Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen


Hallootjes,


Ik heb hier ook iedere dag opnieuw het probleem van opnamen die ik gewist heb die opnieuw in de lijst van de opgenomen programma's staan. Een heel lastig probleem want je krijgt een lange lijst met opnamen bijeen en welke opname heb ik al gezien en welke nog niet, heel vervelend.


Ik heb al getelefoneerd met de technische dienst maar mijn probleem is maar gedeeltelijk verholpen. Waarom gedeeltelijk?


Omdat ik eerst het probleem had op mijn twee decoders en nu nog maar op 1 decoder.


Ik heb twee V5 decoders: 1 in de woonkamer en 1 in de slaapkamer en communicatie gebeurd via PLC adapters (en ik heb een bbox 3 modem)


De technische support raadde mij aan om mijn modem uit te schakelen en opnieuw op te starten


en daarna de decoders uitschakelen en terug opstarten, dan de opnames wissen en dan zou het probleem opgelost moeten zijn. ( als het niet opgelost is hiermee, moet ik geduld oefenen zei hij want de engineers kennen het probleem en zoeken een oplossing)


Dus ik heb alles gedaan wat de medewerker van proximus zei: modem opnieuw opgestart, decoders opnieuw opgestart en opnames die ik al bekeken had, gewist. In de slaapkamer is het probleem opgelost maar in de woonkamer niet;


Wat nu? is er nog iets anders wat ik kan doen? Wachten totdat de engineers het probleem opgelost hebben? hoelang gaat dat duren? Wordt het wel opgelost? Dat weten we niet Ondertussen wordt de lijst met opnames die ik gewist heb en die opnieuw in de lijst staan met opgenomen programma's langer en langer, dat is bijna niet te doen. Wat moet ik nu?

204 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Deze morgen was er niks teruggekomen...Nu nog de namiddagupdate afwachten?


Nu 21/06, begin van de zomer, nog steeds niks teruggekomen....
oei oei, mijn goeie moed is alweer wat aan het wegzakken


maar voorlopig is alles nog goed. Moest er weer verandering in komen dan horen jullie het weer van mij.


Groetjes allemaal
Reputatie 7
Badge +1
Ik vraag mij nog altijd af aan wie ik dat zou te danken hebben verrassing


Het geheim van het onderzoek zeker?coolduivel
Sinjoor,


Proximus zou mss maar al te graag hebben dat we allen alles oplossen met TVR+ knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Ik had er al weken geen last meer van, en nu deze morgen stonden er ineens zeker weer een 8-tal terug in de lijst....wél duurde de opstart uit standby nu zeker 20 seconden vooraleer ik beeld kreeg. Gisteren wou er ook eer één niet starten, maar ik doe geen herstart meer, want kan dat met TV replay+ oplossen.

(behalve bij Elsa, hé)



Ik vraag mij nog altijd af aan wie ik dat zou te danken hebben verrassing
Reputatie 7
Badge +6
Oh, Ingrid, ik duim voor je, want van zowat overal (behalve bij Elsa, hé) hoor je dat ze weer 'en masse' aan het terugkomen zijn.Wij, gewone stervelingen, moeten zelfs onze decoder niet meer afzetten, om ze terug te krijgen. Ook helemaal gratis. ;-)))


Hopelijk ben jij dus de eerste van velen. Duimen, duimen en nog eens duimen.
Reputatie 2
Badge
Voor mij helpt het door alles uit de stekker te trekken en enkele minuten te wachten vooralleer er terug electriciteit op te zetten.


Ik heb nog wel een V3 ddcoder.


Roland.
Even melden dat, eindelijk! na meer dan een half jaar, het probleem met de gewiste opnamen die steeds terugkwamen, opgelost is.


Sinds een week al. We kregen tv replay van proximus kado en tegelijkertijd bleven de gewiste opnamen weg. Hèhè, als het nu zo blijft dan zijn wij zeer tevreden klanten.


Met vriendelijke groet .
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb blijkbaar problemen met Reyers Laat op Canvas. Krijg het niet meer geprogrammeerd in nPVR, noch online noch via de decoder (het staat op de decoder wel in de lijst van geprogrammeerde opnames, niet echter in de online lijst; gevolg dat het dus niet wordt opgenomen? al stond er wél een rood cirkeltje in de TV-gids tijdens de zogezegde opname, toch kwam het niet in de lijst van opgenomen programma's) Heb gelukkig via TVR kunnen kijken. Da's trouwens nu al 2 dagen na mekaar!

er komt eerst een popup met de meldiing dat het in enkel in HD geprogrammeerd is



die melding heb ik al altijd gekregen, maar de opname is altijd goed gebeurd in ieder geval bij mij
Reputatie 7
Badge +1
In het begin werkte het online programmeren (nPVR) terug heel goed. Maar sedert enige tijd loopt het weer mank. Sommige protgramma's blijken online niet meer programmeerbaar: er komt eerst een popup met de meldiing dat het in enkel in HD geprogrammeerd is, en 2 seconden later komt weer de optie 'opnemen in HD'. Als je het dan via de decoder doet (door een ander overlappend programma eerst in PVR te programmeren) werk het wél. Maar zo deed ik het voor de nieuwe interface ook al meer dan een half jaar. Zolang het systeem op zijn minst gezegd onbetrouwbaar is, vind ik het eigenlijk onbruikbaar.
Maw er is nog niks veranderd huilend
Reputatie 7
Badge +1
Een nieuwe interface heeft dit blijkbaar niet opgelost....Waarschijnlijk inherent aan het systeem wat eigenlijk een soort gratis VOD is en dus het serversysteem extra belast, maar toch nog altijd hun grootste troef blijft. Maar als zij bv. een V5 mini zonder harde schijf promoten, zouden ze daar de servers toch moeten op aanpassen. Ik heb trouwens ook terug niet startende nPVR-opnames gehad, die soms wél soms niet starten na een herstart. Ik kan me dan meestal wel redden met TVR, maar dat is allicht niet de bedoeling?
Beste Proximus Medewerkers


Op alle decoder types duiken gewiste nPVR opnames terug op in de decoder lijst 'Opnames'


zijn er al vooruitzichten naar een eventuele oplossing voor dit probleem?


Mvg,


Elsa
Inderdaad Jdm, dat het complex was wisten we al een tijdje maar het is nog complexer om te weten wanneer ze het opgelost zullen krijgen ;-)


We wachten gewoon verder af, zoals we al lang gewoon zijn hé
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag telefonisch antwoord van de TD: wordt definitief opgelost met een volgende update april/mei! Het probleem is complexer dan eerst werd verwacht. We zullen zien.


mvg


Bugs zullen komen en gaan en zullen altijd blijven bestaan, net zoals Elvis lach
Reputatie 7
Badge +1
Deze morgen waren er nu weer geen gewiste nPVR-opnames teruggekomen, wat in de richting wijst van serverproblemen, de soms opduiken en dan weer gaan...


Het blijft een fantastisch systeem, dus moeten we er maar de nadelen bijnemen zeker? Uiteindelijk werkt het opnemen en afspelen nu zogoed als feilloos (geen opnames meer die niet starten, en het starten gaat veel sneller). Het online programmeren gaat nu ook perfect, en er zijn geen problemen meer met de serie-opnames (PVR), waar nu bij de verlopen series na de laatste aflevering de serie in de lijst van geprogrammeerde opnames onderaan bijft staan met enkel de optie 'alles wissen'. Dat vind ik een nog goed systeem, omdat het je de keuze laat om het te laten staan ingeval er nieuwe afleveringen komen, maar ook om het gewoon te wissen. Blijft nog het probleem met Firefox updates, wat een afzonderlijk item is.


Ik rapporteer dus maar mijn laatste bevindingen.


Wat de problemen met de CI+-module van Telenet met de laatste versies van de Samsung Smart-TV's betreft, hoop ik dat ze dat nog oplossen. Ik gebruik de digicorder nu enkel om op te nemen en later te bekijken (meer dan 30 dagen later), de rest doe ik met de V4,(90% nPVR en 10% seriesysteem). Als de CI+ ooit toch zou gaan werken, neem ik daarmee op op een USB-stick van 128GB al uitgeprobeerd van VRT-zenders); Dan kan ik na bijkijken van de opnames op mijn digicorder deze laatste mogelijk opzeggen en binnenbrengen.
Bugs kom je overal tegen, zelfde liedje met IOS8.x, (ondertussen werden al 7 patches uitgebracht)

zo zijn er al die klagen dat als het geknoei zo verder gaat dat alle ifans zullen overlopen naar android !


Ik denk dat we toch met bugs zullen moeten leren leven, want iedereen denkt hoe meer concurrentie hoe beter, maar dat geldt zeker niet op dit gebied !
Dat je achterlijk bent dat zou ik zelf nog niet durven denken :-))


Ik moet natuurlijk niet veranderen naar TN want ik heb geen problemen met mijn baksken van Proximus, ik ben bijna vergeten dat ik een bakske heb, het staat achter mijn TV en zie hem zelf niet staan, al weet je natuurlijk nooit hé, het is mogelijk bij een volgende update dat er wel weer een bug zou kunnen insteken en dat ik mijn bakske ook ga moeten af en toe rebooten, maar ik hoop van niet, het draait nu zo goed en ik zou het graag zo houden.


@ Sinjoor, het verwondert mij niet dat dit gebeurt, want waarom zouden er vroeg of laat geen bugs optreden, dat is toch een fenomeen dat overal vroeg of laat eens opduikt, dat vind ik ook niet zo erg maar wat ik wel erger vindt is, dat men er soms vele maanden moet over doen om het terug in orde te krijgen.
Nee natuurlijk niet dat weet mijn oor ook.Achterlijk ben ik ook niet hé 2lsa maar ik denk ook niet dat dit veel zal uitmaken als ik meningen van anderen lees.In ieder geval ik heb het dan nog nooit ondervonden en het staat toch nooit op die harde schijf.Maar weeral de klagers blijven dan weeral bij hun vertrouwde proximus al wetende dat het bij telenet nooit gebeurt en daar de vaste schijf veel groter is.
TN kan natuurlijk dat probleem niet hebben van het terug te voorschijn komen, in de opnamelijst, van gewiste nPVR opnames!
Dat heb ik niet gezegt,of kan jij niet lezen soms?Daarbij ik heb geen problemen daarbij, en heb daar nog nooit zo een banale dingen ondervonden zoals hier verteld worden daarom besluit ik dat daar uit.Ook moet je weten dat ik buiten telenet klant ben bij proximus,dan weet je dat ook al.En neem ik ook zaken op,vooral voetbal.Zo heb ik er dit weekeinde een paar opgenomen,maar als ik die dan afveeg staan die er de dag nadien niet terug op. Want dit zou nogal wat nefast zijn en is ook niet de bedoeling.Als je iets afveegt moet dit definitief verwijdert zijn.En ik denk dat jij toch allemaal dingen leest die er niet staan.Vreemde brillen die er tegenwoordig op de markt zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Jdm: oppassen want de CI+ module werkt niet correct met de laatste nieuwe Samsung Smart TV's. De gecodeerde zenders (dus niet de VRT-zenders, maar die gaan ook zonder CI+-module) geven blokjesvorming. Het zou een probleem zijn met de software, en ze zijn zogezegd bezig naar een oplossing te zoeken. Ondertussen waren er al 2 updates van de Samsung-software, maar nog steeds dezelfde problemen. Nochtans verzekerde men mij bij Telenet dat het met mijn TV zou werken. Niet dus. 69€ weggegooid? Ik wacht het nog even af.

Reageer