtwoord voor uw account en klik vervolgens op de knop Bevestigen.
    • Login: uw login eindigt op @proximuswifi.be. Voor het deel vóór het @-teken kiest u een reeks van 1 tot 30 karakters.
    • Wachtwoord: kies een wachtwoord van exact 8 karakters dat minstens 1 letter en 1 cijfer bevat.
  5. Verbind met een Proximus Public Wi-Fi netwerk. 
  6. Geef uw login en wachtwoord in. Indien u dit wenst, kunt u het wachtwoord bewaren of automatisch verbinding maken door deze optie aan te vinken. U moet deze gegevens de volgende keer dan niet meer invoeren.

Na het inloggen bent u verbonden via Public Wi-Fi. Was Public Wi-Fi al ingesteld op een ander (mobiel) toestel? Als u een nieuwe Public Wi-Fi login en wachtwoord hebt aangemaakt, dan moet u uw andere toestellen opnieuw instellen!

Reputatie 7
Badge +4

@jpdr hebt u eventueel meerdere MyProximus accounts? Mobile internet laptop/tablet lijkt mij een oud mobiel internet plan

https://www.proximus.be/assets/content/pdf/custom/mob_internet_nl.pdf

https://www.proximus.be/nl/id_cr_tablaptop/particulieren/internetabonnementen/kies-jouw-optie/mobiel-internet.html

→ nakijken of er aan uw MyPx account ook een vast internet abo is gekoppeld

misschien gaat het over hetzelfde (reeds gedefiniëerd?) public wifi account dat bij wijziging via app automatisch toegekend wordt (zonder lgin/paswoord te moeten gebruiken) op de betrokken laptop/tablet

Reputatie 3
Badge +1

Dus, als ik het goed voor heb → ik kan inloggen in MY PROXIMUS    dan mag ik direct naar punt 5 .

Reputatie 3
Badge +1

Ik wacht nog op een antwoord van Martin.

 

Maar, ziehier wat ik heb :

  • Mobilus S       :  mijn GSM
  • TV
  • Internet  Comfort
  • Phone Line
  • Mobile Internet    (Vodafone Mobile Wifi )       
  •  gebruik ik nu voorlopig niet met die problemen die ik heb  van onderbreking.       PC doet het nu blijkbaar al de ganse dag goed.

Mijn pa heeft ook zo’n oud abo abonnement met Internet comfort ook met “mobiel internet /laptop” en ik zie daar niet het zelfde als bij u 

ik ga er naartoe als volgt 

http://myptoximus.be/  > MIJN PRODUCTEN >  INTERNET Comfort > Dan naar beneden scrollen tot aan APS  > klikken op “Proximus public Wifi “ dan kan je daar kiezen voor “wachtwoord” en en “bevestig wachtwoord”

Is het ook op die manier dat je er naartoe gaat ?

Reputatie 3
Badge +1

Bedoelt u dit :  en daarboven staat het GSM nr. van de GSM ervan.

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Inderdaad, dit lijkt mij toch de aangewezen weg

Het is ook beter dat je 5.0 (in plaats van 2.4) gebruikt gezien het nu gans de Tijd in orde blijft .

Reputatie 3
Badge +1

Lijkt mij nu precies de duidelijkste oplossing.

Ga ik nu nog verder met Prox.Pub.Wifi   naar punt 5 of ……..?

Gewoon ter informatie (hoef je niet nodzakelijk te installeren) maar als je wilt zelf controleren welke andere wifi signalen er binnenkomen kun je bv de gratis “wi-fi analyzer” windows app vanuit de windows store installeren.

Pas op stoorsignalen zoals bv van een microgolf oven (om maar iets te noemen) kun je hiermee niet zien 

Reputatie 7
Badge +4

Zoals aangeduid door @Martin public wifi kiezen krijgt u daar eventueel nog een keuzemenu tussen onderstaande en internet comfort bv?

 

& zie video Proximus voor aanmaken smartWifi (ondertussen public WiFi) voor PC

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html#/pc

 

Hij heeft de goeie weg al gevonden komt in orde  :relaxed:

ik heb dit al gepost hier voor de PC zoals in je link aangegeven staat.

Reputatie 3
Badge +1

IK denk dat die link hierboven een beetje TE is voor  verder te gaan en ik wens zeker niets te wijzigen in mijn GSM nu ik alles kan bereiken.  Surfen met de GSM doe ik al niet behalve eens Googlen.

 

De optie was om de pc goed te laten functioneren tenzij langs de bBox3 of Prox. PUB.Wifi

Nu de  pc zich gedraagt ben ik al heel tevreden dat het spel werkt.

Ik zal wel bij die 5.0   blijven en hij kondigt zich zelf als  1ste aan o de verbindingslijst.

Let op : ik waardeer ten zeerste alle hulp maar ik zei reeds geen crack te zijn in deze zaken.

 

 

 

geen enkel probleem je moet doen waar je u zelf het best bij voelt en inderdaad als je behoefte hebt aan Proximus public wifi dan dient het ook voor niets en als je later toch zou denken het vandoen te hebben kun je nog altijd proberen.

Reputatie 3
Badge +1

Dag,

Die Wi-fi analyzer uit de Windows store,    hoe raak ik daar en verder ?

 

Toch nog vraagje waar er nog geen antwoord op was :

dat installeren van Prox. Pub. Wifi   ,  daar waar u “hier”  aanduidde   was toch de goeie handeling ?

Wat dan verder ? Stap 5 ?      En als er  toch een paswoord wordt gevraagd.

Is het login en pw van “my Proximus” toch de account  of moet er toch een nieuwe worden aangemaakt.

 

In bijlage ziet wat komt als ik klik op “toevoegen aan “

Daar staat login :   moet mailadres zijn en in vak ernaast staat mijn GSMnr ingevuld en het volgende :

 

bedoel je niet stap 4 ?  in het stappenplan → klik hier waar je uw wachtwoord voor public wifi kiest? 

Ik krijg niet hetzelfde te zien als u daar dit zal iets te maken hebben met het feit dat je een gsm in je pack hebt denk ik en heb dit niet, allee dat veronderstel ik toch.

Maar in ieder geval het wachtwoord voor proximus public wifi hoeft niet het zelfde te zijn als dit van myproximus

Als iemand een pack heeft met ook een gekoppelde gsm abo er in kan hij eens kijken of hij ook gevraagd wordt het oud nummer in te voeren want ik moet dit niet doen, ik heb die aangemaakt voor op mijn laptop te gebruiken en kan die ook gebruiken bv voor mijn pay & go gsm.

 

voor je wifi analyzer > klik hier 

en klik op downloaden.

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb geklikt  op “maak een account aan “   en daar krijg ik de keus van ofwel mijn Inet comfort   ofwel  dat mobiel.

Dus deze laatste ligt nu stil .

 

besluit is dus dat Prox.Pub. Wifi   en My Proximus   2 aparte zaken zijn of niet.?

 

Dan kunnen we verder gaan.Dan moet ik geen rekening houden met de vraag volgens punt5  met dat OUDE WACHTWOORD.

*****************************************************************************************

Deze morgen ondervond ik terug problemen met verbrekingen (op mijn oude locatie in de living )

Na verplaatsing moest ik toch 2 x inloggen en dan heb ik de pc terug op de vorige plaats gezet en is nog steeds online gebleven, ondanks dat ik het scherm dicht deed en na anderhalf uur , bij openen, nog steeds online was.

 

Dus, is heel dat gedoe in feite te wijten aan mijn locatie in de living en de overschakeling op de 5.0

*******************************************************************

Sorry, ik heb je de laatste dagen wat werk bezorgd , heb wat bijgeleerd en hoop op constante situatie nu.

ter info:

Bij Proximus kan je

  1. een "My Proximus" login en wachtwoord hebben (en wijzigen).
  2. voor iedere mailbox een aparte login en wachtwoord hebben (en wijzigen).
  3. een PPPoE login en wachtwoord hebben (en wijzigen).
  4. een Proximus Smart WiFi (vroegere fon) login en wachtwoord hebben (en wijzigen).

Deze paswoorden hebben met mekaar niets te maken, tenzij je er zelf voor hebt gekozen
om telkens hetzelfde wachtwoord te gebruiken.

Het komt precies over alsof je vroeger reeds een login wachtwoord gebruikt hebt voor proximus Fon nu Proximus smartwifi genoemd aangezien er achter je oud wachtwoord gevraagd wordt!

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien moet je internet comfort selecteren, want als je GSM selecteert dan wil je Public Wi-Fi enkel koppelen en instellen op jouw GSM. Dan is er een stoorzender in jouw living of het signaal te zwak, aangezien je geen problemen hebt in een andere ruimte dichter bij de bbox3. 

Inderdaad , maar 2.4 zou dan normaal niet te zwak zijn al kan het zijn dat er dan geen stoorvrije 2.4 kanalen meer overschieten vandaar het voorstel om eventueel eens met wifi analyzer te gaan kijken en voor Public Wifi heeft hij internet gekozen,  zoals ik aangegeven had en daarmee begrijp ik het ook niet waarom dit niet gaat.

Reputatie 6
Badge +3

Daar ben ik nog niet zo zeker van want hij zei dit: Ik heb geklikt  op “maak een account aan “   en daar krijg ik de keus van ofwel mijn Inet comfort   ofwel  dat mobiel.  Anders zou er niet naar jouw GSM nummer gevraagd moeten worden.  Het zal eerder storing zijn. Op de 2,4 band zijn er veel overlappende kanalen, zeker in appartementen kunnen zoals jezelf al zei storingen zijn van naburige modem/routers.

 

maar dan heef hij mijn aanduiding met de pijl op de screenshot die ik geplaatst heb, niet gevolgd volgens u, ik had begrepen van wel, dan moeten we inderdaad eerst een bevestiging afwachten om daar 100% zeker van te zijn.

Reputatie 3
Badge +1

Ik herinner mij dat ik eens die Fon Spot heb geprobeerd maar verder nooit gebruikt en daar heb je wel juist dat ik daar een paswoord heb aangegeven. Zal eens goed moeten nadenken.

Maar ik gebruik de pc nergens anders dan thuis en aan Zee.

Hier heb ik mijn inlog , mits en kleine verplaatsing in de living, en aan Zee heb ik het lokale netwerk.

Kijk, ik heb nu terug een kleine verplaatsing gedaan intern en na 2x inloggen  kan ik terug naar mijn vertrouwde plaats.  Verbinding blijft.

Zo’n PC freek ben ik nu ook niet maar heb graag dat het werkt.

Ik denk dat we hier kunnen afsluiten  en verder doen met hetgeen we hebben bereikt. Mocht ik nog verder problemen hebben dan zal ik eens naar de winkel gaan en de pc eens laten nakijken.

Zo, Martin en familievandesype ,   nog eens hartelijk dank voor de bijstand .

Groeten,

Jean Paul

 

Reageer