Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen



Toon eerste bericht

204 reacties

Zou jij niet beter haar afwas gaan doen, dan heeft Marleen meer tijd om te proberen van die opnames gewist te krijgen duivel
Reputatie 6
Badge +2
Ja Elsa, ik zou wel willen maar ik heb zelf mijn handen vol met mijn eigen afwas tenzij zij mij ervoor betaalt al dan niet in natura.duivel
Reputatie 7
Badge +3
Terug to the point.


De media gaat er binnenkort over berichten.


Het probleem is veel groter en erger dan ons tot nu toe werd medegedeeld/toevertrouwd door Proximus.


Mijn advies probeer niets meer op te nemen via het Proximus netwerk. Geen programmatie van op afstand,!!!!!


Meer later.


Patrick
Zelf al doe je geen opnames van op afstand en doe je die lokaal via de decoder dan komen ze toch nog terug in de lijst; volgens er hier toch gemeld werd door anderen.


Trouwens bij mij speelt het zeker geen rol of ik die op afstand doe of via decoder, die verschijnen niet terug in de lijst na ze gewist te hebben.


.
Reputatie 7
Badge +3
Prijs je gelukkig Elsa maar je moet durven de waarheid spreken!!!!!


Ik weet beter.


Dit is een forum en stop met altijd het laatste woord te willen hebben.


Ik durf mijn gedacht te zeggen.


Ik heb dit forum niet nodig om mijn dag door te komen .


Jij blijkbaar wel je zit er constant op , een echte controle freak ben je.


Ja Proximus ik schend de regels maar dit moest worden gezegd.


Patrick
Patrick waarom kan je er niet tegen, dat zou je beter zeggen , 'k zal u ook een tip geven waarom start je zo graag een nieuwe topic op, maar ik wil hier geen ruzie maken, en veel posten is dat tegen de regels, jij of iemand anders mag van mij zoveel posten wat hij wil, ik vraag niet liever dus zal ik niet hetzelfde doen al u hier iemand weg jagen.


Ik weet niks beter ik ga juist zoveel in discussie omdat ik zo graag iets nieuw zou willen bijleren en dat is de enig reden.


Trouwens kan ik je zeker het tegengestelde bewijzen, ik denk dat ik hier één van de enige ben die al herhaaldelijk bij sommige gestelde problemen gezegd heb dat ze beter ook eens op het bevriend UB forum gaan kijken en daar hun vraag eens stellen omdat er daar veel meer specialisten zitten en met veel ervaring dan hier op het forum, dus als dat een uitspraak is van iemand die juist wil bewijzen dat hij de slimste is en alles best weet, dat denk ik echt niet!
Reputatie 7
Badge +1
Ik leer hier alleen uit dat de oplossing nog niet voor morgen is? En democratie is georganizeerd meningsverschil toch? Anders worden het hier IS-toestanden...


En Elsa, niet iedereen kan alles hier op het forum lezen; dus komen dezelfde vragen steeds weer terug, en terug, en terug...wat soms behoorlijk irritant kan zijn natuurlijk, maar zoiets is écht niet te vermijden hoor. Het alternatief is een zuiver FAQ-systeem, waar je dan dikwijls toch niet de oplossing vindt? Dat vind ik eerst écht irritant! Ook livechats komen voor, maar daar hang je ook af van de expertise van de reageerende medewerker, net zoals in de BCC's (of is het PCC's tegenwoordig?).duivel


Ik had het voor in een livechat met Samsung over problemen meet een CI+ module van Telenet, die niet behoorlijk werkt voor gecodeerde zenders (blokjesvorming). Volgens het Telenet forum moet er een firmware update komen van Samsung om dat probleem op te lossen. Samsung leidde mij naar een update van 17/02/15, die ik kon downloaden en installeren (nieuwe toestellen beschikken blijkbaar nooit over de laatste nieuwe update, omdat die soms al een tijdje in stock zitten), maar dat hielp geen zier! Vlgs het Telenetforum moet de échte oplossing komen van de volgende update...Ondertussen heb ik na 14 dagen zowat alles uitgeprobeerd behalve de spraakbesturing. Alles werkt prima en snel (quadcore processor) en schitterend beeld zowel via Proximus als via Telenet en ook via YouTube (en andere)...Enkel via de tuner met CI+ module niet dus (enkel voor de niet gecodeerde zenders zoals EénHD en CanvasHD, maar dat kan zonder module ook natuurlijk...).
zoek het niet te ver Sinjoor, in wou alleen aantonen dat in het geval van een v3 omruilen het bijna 99% zeker zal lukken zonder deze truc toe te passen en die wordt net op dezelfde manier geleverd met of zonder deze truc zelf nog op een andere methode waar de decoder aan huis gebracht wordt en je zelf niet naar een kiala punt moet gaan bv, er zijn er zelf die al hun v4 op deze manier omgeruild hebben, maar of dit altijd gaat lukken dat is wat anders dus als het niet lukt voor je v4 dan kan je best deze truc toepassen,

dit heb ik hier willen overbrengen niet meer en niet minder en wat anderen er allemaal willen bij sleuren en tussen de regels willen gaan lezen, daar kan ik weinig tegen doen 😉.


Maar je kent mij al langer en ik dank niet dat je aan mijn goede bedoelingen twijfelt en als dit wel zo is ja dan kan ik daar ook niet veel aan doen hé alleen maar zeggen dat ik me excuseer als ik dan zo overkom maar dat is absoluut niet mijn bedoeling en zeker niet mijn karakter.


Ik weet niks beter en niks best ik lees veel en schuim het internet af en meldt wat ik daar allemaal lees en ervaar in de hoop ook iets aan de forumleden kunnen over te brengen.
Reputatie 7
Badge +6
Je moet helemaal geen truc meer gebruiken om je V3 te laten vervangen door een V5, dat heb ik zelf meegemaakt: hem zelf omruilen, technicus laten komen, allebei mogelijk.


Ik ben nogal kritisch voor Proximus, maar we moeten het ook niet te ver drijven, hé en ik vraag me toch af of die 'bug' de media gaat halen, tenzij een of andere BV er over twittert. knipoog


PS: tot nu toe nog geen opnames teruggekomen, dus sorry Alexander, het zal voor een ander keer zijn.
Sinds vorige week zit ik met hetzelfde probleem, dat -zo lees ik hier- bij verscheidene mensen al een hele tijd aansleept. (V4)



1 - Ik wis opnames op mijn decoder die steeds blijven terugkomen. Het zijn de opnames van 7 tem 9 februari 2015. Het betreft trouwens opnames die 30 dagen beschikbaar zijn. Opnames van een vroegere of latere datum verdwijnen wel uit de lijst.

2 - De ruimte op mijn schijf blijft krimpen. Ik wis namelijk films en series, maar die ruimte komt niet vrij. Telkens ik iets opneem, zakt mijn vrij ruimte dus. Ik zit nu op 8%. Wat als ik op 0% kom? Gaat hij opnames wissen om ruimte te maken? Gaan geprogrammeerde items niet meer opgenomen worden?



Als blijkt dat hier geen oplossing voor is en het probleem niet aangepakt zal worden, rest me geen keuze dan andere providers te overwegen. Ik wil mijn series en films verder bekijken zonder problemen.



Reboot, factory reset ... Helpt allemaal niet.
Het grootste probleem is dat als je de decoders omruilt voor v5's dat je dan ook het probleem kunt hebben


maar je kent ondertussen al de truc zeker om deze om te ruilen voor v5, ik geef ze nog maar eens mee indien je dit zou wensen te doen en de helpdesk je geen ruiticket geeft voor een v5 , surf naar om-je-Proximus-decoder-voor-de-recentste-om-te-ruilen


En anders zal alleen Proximus de oplossing moeten en kunnen bieden


willen ze dan uw V4 niet omwisselen voor een v5 of heb je het nog niet gevraagd aan de helpdesk 0800 22 800


of via een privé bericht aan 'Onze medewerkers' doorsturen ➽ Onze medewerkers

en dan klikken op 'Een bericht verzenden aan Onze medewerkers'


ik geef je nog deze info ook mee:


NB: het enigste wat je zelf kunt ondernemen is beschreven in deze ➽ procedure

en als dit niet helpt of maar tijdelijk oplossing biedt

zal je Technische dienst 0800 22 800 (7/7 tot 22u) moeten raadplegen

en zal de oplossing ook van Proximus moeten komen,

klacht indienen of je probleem beschrijven en opsturen kan via ➽ mail ons


Als dit, op de lange duur, allemaal tot niets leidt en geen je oplossing krijgt van Proximus,

dan ➽ ombudsman telecom overwegen.
opnames 30 dertig dagen verdwijnen inderdaad wel na 30 dagen automatisch uit de lijst, maar de opnames op je vaste schijf dus PVR opnames zouden toch moeten kunnen gewist worden normaal gezien, dus zou het omruilen naar een v5 daar wel een oplossing kunnen bieden volgens mij als dit niet helpt hier: ➽ http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" rel="nofollow (zoals ik reeds gepost heb hierboven)
wat nog op het forum gepost werd



De opnames op 30 dagen stoppen meestal vanzelf maar als er één niet stopt doe dan het volgende:



in 'mijn opnames' kies je de opname dat niet stopt

dan opties : verwijderen

dan kies je 'nooit'

Daarna kan je de opname stoppen.



  • [quote]of nog : Opname kiezen : Opties - Verwijderen - 'indien schijf vol' -> 'nooit' en bevestigen[/quote]

  • [quote] en ook 😞 wat op het zelfde neer komt ): Voor verwijderen kan je ook het volgend proberen: OPTIE / VERWIJDEREN / NOOIT en als dan het rode knopje uitgaat kan je verwijderen anders netstekker van de decorder 10seconden uittrekken en dan alles in een keer verwijderen. Tip: 's avond afsluiten door netstekker uit te trekken en steek hem terug bv 's morgens als je terug opstaat of voor je tv gaat kijken . [/quote]

  • Volgens LUDO: [list]
  • geplaatst 06/12/14 23:38

Programma's wissen lukt zo altijd :


Opgenomen programma

- opties

- verwijderen

- nooit

- bevestigen


[/list]
Reputatie 7
Badge +6
Je houdt het niet voor mogelijk: ik had er mij bij neergelegd dat een paar gewiste opnames altijd terugkwamen en vandaag ... zijn er opnames weg die ik niet gewist had.


We hadden de decoder een reboot gegeven omdat een paar opnames niet weergegeven werden. Alles zoals gewoonlijk: spookopnames terug, maar de 'mislukte' opnames waren nu te bekijken, dus wij happy ..tot deze avond: 3/4 van alle opnames foetsjie en nog geen 30 dagen voorbij.


Misschien nog eens rebooten ??? Pfff


Prettig Weekend. ;-(((​



Marleen,


Laat het vooral niet aan je hart komen en denkt aan de zomer die nadert,


in ieder geval voor u ook een zeer prettig en aangenaam weekend.
Reputatie 3
Badge +1
Dit had ik vandaag voor ... tv opgezet om opnames te bekijken, op mijn nieuwe V5 waren plots alle npvr opnames weg ??? op de V4 stonden ze er nog allemaal op, incl de lang gewiste opnames. Nergens aan geweest, niks gereboot. Na het heropstarten van de V5 had ik ze allemaal terug en konden ze bekeken worden. Wat gaan we nog allemaal beleven ?




































Reputatie 7
Badge +1
Bij een herstart en/of factory reset wordt alles terug ingeladen, van bedieningssoftware tot TV-gids en aanverwante planningen en opnames, en daar loopt iets fout op de servers. Blijkbaar worden die 'markeringen' in jouw persoonlijke spot op de servers niet gewist, en dat kan vlgs mij niks met de V4 hardware te maken hebben, maar is en blijft een software-probleem. Dat het niet bij iedereen is, bewijst dat het afhangt van welke server(s) je bediend wordt vlgs. mij..
Reputatie 7
Badge +6
Dat denk ik ook, want ik kan moeilijk geloven dat ik een defecte, nieuwe V5 zou gekregen hebben, na de omruiling van mijn V3: je kan 'malchance' hebben, zoals ze hier in Brussel zeggen, maar dat is toch overdreven.


Het is dus ook geen Vlaams probleem, tenzij het iets te maken heeft met opnames van Vlaamse zenders, maar dat slaat toch ook nergens op.
Inderdaad Sinjoor moest het iets met de decoder te maken hebben dan zou iedereen dit probleem hebben en ik heb het nog altijd niet voorgehad maar ze zitten op een serieus been, zoals hier anderen ook al gepost hebben, dus wanneer de oplossing gaat komen is maar de vraag.


Nu een nieuwe defecte V5 kan altijd Marleen, want mijn zoon heeft het voorgehad en ook bij iemand van de buren een nieuwe v5-mini die defect was, dus zeg nooit nooit, maar ik spreek dan niet over de problemen die hier aangehaald geweest zijn, die niks met defecte decoders te maken heeft.


We zijn nog niet aan het einde van ons latijn ;-)
De oplossing zou in de loop van Maart 2015 komen, althans volgens Proximus. One can hope, eerst zien en dan geloven.



Uit hun reactie kan ik alleen maar afleiden dat ze zich wel bewust zijn van het probleem, maar de oorzaak vooral naar de klant zélf proberen toe te schuiven, een afwimpel-systeem waar ik lichtjes allergisch aan ben. 'Waarschijnlijk neemt u gewoon veel te veel op en is er daarom geen ruimte meer vrij.' of 'We hebben de inhoud van uw harde schijf bekeken en kunnen geen ghost-opnames zien. Kan u eens enkele opnames verwijderen en zien of het % beschikbare ruimte dan verandert?' - Nadat je al 735 keer benadrukt hebt dat je dit al verscheidene malen uitvoerig getest hebt. *zucht*



Beste Elsa,



De V4 omruilen lijkt mij niet meteen de meest geschikte oplossing om twee redenen; Al mijn series en films ben je dan kwijt. Anderzijds, mijn zus heeft de V5 en stuit op hetzelfde probleem. Het is, zoals gekend, niet decoder-gebonden.



Alle bovenstaande middelen omtrent opnames kende ik reeds, ze bieden helaas geen oplossing. Momenteel staat op mijn decoder maar 3% meer vrij, zoals voorspeld. Alles behalve fijn te weten dat ik opnieuw harde keuzes mag maken en titels mag beginnen wissen om überhaupt nog iets kunnen op te nemen.
Dat moet je inderdaad zelf overwegen als je een V5 wilt of niet ipv van je v4 huurdecoder, en inderdaad het probleem is daarmee niet achter de rug zoals hier zo dikwijls al vermeld werd dat proximus die problemen eerst moet kunnen oplossen, geduld en nog eens geduld........meer zal er niet aan te doen zijn voorlopig !!


Als het maar niet maart 2016 wordt duivelknipoog
Reputatie 7
Badge +6
Euh, hoe kan je zien op een V5, hoeveel 'ruimte' je nog over hebt? Sorry, ik ben maar een leek op dat gebied.


bloos
Reputatie 3
Badge +1
Als je naar de lijst 'mijn opnames' gaat, staat er net boven hoeveel % je nog beschikbaar hebt op je harde schijf.knipoog
Reputatie 7
Badge +6
ja


Bedankt !


Grotere TV nodig, denk ik.engel
Reputatie 7
Badge +1
Alhoewel dit topic toch al tot 10 pagina's, 1331 weergaves en 149 opmerkingen uitgegroeid is, en bovendien al op 1 december gestart werd, wat op een ernstig probleem wijst, wordt er nog steeds geen spoed achter gezet...droevig!verdrietig Ik herhaal, dat er vorige versies van de interface waren waar het veel beter mee ging, wat nogmaals wijst op het feit dat het hier niet aan zal liggen, en het enkel een serverprobleem is? Nochtans is het nPVR-systeem een brilliant idee, maar de vraag is of hun servers er allemaal op voorzien zijn? Het wordt immers steeds meer gebruikt, zeker door de mensen met een V5 mini, waar alles enkel met nPVR kan? Ik gebruikte het onliine programmeren vroeger systematisch, maar sedert de doorstroming naar mijn decoder niet meer werkt (enkel de lijst van geplande opnames wordt niet overgedragen, de programma's worden wél opgenomen en worden dan wél naar de decoder overgedragen in de lijst van opgenomen programma's) doe ik alles via de decoder, en probeer de HDD op minstens 75% te houden door nPVR te pushen. Het probleem van de gewiste en steeds terug opdyuikende nPVR-programma's is hoogstens irritant als je niet oplet en onthoudt wat je al bekeken hebt om te moeten vaststellen na 5 minuten (na wat doorspoelen), dat je dat al eens gezien hebt.....

Reageer