Skip to main content
Door zeer trage verbinding (te ver van kast) heeft Proximus vorige week een Lte modem bijgeplaatst zodat de snelheden tot een aanvaardbare 20 Mb oplopen. Sedert de installatie van de 4g modem ondervinden wij regelmatig problemen op bepaalde website zoals facebook, smartschool, ...



Foutmelding err_connection_refused. Deze site is niet bereikbaar



Heropstarten van systemen helpt niet. BBox werd gisteren vervangen maar probleem blijft aanhouden waardoor we verplicht waren om terug te schakelen naar de oude adsl verbinding zonder Lte 4G modem.



Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?

Ik vermoed dat Proximus (management) dit product xdsl&4G-  in tegenstelling tot bv. KPN en Deutsche Telekom (deze laatste gebruikt een andere maar gelijkaardige oplossing) - niet wenst te commercialiseren (= case by case oplossing tot nader order)

En ja TV is mogelijk indien het xdsl-deel voldoende debiet heeft; mijns inziens is het zelfs met een onvoldoende xdsl-debiet TV mogelijk de ping en jitter zijn immers klein genoeg

Waarschijnlijk speelt de vrees voor de belasting van het 4G netwerk een rol, maar zullen mogelijkerwijze (Telenet)Tadaam en andere gelijkaardige oplossingen, Proximus management vroeg of laat over de streep trekken voor een xdsl&4G of zuivere 4G aanbod internet/TV (risico op verlies van klanten zeker in Wallonië zal hierbij zeker een rol spelen) 

 


En ja TV is mogelijk indien het xdsl-deel voldoende debiet heeft; mijns inziens is het zelfs met een onvoldoende xdsl-debiet TV mogelijk de ping en jitter zijn immers klein genoeg

Het streamen van video zou nog kunnen , maar ik bedoel via proximus decoder TV kijken.   


adams schreef:

bedankt voor de vele reaktie s de 4G is zeer goed van dekking heeft de technieker van Proximus ook bevestigd ;en de lijst bestaat echt heb verschillende keren gebeld met storingen en iedere keer hadden ze het over die lijst en als je niet op de lijst staat krijg je dat niet( LTE modem)

 

dat we af gelegen wonen op 3 meter van het straat? maar er staat langs deze kant van het straat maar 1 huis de andere huizen staan langs de andere kant van de straat 

maar wij betalen even goed elke maand ons factuur 

 

De enige mij bekende lijst waar misschien naar verwezen wordt in bovenstaande is de lijst van het BIPT m.b.t. de zgn. grijze en witte zones

https://bipt.be/operatoren/publication/de-lijst-van-de-sectoren-met-de-nis-code-de-naam-van-de-sector-de-gemeente-en-het-gewest

= xls-lijst met o.a. betrokken straten en gemeenten

Heb in deze lijst gekeken en en een buurman van een straat hier achter staat erwel in ?,?

zou die dan kunnen weten hoe hij erin is gekomen 

nogmaals bedankt al


ze zullen toch niet aan ieder huis field metingen doen

allemaal goed en wel die lijst en dekkingskaarten maar Proximus moet tenslotte uitvissen/beslissen of daar de mogelijkheid is om een XDSL&4G-gateway te plaatsen.


 

 

Ter info:

https://www.bipt.be/file/cc73d96153bbd5448a56f19d925d05b1379c7f21/1c15d80483f575990840e2bbef04444b1f3318f9/Besluit_zones_vermindering_bedrag_gebruiksrechten_straalverbindingen.pdf

 

p.3

geeft de definities van grijze en witte zones; deze worden tweejaarlijks bepaald/vastgelegd door het BIPT op basis van info verstrekt door de operatoren

witte zone vast = geen operator verstrekt breedbandinternet op hoge snelheid (minnstens 30 Mbps)

grijze zone vast =  slechts 1 netwerkoperator verstrekt dergelijke dienst (netwerkoperator = Proximus, Telenet, Voo, Fluvius)

 

=

indien uw straat aan de defintie van witte of grijze zone voldoet en ze er niet in voorkomt neemt u best contact op met het BIPT 

maar zoals reeds eerder aangestipt wacht misschien eerst het antwoord van Proximus met betrekking tot een oplossing vdsl2 of xdsl@4G af

 

https://economie.fgov.be/nl/themas/online/telecommunicatie/snelle-en-ultrasnelle

Noch dhr. P. De Backer noch dhr. A. De Croo; noch dhr P. Muyters hebben eerlijk gezegd veel resultaat geboekt

https://www.tijd.be/tech-media/telecom/de-backer-pakt-laatste-internetloze-plaatsen-aan/10093107.html

https://alexanderdecroo.be/zes-op-tien-witte-zones-voorbije-twee-jaar-weggewerkt/

https://www.computable.be/artikel/nieuws/digital-innovation/6417427/5440850/vlaanderen-krijgt-supersnel-datanetwerk.html

https://www.tijd.be/dossier/krant/vlaanderen-laat-plan-voor-supersnel-internet-varen/10033344.html

en ja zoals reeds eerder aangestipt, de wetgever heeft sinds 2013 nagelaten een universele dienstleverancier aan te duiden

https://www.dekamer.be/kvvcr/showpage.cfm?section=/comm&language=nl&cfm=/site/wwwcfm/comm/com.cfm?com=9938

 

 


Inderdaad dat denk ik ook dat je best eerst het antwoord van Proximus zelf afwacht vooraleer we ze afschieten :wink:


@adams de aansluiting van een lte modem in combinatie met de adsl lijn zal inderdaad klant per klant worden nagekeken. We hebben een dienst die dit telefonisch met je kan bekijken. Voeg dus even je contact nummer toe hier op je forum profiel dan zorg ik ervoor dat je hiervoor gecontacteerd wordt. 


0477xxxxxx

 

Edit: best je nummer niet publiek zetten


Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op


bedankt


@adams Ik heb het doorgegeven en men zal je hiervoor zo snel mogelijk contacteren op je gsm nummer.


goeidag ,

ze hebben mij van  morgend gecontacteerd en ja ik stond ook op de lijst om in aanmerking te komen 

en de 4G was ook zeer goed en ook niet overbelast ,dus ze hebben een aanvraag ingediend en zullen mij morgen terug contacteren om een afspraak te maken met een technieker zodat die het kan installeren 

 

grtj en nogeens bedankt om ons raad te geven zodat het internet eindelijk verbeterd 

ik zal laten weten als het inorde is 


bedankt voor de feedback,

Het is inderdaad goed nieuws :thumbsup_tone2: en is het ook normaal dat Prox het best geplaatst is om te kunnen weten indien dit al dan niet mogelijk is om met een 4G gateway te werken.

 


@adams Ik heb het doorgegeven en men zal je hiervoor zo snel mogelijk contacteren op je gsm nummer.

 

goeidag ,

 

tot hier toe heb ik niks meer gehoort van proximus ook al had men aan de telefoon gezegt dat je 24u later gecontacteerd zou worden om een afspraak te maken 

 

grtj


Ik ze dat dit ondertussen wel geactiveerd is op je lijn, maar zie inderdaad niets ivm een afspraak. Heb je hiervoor dan een extra toestel (een 4G-modem) ontvangen ? 


nogsteeds niks ontvangen en het is eigenlijk zeer dringend vermist de scholen lezen door sturen 

 

grtj


Goeidag ,

even jullie verder op de hoogte stellen ,na elke dag met proximus gebeld te hebben voor te horen hoe het nu verder moet 

en mij elke dag na lange tijd afgeschept te hebben ,we moeten er verder achter horen of mijn computer is uitgevallen we bellen voor vanavond U terug op 

heb ik vandaag toch een afspraak (na 5x doorverbonden te zijn )kunnen bemachtigen voor maandag morgend 8u

 

grtj en fijn weekend gewenst

 


‘t is toch al bemoedigend nieuws, hopelijk komt het maandag in orde voor u.


goeimiddag,

 

ik kan jullie een zeer positief antwoord geven 

maandag morgend is er een technieker in onderaanneming gekomen 

deze heeft een LTE 4G modem geplaatst ,eerst werkt het niet maar na de gewone modem ook nog te veranderen naar een b-box3V+ was er al verbetering maar viel steeds uit 

dan was er ineens een update aan de gang  van deze 2 toestellen 

en toen was de signaal ontvangst beter van 2Mbps naar 40Mpbs 

 

dus 20x sneller 

we zijn nu 2 dagen verder en zijn ZEEEEEEEER Tevreden 

spijtig dat we zo lang hebben moeten wachten op dit resultaat 

 

grtj en bedankt nogmaals voor de hulp :yum::kissing_heart:


@adams wat geeft de speedtest →  https://pxs.speedtestcustom.com/  aan als uploadsnelheid?


@adams zoals @Martin ben ik geïnteresseerd in de met de oplossing  xdsl&4G “Tessares” op uw locatie “normaal/gewoonlijk” behaalde download en uploadsnelheden in Mbps

Graag antwoord a.u.b./Dank bij voorbaat

 

 


Adams  heeft nochtans geliket op mijn vraag,maar nog geen antwoord gegeven.


@Martin vandaar een vernieuwde poging voor info hieromtrent


Ok,  we wachten dan maar af.


dit komt er op als ik de speedtest doe 

tot hier toe zijn wij nog steeds zeer dankbaar dat er een Lte 4G modem is tussen gezet 

we kunnen eindelijk eens een film of iets anders op het internet doen (les volgen de kids )

ik moet wel zeggen  dat soms de 4 G UITVALT maar na eenige tijd hersteld dit zich terug 

dus heb geduld en blijf aandringen voor zo een 4G modem het is een groot verschil tegen over vroeger ook al zie ik het niet op de speedtest

 

grtj


Reageer