Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen



Toon eerste bericht

204 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Bij BGC moet je geduld hebben hé, remember de eerste uitrol van de charles SW, hoelang hebben wij daar niet mee gesukkeld?


Bij mij ook nog altijd het probleem van terugkerende npvr opnames of die zelfs niet worden opgenomen!


mvg
Toch nog een ervaren rat hier op het forum die dat weet hoe het er bij Belgacom/Proximus aan toe gaat knipoog


Ik krijg wel geen antwoord van Proximus op de vraag waarom dit niet bij iedereen het geval is of zouden ze het dan echt zelf niet weten verrassing
Wat ik wel nog altijd niet goed bergrijp dat mensen die enkel nPVR opnames doen mijn soms melden dat er maar 10% meer vrij is , in eerste instantie of kort door de bocht geredeneerd, zou ik denken dan kunnen ze toch alle pointer , info enz.. op de server bewaren en moeten die gewoon uitgelezen worden , maar nu kan ik mij inbeelden dat er toch beter hier en dar wat op de harde schijf opgeslagen wordt, juist om niet iedere keer alles te moeten opvragen op de server en er ook zo vlugger kan gereageerd worden, maar wat ik niet begrijp dat dit zoveel geheugen op de harde schijf zou in beslag nemen !!

Plus daarboven op dat er zijn die me dan melden als ze bv een paar nPVR programma's wissen, dan de schijf ineens op bv 70% vrij springt ; daar kan ik echt niet goed aan uit !!
Reputatie 7
Badge +3
Als Proximus dit wil en kan oplossen moeten ze al de servers een reboot geven('hard reboot).


De servers waar de nPVR opnames worden op bewaard.


Ze gaan dit nooit doen want dan zijn alle klanten hun opnames ook kwijt.


Dat is het probleem , zolang dat ze geen oplossing vinden om dit te omzeilen zal dit probleem niet opgelosd worden.


Of ze moeten de nPVR bij iedereen onmogelijk maken gedurende 2 maanden .


Geen verdwenen opnames , geen gezaag van de klanten , want na 30 dagen zijn de opnames op het netwerk toch weg


Dan kunnen ze de servers die ervoor worden gebruikt volledig her startten met een (hard reboot).


Proximus jullie weten dit perfect of het moet zijn dat er hier meer achter zit.


Durf dit aan te gaan , de klanten gaan er gewoon betere ervaringen mee hebben in de toekomst, dan nu de dagelijkse problemen.


Patrick






Reputatie 7
Badge +1
Patrick, één maand is zelfs genoeg, want na 30 dagen zijn alle opnames verlopen. Maar wat doen ze met mensen met een V5 mini zonder harde schijf? Die kunnen dan 30 dagen niks opnemen! Lijkt me niet simpel....en voor een backup zullen ze niet genoeg ruimte hebben zeker? Bovendien kan je dan ook met een HDD-decoder geen samenvallende programma's meer opnemen. Gratis een maand TVR aanbieden aan iedereen misschien?besluiteloos maar ook dat loopt over de servers, samen met nPVR. En wat met de pauzefunctie?
Sinjoor,



Maar wat doen ze met mensen met een V5 mini zonder harde schiif



Daarvoor moeten ze nog geen schrik hebben want er zijn er nog niet veel dus hoe vlugger ze dit doen hoe beter dan.


en als dat waar is (hangt af van wie die uitleg komt bedoel ik) van die hard reboot dan zal dit ook maar tijdelijk zijn dus is dit ook geen echte oplossing .

Ik heb nochtans altijd van de techniekers gehoord dat alles met backup servers werkt (zo werkt toch iedereen, denk maar aan google enz....) dus als ze stap per stap werken zou dit moeten lukken als dat zo zou zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Elsa, ik kan me inderdaad niet voorstellen dat ze geen backups zouden maken. Bovendien zullen een aantal servers altijd wel in een onderhoudsfase zitten zeker (een roulatie-systeem) met een heropstart als gevolg?
Inderdaad Sinjoor,


Het enigste waar we wel 100¨% zekerheid over hebben is dat Proximus het probleem eerst onder de knie zal moeten krijgen,

waaraan het ook gelegen is, want de meeste eindgebruiker vragen niet zozeer om details maar om een zo snel mogelijke oplossing.

Juist daarin zou Proximus kunnen eerlijk zijn met de mensen en ze niet wijs maken van morgen zal het in orde zijn,

als ze weten dat het een probleem is dat maanden zal vragen of nodig zal zijn, als het om een serieus probleem gaat.


Volgens mij leidt eerlijkheid nog altijd tot de minste frustraties bij de mensen.


Maar ja wij kunnen hier nog veel liggen uitleg geven en vloeken bij manier van spreken, 't zal toch afwachten zijn wat er uit de bus komt ;-)


Ik weet één ding zeker moest ik met de situatie niet meer kunnen leven dan stap ik naar de concurrentie over, zelf al je weet je dat daar ook wel addertjes onder het gras zullen zitten, maar als het daar beter is dan bij Prox , waarom zou je het niet doen !

Enfin nogmaals dat is mijn mening en ieder heeft zijn eigen mening en nog een geluk ook zeker ;-)
Reputatie 7
Badge +6
Goed gezegd, Elsa en moest de oplossing zo voor de hand liggen, dan was het al opgelost.


Het enige wat wij eigenlijk vragen, is duidelijkheid en eerlijkheid.
Telefonisch kan men niets zinnigs zeggen over dit probleem. Per e-mail wel, maar dan stuit je op het probleem dat er een 'noreply' beleid leeft. Ze vragen mij per e-mail te antwoorden op enkele vragen en dergelijke, maar je kan hen nooit terugsturen. Ik zou dit via het contactformulier moeten doen. Waarbij je dan gewoon (tot 5 keer toe ondertussen) gewoon hetzelfde van nul moet omschrijven en waarbij ze je dezelfde vragen blijven sturen .... Dat is pas aan 't lijntje gehouden worden. En ik kan hier eerlijk gezegd echt niet meer mee lachen als trouwe klant, nooit anders geweest en dan krijg je dit.



Is er dan echt geen enkel emailadres meer waar je ze effectief kan bereiken?



Dat de ene een compensatie krijgt en de andere niet kan ik ook niet smaken. Ik moet hier maar programma's blijven wissen omdat de NPVR's niet verdwijnen. Allemaal films, series en programma's die ik moet missen, terwijl ik betaal voor een dienst die dit zou moeten voorkomen. 'k Begin er echte een ontzettend wrang gevoel bij te krijgen.

Is er dan echt geen enkel emailadres meer waar je ze effectief kan bereiken?



Dit is al altijd hekelpunt geweest en trouwens hier al gevraagd zolang het forum bestaat, vroeger had je zelf geen http://support.nl.proximus.be/app/contact_email/session/L3RpbWUvMTQyNjQwMzk2Ni9zaWQvbm1Dd1BsaG0%3D" target="_blankals nu.

Mijn persoonlijke ervaring is positief (maar blijkbaar niet voor iedereen) ik wed zelf iedere keer opgebeld en werd dan ook een oplossing geboden.



Dat de ene een compensatie krijgt en de andere niet kan ik ook niet smaken.



Dit is inderdaad zo dat ze er zelf niet mee afkomen en je er zeker zelf moet om vragen, ik heb (weer persoonlijke ervaring en spreek niet voor iemand anders) iedere keer een tegemoetkoming gekregen.

Voor dit besproken probleem hier, heb ik het nog niet om compensatie moeten vragen, om de eenvoudige reden dat

ik het tot nu toe nog niet voorgehad heb. Niet jaloers worden hé ;-)


Ik vermeld het hier nog maar eens indien je het nog niet moest weten, dat er ook een trouwe klantenkorting 2015 gegeven wordt, van 3€, 5€ en 7€ al naar gelang de inhoud van je pack (details wie of wanneer iemand in aanmerking komt hiervoor, heeft Pro⌘imus nog niet medegedeeld)


Wel, uit eigen ervaring kan ik alleen maar toevoegen dat dit voor mij slechts een recent probleem is. Omdat ik telefonisch zéér zelden geholpen ben, heb ik eerder altijd van e-mail contact gehad met Belgacom. Dit adres blijkt nu niet meer te bestaan. Vroeger had je ook al een contactformulier, waar ik eveneens gebruik van maakte. Het was alleen aardig zoeken.



Bijna al mijn problemen zijn vroeger opgelost via e-mail, omdat ze dan zwart op wit zaken bevestigen. Ik heb per telefoon haast enkel negatieve ervaringen. Ontkennen van problemen, eindeloos doorverbinden, rond de problemen blijven heen draaien zonder in te gaan op de vragen, blijvend andere factoren aanhalen die er volledig los van staan, afwimpel-methodes.



Wanneer je niet rechtstreeks beantwoord via de no-reply mail, maar gewoon het costumer-care e-mail adres gebruikt, ontvangen ze die wel. Daar heb ik eveneens de nodige ervaring mee. Maar ditmaal blijven ze het negeren.



De trouwe klantenkorting is trouwens ook iets heel vreemds. Mijn moeder heeft een veel zwaarder abonnement en is al veel langer klant, maar kreeg geen klantenkorting. Terwijl ik deze wel heb vanaf die lancering. Ik heb aangeraden blijven te proberen.
inderdaad ik heb de korting 2015 ook nog niet gekregen maar mss komt het wel nog, want ze geven het in verschillende golven uit naar het schijnt !?
Ik heb hier al een tijdje niet meer gepost gewoon omdat..


alles nog steeds hetzelfde is. 30 dagen opnames kan ik niet wisssen en zelfs programma's van eenzelfde soort, die vroeger allemaal onder 1 titel verdeeld stonden, staan nu ook allemaal slordig onder elkaar. Telefoneren ga ik er niet meer voor doen want je krijgt toch altijd opnieuw dezelfde uitleg over wat we moeten doen en dat helpt toch niet. Wij blijven dus, nog steeds , afwachten totdat proximus met de oplossing komt
bij sommigen lost deze Procedure-wissen-terugkerende-gewiste-nPVR-opnames toch de grootste problemen op, maar als je ze al geprobeerd hebt zal het inderdaad wachten zijn op de oplossing van Proximus !
Reputatie 7
Badge +1
Het probleem is duidelijk nog niet opgelost, integendeel; voor de laatste upgrade ((V4) was er maar één nPVR- opname die nà het wissen bleef terugkomen, nu zijn het er meerdere recente...
Reputatie 5
Badge +3
Heb de eerste procedure toegepast: 'voor mij aanbevolen' gedeactiveerd, en daarna punt na punt uitgevoerd en alles gereset, resultaat: niet opgelost.


De tweede optie via 'my proximus' deed ik de lijntest, resultaat: probleem met de lijn tussen modem en het netwerk wat niet het geval is, alles werkt perfect, TV en internet, bekabeling is volledig in orde, dus ben ik daar verder niet op ingegaan. Stelden een afspraak met een technieker voor!


gewiste npvr opnames komen nog altijd terug zowel op mijn V4 als op de V5, plus op de V4 verdwijnen er soms in de lijst geprogrammeerde programma's!


Dus conclusie: wachten op de zoveelste proximus update!


mvg


Updates zullen het niet alleen oplossen het is complexere dan, dat de servers er zeker ook voor iets tussen zitten is heel duidelijk, want zoals ik al gezegd heb moest het alleen software gebonden zijn dan zou iedereen dit probleem moeten hebben en dat is niet het geval !


Wel is er één ding 100% zeker dat de oplossing van Proximus zal moeten komen, maar in welk jaar is een andere vraag ;-)
Reputatie 6
Badge +2
Dat zal voor het jaar 4000 zijn, dan zijn we allang dood en begraven (of gecremeerd).duivel
Maar we krijgen toch nog eerst een nieuwe decoder, dus zullen we ons toch weer nog wat kunnen amuseren met de bijhorende nieuwe bugs, vooraleer ze ons begraven knipoog
Reputatie 5
Badge +3
Morgen ga ik een telenet ci+ module/smardcart gaan instaleren, 75 digitale zenders zonder al dat reset en update gedoe, weliswaar kan men geen opnames doen wat voor die klant geen bezwaar is, geen decoder, geen tweede afstandsbediening, eenvoudige interface en bediening, enz...spijtig dat dit bij BGC niet mogelijk is, denk dat er een pak klanten zouden overschakelen naar dat systeem!


mvg
Ik stel mij nog altijd de vraag hoe groot het percentage zou zijn van Proximus TV klanten die met dit probleem zitten.

Je kan natuurlijk moeilijk een beeld vormen hierover, als ik af ga wat er geklaagd wordt omtrent dit probleem via alle bekende sociale media en forums, dan heb ik nog altijd de indruk dat dit percentage niet hoog licht want anders zou er volgens mij veel en echt veel meer moeten geklaagd worden hierover, enfin dat is wat ik er uit concludeer en ik kan er natuurlijk ook naast zitten, en daar zullen de mensen die er echt mee af te rekenen hebben ook weinig boodschap aan hebben dat besef ik heel goed en ik hoop dat Proximus dit ook binnenkort onder de knie krijgt en het kan oplossen.
@Jdm,


Een Belg kennende, ik denk dat die niet zo vlug overstapt, ik ken bv ook dat systeem wel van Telenet (en ik niet alleen trouwens) , maar echt behoefte om over te stappen heb ik toch niet hoor.

Nu ben ik mss ook geen goed voorbeeld omdat ik juist al die problemen niet heb wat hier allemaal aangekaart wordt, dat moet ik wel toegeven,

aangezien ik tot nu toe nooit moet rebooten, maar of ik daarom zou overstappen naar dat systeem als ik dit ook zou voor hebben, dat denk ik toch niet.

Maar nog eens ik spreek hier weer voor me zelf , en ieder staat hem vrij van te laten en te doen wat hem voor hem het best lijkt.


Mss is het ook omdat ik het stilletjes aan beu geworden ben om te veranderen, ofwel is het omdat ik vlug tevreden ben, wie zal het zeggen ;-)
Reputatie 5
Badge +3
Beste Elsa, ik zeg toch niet dat jij moet veranderen! En ik zal dit ook niet doen, omdat wij veel gebruik maken van opnemen en pauzeren wat met een kaart niet kan, ben er zeker van dat er veel BGC klanten zijn die al hun TV probleempjes niet op het internet smijten, en zeker niet op forums, omdat ze dit niet kennen. (oudere klanten) Als elektro installateur kan ik dit beamen. Als ik hun dan uitleg geef over TV met een kaartje zijn er veel die overschakelen en mij daar achteraf bedanken voor dit systeem. Maar ik zeg het nogmaals iedereen kiest en betaalt voor het product wat voor hem of haar het beste uitkomt.


mvg
Beste jdm,

ik had het ook niet geïnterpreteerd als dat je mij wou overtuigen om te veranderen hoor,

we hebben beiden gedaan wat iedereen op een forum doet, of zou moeten doen 😉

en dat is, zijn ervaringen en opinie delen, en dat die eventueel totaal kunnen verschillen en zelf tegenover elkaar kunnen staan,

is ook normaal en mag geen enkel probleem zijn.

Tenslotte zijn we het beiden uiteindelijk eens, dat iedereen kiest voor wat hij persoonlijk het beste vindt.


Groetjes


Reageer