Beantwoord

Adsl en Lte 4G modem



Toon eerste bericht

127 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Bedankt voor de verbetering, ik wou gewoon zeggen dat de snelheid hoger zou moeten liggen, alles hangt ook af hoe ver hij van een antenne woont. Indien hij over een voldoende lange utp netwerkkabel beschikt zou hij de 4G LTE kunnen verplaatsen. Nog een andere test is een computer rechtstreeks aansluiten op de andere LAN poort van de 4G LTE. Hier zijn nog een paar andere aansluitmogelijkheden : https://uploads-eu-west-1.insided.com/kpn-nl/attachment/d994b082-4c1b-41f7-bd8e-f0fbb3ebe1a2.jpg Hier moet je de experiance box gewoon vervangen door de bbox3v+. Een reset van de 4G sagemcom vind ik toch wel risicovol want ik vermoed dat er daar ook een specifieke configuratie inzit. Dat is ook een mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +3

@Wim700

Je hebt een aansluiting van 70Mbts zie ik, hierop heb je de mogelijkheid om 3 decoders in HD op te gebruiken. 

over welk adres ging dit dan?

je mag me dat in een privé bericht doorsturen.

 

Ik dacht dat dit niet lukte als je een computer aansloot op de 4G modem, of is dit dan nu wel mogelijk!

Reputatie 6
Badge +3

Aangezien KPN een gelijkaardige oplossing gebruikt dan Proximus dan zou het in theorie ook moeten werken. Door dit te proberen doe je niets verkeerd enkel dat het niet werkt. Vandaar dat ik dit vermeld had.

dit is zeker geen gelijkaardig geval want naar verluid TV decoder is ook niet mogelijk bij Proximus!

die reset 30-30-30 regel werd ook afgeraden 

Reputatie 6
Badge +3

Het is niet noodzakelijk om de decoder voor tv aan te sluiten op de 4G zie afbeelding 4 op mijn link bij KPN. Ik ben natuurlijk ook niet 100% zeker. Ik heb ook bewust gezet risicovol voor de reset van de 4G SagemCom modem. Buiten dit testen en de modem te verplaatsen kan hijzelf niet doen. Dan ligt het mogelijk aan de recentere firmware upgrade van zijn modem/router.

 

volgens mij gaat het zelf zoals in fig.4 het bij proximus ook niet werken met de tv decoder.

Eigenlijk heeft M_016 DSLG+4G opstelling als hij de decoder daar op aansluit kan hij direct bevestigen als mijn theorie klopt

Reputatie 1

Een deccoder voor TV hebben wij niet want dit gaat niet over de telefoon kabel

Over tv telefoonkabel kan je een decoder aansluiten maar het probleem is dat je voldoende snelheid moet kunnen halen over de telefoonkabel.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn verschillende versies van Sagemcom  F@st 4360 Air (o.a. standaard, Proximus en KPN A en B in omloop zie

https://support.sagemcom.com/fr/haut-debit

haut débit - Gateways Hybrid LTE

Het is inderdaad  zonder probleem mogelijk een “(hard) reset” van BBox3 en/of F@st 4360 Air uit voeren (reeds gedaan met en zonder technieker)

Geen Proximus decoder(s) hier ...

 

Dat is al goed nieuws dat je zonder problemen de reset kunt doen, is dit met die 30-30-30 regel dat je de reset uitvoert

Reputatie 7
Badge +4

Ik ze dat dit ondertussen wel geactiveerd is op je lijn, maar zie inderdaad niets ivm een afspraak. Heb je hiervoor dan een extra toestel (een 4G-modem) ontvangen ? 

Reputatie 6
Badge +3

In voorbeeld 4 is de decoder aangesloten op de LAN poort van de modem/router en de computer rechtstreeks op de 4G LTE Sagemcom modem. In voorbeeld 3 is decoder rechtstreeks aangesloten op de 4 LTE modem.

Reputatie 1

nogsteeds niks ontvangen en het is eigenlijk zeer dringend vermist de scholen lezen door sturen 

 

grtj

Maar dat werkt toch niet met het proximus systeem of heb je daar ergens op één of andere manier weet van dat dit werkt ?

Reputatie 1

0477xxxxxx

 

Edit: best je nummer niet publiek zetten

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Reputatie 1

bedankt

Tot slot ook met stabiele adsl-snelheden van bv. 3 Mbps 

goed gezegd wat ik ook al verschillende keren daar uit afgeleid heb dat er dus wel moet 4G assitentie zijn want anders kan hij niet naar zo’n twee zo’n streams  kijken en is het bij 3 wel al vaak een probleem.
Het probleem is dat we via de speedtest niet kunnen afleiden hoeveel assistentie door 4G geboden wordt. 
En aangezien hij ook aanhaalt dat hij blij is dat het t.o.v. vroeger (zonder 4G modem) verbeterd is duidt er nog eens op dat er 4G assistentie geboden wordt.

En tot de conclusie waren we al verschillende keren gekomen dat er geen directe serieuze uitleg is (speculaties wel :-) waarom de speedtest zo’n lage waardes geeft bij adams.

Dat het aan de software versie en hardware versie niet kan gelegen zijn heb ik hier ook aangehaald aangezien hier iemand die wat verder woont ook de zelfde softw en hardw versie heeft als adams en hij wel met de speedtest ±20Mbps haalt.

Beste,

Op mijn vraag van maanden geleden heb ik nooit een antwoord gehad. Ik zou graag laten meten of een oplossing via 4G in combinatie met ADSL mogelijk is.  Op dit ogenblik ligt er een wachtbuis klaar die kan gebruikt worden om de ADSL kabel binnen te trekken.  Welke kosten zijn er nog verbonden om de kabel te laten installeren?

Ik mocht nog geen reactie ontvangen of de combinatie met de 4G modem mogelijk is + de eventuele kosten voor het binnentrekken van de ADSL kabel.  Alvast bedankt!

Reputatie 1

@adams Ik heb het doorgegeven en men zal je hiervoor zo snel mogelijk contacteren op je gsm nummer.

 

goeidag ,

 

tot hier toe heb ik niks meer gehoort van proximus ook al had men aan de telefoon gezegt dat je 24u later gecontacteerd zou worden om een afspraak te maken 

 

grtj

Jammer dat een -in mijn ogen - technische vraag zo lang onbeantwoord kan blijven.  Bel ik in naar Proximus, dan weet de klantendienst het mij niet te vertellen.  Hier op dit forum blijft het ook ongelooflijk stil…  Jammer.

Reputatie 1

goeidag ,

kan er iemand mij eens helpen hoe ik op de lijst kom om een LTE modem te verkrijgen 

wij hebben hier nog een oude ADSL verbinding en is zeer traag de kabel is ook nog eens langer dan 5km wat nogeens een vertraging meebrengt 

 

ze hebben mij al 4 weken aan het lijntje gehouden met te vertellen dat ze een modem gingen opsturen maar vandaag heeft er eindelijk iemand eens duidelijk gezegt zolang ik niet op een lijst sta komt er geen LTE modem

 

de kinderen hebben NU zeker in deze tijd beter internet nodig omdat alles van THUIS uit moet gebeuren 

ze hebben zelfs al mails gekregen dat ze hun examen via het internet gaat gebeuren maar het is te zwak 

 

dus HELP HET IS DRINGEND

je zegt terugschakelen naar de oude ADSL verbinding, wil je daarmee zeggen dat je de 4G gateway uitgezet hebt en het dan wel werkt.
Die 4G gateway heeft mss ook een reset mogelijkheid maar die ken ik niet, dat zal iemand van Prox zelf moeten uitleggen, als hij/zij hier passeert.

Reageer