Beantwoord

Internetverbinding valt weg


Sinds ongeveer een week valt mijn internetsignaal regelmatig weg. De normale procedure van heropstarten (decoder tv- bbox3 - uit- en opnieuw inpluggen proximusstekker) helpt allemaal niet. De desbetreffende leds vd BBox gaan bij verlies signaal weg (logisch).Is er iets mis met het signaal in Roeselare - in mijn straat - in mijn woning?

 
icon

Beste antwoord door SamuelD 21 April 2020, 09:07

Bekijk origineel

156 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ok bedankt mannen.

Misschien doet de zeelucht hem goed.

Hou het veilig en zoals de laatste slogan zegt :

Kom uit je kot ….  maar maak het niet te zot !

Fijne dag nog.:thumbsup_tone5::thumbsup_tone5:

aan de signaal sterkte wifi iconen te zien komt het wifi signaal heel goed binnen dus zal hij wel voldoende dicht staan, dat kan jet ook niet zijn.

of het met de smartphone op wifi 5.0 of 2.4 was doet er niet veel toe aangezien het daar goed gaat en met laptop op beide slecht dus moet deze 2.4 en 5.0 van de bbox niet verdacht worden dit bedoel ik.

Reputatie 7
Badge +4

@Dirk_0115 Ik heb je lijn uitgemeten en ik zie inderdaad heel wat storingen en onderbrekingen op je lijn. Hiervoor kunnen we een technicus ter plaatse sturen,  Kan je alvast enkele datums geven wanneer dit voor je past? Voeg ook even op je forum profiel je contact nummer toe zodanig de technicus kan opbellen.

tip: best ook je gsm nummer niet op het openbaar forum zetten maar ook in je forumprofiel om eventueel misbruik te voorkomen 

Ik heb dan een afspraak voor je geboekt op de eerstvolgende mogelijke datum: 23/04 van 10u tem 12u30. Technieker laat kwartiertje tot een halfuur op voorhand wel iets van zich weten.

@WenzelR  bedankt voor de service!

Als het natuurlijk aan de laptop gelegen is , mss wil die alleen goed werken aan de kust :wink::relaxed:

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb de uitschakeling gedaan  

 Wat is nu volgende  en waar schakel ik die SSID terug in want ik zag geen toets hiervoor.

Zoals ik reeds aanhaalde, ik werk nu al de ganse tijd via  de router van thuis en had daarjuist zelfs een lang chatbericht met Brussel via dezelfde weg. Is dit dan toch een teken dat er in de week teveel mensen op hetzelfde kanaal zitten ?

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reputatie 6
Badge +3

Door bij Kanaal het niet te laten staan op automatische kanaalselectie en zelf een ander kanaal te selecteren vergeet wel niet om op ok te drukken om op te slaan.

@jpdr je moet in het vak automatische kanaal selectie klikken en daar kanaal 11 kiezen 

en bevestigen door dan op Ok te klikken

Reputatie 6
Badge +3

@Martin  : Er werd ook niet verteld of de smartphone al dan niet verbonden was met 5.0 Ghz band. Want deze ondersteund deze band ook.  Hij heeft ook niet echt een bevestiging gegeven door echt heel dicht te zitten bij de bbox3 modem of er dan op de 5.0 Ghz geen probleem was. 

Reputatie 3
Badge +1

Zo…..   kanaal 11 en ok gedaan.

gaat die SSID  uitgeschakeld zelf terug op ingeschakeld of hoe gebeurt dit want ik zie geen toets omdat te doen of hoeft dit niet ?

Beter zo laten staan want anders kunnen we niet testen of de situatie in deze toestand verbeterd is, want velen klagen juist als je dit terug inschakelt wordt dat het kanaal 1 is dat dan gekozen wordt, wat zeker niet altijd de beste kanaalkeuze is!

Reputatie 3
Badge +1

Hallo  Martin,

We zijn terug thuis en de pc staat op.

  •  aan de kust moet ik inloggen op de antenne die  ± 150 m van ons staat. Met een Log- in en paswoord die we hebben gekregen van de uitbater.  Dit geeft absoluut geen enkel probleem.Ik ga gewoon naar Wifi → inloggen op net werk → Login + PW.  Ik kan alles doen.    (geen gebruik van adapter of dergelijke , gewoon inloggen op de antenne )
  •  
  • Nu heb ik de pc gestart en al de wifi’s die in de verbindinglijst  te zien zijn het vinkje verwijderd.  De Vodafoon staat daar niet bij en wordt niet gebruikt.
  •  
  • De verbinding onderbrak een drietal keer , waarbij ik moest herstarten. Daarna bleef hij constant  online  tot er een update was binnen gekomen en hij opnieuw, automatisch, opstartte.
  •  
  • Terug  een paar keer verbroken en nu blijft hij weer constant online. Heb zelfs al bankverrichtingen gedaan zonder problemen.
  •  
  • Ik heb de vinkje weggehaald zoals Familievandesype  voorstelt en zal nu op resultaat wachten en letten.  (devmgmt.msc )

***********************************************************

Nu :   wanneer ik het volgende doe  :

Instellingen  → netwerk en Internet → Wifi → bekende netwerken beheren 

dan zie ik de wifi’s staan volgens het alfabet en staat de Vodafone als eerste.   (V    en W )  Ik kan de 2.4 dus niet als eerste zetten    Maar daar kun je een knop  vrijmaken als je op de Vodafone klikt zie je EIGENSCHAPPEN en NIET ONTHOUDEN.   Wat gebeurt er als je NIET ONTHOUDEN  aanklikt ??

  •  
  • Ik werk nu nog altijd via de bBox3 zonder onderbrekingen.

Welke conclusie kun je nu trekken ??

 

 

@jpdr “niet onthouden” wil zeggen dit netwerk vergeten en dan is dit netwerk gewist en als je de vodafone terug zou opzetten zal de laptop de netwerken zoeken en hem terug ontdekken en terug in de lijst komen te staan en als je deze dan kiest m een verbinding te maken, ga je terug moeten inloggen precies alsof je de eerste keer hebt moeten doen bij  het opzetten van je vodafone voor de eerste keer.

Je werkte waarschijnlijk zowel aan de zee als thuis met de laptop terwijl hij aangesloten was aan de netadapter, want als je batterij werkt zou het wegnemen van da vinkje wel een rol kunnen gespeeld hebben.

je spreekt ook van een update, als dit een windows update is die je bedoelt kan het goed zijn dat je probleem ook zo zal opgelost zijn, met mijn vorige laptop op windows 10 heb ik zo gesukkeld dat de verbinding regelmatig weg viel en da ook van alles en nog wat geprobeerd net zoals hier al verschillende oplossingen aan geboden werden, zelfs drivers van netwerkkaart enz…… maar niks hielp ook support van HP geraadpleegd maar dit loste niks op , maanden later komt er een update van Microsoft binnen en nadien nooit nog problemen gehad, pas op nu ga ik uiteraard niet beweren dat het bij u nu zeker hierdoor zal opgelost zijn maar ik wil alleen maar meegeven wat ik voorhad.

Reputatie 3
Badge +1

Dus , voor het ogenblik doen we niets meer.Ik zal het dan de komende dagen in het oog houden en zien hoe het verloopt bij het afsluiten en dan later weer opstarten. 

Laten we de topic voorlopig nog open dan ?

Reputatie 3
Badge +1

Aan Zee gebruik ik geen adapter. Inloggen op de antenne en ok.

Ik zal nu de Vodafone niet meer gebruiken en zien hoe alles hier thuis verloopt.

Ik moet   nu   wel  een paar keer heropstarten voor hij on line blijft.  (5 keer)

blijkbaar nog problemen

 

Kunnen we deze topic in wacht zetten tot een latere datum na opvolging van de zaak ?


 

Die Proximus Public Wifi      vraagt Inlog en PW :  Welke gegevens zijn dat dan ?

Moet ik die proberen ?

 

Ok,

De medewerkers van proximus zullen die post ook niet afsluiten als je er zelf niet om vraagt.

het is wel interessant om weten of het dan eventueel wel stabiel werkt of niet.

daarvoor moet je eens gaan kijken in https://www.proximus.be/myproximus/nl/Personal/services/My-Products__/details/Internet

zie je daar Proximus Public Wifi staan en klik daar eens op dan

 

indien je nog geen account aangemaakt hebt voor proximus public wifi kun je dit hier lezen hoe het moet:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_hot_connect/particulieren/support/internet/internet-onderweg/surfen-op-een-hotspot/hoe-surfen-op-een-hotspot.html

Reputatie 3
Badge +1

Martin,

Bedankt voor uw medewerking en nog een goede dag gewenst.

Ik laat nog iets weten.

Groeten,

Jean Paul

Graag gedaan en nog een prettig weekend verder.

Reputatie 6
Badge +3

Er kan altijd een stoorzender die de verbinding doet verbreken op zijn laptop wanneer hij thuis verbonden is met de bbox3. Dat verdenk ik. Want op andere locaties is er geen enkel probleem zoals in de stacaravan. Een andere mogelijkheid is dat de de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld om stroom te besparen. Dat kan je nakijken in apparaatbeheer: houdt de windows toets tegelijkertijd ingedrukt met r en typ vervolgens devmgmt.msc en druk op enter. Vervolgens netwerkadapters,rechts klikken op de draadloze netwerk kaart waar er wifi,wireless in de naam staat,eigenschappen,energiebeheer (power management) en daar het vinkje weghalen de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen en druk vervolgens op ok om de wijzigingen op te slaan.

Ik heb ook al gans de tijd gedacht aan eventueel een stoorzender.

Een andere mogelijkheid is dat de de draadloze netwerkkaart wordt uitgeschakeld om stroom te besparen

Dat zou volgens mij dan aan de kust ook wel met zijn laptop gebeuren 

Reputatie 6
Badge +3

Heb je nog andere draadloze apparaten in huis? Nog als test zou je eens even tijdje heel dicht bij jouw bbox3 modem/router moeten blijven en testen of dan ook nog jouw verbinding verbreekt. Maar test eerst eens met public wifi.

Reageer