Beantwoord

Internetverbinding valt weg



Toon eerste bericht

156 reacties

Reputatie 3
Badge +1

IK heb dat al gelezen .

Dat uneup Utility's vind ik niet terug in Configuratie ->programma’s zie ik daar niet tussenstaan onder de letter T.

De twee zaken die ik op mijn scherm zag ziet u in de bijlage,.

Ik veronderstel dat deze twee zaken de oorzaak kunnen zijn en mag verwijderen ?

 

 

:thumbsup_tone3::slight_smile:

Reputatie 3
Badge +1

Za 30-5-2020    10.50

 

Goede morgen Martin,

 

De info   ivm de opdrachtprompt  heb ik nog niet kunnen uitvoeren door teveel werk hier na de lockdown  aan de Kust.

Ik ben nu aan de Kust , in onze caravan  en dus een kooi van Faraday , en zoals ik reeds aanhaalde is hier een netwerk  met antennes. Ik zit op  ± 150 m  van de antenne  (met login en PW )     en ik ben nu al  1 uur bezig  op de pc   om toe te zien op verbreking . .

 

Het antivirusprogramma heeft een scan gedaan waarbij de pc terug moest worden opgestart en die deed dat zonder probleem. Onmiddellijk kreeg ik als eerste in de lijst van verbindingen de antenne van het verblijfpark.

Tot nu toe is de verbinding nog niet verbroken en kan Internetten enz….

 

Thuis werkte ik al 10 jaar op dezelfde manier en ik zat ± 5 m ven de router met 1 scheidingsmuur en nooit problemen gehad om in te loggen. Zou het kunnen dat de problemen begonnen zijn door die tweede account te installeren op WLM ?  Die account heb ik nu verwijderd zoals ik reeds meldde.

 

Wat kan nu de conclusie zijn . Ligt het nu aan de pc of aan de toegang van thuis .?

 

Is die test met de opdrachtprompt nu nog nodig.

**

 

 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ja, het is moeilijk iets uit te leggen zo maar ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

 

  • mijn Smartphone staat nu op en de MOBIELE GEGEVENS  zijn uitgeschakeld , dus die werkt  constant via de bBox .
  • De mails die u stuurt komen binnen op de Smartphone en op de pc .
  • ik werk  niet met een Stick (dat was de voorganger ) op de pc maar met zijn opvolger die op het elektrisch netwerk zit, zie bijlage.
  • Dus, ofwel werk ik , zoals nu via de Mobiele,  ofwel via de bBox en dit kan maar gedurende een paar minuten .  Ik moet steeds van de één op de ander.
  • Als u mij vraagt iets te doen dan schakel ik de Mobiele uit en start via de Wifi 2.4    die dan na enkele minuten verbreekt en om verder te kunnen doen moet ik steeds heropstarten.    Dan ligt de Mobiele volledig uit en branden de 3 lichtjes erop niet.
  • Ondertussen  blijft de Smartphone gewoon werken.

Vraag : is de Smartphone niet de slikker die de  verbinding opeist en zo de pc blokkeert ?

Is dat zo duidelijk uitgelegd.

  •  

WLM zal wel de oorzaak niet zijn.

Als je aan de kust op wifi geen onderbrekingen hebt, zou ik het voor het ogenblik zo laten tot je thuis bent en dan al eens proberen op “Proximus Public Wifi” of je dan ook onderbrekingen hebt.

Reputatie 3
Badge +1

Ok, badankt,

tot later dan.

je mag die twee programma’s verwijderen.

Reputatie 3
Badge +1

Bij poging om die twee te verwijderen krijg ik een andere melding :

 

Reputatie 6
Badge +3

Sommige netwerkkaarten hebben voorkeur netwerken. Dus wat mogelijk is dat jouw laptop probeert verbinding te maken met de reeds uitgeschakelde vodaphone. In Windows 10 kan je dit zo bekijken: http://allinfo.space/2016/12/16/het-wijzigen-van-de-prioriteit-van-de-draadloze-netwerken-in-windows-8-of-10/

Reputatie 6
Badge +3

@jpdr WLM kan niet de oorzaak zijn omdat je aan de kust geen problemen hebt. Heb je ook al de prioriteit van de netwerk kaarten nagekeken ? Zie mijn reactie hier: https://nl.forum.proximus.be/internet-10/internetverbinding-valt-weg-50190?postid=653595#post653595 Wat dat kan ook de oorzaak zijn want thuis staat de vodaphone actief en die heb je niet aan de kust. Heb je aangevinkt dat er altijd automatisch verbinding moet gemaakt worden via de mobiele hotspot?  Zie hier 2 stap: https://deviceguides.vodafone.co.uk/vodafone/r216-windows-10/connection/select-network-mode/ Kijk hier hoe dat je dit kan doen: https://pctipvandedag.nl/automatisch-verbinden-uitschakelen/

 

zijn mijn conclusies dan juist:

  • Dat er via de wifi van je bbox met de smartphone er geen probleem is met de verbinding
  • Dat als je via de wifi hotspot werkt van de vodafone er ook geen probleem is met de de verbinding op je laptop
  • Maar als je via de wifi van je bbox werkt met laptop er wel een probleem is met de verbinding 

Had je ook de optie aangevinkt automatisch verbinden als je wifi-2.4 van de bbox gebruikt op je laptop, want daar heb je nog niet op geantwoord .

 

ja ze stond op prioriteit één daarom heb ik ook aangeraden om als ie wifi-24 gebruikt om automatisch verbinden aan te vinken om zeker te zijn dat die op prioriteit één komt te staan.

Reputatie 3
Badge +1

bbox + smartphone  →  geen probleem

 

Vodafone → pc  geen probleem

 

bbox →  pc        ->->→  verbinding verbreekt na enkele minuten

 

Ja, ik klik steeds aan op de vraag om automatisch  verbinden, doe ik altijd.

 

Reputatie 6
Badge +3

Je gaat ook nog voorhebben wanneer het signaal van de mi-fi router sterker is dat de connectie met het draadloos netwerk verbroken zal worden. Dus je zou het moeten uitvinken bij de vodafone. Je hebt absoluut gelijk voor dit aan te vinken bij de 2,4 Ghz band.

als je dit gedaan hebt voor de wifi-2.4 dan zal die ook op prioriteit 1 staan

Je kan dit controleren op volgende manier:

    druk de volgende toetsen in Window+R 
    voer dan cmd in en druk op Enter
    voer dan deze regel in: netsh wlan show profiles
    druk op Enter


    dan moet je de wifi-2.4 van je bbox bovenaan zien staan dwz prioriteit 1

Reputatie 6
Badge +3

Zo veilig is ccleaner niet in 2017 was er een enorm beveiligingslek op de periform servers en werd er een kwaadaardige versie van ccleaner aangeboden aan klanten die persoonlijke gegevens buit maakte. Lees hier dit artikel: https://www.kaspersky.com/resource-center/threats/ccleaner-malware Door gebruik te maken van cleaningtools zoals ccleaner, revo uninstaller kan je ook problemen veroorzaken zeker wanneer je het register opkuist. 

Dat is net wat ik er mee wilde zeggen dat ik die tools vroeger ook gebruikt heb en eigenlijk het probleem maar erger werd :thinking: 

maar wat doet een mens als hij ten einde raad, is gaan raad zoek op het internet en forums enz en daar lees je dan probleem opgelost met dit en dat ….. en voila je wilt het ook uitproberen en dan loopt het anders af, natuurlijk zal het wel niet altijd verkeerd uitdraaien want anders zouden er veel leugenaars op ‘t internet zitten :relaxed:

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb dat gedaan en op het zwarte vak komen dus de verschillende wifi .

Als eerste staat de Vodafone, dan de 2.4 en als derde de 5.0.

Wanneer ik de pc opstart staat de 2.4 praktisch altijd als eerste.

 

 

Momenteel  zit ik terug op de Vodafone want ik heb geen tijd genoeg om dit hier te schrijven via de Wifi bBox.

 

Ps : ik moet nu weg voor een dag of  drie voor privé zaken en ben pas donderdagavond terug.

Ik kan uw mail ontvangen via de Smartphone.

Daar waar ik ga zijn ze bezig om een netwerk te installeren en misschien kan ik langs daar werken, zal zien of dat lukt.

 

Groeten,

Jean Paul

ook zou ik alleen “automatisch verbinden” aanvinken bij wifi-2.4 dan staat die altijd als eerst in de rij als je testen wilt doen op wifi-2.4 van je bbox

eigenlijk zou je mss dan toch best eens je wifi netwerkkaart resetten zoals reeds aangeven werd

https://support.microsoft.com/nl-be/help/10741/windows-fix-network-connection-issues

 

ook mi-fi stond uit en dan is er nog onderbreking via bbox-wifi-2.4 en had hem ook gezegd van  bij bbox-wifi-2.4  “automatisch verbinden” enkel en alleen aan te vinken zodat deze 2.4 altijd de prioriteit krijgt en als mifi vodafone ook nog uitstaat kan dit ook al de reden niet zijn!

waarschijnlijk heeft hij ook de mifi mee aan zee.

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

In uw antwoord van  15 uur terug gaf u aan om een wijziging te doen van kanaal.

Ik heb twee foto’s genomen van de beelden na inlog op  http://192.168.1.1 

.Hoe kan ik u deze laten zien om te kijken of ik op het goede spoor bezig ben en waar juist ik dat beeld kan vinden om het kanaal te wijzigen. Op de ene foto sttat  Wifi , Android  ,  Galaxi (GSM)  en desktop. (dit is waarschijnlijk de laptop)

 

 

Reputatie 3
Badge +1

11.17 u

Om deze foto’s van het scherm te kunnen nemen moest ik van de Vodafone terug op Internet gaan om in die gegevens te kunnen.

Dat heb ik gedaan maar wat blijkt nu …….  de verbinding blijft instant  en ik ben nu nog altijd verbonden en dit gedurende ± 20 min.

Hoe kan dit nu ?  

door op dit icoon (aangeduid met rode pijl) te klikken kun je foto’s invoeren >

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reageer