Beantwoord

Internetverbinding valt weg



Toon eerste bericht

156 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Voorstel:

schakel uw laptop uit en gebruik niet langer uw Vodafone stick

schakel up laptop in en selecteer WiFi-2.4-3C29 (indien uw paswoord bewaard is verbindt de laptop zich automatisch indien dit niet het geval is dient u uw WiFi paswoord (wireless key) in te geven en bij voorkeur bewaren selecteren

werkt dit ja/nee? krijgt u contact met het internet?

zie je in die lijst ook het wifi-5.0-xxxx staan dus let de zelfde cijfers (xxxx) als bij je WIFI-2.4-xxxx ?

indien je die 5.0 niet ziet staan zet dan eens als test one ssid uit als volgt:
dat kun je gewoon via de bbox3 zijn web GUI, door te surfen naar http://192.168.1.1
(inloggen als User met User wachtwoord dat op een sticker van je bbox staat)
En daar "One SSID" deactiveren:
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is One SSID uitgeschakeld,
(Je kan die achteraf ook altijd terug inschakelen net op de zelfde manier)

Reputatie 3
Badge +1

Oei  dat is hier om problemen vragen.

Stel dat dat hier misloopt dan zitten we hier zonder verbinding qua  TV en zo  en met een weekend voor de deur.?

 

Dat USER  is dat het mailadres  of wat ?

 

Stel dat ik nu het mailprogramma verwijder van mijn Smartphone welk gevolg geeft het dan ?

one ssid moet je niet uitzetten als je in je laptop zijn wifi lijst ook het wifi-5.0-xxxx ziet staan dus met de zelfde cijfers (xxxx) als bij je WIFI-2.4-xxxx ?

want als dit het geval is dat je beide wifi namen ziet staan dan staat One ssid niet op in de bbox.

Trouwens als je die uitzet of aanzet heeft dit geen gevolg voor je TV .

als je surft naar  http://192.168.1.1 dan staat USER al ingevuld dus daar moet je niks aan veranderen alleen in het vak eronder moet je het “User wachtwoord” invoeren en dat staat op een sticker van je bbox zelf  

 

jpdr krijgt inderdaad verbinding met wifi-2.4 maar de verbinding valt uit als de vodafone stick niet gebruikt wordt, zo heb ik het toch begrepen uit de uitleg, indien jpdr de vodafone stick toch laten steken heeft terwijl hij verbinding maakt met wifi-2.4 is het inderdaad beter van deze te verwijderen, 

Maar als ik gans het verhaal begrepen heb is de vodafone stick juist gebruikt geweest omdat via de wifi-2.4 op zijn laptop juist de verbinding met het netwerk altijd uitviel.

 

Reputatie 3
Badge +1

Mi staat op de stikker : Modem Pasword

Hetzelfde ?

Reputatie 6
Badge +3

Daar ben ik nog niet zo zeker van want hij zei dit: Ik heb geklikt  op “maak een account aan “   en daar krijg ik de keus van ofwel mijn Inet comfort   ofwel  dat mobiel.  Anders zou er niet naar jouw GSM nummer gevraagd moeten worden.  Het zal eerder storing zijn. Op de 2,4 band zijn er veel overlappende kanalen, zeker in appartementen kunnen zoals jezelf al zei storingen zijn van naburige modem/routers.

 

zou kunnen voer het gewoon eens in en zie of je op de web interface van de bbox geraakt

Reputatie 3
Badge +1

Wo 20-5-2020  11.22

 

Hallo,

Onlangs had ik contact met het Hulpcenter en ben ik goed geholpen maar we zijn niet verder gegaan met het andere probleem .

 

Ik kan terug het mailprogramma Proximus Mail gebruiken maar het volgende doet zich voor sedert enkele maanden:

 

Bij het opstarten met de laptop  kreeg ik altijd een landschapzicht met een beetje uitleg. Na enkele seconden verdween de uitleg en verscheen dan terug  onmiddellijk met een wit veld waarin ik mijn opstart pincode diende in te vermelden. Nu doet zich hetzelfde voor maar ik krijg dat wit venster niet , voor de pincode, maar wanneer ik een toets aanklik krijg ik het ook. Dus hieraan zie ik dat er iets gewijzigd is.

Dan na enkele minuten verbreekt de internetverbinding en dien ik een herstart te doen wat dan weer hetzelfde resultaat heeft  zoals ik juist beschreef.

 

Ik krijg dan steeds een foutmelding op het scherm van rtl120.pbl  met de vraag dit opnieuw te downloaden , maar ik heb dat niet weggedaan want ik wist zelfs niet wat dit is of wat het doet.

IK merk dat er sommige programma's op de pc zijn terecht gekomen die ikzelf niet heb geinstalleerd. Zo bv  iObit software updater  en advance system care.

Ik verneem ook dat dit artikel rtl120.pbl niet hoeft of zelfs moet van de pc genomen worden maar de juiste oplossing is er niet of toch ?

 

Wanneer ik die zaken open dan krijg ik dat venster met die foutcode. Daar staat in de blauwe balk  : softwareUpdater-systeemfout.

 

Heeft dit ermee te maken dat het Internet steeds verbreekt en/ of is er iets fout met de b-BOx3 ?

 

Kan de lijn  eens uitgetest worden  of toch een oplossing gegeven.

Momenteel werk ik via mijn Vodafone Mobiele modem omdat het via mijn Internet niet kan door de steeds maar durende verbrekingen.

 

Mijn laptop staat nog steeds op dezelfde plaats als 10 jaar geleden en had nooit inlogproblemen tot enkele maanden. Ik kon direct op Internet.

 

Dank bij voorbaat voor medewerking en hulp.

Jean Paul De Raedt

(ex pernr. 026764)

 

Reputatie 3
Badge +1

Het is hier een heel gedoe want k krijg weinig tijd om telkens over te schakelen van de wifi naar de Vodafone. om te antwoorden.

Ik heb gezien als ik op die One SSID tik    dan krijg ik als volgt op het scherm een afbeelding van de twee : 

2.4 en de andere 5.0

Dan slaat de verbinding weg  zoals ik zei na enkele minuten. Dus is het telkens opnieuw opstarten.

 

maar dan heef hij mijn aanduiding met de pijl op de screenshot die ik geplaatst heb, niet gevolgd volgens u, ik had begrepen van wel, dan moeten we inderdaad eerst een bevestiging afwachten om daar 100% zeker van te zijn.

lees dit hier eens  > https://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/all/rtl120bpl-is-weg/05506a59-bec8-459b-82f3-57ae481a6ae3

"Misschien komt het van Tuneup Utility's, best om Tuneup Utility's van je computer te verwijderen."

ja als je beide ziet staan 2.4 en  5.0 dan staat one ssid uit dus dat kan dan ook al de reden niet zijn van je probleem.

Is het mogelijk van wifi-5.0-xxxx te kiezen als wifi signaal op je laptop ipv wifi-2.4-xxxx waar je nu mee verbonden bent via de bbox.

door dus met linker muisknop te klikken en op wifi-5.0-xxxx te klikken en verbinden kiezen

En dus op die manier zien of je internet verbinding ook nog wegvalt dan.

Reputatie 3
Badge +1

Ik herinner mij dat ik eens die Fon Spot heb geprobeerd maar verder nooit gebruikt en daar heb je wel juist dat ik daar een paswoord heb aangegeven. Zal eens goed moeten nadenken.

Maar ik gebruik de pc nergens anders dan thuis en aan Zee.

Hier heb ik mijn inlog , mits en kleine verplaatsing in de living, en aan Zee heb ik het lokale netwerk.

Kijk, ik heb nu terug een kleine verplaatsing gedaan intern en na 2x inloggen  kan ik terug naar mijn vertrouwde plaats.  Verbinding blijft.

Zo’n PC freek ben ik nu ook niet maar heb graag dat het werkt.

Ik denk dat we hier kunnen afsluiten  en verder doen met hetgeen we hebben bereikt. Mocht ik nog verder problemen hebben dan zal ik eens naar de winkel gaan en de pc eens laten nakijken.

Zo, Martin en familievandesype ,   nog eens hartelijk dank voor de bijstand .

Groeten,

Jean Paul

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik moet telkens antwoorden via de Vodafone want  langs de  wifi  gaat het niet of juist enkele minuten.

Dus op dat teken op de taakbalk zie ik nu enkel met wat ik online ben, dus Vodafone, en verder zie ik  de 2.4 staan en de rest zijn beveiligde Telenet  verbindingen.

Ik heb op dat beeld waar ze alle twee op staan nog niets gedaan hoor.

graag gedaan en nog een fijne zondag verder

Als er op dat beeld van je bbox interface twee staan wil dit zeggen dat One SSID niet actief staat maar dat is in orde dat zou ik voorlopig zo laten.

Nu aangezien je er geen twee terugvindt in je wifi lijst van binnenkomend signalen zou dit willen zeggen dat je laptop geen wifikaart heeft die wifi*5.0 ondersteunt. Dan kun je ook niet anders dan verder werken op wifi-2.4.

Maar op dat beeld met twee wifi’s klik eens met de linkermuisknop op Wi-Fi 2.4 Ghz 

en op dat beeld dat opent kiest daar eens kanaal 11 

 

Reputatie 7
Badge +4

Tenzij vergissing mijnentwege Vodafone stick = mobiel internet

er dient toch een oplossing te zijn voor WiFi op laptop via Bbox3 = proberen

en indien het niet lukt lijkt een tussenkomst/interventie ter plaatse of op afstand van Proximus mijns inziens noodzakelijk

Op basis van de foto hierboven lijken de netwerken 2.4 & 5.0 3C29 toch voldoende sterk (van BBox3 veronderstel ik)

Reputatie 3
Badge +1

Die wireless key is toch deze  op de sticker  WIFI Key  ?

 

Kijk, ik herhaal even voor M_016 :

Ik kan de pc opstarten via 2.4 .

IN de verbindingslijst duid ik aan “steeds verbinden” en contact maken.

Na enkele minuten als ik met iets bezig ben  krijg ik niets meer gedaan en zie ik in de taakbalk onderaan rechts dat rondje staan (wereldbolleke   ? )  

 

Maar om te kunnen werken en  dan hier  hier op de mail  met jullie te kunnen communiceren moet ik mijn Vodafone Mobile Modem ( wit plat ding )  gebruiken  of ik kan hier niet antwoorden tenzij  ik de pc telkens , na enkele minuten, terug opstart.

 

Dus ik zie geen vraag in de verbindingslijst om de WiFi Key in te vullen.

Ik heb dat gedaan volgens de info  met die 5.0  en na enkele minuten viel de verbinding ook uit.

 

je zegt:

Ik heb dat gedaan volgens de info  met die 5.0  en na enkele minuten viel de verbinding ook uit.

 

en je vodafone stick was verwijderd op dat moment, want anders zou deze nog roet in het eten kunnen gestrooid hebben 

Dus geresumeerd: als je vodafone stick er niet meer insteekt, dan ben je in het begin verbonden met wifi van je bbox, maar na een tijd valt die verbinding uit en dit zowel als je geprobeerd hebt op wifi-2.4 en op wifi-5.0

 

Reputatie 6
Badge +3

Heel graag gedaan hoor. Fijne zondag. Er zijn ook ICT techniekers die aan huis komen, dat is voor  na COVID-19 of mits bescherming en afspraken. Anders kan je het best in de winkel waar je uw laptop hebt aangeschaft.

Reputatie 3
Badge +1

Ofwel werk ik via de bBox 3 waarbij de verbinding steeds verbreekt na enkele minuten  en als ik dit probeer dan stel ik de Mobiele modem af want zo kan ik niets wijzigen. dat is toch normaal ,Niet.

‘tIs het één of het ander.

Ofwel werk ik op de Wifi of wel via de Mobiele zoals nu.

Als ik iets dien te doen moet ik wel de Wifi nemen anders gaat het  toch niet.

 

Reputatie 6
Badge +3

Het probleem kan ook liggen aan de draadloze netwerkkaart die in jouw laptop steekt. Want als deze de verbinding verbreekt na een aantal seconden en dit niet voorvalt met met de Vodaphone wat eigenlijk een mobiele modem die door in jouw laptop te steken verbinding maakt via het mobiele netwerk. Lijkt mij dat een oorzaak. Je zou ook een reset kunnen proberen van je netwerkkaart zie hier hoe je dit kan doen: https://pcmweb.nl/artikelen/netwerk/geen-internet-zo-los-je-hardnekkige-netwerkfouten-op/ Hebben andere apparaten ook problemen om draadloos te verbinden met de bbox3. Klopt inderdaad dat je enkel maar iets kan configureren door de vodaphone te ontkoppelen.

@jpdr ik bedoel als je de vodafone stick niet op je laptop zit dan kun je toch via wif2.4 effen op het internet en pas na een tijdje valt die verbinding uit, zo is het toch.

Nu nog een andere vraag voor de zekerheid, als met je met je smartphone galaxy verbinding maakt met wifi-2.4 van je bbox ,  dan valt die verbinding niet weg na een tijd?

Reputatie 6
Badge +3

Een Wi-Fi repeater/extender zou soelaas kunnen brengen. Maar aangezien hij gezegd heeft door zich te verplaatsen in de living dat er geen problemen zijn, dan moet je niet echt een uitgave doen. De draadloze netwerkkaart werkt perfect bij hem.

Reageer