Ook hier het probleem met de gewiste opnames die steeds terugkomen



Toon eerste bericht

204 reacties

Reputatie 7
Badge +1
Ik laat me graag verrassen (met 2 r-en uiteraard) hé Elsa...duivel Maar 't was toch weer noppens (zelfde nonkel Leon). Er kwam wél maar een gewiste (recente) nPVR-opname terug. Dat was ooit wel anders...
Ja Sinjoor, en zeggen dat ik met mijn V5-mini al die nPVR problemen niet heb, toch ongelofelijk hé !

Ik wordt nogal in de watten gelegd, 'k zal maar vlug stoppen met stoefen, want seffens krijg ik ook nog van 't leer knipoog
Reputatie 7
Badge +1
Het komt je wel toe hé Elsa? zowel die watten als dat leer?duivel
Hier blijven de problemen ook maar duren. Het komt niet eerlijk over als beloften niet waar gemaakt worden. Waarom aan de klant zeggen dat er een oplossing voor het gekende probleem gevonden is en dat deze in de loop van januari zal uitgerold worden, als het niet gebeurt. Enfin, januari is nog niet afgelopen en hoop ik alsnog dat de update er snel aankomt. Ben zeer benieuwd. Medewerkers worden geacht het vertrouwen niet te schaden van de klanten.
Die medewerkers krijgen ook maar de info door van de bevoegde dienst, en een exacte datum

op zo'n software update hebben ze nooit (kunnen) (ge)geven en gelijk je zegt januari duurt nog tot de 31ste,

laat ons hopen dat ze het tegen dan klaar spelen !
Nog zoiets: mijn man heeft eergisteren een programma opgenomen. Staat in de lijst van de opgenomen programma's


maar hij kan de opname niet bekijken: GRRR


Ik ga heel eerlijk zijn: de tijd dat we via de kabel televisie keken was veeeel beter, nooit waren er problemen. Het is een teleurstelling dat digitaal televisie kijken, ALS je al kan kijken verdrietig



Ingrid simpele oplossing hier is uw decoder met de aan en uit knop die achteraan staat naargelang de decoder zonder stroom zetten enkele seconden en terug opzetten dan werkt dit meestal weer wel.
Dat is het probleem niet want deze oplossing heeft iedereen hier al duizenden keren gelezen ondertussen, maar het grote probleem is dat het terugkomt.


Als het over nPVR opnames gaat best de bbox eerst 15 seconden zijn netstekker uittrekken en na volledige opstart, als je terug kunt surfen, dan het zelfde met de decoder effen zijn stekker uittrekken.


Ik ben me nu aan het afvragen hoeveel keer ik dit hier op het forum al gepost heb, gewoon onzinnig veel !!!!


Daar zou Proximus toch eens serieus een oplossing moeten voor vinden, maar dit heb ik ook al onzinnig veel gepost ;-)))
Reputatie 7
Badge +6
Het ligt dus niet zozeer aan het type decoder, hé, want Ingrid heeft nu die fameuze , zo bejubelde V5 decoder ! Stomme vraag mss: kan het aan de PLC adapters liggen, want die heb ik ook?
Normaal als je problemen hebt met PLC adapters zal je dit ook zien bij normaal kijken naar TV programma's en niet alleen bij het bekijken van nPVR opnames.


Je kan het tenslotte alleen maar 100% zeker weten als je PLC problemen wilt uitsluiten, door voorlopig je decoder met een losse lange utp netwerkkabel te verbinden aan de bbox en dan alleen kan je zeker weten dat de plc's geen problemen veroorzaken.


Niet vergeten dat het een complex probleem is dat het een samenloop is van verschillende factoren en niet alleen type decoder of type software, want anders zou ik het ook al lang moeten voorgehad hebben, en voor mij zullen ze geen speciale decoder , software of bbox besteld hebben ;-))
Reputatie 7
Badge +6
Misschien is dat geklungel met decoders etc. wel wat Proximus verstaat onder 'interactieve' televisie?frons
Hoi Movieman, wij doen hier eigenlijk niets anders dan stekkerke in en uit van de decoder maar dat helpt allemaal maar voor eventjes


en wat we heel vaak hebben de laatste week en dan echt dagelijks, meerdere malen, de medeling op het televisiescherm: Geen signaal, de kabel zit niet in de decoder (terwijl die er wel inzit) en dan maakt die opnieuw verbinding.


Voor mij is het niks maar ik zit met een echtgenoot die wreed kan vloeken en duvelen hierop en ik word daar zenuwachtig van.


De kabel van de modem trek ik af en toe ook wel eens uit maar de problemen blijven en de plc adapters zou ik nog eens kunnen resetten want dat is al een week of 3 geleden dat ik dat nog gedaan heb (maar dat stel ik altijd zoveel mogelijk uit omdat dat zo'n gedoe is)


Elsa, ik kan dat goed aannemen dat het voor jou frustrerend is om duizend keer opnieuw dezelfde oplossingen te moeten schrijven


terwijl het voor ons dan weer heel frustrerend is om tig keren met dezelfde televisieproblemen te worstelen.


Toch fijn dat we elkaar hebben hier om te klagen, het lucht wel op, alleen al te weten dat je niet alleen bent met je digitale problemen.


Dat vind ik een goei Marleen 'interactieve televisie' hihi
Ja inderdaad het forum is meer een Klaagmuur ;-))


Maar je kan ook zelf niet meer doen dan alles rebooten of factory resetten en de echte oplossing moet toch van Proximus komen


zoals ik hier juist in een andere http://forum.proximus.be/comment/162920" target="_blank nog gepost heb



Dit is het enigste dat je zelf kunt ondernemen ▬► http://bgctv.skynetblogs.be/#procedurebijdecoderproblemen" rel="nofollow en als dit niet helpt of tijdelijk helpt dan zal het Proximuds zijn die je moet verder helpen

Oké Elsa, ik heb je post gelezen. Ik ga zo nog eens mijn modem resetten (maar dan 20 sec. wachten vooraleer ik de stekker terug insteek, voorheen telde ik tot 5 en stak dan de stekker in) en na de modem de decoder nog eens resetten. Als ik problemen blijf ondervinden zal ik nog eens een belletje doen naar de helpdesk van proximus.





Als ik geen decoderproblemen meer mocht hebben dan kom ik het ook vertellen. Wat zou dat fijn zijn: rust in huis smiley


maar ja, zo ver zijn we nog niet.



Reputatie 6
Badge +2
Hoe je het draait of keert, het is niet normaal dat er mensen zijn die praktisch iedere dag en zelfs 2 keer op een dag decoders en modems moeten herstarten om dan zonder problemen naar de TV te kunnen kijken, bij Telenet hoor ik veel minder zulke klachten.


Zo heb ik mijn V4 decoder ook eens moeten herstarten, gelukkig heb ik dat heel weinig moeten doen, de Bbox 2 heb ik maar 2 keer moeten herstarten en dat allemaal in een tijdspanne van bijna 2 jaar, bij Telenet heb ik mijn digicorder AD 2001 tot nog toe nooit moeten herstarten en dat in een tijdspanne van 1 jaar.


Reputatie 6
Badge +2
Ingrid, neem eens contact op met de technische dienst want zo te horen kan het echt niet zo verder.


Als het niet opgelost raakt dan geef ik je de raad van te stoppen met Proximus TV en stap dan over naar Telenet en neem dan daar digitale TV, uw echtgenoot zal dan ook niet meer vloeken of schelden want wees eerlijk, aan digitale TV moet je plezier in scheppen en niet dat jullie voortdurend kwaad moet maken dat een mens op den duur een hartziekte krijgt en dat kan immers niet de bedoeling zijn want dat is het allemaal niet waard.
Alexander eerlijkheidshalve vergeet je er wel bij te zeggen dat de meeste problemen die hier aan bod komen op de decoders te maken hebben nPVR opnames, wat ze zelf niet hebben bij Telenet !!


Zo vlug willen de mensen ook niet veranderen van operator dat wordt bewezen door het klantenaantal, jij en ik hebben tenslotte proximus nog niet buiten gesmeten; het enigste wat er moet gebeuren is dat de problemen zo vlug mogelijk moeten opgelost worden door Proximus, door desnoods al te beginnen met de grootste probleem decoders, die van het type V3 zijn, te vervangen door V5's bv.
Wat ik mij toch nog altijd afvraag is hoeveel procent zou op het totaal aantal Proximus TV klanten dagelijks de decoder moeten rebooten?


Want je bewijst al zelf dat je dit nog niet veel hebt moeten doen, ik bijvoorbeeld heb van die problemen die hier beschreven en op andere posts ook al beschreven werden heb ik totaal niet. Dus veronderstel ik dat dit percentage toch niet zo hoog kan liggen want anders moest nu iedereen dit dagelijks moeten doen dan zouden ze toch zoveel klanten niet kunnen behouden, denk je dat ook niet.


Soit dit is maar een bedenking, en zelf al zouden er maar 10% in dit geval zijn (ik zeg nu maar iets) dan nog moet Proximus er alles aan doen om die mensen uit de problemen te helpen, met al de middels die ze hebben.


En eigenlijk zouden ze door meer duidelijk te brengen waar het probleem zich juist situeert en waarom het zo veel tijd vraagt om het te kunnen oplossen.
Ik deeeenk, ik zeg wel: ik denk, dat de problemen opgelost zijn.


Vorige week dinsdag heb ik nog eens een keertje met de support gebeld omdat ik op beide televisies geen signaal meer had. Een half uur bezig geweest, samen met de support aan de telefoon, met kabels in - en uit (had ik nochtans ervoor al gedaan maar we gingen het nog eens doen, samen) en het probleem van 'kan geen verbinding maken met netwerk' bleef en dan net wanneer die man van de support zei dat we de decoder eens gingen rebooten met verschillende knopjes die tegelijkertijd ingedrukt gehouden moesten worden, werd de software herladen en had ik terug beeld. Die man van de support had het idee dat ze in de centrale bezig waren met die V5 modems vandaar dat ik geen beeld had.


In ieder geval, mijn lijstje met opgenomen programma's is nu netjes opgeruimd, er blijven na wissen van 30 dagen-opnames geen opnamen meer staan in de lijst en ik heb ook (hout vasthouden) geen problemen meer gehad met 'geen signaal' en toestanden, dus ook al een hele week geen decoderkabeltje meer uittrekken en insteken.. Wat een rust in huis :o)


Iedereen bedankt voor de steun en het meedenken.





Alexander, Telenet is bij ons geen optie maar dat is een heel verhaal ;o) en gelukkig gaat nu alles weer goed dus ik ben weer tevreden klant bij proximus :o)
Zou inderdaad kunnen dat het nu opgelost is aangezien Proximus met bug fix in waves bezig is.
Pfffffttt, het is weer om zeep, we zijn weer terug bij af verdrietig


Het ging eventjes goed maar in de nacht van dinsdag op woensdag is er een update geweest en nu zijn al de problemen er opnieuw:


gewiste opnames die blijven staan en gisterenavond wilde ik een opname die nog liep, stoppen en dat ging ook weer niet.


Dan betalen we toch veel geld voor al die problemen die maar niet opgelost geraken. Ik zal, wanneer ik nog eens tijd heb, nog maar eens opnieuw, voor de zoveelste keer, alles uittrekken en weer terug opstarten. verdrietig
Ingrid,


Is dit een V5 decoder die je hebt, omdat je zegt dat er een software update geweest is, welke software versie staat er op bij u?
Reputatie 7
Badge +6
Het zijn 2 V5's geloof ik. Is de update op de 2 decoders gebeurd (update van 9/2 ?)?. Moet je echt de PLC adapters niet resetten? Nu ja, dat zou de technische support toch gezegd hebben, maar ik heb dit toch moeten doen bij het installeren van mijn V5, weet ook niet waarom.


MVG
decoder v5 gegevens bij mij zijn :
SW-versie gen3000_14.11.1.2
HW-versie IPTV.CISCO.IS 800
Serienummer 165596766

Is dit met de laatste update waarvan sprake ?
Het hangt er ook van af of het op beide v5's is dat dit probleem zich voordoet, want de eerste decoder is niet aangesloten via PLC's.


Maar er is hier natuurlijk ook al verteld geweest dat het een bug is aan de servers enz.....


het blijft allemaal heel onduidelijk want je mag niet vergeten dat niet iedereen deze problemen heeft met hun v5 (onder ander ik zelf ) , dus het is niet simpel om conclusies te trekken en stel ik mij de vraag zit ik dan op een server zonder bug, !!!!!!!


De conclusie is duidelijk voor mijn part, alleen Proximus kan dit echt oplossen en wij kunnen alleen maar gissen naar waar het probleem zit.


Dus om te resumeren: volgens Proximus zijn er bugs op hun servers en de decoders kunnen soms moeilijk contact leggen met de server.


En mijn vraag blijft waarom is dit dan bij mij (en bv ook bij anderen die geen probleem ondervinden) niet het geval , ra, ra....

Reageer