Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen



Toon eerste bericht

204 reacties

Dat is inderdaad ook zo dat niet iedereen last heeft van dit probleem en ik behoor ook nog tot de gelukkigen
Helaas, vanmorgen stonden de gewiste opnames terug in de lijst verdrietig Er zal dus inderdaad niet anders opzitten dan 30 dagen te wachten voor opnames vanzelf verwijderen. Wordt op den duur wel een lange lijst want voor de ene opname moet je nog 26 dagen wachten en een andere opname nog 20 dagen enz.. Ik ga er niet dood van maar het is wel vervelend. Ik denk dat een kansje voor een financiele compensatie voor al het ongemak klein is, kan denk ik, heel misschien, alleen verwezenlijkt worden via een proximus winkel, dat kost mij ook weer een halve dag tijd. Of schrijven naar de medewerkers, maar ja, half Vlaanderen heeft er precies last van dus ik verwacht niet dat ik compensatie krijg, ik kan alleen maar hopen dat het met de tijd opgelost geraakt. Een mens wordt op den duur 'een zeur' terwijl ik helemaal geen zeur ben lach



Ik ben er heel zeker van dat het ooit opgelost geraakt, maar als je Belgacom/Proximus al vele jaren kent, dan verschiet je niet meer dat het vele maanden kan duren voor er een definitieve oplossing komt, daarmee is de kous spijtig genoeg nog niet af, als de ene bug dan uiteindelijk verdwenen is zit je ondertussen al met een nieuwe, het is wel een complexe techniek en moest het allemaal via glasvezel gebeuren , tot in huis, zou er al wat complexiteit verdwijnen, want je mag niet vergeten dat ze alle trucen van de foor moeten uithalen om dit via die twee onnozele koperdraadjes tot bij in de huiskamer te krijgen, een geluk dat de tussenstap er al gekomen is van glasvezel tot in je straat, nu nog de volgende stap tot in huis, ik ga nu ook niet beweren dat er dan nooit geen bugs meer zullen optreden, maar toch zeker minder dan nu;

Nu zijn er veel te veel parameters die meespelen en hoe meer je er kunt elimineren hoe beter, je kan het vergelijken met de draadloze oplossing tussen een bbox/modem en decoder, als je die kan vermijden ook des te beter.


En nu de keerzijde van de medaille, de doorsnee gebruiker heeft daar geen boodschap , voor hem moet alles perfect werken zonder problemen, maar spijtig genoeg is de realiteit nog altijd anders, en nee ik ben Belgacom/proximus niet aan het verdedigen, ik heb er alleen meer begrip voor alleen door het feit al dat mijn opleiding voor het grootste gedeelte uit deze materie bestond, daarmee kan ik nog meer door de vingers zien denk ik toch, plus daarbij ben ik nog een bofkont, zoals Ingrid terecht zegt, dat ik nog al die problemen op de koop toe niet heb zoals velen, nochtans hebben ze voor mij speciaal geen buitengewone telefoonlijn of bbox of decoder geleverd, mijn gebuur heeft zelf nog een betere lijn dan ik en die heeft, toch iets meer problemen dan ik, met juist identieke dezelfde apparatuur ;-)


Daaruit nog eens het bewijs, dat je nog eens duidelijk ziet hoe complex het allemaal is !
Inderdaad, reeds maanden duurt dit probleem. Hopelijk ooit komt er een oplossing. Geduld is en blijft een mooie deugd.
Badge
Ik heb een V4 en een V5, en het probleem doet zich wel voor op de beide decoders. Ook na de nieuwe software van vorige week.
Dit is inderdaad zo, het probleem dat sommigen hebben met hun v5 wordt niet opgelost met deze software update, er is ook niet bekend wat er allemaal veranderd is door deze update, alleen dat de reset/reboot tijd nu iets kleiner is 1min30sec duurt, aan de factory reset tijd is niks veranderd duurt 11min.


Deze bug zou vanuit de servers komen maar of het louter en alleen vanuit de server komt daar heb ik nog altijd geen duidelijkheid over net waarom niet iedereen bv dit met zijn V5 voor heeft !!!

Blijkbaar is het met de v4 wel algemeen en daarom denk ik dat de bug bestaat uit de combinatie server/decoder !?
Reputatie 3
Badge +1
Hallo iedereen,


Ook ik heb sinds maanden het probleem op mijn 2 V4 decoders in het Gentse dat de opnames (nog 30 dagen beschikbaar) steeds terugkeren in de lijst en/of niet kunnen bekeken worden. Deze problemen zijn begonnen na de update van belgacom naar proximus.En ook ik begin het stilaan beu te geraken om steeds die decoders te herstarten. Wat mij opvalt is dat het steeds de opnames betreft van dezelfde zenders zoals VTM, Vier, 2be, Vijf tv. Wat ik ook voor heb is dat er soms opnames gebeuren van programma's die ikzelf of iemand anders niet geprogrammeerd heb, de decoder doet dus soms zijn eigen ding! Voor alle duidelijkheid ... ik doe nooit geen serieopnames. Tevens bij het doorspoelen (x16) van een opgenomen programma, maakt de decoder sinds kort soms bokkesprongen, zodat je in één seconde soms tot 20 minuten verder zit. Bij het bekijken van de opnames van de harde schijf gebeurt het ook dat er zich blokjesvorming en/of stilstaand beeld gedurende enkele seconden voordoet. En zo zijn er nog wel andere rariteiten die soms gebeuren met die decoders.


Het doet wel deugd om via dit forum te lezen dat ik helaas niet de enige ben, maar leuk is iets anders !!! Hopelijk wordt het voor eens en altijd opgelost ....
Tegenwoordig worden de V4 decoders bij serieuze problemen (defecten) omgeruild met V5's dus eens bij Proximus informeren 0800 22 800



Tevens bij het doorspoelen (x16) van een opgenomen programma, maakt de decoder sinds kort soms bokkesprongen, zodat je in één seconde soms tot 20 minuten verder zit.



Dit is een probleem dat vroeger ook gekend was en op de v5 ook kan voorvallen, al gaat het nu de laatste tijd weer beter op mijn v5, 't zal weer een server bug zijn zeker , één server bug méér of minder 't zal er niet meer op aankomen zeker frons
Reputatie 7
Badge +6
't Zal toch niet waar zijn, hé. Heb ik eindelijk mijn V5 decoder, was dolgelukkig: staat er vandaag plots opnieuw een opname in mijn PVR die ik VORIGE week al had gewist.


Dit is echt niet leuk meer.huilend


dan zijn de goden mij toch gunstiger gezind 'k heb zelf nog een s geprobeerd van mijn modem te resetten en ook dan nog mijn v5 decoder, dus de twee manieren waarbij bij sommigen de gewiste opnames terug in de lijst verschijnen, maar die komen bij mij nooit terug in de lijst, op den duur zal ik toch nog moeten geloven dat ik een speciale bugvrije server voor mij apart gekregen heb van proximus verrassing


Wanneer gaat Proximus dit ooit opgelost krijgen, we zullen allemaal eens een dikke kaars moeten doen branden denk ik !!


Badge
En wat meer is. De laatste tijd na het snel vooruitspoelen, hervat het opgenomen programma met horten, stoten en blokjesvorming. En vooraleer hij op punt staat, zijn we al een heel stuk verder in de opname. Dat allemaal bij nPVR opnames. We geraken echt niet verlost van die ambetante problemen. Proximus, doet er a.u.b. iets aan, en zo snel mogelijk als het kan......
Reputatie 7
Badge +6
Ik wou daarvoor bij het lezen dat je 'voor het goede doel' je eigen modem/decoder had gereset etc. al zeggen; 'daag de goden toch niet uit, Elsa!'. Heb jij geen V5mini of toch een V5?


Bestaat er een heilige voor humeurige modem/decoders/serverproblemen? De heilige Proximus? engel


Al met al ben ik toch nog tevreden met de V5 (tenzij plots AL mijn opnames terugkeren), maar het wordt toch tijd dat er iets aan gedaan wordt.
ik heb een v5-mini nu en mijn zuster een V5 en beiden hebben we die problemen nog niet gehad, ook enkele van mijn buren hebben hier een v5 en ik vraag hun regelmatig om mij te verwittigen als ze problemen hebben van dit te wille melden en zij hebben dit ook niet voor, wel bij deze die een v4 hebben krijg ik van hen de melding : 't is weer van dat !
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, ik heb ook een V4 en ik heb nochtans geen problemen en ik hoop dat dat ook zo blijft.
Alexander je leest mijn posten niet volledig dan ;-)


ik heb hier al zo dikwijls gezegd dat niet iedereen dit probleem voor heeft en dit gelijk welke type decoder je ook hebt , alleen heb ik gezegd dat de je overal van iedereen kan horen en vaststellen dat het meer voorvalt bij de v4 dan de v5, dit is ook de enigste conclusie die ik kan trekken en dan Prox hun uitleg dat het een bug is in de server, dat is volgen mij maar een halve uitleg want dan moet ook iedereen dit voor hebben of wel zoals ik hier op het forum al dikwijls erbij gezegd heb dan zitten wij met een bugloze Sever en de anderen (zoals Sinjoor) niet knipoog


Ik hou het meer bij een combinatie bug server(software) / decoder(software) !!
Reputatie 7
Badge +3
@ Elsa en Alexander kan het zijn dat jullie in de buurt van he Brusselse Gewest wonen. ( neem maar een marge van een 20 kilometer in vogelvlucht vanuit Schaarbeek)


Dan is dit de verklaring dat jullie ervan gerust zijn. Heb eerder al gemeld dat het de Servers in Nederlandstalig België zijn (aldus Proximus) die dit probleem veroorzaken..


Mijn lijn staat nog steeds in test bij de Technische dienst van Proximus. (wat ik niet wou eerst , ze kunnen zien wat ik kijk ,opneem, uitgesteld kijk enz. maar zo kunnen ze ook een mogelijke oorzaak vinden) hopelijk vinden ze vlug het probleem.


Patrick


Reputatie 6
Badge +2
Patrick, ik woon in Oostende.
Neen Patrick al de mensen (collega's van mijn werk forumleden enz..enz...) die bij hierbij helpen en rapporteren om dit uit te vissen komen uit verschillend streken, dus die het probleem nog nooit gehad hebben wel te verstaan, (want er zijn er natuurlijk die het wel hebben en meestal met v4's is het frequenter) daarom dat ik de conclusie heel goed kan trekken dat het PX verhaal maar een deel van het verhaal is .


Want dit verhaal van server problemen heeft PX al langer kenbaar gemaakt en dat ze er aan bezig zijn om een oplossing te vinden, maar het duurt al vele maanden.


NB: Eigenlijk is het belangrijkste van gans dit verhaal, dat al maanden bezig is, niet van het volledig verhaal te kennen want dit heeft Belgacom/proximus nog nooit gedaan van details van bugs of problemen open en bloot mede te delen niet via telefoon, brief of op gelijk welke manier ook, en dat gaan ze ook nooit doen en dat doen hun concurrenten ook niet,


maar wat wel veel meer van belang is en dit voor iedereen, dat ze het oplossen en liefst zo vlug mogelijk.
Hoi allemaal, ik kom nog eens een goeiedag zeggen smiley


Ik heb dat ook dat als we een opname bekijken en we spoelen de reclame door, dat het dan daarna wanneer je op play drukt, het een 10-tal seconden duurt vooraleer je je opname verder kan bekijken omwille van horten en stoten en haperingen. Ik ben wel blij, want je moet ook eens iets positiefs zeggen, dat we tv kunnen kijken want vroeger had je vaak stilstaande beelden (noemden ze dat niet 'bevroren beelden'?) maar dat hebben we al lange tijd niet meer gehad en ook die vervelende 'geen signaal' meldingen hebben we niet meer. Ik ga er ook wel vanuit dat het vroeg of laat opgelost geraakt, dat het nu een moeilijke bug is, want als het makkelijk was dan was het allang opgelost natuurlijk. We wachten maar geduldig en hoopvol af.


Lang leve digitale tv












Dat is nu eens een positieve ingesteldheid ja


maar wel blijven volhouden hé knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Ondertussen blijft het probleem...het enige vervelende is, dat je dan twijfelt of je die aflevering al gezien hebt of niet en dat nutteloos nog eens moet checken...
Als je oud genoeg wordt, zal dit niet meer vervelend en geen probleem meer zijn ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Gisteren opname vergeten programmeren en dat dan gedaan 'op verplaatsing' vanaf de TV Gids van TV Overal op de smartphone en ja hoor: keurig opgenomen. Dat dit kan, vind ik toch mooi meegenomen.


Als we die opname daarna nu nog voorgoed kunnen verwijderen ...knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Inxderdaad, via smartphone of tablet met de TV Overal app. of via PC lukt het altijd, al komen die geplande opnames niet in de lijst van de decoder...maar ze worden wél opgenomen. Maar verwijderen? ho maar! die (of de markering in je TV-identiteit) blijven blijkbaar op de server plakken?


Ik weet nog wel wat ik gezien heb, maar dat kan je in de lijst van opgenomen programma's nergens checken, tenzij door ze nog eens beginnen af te spelen...



of de markering in je TV-identiteit) blijven blijkbaar op de server plakken



Maar niet op mijn P⌘ servertje brutaal

Reageer