Foutmelding err_connection_refused. Deze site is niet bereikbaar
Heropstarten van systemen helpt niet. BBox werd gisteren vervangen maar probleem blijft aanhouden waardoor we verplicht waren om terug te schakelen naar de oude adsl verbinding zonder Lte 4G modem.
Iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen ?
Die 4G gateway heeft mss ook een reset mogelijkheid maar die ken ik niet, dat zal iemand van Prox zelf moeten uitleggen, als hij/zij hier passeert.
Dit is nog in proeffase deze oplossing. Ik zie alvast dat er een technieker is ingeboekt voor je om ter plaatse te komen.
Groeten,
Jean-Paul
goeidag ,
kan er iemand mij eens helpen hoe ik op de lijst kom om een LTE modem te verkrijgen
wij hebben hier nog een oude ADSL verbinding en is zeer traag de kabel is ook nog eens langer dan 5km wat nogeens een vertraging meebrengt
ze hebben mij al 4 weken aan het lijntje gehouden met te vertellen dat ze een modem gingen opsturen maar vandaag heeft er eindelijk iemand eens duidelijk gezegt zolang ik niet op een lijst sta komt er geen LTE modem
de kinderen hebben NU zeker in deze tijd beter internet nodig omdat alles van THUIS uit moet gebeuren
ze hebben zelfs al mails gekregen dat ze hun examen via het internet gaat gebeuren maar het is te zwak
dus HELP HET IS DRINGEND
Dan zouden ze eigenlijk ook de reden moeten opgeven waarom het niet gaat, dit kan bv zijn omdat de 4G ontvangst daar niet goed/voldoende is, maar als de proximus medewerkers hier de draad opnemen kunne ze u hopelijk meer details geven.
Ik vrees dat zo’n lijst niet bestaat; een dergelijke oplossing xdsl&4G “Tessares” wordt voor zover mij bekend “case by case” aangeboden (=geen standaard/commerciëel product spijtig genoeg)
De vereisten zijn vermoed ik dat er een voldoende 4G dekking is op uw locatie en de betrokken Poximus antenne “voldoende capaciteit heeft” (= +/- slechts een beperkt aantal gebruikers in de regio kunnen de oplossing bekomen)
Misschien pikt een Proximus-medewerker uw vraag vandaag nog op in een reactie maar ik vrees dat het pas vanaf maandag zal zijn
Suggestie 1:
Kijk na wat Proximus qua snelheid kan bieden op uw adres als nieuwe klant via
Controleer of er voldoende 4G dekking is op uw locatie
Kijk na of er een beter aanbod is op uw adres via teledistributie (theoretische snelheid op adres)
https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/mijn-gemiddelde-haalbare-breedbandsnelheid/
Indien u van Proximus geen aangepaste oplossing kunt bekomen (+/- 30 Mbps EU richtlijn 2020 100%) en er is ook geen correct aanbod via teledistributie, lijkt het mij aangewezen een formele klacht in te dienen bij de ombudsdienst telecommunicatie
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Suggestie 2
Indien voldoende dekking 4G Proximus eventueel een mobiel abo 5G Unlimited overwegen, dit is ook geldig voor o.a. 4G (met gebruik tethering op mobieltje of een 4G router)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_msub/particulieren/mobiel/gsm-abonnementen.html
Ook Orange (Flybox Huawei 4G router) en Telenet (Tadaam Huawei 4G router) bieden 4G gebaseerde oplossingen indien voldoende dekking
Succes
Indien voldoende dekking 4G Proximus eventueel een mobiel abo 5G Unlimited overwegen, dit is ook geldig voor o.a. 4G (met gebruik tethering op mobieltje of een 4G router)
Dan zie ik niet goed in waarom geen xdsl&4G oplossing zou mogelijk zijn.
En de ombudsdienst telecom is nog niet direct op korte tijd een oplossing.
Ook in de meeste gevallen is het zo dat waar alleen adsl voorhanden is als je wat afgelegen woont er ook geen Telenet voorhanden is
NB: https://shop.telenet.be/shop/nl/speed hun speedtest op je installatieadres werkt ook al niet !
Maar wie weet komt er maandag toch het antwoord van iemand die van proximus is toch het antwoord dat XDSL/4G mogelijk is !
bedankt voor de vele reaktie s de 4G is zeer goed van dekking heeft de technieker van Proximus ook bevestigd ;en de lijst bestaat echt heb verschillende keren gebeld met storingen en iedere keer hadden ze het over die lijst en als je niet op de lijst staat krijg je dat niet( LTE modem)
dat we af gelegen wonen op 3 meter van het straat? maar er staat langs deze kant van het straat maar 1 huis de andere huizen staan langs de andere kant van de straat
maar wij betalen even goed elke maand ons factuur
@Martin ik geef gewoon mogelijke oplossingen/alternatieven voor de auteur
en voor zover mij bekend is het aanbod xdsl&4G beperkt tot x% (10%, 20%?) van de totaal lokaal beschikbare capaciteit (in tegenstelling tot het zuiver 4G mobiel gebruik)
Ook in de meeste gevallen is het zo dat waar alleen adsl voorhanden is als je wat afgelegen woont er ook geen Telenet voorhanden is
Dit is niet noodzakelijk/systematisch het geval, de lijst van de witte/grijze zones is op de (herwerkte) website van het BIPT blijkbaar (nog) niet terug te vinden
wat halen de andere huizen aan snelheid
of check het eens zelf via hun adres op http://proximus.be/internetsnelheid
bedankt voor de vele reaktie s de 4G is zeer goed van dekking heeft de technieker van Proximus ook bevestigd ;en de lijst bestaat echt heb verschillende keren gebeld met storingen en iedere keer hadden ze het over die lijst en als je niet op de lijst staat krijg je dat niet( LTE modem)
dat we af gelegen wonen op 3 meter van het straat? maar er staat langs deze kant van het straat maar 1 huis de andere huizen staan langs de andere kant van de straat
maar wij betalen even goed elke maand ons factuur
=
best voorlopig/tijdelijk een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum afwachten, maar bekijk ondertussen ook andere opties
@Martin ik geef gewoon mogelijke oplossingen/alternatieven voor de auteur
en voor zover mij bekend is het aanbod xdsl&4G beperkt tot x% (10%, 20%?) van de totaal lokaal beschikbare capaciteit (in tegenstelling tot het zuiver 4G mobiel gebruik)
Ook in de meeste gevallen is het zo dat waar alleen adsl voorhanden is als je wat afgelegen woont er ook geen Telenet voorhanden is
Dit is niet noodzakelijk/systematisch het geval, de lijst van de witte/grijze zones is op de (herwerkte) website van het BIPT blijkbaar (nog) niet terug te vinden
Dat wist ik wel hoor en volledig OK, en dat is zeker niet om het te bekritiseren en ik denk dat je mij al een beetje kent en ik daarvan dan ook graag eens de praktische kant ervan bekijk , en meer moet je daar echt zeker niet achter zoeken.
en voor zover mij bekend is het aanbod xdsl&4G beperkt tot x% (10%, 20%?) van de totaal lokaal beschikbare capaciteit (in tegenstelling tot het zuiver 4G mobiel gebruik)
Is dat dan Proximus die een CAP oplegt voor de 4G modem
want als er geen cpaciteit genoeg is er toch eeb capaciteit genoeg voor 4G of dit nu voor een gsm verbinding is of voor de 4G modem, nee ?
Ik heb zelf o.a. een xdsl&4G aansluiting** en inderdaad er is een snelheidsbeperking t.o.v. “zuiver mobiel 4G” (cap)
Anderzijds is er ook een beperking qua gebruik van de capaciteit van de antenne
= slecht x% van de radiokanalen kunnen (maximaal) gebruikt worden
= functie van de normale bezetting van de antenne
= zwart wil gesteld om te voorkomen dat het gewone mobiele verkeer “weggedrukt” zou kunnen worden door ”continu internetverkeer”
** en vrij snel gekregen na tussenkomst ombudsdienst (vermiis een antwoord van Proximus ietwat uitbleef)
inderdaad die andere huizen hebben wel snel internet en telenet want langs die kant ligt wel alles maar naar deze kant van de straat ligt waterleiding ,eletriciteit en een oude telefoonleiding
en 10 jaar teug vroegen ze bij telenet €54000 voor de kabel tot hier te trekken ,dat vind ik wat te veel
dus die anderen zitten aan de overkant bij Telenet als ik het goed begrijp omdat er daar ook maar een trage ADSL verbinding mogelijk was met proximus
Ook hier is dit zo Telenet luchtlijnen - samen met elektriciteit - aan één kant en water, gas,.. enz. aan de ander kant maar bestaande teledistributiekabels hangen over de straat en de nieuwe aansluitingen elektriciteit/teledistributie bv. gebeuren met grondboring
Bij Telenet dient u zelf voor de kabel met gepaste lengte tot het aansluitpunt (van paal/paddestoel tot uw huis) te leveren
Ik begrijp dus dat u volgens de site van Telenet niet aansluitbaar bent, correct? Enkel op basis van een specifieke “tailor made solution”/offerte?
Dit is mijns inziens een “perfect dossier” voor de ombudsdienst telecom (en zijn klachtendossier) vermits de wetgever sinds 2013 tot op heden nagelaten heeft een universele dienstleverancier aan te duiden
→ In eerste instantie de reactie van Proximus medewerkers afwachten m.b.t. een xdsl&4G oplossing
Inderdaad niet te veel vooruit lopen op de zaken “first things first” en mss is er wel goed nieuws maandag van de proximus medewerkers, let's hope for the best
Een ander betalend alternatief is werken met een 4G router (4G MI-FI) en daar dan de toestellen draadloos mee verbinden en sommige modellen beschikken ook nog over een ethernet poort en je verbruikt ook de data van de SIM kaart : https://www.coolblue.be/nl/routers/4g-connectiviteit/model-router:mifi-router , https://www.bol.com/nl/l/mifi-routers-4g/N/25035+4278737762/ Maar moesten de Proximus medewerkers toch nog de combinatie tussen xdsl&4G kunnen aanbieden dat is natuurlijk beter.
Ja ik heb dit ook nog liggen zo’n MiFi proximus had die vroeger in hun assortiment.
maar ik blijf positief dat het nog goed komt met de oplossing XDSL+LTE-modem maar dat zullzn we dan ook wel horen
Mijn alternatief kan ook wel duur uitvallen want je moet ook rekening houden, met datavolume dat verdeeld moet worden. Dit artikel heb ik gevonden : https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_hybrid_access/particulieren/blog/news/service/internetsnelheid-verbeteren-in-afgelegen-gebieden.html In die blogpost spreken ze over afgelegen gebieden en na analyse door techniekers. Maar dat kan intussen wel verandert zijn.
Dit artikel die je gevonden hebt, daar gaat de post van Topic Starter over en ook de volgende berichten.
Maar het probleem is ook dikwijls dat bij de afgelegen gebieden daar de 4G ontvangst/capaciteit niet voldoende is (niet altijd uiteraard) en dit is ook dikwijls de reden dat deze adressen niet in proximus hun lijst voorkomt als kandidaat XDSL+4G-modem!
bedankt voor de vele reaktie s de 4G is zeer goed van dekking heeft de technieker van Proximus ook bevestigd ;en de lijst bestaat echt heb verschillende keren gebeld met storingen en iedere keer hadden ze het over die lijst en als je niet op de lijst staat krijg je dat niet( LTE modem)
dat we af gelegen wonen op 3 meter van het straat? maar er staat langs deze kant van het straat maar 1 huis de andere huizen staan langs de andere kant van de straat
maar wij betalen even goed elke maand ons factuur
De enige mij bekende lijst waar misschien naar verwezen wordt in bovenstaande is de lijst van het BIPT m.b.t. de zgn. grijze en witte zones
= xls-lijst met o.a. betrokken straten en gemeenten
Ik denk gewoon dat het de lijst is die proximus bijhoud met adressen waar XDSl+4G mogelijkis op adressen met nog een trage ADSL lijn.
Ik blijf het vreemd vinden dat zelf bij hun algemene voorwaarden er totaal geen informatie terug te vinden is over deze oplossing. Buiten die blogpost. Persoonlijk vermoed ik dat Proximus zich hoogstwaarschijnlijk baseert op de lijst van het BIPT en eigen metingen van het 4G signaal en dekkingsgraad.
Zij zullen toch zelf field metingen doen ook wel weten wat de capaciteit van van hun zenders zijn
Het is ook nooit gecommercialiseerd geweest .
bijkomende nadeel is ook dat je dan geen decoder kunt aansluiten om proximus tv te kijken.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.