Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

1025 reacties

Martin
  • 32943 reacties
  • 12 december 2024

Wat bij mij opgevallen was is dat het volume lager was na de update, was dit bij u ook zo?

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 12 december 2024

Dat is mij dan toch niet opgevallen.

Martin
  • 32943 reacties
  • 12 december 2024

Ik had mijn V7 vroeger op stereo ingesteld en nu terug stereo uitgezet wat nu weer het volume van voor deze systeemupdate geeft.

TBI: voor deze update moest ik 2 a 3 keren na elkaar de ‘SUB’ knop indrukken vooraleer het venster rechts in het scherm open ging en nu gaat het direct open.

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 13 december 2024

Die SUB knop heb ik nog niet getest, maar die werkte voordien toevallig/ook wel eens/af en toe/soms/een enkele keer/zelden van de eerste keer. Zo of (helemaal) niet. Ik werk daarom altijd via de OK knop

Dom vraagje (dat mag ook wel eens 😎). Ik wou controleren of ik stereo heb ingesteld, dat zou zo moeten zijn. Maar om de één of andere reden vind ik stereo niet meer terug in de instellingen. Heb ik mijn bril nu niet op of wat? Waar staat dat?

Martin
  • 32943 reacties
  • 13 december 2024

Eigenlijk staat dat daar niet niet letterlijk als stereo maar als “geen surround sound nooit gebruiken” en dat heb ik nu veranderd naar
“🔘 automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken”
om terug het zelfde audio volume te bekomen als voor de laatste systeemupdate: →  

•  Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “⚙️Instellingen toestel  “
              |- Apparaat voorkeuren
                  |- Weegave en geluid        
                      |- Geavanceerde geluidsinstellingen
                      |- Indeling Selecteren
                         |- Surround optie inschakelen via:
                         🔘 automatisch gerapporteerde indelingen gebruiken
                         🔘 geen surround sound nooit gebruiken (= stereo)

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 13 december 2024

Oh, dat staat/stond al zo ingesteld. Verklaart waarschijnlijk ook dat ik niets gemerkt heb van een lager volume.

• Apprentice
  • 1 reactie
  • 7 januari 2025

Het geluid van Vrt1 en Vrt Canvas is veel zachter dan alle andere zenders. het verschil is dermate groot dat je het volume steeds moet aanpassen wanneer je switched naar een andere zender..

Absoluut belachelijk dat men dit niet oplost ??? En dan nog beweren dat die nieuwe TV-Box veel beter is ??? Je TV avond programmeren m.a.w. automatisch veranderen van zender is ook verdwenen ??? ( Wel nog mogelijk bij Telenet !!! )

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3379 reacties
  • 7 januari 2025

@PCCorneel Je kan het volume van je decoder ook aanpassen door tegelijkertijd op Volume+ en SUB te duwen. Kan je eens testen of dit je probleem oplost ? Ik heb wel doorgegeven dat het geluid van NPO harder is. 

Wat bedoel je juist met je TV-avond programmeren en automatisch van zender veranderen ? Bedoel je daarmee dat je een herinnering instelde ? 

Martin
  • 32943 reacties
  • 7 januari 2025

@HadewychT PCCorneel bedoelt waarschijnlijk, zoals je vroeger kon instellen op de vorige decoders, als je naar een programma op Zender X aan het kijken bent maar wilt op tijd verwittigd/overgeschakeld worden naar een ander programma op Zender Y  dat later start.

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 16 januari 2025

App versie  6.164.1 is gearriveerd op mijn V7

Over de SUB knop, die werkte tot voor kort (na de vorige update - of was het die daarvoor? ) weer. Fijn wanneer het programma “De dag van vandaag” overschakelde van eerer opgenomen naar Live (de ondertiteling klopt dan - live - niet meer)
Maar de laatste dagen werkt de SUB knop toch weer niet altijd, (maar wel beter dan vroeger).
Voor een goed begrip nog, de update naar 6.164.1 is vandaag gebeurd.

En sinds de internetbox is aangesloten (+/- 6 weken) nog geen gemiste (of verdwenen?) opnames zoals voorheen wel het geval was. Zou er toch de (oude) modem de oorzaak zijn ?

Martin
  • 32943 reacties
  • 16 januari 2025
Mutlie schreef:

En sinds de internetbox is aangesloten (+/- 6 weken) nog geen gemiste (of verdwenen?) opnames zoals voorheen wel het geval was. Zou er toch de (oude) modem de oorzaak zijn ?

• Denk het niet want als ik dan de zelfde conclusie zou moeten trekken dan zou ik net het omgekeerde moeten veronderstellen, aangezien ik het met de bbox3 nooit voorgehad heb is het nu wel al een keer gebeurd met de internet box! en die staat er nog maar een paar weken.
  • Is de MW versie bij u ook nog de zelfde gebleven = MW-5.7.6.2 
  • Krijg jij ook nog de de melding “Update mislukt” als je controleert op updates.

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 16 januari 2025

Eén keer? Bij ons was het wel meer dan eens, zo erg dat we nog altijd iedere dag de planning overlopen om te zien of opnames nog gepland zijn. We zijn wel al afgekickt van controleren tijdens de opname - terwijl we iets anders kijken -of ze wel gebeurt. 😁

Martin
  • 32943 reacties
  • 16 januari 2025

Ik moet natuurlijk nog afwachten want de internet box staat er nog niet lang genoeg ook en zoveel serie opnames maak ik nu ook niet 

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 16 januari 2025

In ieder geval, de internet box heeft hier precies het opnameprobleem opgelost.
Je kan je zelf ook eens afvragen of je zelf niet per ongeluk een (al dan niet toekomstige) opname hebt verwijderd.
Ook vreemd was bij ons dat 2 afleveringen na mekaar de ene aflevering wel opgenomen werd en de andere niet. Of gewoon een dag/week overgeslagen. Het was dus wel ernstiger dan “eens”.

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 16 januari 2025
Martin schreef:
  • Is de MW versie bij u ook nog de zelfde gebleven = MW-5.7.6.2      Ja
  • Krijg jij ook nog de de melding “Update mislukt” als je controleert op updates.
    Nog niet gecontroleerd, zal straks eens kijken

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 16 januari 2025
Mutlie schreef:
Martin schreef:
  • Is de MW versie bij u ook nog de zelfde gebleven = MW-5.7.6.2      Ja
    Nog niet gecontroleerd, zal straks eens kijken

De melding dat de update is mislukt is nog steeds aanwezig.

Wel een wijziging: bij het bekijken van een opname en je drukt op vooruitspoelen (bij reclame bijv.) heb je nog altijd 2 mogelijkheden=

• Op de ronde toets naar rechts en je gaat 30 sec vooruit
  • met de pijltjestoets rechts bovenaan ging je met de vorige soft ook 30 sec vooruit, nu na de update kan je door frames bladeren. (en ook terug)

Martin
  • 32943 reacties
  • 16 januari 2025

Bij de APK-6.158.3 : 

• Op de ronde toets naar rechts en je gaat 30 sec vooruit en 10 sec terug
  • met de pijltjestoetsen  ⏪ ⏩terug en vooruit door frames bladeren.

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 16 januari 2025

Met de pijltjestoetsen? Echt?
Niet eerder ontdekt. Raar.

Martin
  • 32943 reacties
  • 16 januari 2025

Ik gebruik eigenlijk bijna altijd die pijltjestoetsen  ◀️🆗▶️ op de ronde OK knop 

◀️= 10sec  & ▶️= 30sec

en de pijltjestoetsen⏪ ⏩ eigenlijk maar sporadisch.

• Motivator
  • 24 reacties
  • 14 februari 2025
Martin schreef:

Bij de APK-6.158.3 : 

• Op de ronde toets naar rechts en je gaat 30 sec vooruit en 10 sec terug
  • met de pijltjestoetsen  ⏪ ⏩terug en vooruit door frames bladeren.

Merci voor deze tip!
Meerdere keren kort na elkaar op de ronde toets drukken en je kan in 1x bvb 3 minuten vooruit. Beeld blijft wel altijd 1 à 2s stilstaan alvorens het nieuwe beeld zichtbaar wordt.

Sinds de laatste update is de 2e methode visueel vermoeiend geworden doordat de frames nu in beeld in hoge snelheid van rechts naar links scrollen.

Martin
  • 32943 reacties
  • 14 februari 2025

Ter bijkomende info  van Community Manager HadewychT:

Dit is inderdaad een nieuwigheid. Je kan op verschillende manieren door- of terugspoelen. 

via « of » Door enkele keren op die knoppen te klikken kan je tot 3x de snelheid voort- of terugspoelen tot aan het juiste beeld
Links van OK klikken om 10 sec terug te spoelen, of rechts om 30 sec verder te spoelen
« of » ingeduwd houden om aan hoge snelheid door te spoelen
Duw op het puntje boven ok zodat de rode balk geselecteerd wordt. Daarna kan je de puntjes links of rechts naast OK ingeduwd houden om snel door te spoelen naar een bepaald tijdstip.  

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 18 februari 2025

Ik vermoed dat een nieuwe update er voor iets tussen zit maar de SUB knop werkt helemaal niet meer.
Ik moet van de week zijn ge-updated naar app 6.164.2 (was 6.164.1 met werkende SUB knop), MW is nog steeds 5.7.6.2.

Martin
  • 32943 reacties
  • 18 februari 2025

Ik heb ook deze versie binnen gekregen op 01 februari maar ondervind toch geen probleem met die Sub knop. Vroeger had ik dit ook en dan kon ik dit oplossen door eerst de  ‘Sub’ + VOLUME omhoog’ samen in te drukken en dan de nog eens de SUb knop indrukken om het menu te krijgen.

Mutlie
  • 1892 reacties
  • 18 februari 2025

Dan kan je net zo goed via de “OK” knop werken en dan naar rechts.
De SUB knop  is een aparte knop met 1 functie en daarom zou  die met 1 keer in te drukken al moeten werken. Het is geen knop zoals de “fn” of “alt” of eender welke knop op een computer toetsenbord die een combinatie van toetsen vereist.

Martin
  • 32943 reacties
  • 18 februari 2025

Natuurlijk zou dit moeten werken met 1 druk op de sub knop, ik heb dit nog eens geprobeerd om zeker te zijn en dit werkt zonder probleem bij mij, mss toch eens de decoder even stroomloos zetten je weet maar nooit na een update!