Beantwoord

Internetverbinding valt weg



Toon eerste bericht

156 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Even t.a.v. familievandesype

+

 

Martin,

Hallo,

Vooreerst bedankt voor uw tussenkomst en goede bedoelingen en raad maar zoals ik reeds aanhaalde heb ik geen nota van wijzigingen in een pc.

De uitleg die daar gegeven wordt is mij toch onduidelijk.

Hieraan durf ik mij niet te wagen.

Wat u bedoelt  dat de pc de verbinding zoekt met de eerst gerangschikte is de mobiele wifi. 

Ik zit nu aan de kust op het private netwerk ingelogd en de mobiele wifi komt zelfs niet voor in de lijst met beschikbare wifi's. Dus , als hij uitstaat , zoals steeds thuis wanneer ik verbinding zoek met de net bBOx3  daar komt hij ook niet als eerste op de lijst. maar altijd de 2.4  .

De pc heeft toch geen eigen wil ?

IK heb de mobiele wifi mee maar deze hier nog niet gebruikt en hij komt dus ook niet voor in de lijst met beschikbare toegangen.

Ik ben nu terug bijna een uur bezig op dat lokaal netwerk en ondervind geen enkel probleem.Dus vraag ik mij waarom hij het thuis doet ?

verouderde bBox3, te veel mensen actief op het zelfde wifi-kanaal  of wat ?

Reputatie 3
Badge +1

Dit zie ik niet staan    : GHz   wel met de cijfers van de wifi

inderdaad ik kon ook afleiden uit wat je vroeger verteld hebt en al geprobeerd hebt thuis dat het eigenlijk niet aan de vodafone kon liggen aangezien die af stond en je zei dat die 2.4 ook op de eerste prioriteit stond.

Je zegt “Ik ben nu terug bijna een uur bezig op dat lokaal netwerk en ondervind geen enkel probleem” 

voor alle zekerheid:  bedoel je nu dat je met een netwerkkabel verbonden bent of via wifi, om alle misverstanden te vermijden.

 thuis had je ook onderbrekingen als je met je laptop op bbox*wifi-5.0  probeerde want als het daar onderbrekingen gaf  als je dicht bij de bbox stond dan moet het in een andere richting gezocht worden.

je vroeger antwoord via wifi-5.0 was “Kom op hetzelfde resultaat, verbreking na enkele minuten.”  

dan zou je richting bbox kunnen denken maar met je smartphone via wifi bbox heb je het niet! dus wordt de bbox dan eigenlijk niet verdacht, wat je wel thuis nog eens kunt proberen is via de bbox zijn proximus public wifi werken om te zien of dit iets uitmaakt

@jpdr je kunt geen kanaal veranderen zolang “Een SSID “  actief staat  zoals dit het geval is bij u (uw eerste foto)

dus moet je eerst met de linkermuisknop klikken op de Paarse Band “Een SSID ingeschakeld” 
en klik dan op “OK”
om die te kunnen uitschakelen, dus probeer al eerst dit in orde te krijgen

NB: (Deze paarse band kleurt Blauw als je er met de muispointer op gaat staan)

 

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

Ik zit nu in onze stacaravan   ( dus  kooi van Faraday )  op ± 150 meter van een antenne van het lokaal netwerk van het kampeer verblijfpark hier.   DRAADLOOS.

Er zijn  hier 4 antennes.  Op de lijst voor verbindingen  komt  HS2 park Europ  als eerste met beste bereik.   Al 10 jaar steeds geweest..

Van mijn mobiele wifi is hier geen sprake. Die zit in het valies en niet actief, heb hem zelfs nog niet nodig gehad.

 

Ik heb een nieuwe grasmachine gekocht en heb ze   zopas kunnen registreren , voor de garantie, bij de firma .  Geen enkel probleem of onderbreking gehad.

Ik zal thuis eens proberen of ik kan inloggen  op Proximus public wifi  en zien wat er gebeurt.

 

PS: als ik inlog vink ik steeds aan voor automatische verbinding. 

 

Ok, dan zijn we 100% zeker dat het over wifi is dat je verbindt :relaxed:

Als je connecteert op een bepaalde wifi bron is het altijd best als je deze op “automatisch verbinden” aanvinkt om dan de  andere bronnen even te overlopen in je wifi ontvangstlijst en daar al de andere op “automatisch verbinden”  uitvinkt zodat je zeker bent dat de wifi bron die je gebruikt als enige staat aangevinkt als “automatisch verbinden” 

Reageer