Beantwoord

Adsl en Lte 4G modem



Toon eerste bericht

127 reacties

Tot slot ook met stabiele adsl-snelheden van bv. 3 Mbps 

goed gezegd wat ik ook al verschillende keren daar uit afgeleid heb dat er dus wel moet 4G assitentie zijn want anders kan hij niet naar zo’n twee zo’n streams  kijken en is het bij 3 wel al vaak een probleem.
Het probleem is dat we via de speedtest niet kunnen afleiden hoeveel assistentie door 4G geboden wordt. 
En aangezien hij ook aanhaalt dat hij blij is dat het t.o.v. vroeger (zonder 4G modem) verbeterd is duidt er nog eens op dat er 4G assistentie geboden wordt.

En tot de conclusie waren we al verschillende keren gekomen dat er geen directe serieuze uitleg is (speculaties wel :-) waarom de speedtest zo’n lage waardes geeft bij adams.

Dat het aan de software versie en hardware versie niet kan gelegen zijn heb ik hier ook aangehaald aangezien hier iemand die wat verder woont ook de zelfde softw en hardw versie heeft als adams en hij wel met de speedtest ±20Mbps haalt.

Beste,

 

Ik contacteerde Proximus in verband met de promo Flex Pack 2e verblijf.

Op de plaats van het 2e verblijf ligt enkel een oude ADSL kabel(die niet is binnengetrokken).  Ik stelde de vraag of ik in aanmerking kom hierdoor voor de plaatsing van een LTE modem en gebruik kan maken van dit pack.

Blijkbaar is dit een enorm probleem om deze vraag te beantwoorden.  Via de telefoon was de medewerker totaal niet bereid om dit verder na te vragen en via de chat bij de technische dienst werd de chat gewoon afgesloten volgens mij.  Ik heb 20 minuten gewacht op een antwoord.

 

Klantvriendelijk ervaar ik het dit niet op een simpele vraagstelling.

 

Wie kan me antwoord verschaffen op een (eenvoudige) vraag.

Reputatie 7
Badge +4

@Wim700 

Enkel Proximus medewerkers (moderatoren) kunnen een concreet antwoord op uw vraag geven, een reactie kan evenwel enige tijd (uren/werkdagen) uitblijven 

Een xdsl&4G “Tessares” combinatie wordt enkel “on case by case” toegekend op voorwaarde dat de xdsl snelheid beperkt is (< 16 Mbps) en de dekking 4G (zeer) goed is (60 Mbps?) en de bezetting van de lokale 4G antenne dit toelaat (enkel een vrij beperkt aantal xdsl&4G aansluitingen zijn per antenne mogelijk & er is voorrang voor het “echte” mobiele verkeer)

Het lijkt daarom aangewezen indien mogelijk de plaatselijke 4G snelheid binnenshuis met uw smartphone te meten en deze reeds mee te geven aan de moderatoren

Speedtest Custom - Test your internet speeds

Controleer veiligheidshalve ook de xdsl snelheid die Proximus u zou kunnen aanbieden op uw locatie (is er nog een aanbod en zoja welke snelheid)

Speedtest internet connectie | Proximus

Vermeld het adres van uw 2e verblijf best ook in uw forum login profiel (vrij veld ticket)

 

Dit moet eerst door de bevoegde dienst uitgepluisd worden of dit wel mogelijk is.

Maar morgen komen de Prox forummedewerkers hier terug langs en kunnen zij verder informeren bij deze dienst.

Reputatie 7
Badge +5

@Wim700 Kan je je adres toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

DaisyS: adres werd toegevoegd in forumprofiel. Thx.

Beste,

Ik zou graag vernemen of een 4G-modem met TV op een adres als ‘standalone’ oplossing kan worden aangevraagd bij Proximus voor een 2e verblijf.  Op het adres ligt wel een ADSL-kabel in de grond(niet tot in de woning binnengetrokken).  Indien mogelijk vraag ik me af of de ADSL-kabel moet worden binnengebracht als back-up oplossing(wat niet mijn voorkeur geniet gezien de trage snelheden).

Ik ben al Proximus klant met Flex Pack en zou zodoende gebruik willen maken van het Flex-Pack voor 2e verblijf.

Reputatie 7
Badge +4

Via 4G kunt u niet met een Proximus decoder naar TV kijken, hiervoor dient er een dsl verbinding te worden gebruikt

In de Tessares dsl&4G oplossing wordt 4G enkel gebruikt om de internetsnelheid te verhogen, voor TV via decoder wordt enkel het deel dsl gebruikt (bv in het kader van een pack 2e verblijf)

U kunt wel bv. via 4g van uw mobiel met Pickx naar TV kijken (op basis van uw 1e huidige pack Flex)

Proximus Pickx - Apps op Google Play

bv. via chromecast op TV

GOOGLE Chromecast V3 (GA00439-AT) (mediamarkt.be)

Blijkbaar zou Pickx ook beschikbaar zijn op Apple TV zodat eventueel een eigen 4G router en Apple TV bv. ook een oplossing zou kunnen zijn)

Proximus Pickx in de App Store (apple.com)

TP-LINK Draadloze Dual-Band 4G+ Router AC1200 Gigabit (Archer MR600) (mediamarkt.be)

APPLE TV 4K - Mediaspeler 32 GB (MXGY2FD/A) (mediamarkt.be)

 

Hebt u nooit antwoord dienaangaande van Proximus bekomen op uw vraag van 6 maand geleden?

@M_016  even tussendoor,

weet jij soms of pickx nu al kan gecast worden met de google “chromecast met google TV” hdmi dongle? 

GOOGLE Chromecast met Google TV 4K (mediamarkt.be)

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

weet jij soms of pickx nu al kan gecast worden met de google “chromecast met google TV” hdmi dongle? 

Geen idee maar vemits met een gewone/oude chromecast casting mogelijk is vanaf een smartphone/tablet (android/ios) vemoed ik dat dit casten voor de nieuwe chromecast met Google TV ook mogelijk zal zijn 

Pickx-app bekijken via Chromecast | Proximus

Voor zover mij bekend zit Pickx (nog steeds niet) als app niet op Android TV of Google TV

Beste,

Op mijn vraag van maanden geleden heb ik nooit een antwoord gehad. Ik zou graag laten meten of een oplossing via 4G in combinatie met ADSL mogelijk is.  Op dit ogenblik ligt er een wachtbuis klaar die kan gebruikt worden om de ADSL kabel binnen te trekken.  Welke kosten zijn er nog verbonden om de kabel te laten installeren?

Reputatie 7
Badge +4

@Wim700 Adsl is mogelijk op dit adres. Ik kan je echter geen uitsluitsel geven of dit mogelijk is in combinatie met de 4G-modem. 

@tina.b @Luc.M @HeidiE Kunnen iemand van jullie dit verder bekijken ivm mogelijke kosten en mogelijkheid voor 4G ?

Ik mocht nog geen reactie ontvangen of de combinatie met de 4G modem mogelijk is + de eventuele kosten voor het binnentrekken van de ADSL kabel.  Alvast bedankt!

Jammer dat een -in mijn ogen - technische vraag zo lang onbeantwoord kan blijven.  Bel ik in naar Proximus, dan weet de klantendienst het mij niet te vertellen.  Hier op dit forum blijft het ook ongelooflijk stil…  Jammer.

Reputatie 7
Badge +5

@Wim700 Dit is helaas niet mogelijk in combinatie met een 4G modem. Het kost 90€ voor een vooraanleg te doen en 85€ qua installatie.

@DaisyS : Bedankt voor je reactie.  Begrijp ik dan goed dat een connectie enkel op het ADSL-netwerk wel mogelijk is voor internet?  Ik ontvang in de buurt Proximus hotspots waarop ik internetconnectie kan maken, dus er zijn zeker andere aansluitingen in de buurt.  Bedankt voor je reactie.  

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad, blijkbaar is de combinatie xdsl&4G Tessares op uw locatie om één of andere reden niet mogelijk en dus kan enkel xdsl door Proximus opgeleverd worden

 

Ter info

Speedtest internet connectie | Proximus op adres

Indien in de onmiddellijke buurt public wifi beschikbaar is, betreft het normalerwijze vdsl2-verbindingen (met hogere snelheden), voor zover mij bekend is op een adsl-aansluiting de public wifi van de Bbox uitgeschakeld

 

 

 

Via ADSL is er inderdaad geen public wifi voorhanden.

Enkel XDSL kan opgeleverd worden: concreet betekent dit: enkel internet vermoed ik, of kan hier ook een digitaal tv signaal en internet worden onderschreven?  Bedankt voor de duiding.

Reputatie 7
Badge +4

FYI in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker

Beschikbaarheid van TV bij u thuis | Proximus

Indien de xdsl snelheid te laag is, is enkel internet en geen TV via decoder beschikbaar op uw adres (uiteraard kunt uw wel “streamen” = internetverkeer)

 

Ik heb de link omtrent beschikbaarheid geprobeerd, ik krijg echter steeds een foutmelding dat er een probleem is:  

Hopelijk krijg ik reactie van een medewerker omtrent de mogelijkheden.

wat zegt je minimum gegarandeerde snelheid die Proximus kan leveren :

→ http://proximus.be:internetsnelheid 

snelheid hangt gewoon af van de lengte van je lijn maar niet van je Pack.

Na invoeren van het adres krijg ik onderstaand resultaat:  

Lijkt me enkel voor internet? geen digitale tv. dank voor feedback.

Je zit dus nog op een trage  ADSL lijn !

We zullen moeten afwachten tot een Proximus forummedewerker terug langskomt, zodat zij kunnen navragen of een overschakeling naar VDSL mogelijk is voor uw adres 

Reputatie 7
Badge +3

@Wim700 

je mag je klantnummer toevoegen op je profiel dan kijk ik dit eens na.

 

Geert

Reageer