Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen



Toon eerste bericht

204 reacties


decoder v5 gegevens bij mij zijn :


SW-versie gen3000_14.11.1.2

Is dit met de laatste update waarvan sprake ?



Greetje,

De laatste software update die je nog niet gekregen hebt blijkbaar


Surf naar ⇒ http://bgctv.skynetblogs.be/#decodersoftwareversies" rel="nofollow


Dec(V5) gen3000_14.11.1.16 ( 09 feb 2015)


Dec(V5-Mini) SW-versie: miniv5_14.11.1.16 (09 feb 2015)
Installeer ik deze update door modem en decoder opnieuw te heropstarten of enkel decoder. Heb pas enkele dagen v5 decoder en weet niet welke knoppen ik moet indrukken op v5 decoder voor update binnen te halen.
Link die u hierboven stuurde werkt niet bij mij.
Dank voor hulp.
Hallootjes,


Ik heb 2 V5 decoders. Ik heb ondertussen de modem heropgestart en ook de decoder die in verbinding staat met de modem.


Ik moet nu even afwachten tot morgen want ik heb nu de opnames die we al bekeken hebben opnieuw gewist


maar de volgende dag staan die er steeds opnieuw op. Dus ik ga nu maar weer afwachten tot morgen.


Elsa, hoe kan ik dat vinden welke software versie er bij mij opstaat? Ik heb het daarstraks ergens anders op dit forum gelezen maar ik kan het niet meer terugvinden.


Elsa, jij bent een grote bofkont dat jijj die problemen allemaal niet hebt, dat moet echt zaaalig zijn. Zo zou het moeten zijn natuurlijk.


Als ik nog problemen blijf hebben zal ik morgen (of overmorgen) de plc adapters ook nog eens resetten. Wat een gedoe hé?
Ik heb het gevonden: mijn software versie is: SW-versie:gen3000_14.11.1.16
@Ingrid

Voor versie terug te vinden ga je via het menu naar mijn account vervolgens instellingen en dan systeeminformatie.
Bedankt Greetje. Ik had het ondertussen al gevonden. Misschien dat wij allebei een software update moeten doen. Even afwachten wat Elsa zegt.
Ingrid je hebt de recente versie van enkele dagen geleden dus dit is in orde bij u.


Normaal moet je ook niks doen die software wordt er normaal 's nachts opgezet door proximus maar niet bij iedereen tegelijk, daarom dat er nog altijd zijn die deze software niet hebben..
Het is inderdaad niet begrijpen dat de één die problemen heeft en dan weer anderen niet, maar in ieder geval wat wel zeker is dat proximus het toegeeft dat dit probleem bestaat en ze er mee bezig zijn, al duurt het wel lang voor dit opgelost geraakt, ik heb er ook totaal geen idee van hoe complex dit probleem is want moest het een simpele fout zijn dan was ze al lang opgelost volgens mij.
Greetje, normaal kan je de software zelf proberen binnen te halen via een reboot van de decoder dus stekker even uittrekken en terug laten opstarten of soms moet je een factory reset doen van de decoder ► Factory Reset Dec maar dit gaat ook alleen maar lukken als proximus deze al actief gezet heeft voor je TV profiel. Dus normaal gezien moet je niks doen en gewoon afwachten tot proximus deze software uitrolt, dit gebeurt in blokken, dus zoals ik al gezegd heb niet voor alle v5 decoders tegelijk.
Binnenhalen update is niet gelukt. Nog steeds dezelfde versie. Jammer dat ik deze nieuwe versie niet kon binnen halen. Misschien zouden de vele problemen (helemaal/deels) hiermee toch verholpen kunnen worden.
Best gewoon wat afwachten die software zulle ze er wel opzetten, en ik hoop het ook dat de problemen nu eindelijk gaan opgelost zijn..
Fijn om te weten dat ik de recente versie heb. Die heb ik dus ontvangen in de nacht van dinsdag op woensdag.


Gisteren heb ik de modem opnieuw opgestart en de decoder ook, dan opnames die we al gezien hadden, gewist


en vanmorgen stonden die opnames niet opnieuw in de de lijst. Dus vandaag is alles goed smiley
Dat is al positief nieuws, en hopelijk komen die opnames niet meer terug in de lijst, dat zou pas fantastisch zijn.
Reputatie 5
Badge +3
Beste Ingrid,


Moet je teleurstellen, bij mij is het nog niet opgelost, vanmorgen voor de tweede keer programma's gewist...met de nieuwe SW!


Bug zit nu reeds een half jaar of langer in de SW...raak blijkbaar niet opgelost ondanks het volgens belgacom met de volgende update wordt hersteld.


2 updates verder: geen resultaat! Moet iets te maken hebben met de servers want het zijn altijd npvr opnames die terug keren.


Blijft het verder opvolgen.


mvg
Reputatie 7
Badge +1
Ik heb zoëven ook en een FacR gedaan, en nog steeds SW-versie leon_2.10.3.16 op mijn V4. Het terugkomen van gewiste nPVR-opnames blijft....
Eigenlijk zou alleen het contact leggen met de server kunnen opgelost zijn want dit was onder ander één van de twee problemen ivm de server dus zou het inderdaad goed kunnen dat de tweede bug in de server nog aanwezig is en dat daardoor de lijst met opnames nog altijd terug komt ik heb het trouwens hier al dikwijls genoeg herhaald dat het een gecombineerde bug is dus deels server kant en deels decoder kant, maar ik moet er nog steeds bij vermelden dat het mij te zeerste verwonderd waarom dit dan niet bij alle klanten het geval is, dit heb ik nu nog altijd niet voor gehad. Wil dit dan toch zeggen dat het afhangt van via welke servers je bedient wordt want de decodertype is dezelfde ook zijn software versie .....16, alleen de weg van de servers verschilt ?
@Sinjoor, een reden te meer dat ik vrees dat het zal kloppen dat de V4 niet meer zal opgevolgd worden net als de v3, natuurlijk is het nog te vroeg om zeker te zijn hierover want het kan nog altijd, en het zou dan trouwens ook willen zeggen dat netflix ook niet meer op de v4 komen, maar we zullen nog wat afwachten zodat we meer zekerheid krijgen.
Het blijft toch een rare zaak. Half november heeft proximus mijn probleem met de steeds terugkerende nPVR opnames volledig opgelost. Eind januari echter kon ik plots via de afstandsbediening geen nPVR opnamen meer programmeren . Dit gaf steeds conflicten. Dan maar geprobeerd via TV Overal.

Dit lukte zonder enig probleem. Tot ik plots vaststelde dat de gewiste nPVR opnames van 'Acht' steeds opnieuw in de lijst verschenen. Het zijn enkel de nPVR opnames van 'Acht' die terugkeren, de gewiste nPVR programma's van de andere zenders komen nooit meer te voorschijn.
Reputatie 6
Badge +2
Er zit dus niks anders op dan te wachten tot die bewaartermijn van nPVR opnames die 30 dagen bedraagt om is, na 30 dagen verdwijnt zo'n nPVR opname sowieso.
Reputatie 6
Badge +2
Wat die updates voor V4 decoders betreft of die zal komen ja of nee vind ik dat 'Onze medewerkers' eens begint duidelijkheid hierin te scheppen.
Dat werd hier al tot vermoeiens toe gevraagd , maar ik vrees dat ze orders krijgen ;-)
Reputatie 7
Badge +3
De nieuwe software zal en kan dit problem niet oplossen.


Deze software vernieuwing heeft alleen betrekking op de werking van de decoder na een soft of hard / Reboot (Reset van Decoder) om deze nog vlugger na een reset volledig te laten werken.


Patrick.


N.B. (het probleem met de wederkomende Npvr opnames zit in de servers -- mijn lijn staat al een week in test hiervoor bij Proximus)




zoals ik reeds in een ander http://forum.proximus.be/comment/164265" target="_blank uitgelegd heb.



het probleem met de wederkomende Npvr opnames zit in de servers



Dan mag er mij nog altijd iemand komen uitleggen waarom dit dan niet bij iedereen het geval is


er zij trouwens twee problemen ivm met de servers


- Het probleem van soms moeilijk kunnen verbinding maken met server

- Het in de lijst terugkomen van de nPVR opnames (toch gedurende die 30 dagen) en hierbij vermeld ik nogmaals heel duidelijk zeker niet bij iedereen!


Nu zou naar verluid de laatste software update van enkele dagen geleden op de v5's,

onder ander aan het eerste probleem een oplossing bieden !

Officieel is dit nog nergens gemeld geweest.
Reboot tijd en facrory reset tijd verkleind


Ze zijn bij Proximus wel heel sluw geweest om die tijd zo kort mogelijk te houden en ik laat iedereen eens raden waaromduivel
Reputatie 7
Badge +6
Ik meende ergens te lezen dat het een Vlaams probleem was, maar op het franstalig forum staan onderwerpen van 'mich' die al een hele tijd evenmin opnames kan wissen en ook daar zeggen de medewerkers dat het een bekend probleem is en dat ze er aan werken, maar dat het wel een 'trimester' kan duren voor ze een oplossing kunnen bieden.


Ook hij heeft 2 decoders, net als Ingrid. Vandaag meldt hij 'QUAND C'EST BIEN ... IL FAUT LE DIRE AUSSI' : hij krijgt zijn pack 1 MAAND gratis ! Misschien iets voor jullie: Ingrid en Greetje , mits wat hardnekkig aandringen?knipoog


Als ze wat dikwijls zo'n compensatie moeten geven, vinden ze mss vlugger een oplossing.duivel


PS: voorlopig heb ik nog nergens last van met de nieuwe V5 en moge het zo blijven!

Reageer