Foutmelding err_connection_refused. Deze site is niet bereikbaar
Heropstarten van systemen helpt niet. BBox werd gisteren vervangen maar probleem blijft aanhouden waardoor we verplicht waren om terug te schakelen naar de oude adsl verbinding zonder Lte 4G modem.
Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?
Ik vermoed dat Proximus (management) dit product xdsl&4G- in tegenstelling tot bv. KPN en Deutsche Telekom (deze laatste gebruikt een andere maar gelijkaardige oplossing) - niet wenst te commercialiseren (= case by case oplossing tot nader order)
En ja TV is mogelijk indien het xdsl-deel voldoende debiet heeft; mijns inziens is het zelfs met een onvoldoende xdsl-debiet TV mogelijk de ping en jitter zijn immers klein genoeg
Waarschijnlijk speelt de vrees voor de belasting van het 4G netwerk een rol, maar zullen mogelijkerwijze (Telenet)Tadaam en andere gelijkaardige oplossingen, Proximus management vroeg of laat over de streep trekken voor een xdsl&4G of zuivere 4G aanbod internet/TV (risico op verlies van klanten zeker in Wallonië zal hierbij zeker een rol spelen)
En ja TV is mogelijk indien het xdsl-deel voldoende debiet heeft; mijns inziens is het zelfs met een onvoldoende xdsl-debiet TV mogelijk de ping en jitter zijn immers klein genoeg
Het streamen van video zou nog kunnen , maar ik bedoel via proximus decoder TV kijken.
bedankt voor de vele reaktie s de 4G is zeer goed van dekking heeft de technieker van Proximus ook bevestigd ;en de lijst bestaat echt heb verschillende keren gebeld met storingen en iedere keer hadden ze het over die lijst en als je niet op de lijst staat krijg je dat niet( LTE modem)
dat we af gelegen wonen op 3 meter van het straat? maar er staat langs deze kant van het straat maar 1 huis de andere huizen staan langs de andere kant van de straat
maar wij betalen even goed elke maand ons factuur
De enige mij bekende lijst waar misschien naar verwezen wordt in bovenstaande is de lijst van het BIPT m.b.t. de zgn. grijze en witte zones
= xls-lijst met o.a. betrokken straten en gemeenten
Heb in deze lijst gekeken en en een buurman van een straat hier achter staat erwel in ?,?
zou die dan kunnen weten hoe hij erin is gekomen
nogmaals bedankt al
ze zullen toch niet aan ieder huis field metingen doen
allemaal goed en wel die lijst en dekkingskaarten maar Proximus moet tenslotte uitvissen/beslissen of daar de mogelijkheid is om een XDSL&4G-gateway te plaatsen.
Ter info:
p.3
geeft de definities van grijze en witte zones; deze worden tweejaarlijks bepaald/vastgelegd door het BIPT op basis van info verstrekt door de operatoren
witte zone vast = geen operator verstrekt breedbandinternet op hoge snelheid (minnstens 30 Mbps)
grijze zone vast = slechts 1 netwerkoperator verstrekt dergelijke dienst (netwerkoperator = Proximus, Telenet, Voo, Fluvius)
=
indien uw straat aan de defintie van witte of grijze zone voldoet en ze er niet in voorkomt neemt u best contact op met het BIPT
maar zoals reeds eerder aangestipt wacht misschien eerst het antwoord van Proximus met betrekking tot een oplossing vdsl2 of xdsl@4G af
https://economie.fgov.be/nl/themas/online/telecommunicatie/snelle-en-ultrasnelle
Noch dhr. P. De Backer noch dhr. A. De Croo; noch dhr P. Muyters hebben eerlijk gezegd veel resultaat geboekt
https://alexanderdecroo.be/zes-op-tien-witte-zones-voorbije-twee-jaar-weggewerkt/
https://www.tijd.be/dossier/krant/vlaanderen-laat-plan-voor-supersnel-internet-varen/10033344.html
en ja zoals reeds eerder aangestipt, de wetgever heeft sinds 2013 nagelaten een universele dienstleverancier aan te duiden
Inderdaad dat denk ik ook dat je best eerst het antwoord van Proximus zelf afwacht vooraleer we ze afschieten
0477xxxxxx
Edit: best je nummer niet publiek zetten
Ter info: Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen, en
> Sla wijzigingen op
bedankt
goeidag ,
ze hebben mij van morgend gecontacteerd en ja ik stond ook op de lijst om in aanmerking te komen
en de 4G was ook zeer goed en ook niet overbelast ,dus ze hebben een aanvraag ingediend en zullen mij morgen terug contacteren om een afspraak te maken met een technieker zodat die het kan installeren
grtj en nogeens bedankt om ons raad te geven zodat het internet eindelijk verbeterd
ik zal laten weten als het inorde is
bedankt voor de feedback,
Het is inderdaad goed nieuws en is het ook normaal dat Prox het best geplaatst is om te kunnen weten indien dit al dan niet mogelijk is om met een 4G gateway te werken.
goeidag ,
tot hier toe heb ik niks meer gehoort van proximus ook al had men aan de telefoon gezegt dat je 24u later gecontacteerd zou worden om een afspraak te maken
grtj
Ik ze dat dit ondertussen wel geactiveerd is op je lijn, maar zie inderdaad niets ivm een afspraak. Heb je hiervoor dan een extra toestel (een 4G-modem) ontvangen ?
nogsteeds niks ontvangen en het is eigenlijk zeer dringend vermist de scholen lezen door sturen
grtj
Goeidag ,
even jullie verder op de hoogte stellen ,na elke dag met proximus gebeld te hebben voor te horen hoe het nu verder moet
en mij elke dag na lange tijd afgeschept te hebben ,we moeten er verder achter horen of mijn computer is uitgevallen we bellen voor vanavond U terug op
heb ik vandaag toch een afspraak (na 5x doorverbonden te zijn )kunnen bemachtigen voor maandag morgend 8u
grtj en fijn weekend gewenst
‘t is toch al bemoedigend nieuws, hopelijk komt het maandag in orde voor u.
goeimiddag,
ik kan jullie een zeer positief antwoord geven
maandag morgend is er een technieker in onderaanneming gekomen
deze heeft een LTE 4G modem geplaatst ,eerst werkt het niet maar na de gewone modem ook nog te veranderen naar een b-box3V+ was er al verbetering maar viel steeds uit
dan was er ineens een update aan de gang van deze 2 toestellen
en toen was de signaal ontvangst beter van 2Mbps naar 40Mpbs
dus 20x sneller
we zijn nu 2 dagen verder en zijn ZEEEEEEEER Tevreden
spijtig dat we zo lang hebben moeten wachten op dit resultaat
grtj en bedankt nogmaals voor de hulp
Graag antwoord a.u.b./Dank bij voorbaat
Adams heeft nochtans geliket op mijn vraag,maar nog geen antwoord gegeven.
@Martin vandaar een vernieuwde poging voor info hieromtrent
Ok, we wachten dan maar af.
dit komt er op als ik de speedtest doe
tot hier toe zijn wij nog steeds zeer dankbaar dat er een Lte 4G modem is tussen gezet
we kunnen eindelijk eens een film of iets anders op het internet doen (les volgen de kids )
ik moet wel zeggen dat soms de 4 G UITVALT maar na eenige tijd hersteld dit zich terug
dus heb geduld en blijf aandringen voor zo een 4G modem het is een groot verschil tegen over vroeger ook al zie ik het niet op de speedtest
grtj
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.