Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen



Toon eerste bericht

204 reacties

Ik heb ook nog altijd last van niet gewiste opnames maar heb dit enkel voor met nPVR en meestal met serie opnames films die


ik wis blijven wel gewist. nPVR blijft gemakkelijk om op te nemen maar het zou dan ook goed moeten werken maar dit is voor mij


geen reden om TN in huis te halen en ook niet om tv te kijken via smartcard op mijn smart tv, niets meer op nemen is geen optie.
Je zou het kunnen omzeilen door de serie opnames, aflevering per aflevering op te nemen maar dan gaat het grote voordeel van serie opnames natuurlijk verloren ! en zo is het altijd wel iets 😉
Wat ik hier allemaal lees zijn precies allemaal vijgen na Pasen,en ik vraag mij af of men zelfs weet hoe je opnames moet verwijderen,k moet nu wel toegeven dat dit bij proximus omslachtig werkt omdat je dit daar moet bevestigen en bij telenet niet.
Ken uw besluit is dus allemaal domme mensen bij Proximus die nog geen opname kunnen wissen en dus niet op bevestigen ok kunnen klikken
Reputatie 7
Badge +1
Jdm: oppassen want de CI+ module werkt niet correct met de laatste nieuwe Samsung Smart TV's. De gecodeerde zenders (dus niet de VRT-zenders, maar die gaan ook zonder CI+-module) geven blokjesvorming. Het zou een probleem zijn met de software, en ze zijn zogezegd bezig naar een oplossing te zoeken. Ondertussen waren er al 2 updates van de Samsung-software, maar nog steeds dezelfde problemen. Nochtans verzekerde men mij bij Telenet dat het met mijn TV zou werken. Niet dus. 69€ weggegooid? Ik wacht het nog even af.
Dat heb ik niet gezegt,of kan jij niet lezen soms?Daarbij ik heb geen problemen daarbij, en heb daar nog nooit zo een banale dingen ondervonden zoals hier verteld worden daarom besluit ik dat daar uit.Ook moet je weten dat ik buiten telenet klant ben bij proximus,dan weet je dat ook al.En neem ik ook zaken op,vooral voetbal.Zo heb ik er dit weekeinde een paar opgenomen,maar als ik die dan afveeg staan die er de dag nadien niet terug op. Want dit zou nogal wat nefast zijn en is ook niet de bedoeling.Als je iets afveegt moet dit definitief verwijdert zijn.En ik denk dat jij toch allemaal dingen leest die er niet staan.Vreemde brillen die er tegenwoordig op de markt zijn.
TN kan natuurlijk dat probleem niet hebben van het terug te voorschijn komen, in de opnamelijst, van gewiste nPVR opnames!
Nee natuurlijk niet dat weet mijn oor ook.Achterlijk ben ik ook niet hé 2lsa maar ik denk ook niet dat dit veel zal uitmaken als ik meningen van anderen lees.In ieder geval ik heb het dan nog nooit ondervonden en het staat toch nooit op die harde schijf.Maar weeral de klagers blijven dan weeral bij hun vertrouwde proximus al wetende dat het bij telenet nooit gebeurt en daar de vaste schijf veel groter is.
Dat je achterlijk bent dat zou ik zelf nog niet durven denken :-))


Ik moet natuurlijk niet veranderen naar TN want ik heb geen problemen met mijn baksken van Proximus, ik ben bijna vergeten dat ik een bakske heb, het staat achter mijn TV en zie hem zelf niet staan, al weet je natuurlijk nooit hé, het is mogelijk bij een volgende update dat er wel weer een bug zou kunnen insteken en dat ik mijn bakske ook ga moeten af en toe rebooten, maar ik hoop van niet, het draait nu zo goed en ik zou het graag zo houden.


@ Sinjoor, het verwondert mij niet dat dit gebeurt, want waarom zouden er vroeg of laat geen bugs optreden, dat is toch een fenomeen dat overal vroeg of laat eens opduikt, dat vind ik ook niet zo erg maar wat ik wel erger vindt is, dat men er soms vele maanden moet over doen om het terug in orde te krijgen.
Bugs kom je overal tegen, zelfde liedje met IOS8.x, (ondertussen werden al 7 patches uitgebracht)

zo zijn er al die klagen dat als het geknoei zo verder gaat dat alle ifans zullen overlopen naar android !


Ik denk dat we toch met bugs zullen moeten leren leven, want iedereen denkt hoe meer concurrentie hoe beter, maar dat geldt zeker niet op dit gebied !
Reputatie 7
Badge +1
Deze morgen waren er nu weer geen gewiste nPVR-opnames teruggekomen, wat in de richting wijst van serverproblemen, de soms opduiken en dan weer gaan...


Het blijft een fantastisch systeem, dus moeten we er maar de nadelen bijnemen zeker? Uiteindelijk werkt het opnemen en afspelen nu zogoed als feilloos (geen opnames meer die niet starten, en het starten gaat veel sneller). Het online programmeren gaat nu ook perfect, en er zijn geen problemen meer met de serie-opnames (PVR), waar nu bij de verlopen series na de laatste aflevering de serie in de lijst van geprogrammeerde opnames onderaan bijft staan met enkel de optie 'alles wissen'. Dat vind ik een nog goed systeem, omdat het je de keuze laat om het te laten staan ingeval er nieuwe afleveringen komen, maar ook om het gewoon te wissen. Blijft nog het probleem met Firefox updates, wat een afzonderlijk item is.


Ik rapporteer dus maar mijn laatste bevindingen.


Wat de problemen met de CI+-module van Telenet met de laatste versies van de Samsung Smart-TV's betreft, hoop ik dat ze dat nog oplossen. Ik gebruik de digicorder nu enkel om op te nemen en later te bekijken (meer dan 30 dagen later), de rest doe ik met de V4,(90% nPVR en 10% seriesysteem). Als de CI+ ooit toch zou gaan werken, neem ik daarmee op op een USB-stick van 128GB al uitgeprobeerd van VRT-zenders); Dan kan ik na bijkijken van de opnames op mijn digicorder deze laatste mogelijk opzeggen en binnenbrengen.
Bugs zullen komen en gaan en zullen altijd blijven bestaan, net zoals Elvis lach
Reputatie 5
Badge +3
Vandaag telefonisch antwoord van de TD: wordt definitief opgelost met een volgende update april/mei! Het probleem is complexer dan eerst werd verwacht. We zullen zien.


mvg


Inderdaad Jdm, dat het complex was wisten we al een tijdje maar het is nog complexer om te weten wanneer ze het opgelost zullen krijgen ;-)


We wachten gewoon verder af, zoals we al lang gewoon zijn hé
Beste Proximus Medewerkers


Op alle decoder types duiken gewiste nPVR opnames terug op in de decoder lijst 'Opnames'


zijn er al vooruitzichten naar een eventuele oplossing voor dit probleem?


Mvg,


Elsa
Reputatie 7
Badge +1
Een nieuwe interface heeft dit blijkbaar niet opgelost....Waarschijnlijk inherent aan het systeem wat eigenlijk een soort gratis VOD is en dus het serversysteem extra belast, maar toch nog altijd hun grootste troef blijft. Maar als zij bv. een V5 mini zonder harde schijf promoten, zouden ze daar de servers toch moeten op aanpassen. Ik heb trouwens ook terug niet startende nPVR-opnames gehad, die soms wél soms niet starten na een herstart. Ik kan me dan meestal wel redden met TVR, maar dat is allicht niet de bedoeling?
Maw er is nog niks veranderd huilend
Reputatie 7
Badge +1
In het begin werkte het online programmeren (nPVR) terug heel goed. Maar sedert enige tijd loopt het weer mank. Sommige protgramma's blijken online niet meer programmeerbaar: er komt eerst een popup met de meldiing dat het in enkel in HD geprogrammeerd is, en 2 seconden later komt weer de optie 'opnemen in HD'. Als je het dan via de decoder doet (door een ander overlappend programma eerst in PVR te programmeren) werk het wél. Maar zo deed ik het voor de nieuwe interface ook al meer dan een half jaar. Zolang het systeem op zijn minst gezegd onbetrouwbaar is, vind ik het eigenlijk onbruikbaar.

er komt eerst een popup met de meldiing dat het in enkel in HD geprogrammeerd is



die melding heb ik al altijd gekregen, maar de opname is altijd goed gebeurd in ieder geval bij mij
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb blijkbaar problemen met Reyers Laat op Canvas. Krijg het niet meer geprogrammeerd in nPVR, noch online noch via de decoder (het staat op de decoder wel in de lijst van geprogrammeerde opnames, niet echter in de online lijst; gevolg dat het dus niet wordt opgenomen? al stond er wél een rood cirkeltje in de TV-gids tijdens de zogezegde opname, toch kwam het niet in de lijst van opgenomen programma's) Heb gelukkig via TVR kunnen kijken. Da's trouwens nu al 2 dagen na mekaar!
Even melden dat, eindelijk! na meer dan een half jaar, het probleem met de gewiste opnamen die steeds terugkwamen, opgelost is.


Sinds een week al. We kregen tv replay van proximus kado en tegelijkertijd bleven de gewiste opnamen weg. Hèhè, als het nu zo blijft dan zijn wij zeer tevreden klanten.


Met vriendelijke groet .
Reputatie 2
Badge
Voor mij helpt het door alles uit de stekker te trekken en enkele minuten te wachten vooralleer er terug electriciteit op te zetten.


Ik heb nog wel een V3 ddcoder.


Roland.
Reputatie 7
Badge +6
Oh, Ingrid, ik duim voor je, want van zowat overal (behalve bij Elsa, hé) hoor je dat ze weer 'en masse' aan het terugkomen zijn.Wij, gewone stervelingen, moeten zelfs onze decoder niet meer afzetten, om ze terug te krijgen. Ook helemaal gratis. ;-)))


Hopelijk ben jij dus de eerste van velen. Duimen, duimen en nog eens duimen.

(behalve bij Elsa, hé)



Ik vraag mij nog altijd af aan wie ik dat zou te danken hebben verrassing
Reputatie 7
Badge +1
Ik had er al weken geen last meer van, en nu deze morgen stonden er ineens zeker weer een 8-tal terug in de lijst....wél duurde de opstart uit standby nu zeker 20 seconden vooraleer ik beeld kreeg. Gisteren wou er ook eer één niet starten, maar ik doe geen herstart meer, want kan dat met TV replay+ oplossen.

Reageer