Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen


Hallootjes,


Ik heb hier ook iedere dag opnieuw het probleem van opnamen die ik gewist heb die opnieuw in de lijst van de opgenomen programma's staan. Een heel lastig probleem want je krijgt een lange lijst met opnamen bijeen en welke opname heb ik al gezien en welke nog niet, heel vervelend.


Ik heb al getelefoneerd met de technische dienst maar mijn probleem is maar gedeeltelijk verholpen. Waarom gedeeltelijk?


Omdat ik eerst het probleem had op mijn twee decoders en nu nog maar op 1 decoder.


Ik heb twee V5 decoders: 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer en communicatie gebeurd via PLC adapters (en ik heb een bbox 3 modem)


De technische support raadde mij aan om mijn modem uit te schakelen en opnieuw op te starten


en daarna de decoders uitschakelen en terug opstarten, dan de opnames wissen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. ( als het niet opgelost is hiermee, moet ik geduld oefenen zei hij want de engineers kennen het probleem en zoeken een oplossing)


Dus ik heb alles gedaan wat de medewerker van proximus zei: modem opnieuw opgestart, decoders opnieuw opgestart en opnames die ik al bekeken had, gewist. In de slaapkamer is het probleem opgelost maar in de woonkamer niet;


Wat nu? is er nog iets anders wat ik kan doen? Wachten totdat de engineers het probleem opgelost hebben? hoelang gaat dat duren? Wordt het wel opgelost? Dat weten we niet Ondertussen wordt de lijst met opnames die ik gewist heb en die opnieuw in de lijst staan met opgenomen programma's langer en langer, dat is bijna niet te doen. Wat moet ik nu?

204 reacties

Reputatie 3
Badge +1
Zonet naar de technische dienst gebeld omdat één van mijn V4 decoders defect is (error 40). Ik kreeg geen reparatienummer ter omruiling meer toegekend omdat dit sinds oktober 2014 niet meer zou mogen, dus komt er vrijdag een technieker langs om deze om te ruilen (welk type ik in de plaats krijg weet ik niet, hopelijk een V5). Nochtans lees ik hier op dit forum dat er nog mensen zijn die dat omruilen in een proximuscenter nog wel kunnen. Deze héél vriendelijke man aan de telefoon zei dat hij onlangs toch nog iemand zo'n nummer had gegeven, maar achteraf hiervoor door zijn overste op de vingers werd getikt!.


Terloops vroeg ik ook nog even hoe dat nu zat met die vervelende opnames enz.die steeds terug in de lijst komen te staan. Geen probleem zei die man, ik kan het hier voor je regelen dat het in orde komt. Het enige wat ikzelf nog hoefde te doen, was de decoder nog maar eens heropstarten. Het zou toch wel straf zijn moest dit inderdaad zo zijn. Nu heb ik voor test enkele opnames gewist ... zien of dit binnen enkele uren/dagen nog steeds zo is. Zoniet vraag ik het vrijdag nogmaals aan de technieker. Ik hou jullie op de hoogte .....
Ik vrees er voor dat je met klontje in het riet gestuurd werd ;-)


Maar de wonderen zijn ook de wereld niet uit :-))


Hopelijk kennen alle helpdeskmedewerkers dan deze truc !


Een vraagje heb je al de modem sedert dien gereboot (15 seconden netstekker uit getrokken) want bij velen is dit reeds voldoende om ze terug in de lijst te zien opduiken , of een factory reset doen ze bij velen ook terug in de lijst (niet bij iedereen treedt deze fout op)

nu als je een V5 krijgt wil dit nog niet zeggen dat het dan opgelost is want sommigen hebben dit ook voor met hun v5 !
Reputatie 7
Badge +6
Tja, ik kan alleen zeggen dat ik enkele weken gelden pas (en dus lang na okt.'14) een ruilnummer kreeg, ik moest er wel zelf om vragen en ze hebben er in het Proximus center ook nooit naar gevraagd, ik kon kiezen tussen levering en zelf afhalen. Omdat ik perse een V5 wou, ging ik die liever zelf halen, ook al omdat een buur de 'technieker' had laten komen en dat gewoon een chauffeur was, die er niks van af wist en er dan ook nog de nieuwe afstandsbediening niet bij had.


Anderen hebben zeer goede techniekers gehad, dus opnieuw, het hangt van zoveel factoren af, zoals het ook mogelijk is dat, als je nu belt en je zegt dat je de decoder liever zelf wil gaan halen, je mss toch een nummer krijgt.


PS: als je en een V4 en een V5 hebt gaat dat geen problemen geven, of is er geen verbinding tss de twee?


PPS: ik heb op de V5 nog altijd 4 'spookopnames' die telkens als ik in de instellingen iets verander, terugkomen, terwijl al de rest mooi gewist wordt (tot nu toe) en het zou zeker de clou zijn, na al wat hier al over geschreven is, moest dat probleem van die steeds terugkerende opnames zo gemakkelijk te regelen zijn.


Tot vrijdag/zaterdag en succes!
Inderdaad dat zou heel, heel straf zijn dan zou dit inderdaad een zeer goed bewijs zijn dat Proximus hun helpdeskmensen niet op de hoogte zet, maar zoals je zegt Marleen de waarheid moet nog aan het ligt komen ;-)
Volgens hetgeen andere mensen hier al gepost hebben zou dit geen oplossing bieden


en als je surft naar ► decoder software versies staat er wel wat bij wat zou veranderd zijn voor de laatste softw. gen3000_14.11.1.16 voor decoder v5
Reputatie 3
Badge +1
Neen, ik ben sindsdien van de modem afgebleven. Ik wacht af maar zal het zeker eens uittesten vooraleer de technieker langskomt. Tot hiertoe zijn er nog geen gewiste opnames terug gekeerd verrassing. Hoop doet leven.


Wat dat omruilnummer betreft : ik heb er naar gevraagd en zeker te kennen gegeven dat ik die V4 zelf wou gaan omruilen, maar zonder succes.


Ik zal het zeker ook nog eens vragen of die V4 en (eventuele) nieuwe V5 met mekaar gaan communiseren, daarmee bedoel ik of de opnames op de server op allebei de decoders ga kunnen bekijken. Wordt vervolgd ...
nPVR opnames kan je zeker op beide bekijken zowel op de v4 als de v5 want dat is net of je een zender bekijkt die vanuit hun servers verstuurt wordt en een nPVR opname wordt ook van hun servers verstuurt (wordt wel maar 30 dagen bewaard in dit geval)


Opnames op harde schijf dat is wat anders die kunnen alleen op de decoder bekeken worden waar je de opname geprogrammeerd hebt.


nog een geluk dat de gewiste PVR opnames niet terug komen want die zouden na 30 dagen zelf nog niet verdwenen zijn ;-))
Reputatie 3
Badge +1
Helaas Elsa je had gelijk .... daarnet modem herstart ... en daar zijn de gewiste opnames terug neeneenee. Dus met maw had ik de bbox3 niet herstart, dan waren deze opnames misschien niet terug gekomen. Maar dat is natuurlijk ook niet dé oplossing. Eens of morgen moet je de modem toch eens rebooten. We zullen dus maar geduldig blijven zeker? Ga het er morgen toch nog eens met de technieker over hebben.
Ok, laat eens weten als je wilt wat de technieker als oplossing geboden heeft.
Reputatie 3
Badge +1
Mijn defecte V4 is vervangen door een V5. Helaas staan daar ook terug de gewiste opnames in, pfff. Toen ik de technieker hierover aansprak vond hij dat precies normaal want hij zei dat het opnames via de server betrof en dat proximus nog niet zo lang hiermee werkte ??? Hij kon mij in ieder geval niet helpen. Doordat ik mijn modem had herstart, was dat de reden waarom die opnames terugkwamen. Hij stelde voor om nog een keertje naar de technische dienst te bellen om dit te verhelpen en niet meer aan mijn modem te komen. Of ik dat ga doen weet ik nog niet, want een definitieve oplossing is er toch (nog) niet.
Inderdaad eerst moet Proximus de server bug weten op te lossen, en helpdesk kan natuurlijk ook geen definitieve oplossing bieden zolang de bug niet opgelost is.
Reputatie 7
Badge +6
Bij mij is het zo, dat zolang ik van mijn decoder v5 afblijf, dus niets ga veranderen in de instellingen of ga rebooten, mijn 'spookopnames' of nieuwe gewiste opnames niet terugkomen. Voorlopig heb ik geen reden om dat te doen, noch om mijn modem te herstarten, maar hoelang zal dat duren.


Het is toch al een hele verbetering tegenover de v3, waar ik elke dag wel moest rebooten.
V3 behoort inderdaad bij de pre historie knipoog
Reputatie 7
Badge +6
En hup, daar zijn ze weer de 'spookopnames' en niemand is aan het modem/de decoder geweest. Ach, we zullen er maar een spelletje van maken: wie hier thuis de dag raadt waarop ze weer verschijnen, moet de dag daarop de afwas niet doen.cool
Er zal echt niks anders opzitten dan wachten tot Proximus de oplossing kan aanbieden
Reputatie 7
Badge +3
Ja en we zullen nog lang mogen wachten.


Proximus geeft het nu meer en meer openlijk toe dat ze dit probleem niet in de hand hebben.


Bel ze maar en zodra je klaagt over dit probleem , krijg je dit antwoord ' ja we hebben een probleem een zware bug maar de experten kunnen de fout niet vinden' We zoeken naar een oplossing enz.... Als gebruiker zijn we niets met dit. Dit is niet langer meer een Ezels dracht/ Olifanten Dracht , maar een PEST naar de gebruikers toe het is meer een Never Ending Story aan het worden . Waarom doet zich dit probleem alleen voor als je de decoder in het Nederlands instelt en in het Nederlandstalig gedeelte van België woont ???


Waarom werkt het wel correct in de Franstalige versie ? Ik heb dit getest en ik wil hier duidelijkheid over!!!!


Is er een verschil tussen de experten ,communiceren deze niet onderling ??? Ik ben de afgelopen dagen meerdere malen op gebeld door de Franstalige helpdesk ( kan worden nagekeken in mijn lopend dossier). Deze willen meer weten over dit probleem.


Ze zijn ons daar in Brussel aan het lijntje aan het houden.


Jammer dat er geen deftig alternatief is en dat weet zowel Proximus, Telenet .... de klant zolang die klant wil blijven , moet dit er maar bij nemen^.


Patrick

Waarom werkt het wel correct in de Franstalige versie ?



het wekt ook bij sommigen met Nederlandstalig versie toch ook,


getest in Oostende, getest in Brugge, Getest in Gent, Getest in Asse enz....daar zitten zowel mensen bij met een V4 als een V5 en dat weet Proximus toch ook dat het niet bij iedereen met NL-talige instellingen gebeurt.


Dus Patrick, het zal weer de http://bgctv.skynetblogs.be/#ombudsmantelecom" target="_blank worden die het moet oplossen.
Reputatie 7
Badge +6
En het is niet alleen een Nederlandstalig probleem: zoals ik hierboven (p.5) al vermeld heb, ook Franstaligen hebben er last van, hoewel minder, zie de post van 'mich': Impossible de supprimer les enregistrements ....', de man heeft er zelfs een maand gratis zijn pack voor gekregen van Proximus, omdat hij dreigde te vertrekken. Het commentaar van de medewerkers daar was hetzelfde als hier: we kennen het probleem en we werken er aan, sorry voor het ongemak.


Aan elkeen om voor zichzelf uit te maken, of het reden genoeg is om op te stappen bij Proximus.


Inderdaad bij Telenet ga je daarvan geen last ondervinden, want ze kennen daar (nog) geen nPVR opnames

en bepaald goedkoper zijn ze daar ook niet !


Als ik sommige commentaren lees van TN klanten dan is het weer beter bij Proximus,

dat zal weer van dat liedje zijn van 'op een ander is het gras altijd groener'.
Goedemiddag,


Hier gaat het nu alweer een paar dagen goed


maar wel van de modem afblijven dus. En uit ondervinding weet ik ook al dat wanneer er weer een nachtelijke update komt op de decoder


dat de gewiste opnamen ook wel weer terug in de lijst zullen staan.


Maar NU gaat het goed en daar ga ik even van genieten
ja en als de spanning effen moest wegvallen zal je weer van het leer hebben, maar nog altijd beter dat dan geen nPVR zoals bij Telenet knipoog
Dat is waar Elsa. Ondertussen staan de gewiste opnamen al terug in de lijst, gedaan met genieten.



Laat ons hopen dat Proximus toch binnenkort de oplossing vindt,

wel raar dat niet iedereen dat voor heeft is eigenlijk moeilijk te vatten, langs de ene kant zou je denken dan moeten ze toch ook vlug vinden waar het probleem zit en blijkbaar is het dan toch veel complexer dan dat we denken.


Maar nooit vergeten dat hoop doet leven knipoog
Reputatie 7
Badge +6
Ai, als ze er vandaag terug staan, moet ik morgen de afwas doen (zie hierboven).huilend


Ik denk toch ook dat het iets ingewikkelder is dan we denken.
Reputatie 6
Badge +2
Ja Marleen, van een beetje afwas doen zal je niet van doodgaan.lach

Reageer