Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Toon eerste bericht

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 3 februari 2021

@Martin is juist binnen.met v7 te herstarten


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 3 februari 2021

Update gevonden!

 


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 3 februari 2021

@denilson  mijn 1 scherm dat ik te zien krijg is foutmelding p130

 


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 3 februari 2021
danny195 schreef:

@denilson  mijn 1 scherm dat ik te zien krijg is foutmelding p130

 

dan zou ik je decoder eens een reset geven en dan nogmaals proberen.


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 3 februari 2021

gedaan. . is ok nu. ik denk dat het juist de opstart was.


Martin
  • 3 februari 2021

bij problemen reset ik steeds is nog het zekerste !


Instagreg
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 3 februari 2021

Is het geen goede idee om een zelfde stickie te maken voor de Pickx app op smart devices zoals iOS.iPadOS, tvOS & Android ?

 

Zullen de versies van deze apps dezelfde metamorfose ondergaan als de Pickx app voor de V7 decoder ?

Dan spreek ik over de lay-out, nieuwe tv gids die eraan zit te komen, etc...


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 3 februari 2021
Instagreg schreef:

Is het geen goede idee om een zelfde stickie te maken voor de Pickx app op smart devices zoals iOS.iPadOS, tvOS & Android ?

 

Zullen de versies van deze apps dezelfde metamorfose ondergaan als de Pickx app voor de V7 decoder ?

Dan spreek ik over de lay-out, nieuwe tv gids die eraan zit te komen, etc...

Nieuwe apk stond er bij vermeld dus ik vermoed van wel 


Martin
  • 3 februari 2021

als je de nieuwe binnen trekt dan is dit inderdaad zowel software versie alsook de nieuw app-versie zoals aangegeven werd door prox medewerker


Instagreg
Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 3 februari 2021
Martin schreef:

als je de nieuwe binnen trekt dan is dit inderdaad zowel software versie alsook de nieuw app-versie zoals aangegeven werd door prox medewerker

Nope, geen update voor de Apple devices, is trouwens geen APK bestand, apk = Android ;-)


Martin
  • 3 februari 2021

sorry, ik dacht dat het ging omtrent “V7 stand van zaken” (wat ook de bedoeling was van deze thread)

en de nieuwe software-/app-versie die gisteren en vandaag uitgerold werd !


  • Practitioner
  • 3 februari 2021
denilson schreef:
schaap69 schreef:

Kan iemand met een V7 eens kijken welke  hdmi kabel er standaard bijzit?

Ik heb ze door elkaar gehaald en weet niet goed welke van de v5 is en welke van de V7.


Ik heb eentje met de kabelcode E119932 Wieson met opschrift Hdmi

De andere is ook kabelcode E119932 Wieson met opschrift high speed hdmi

En ik heb nog eentje die merkloos is kabelcode E101344 met opschrift high speed hdmi cable with ethernet.

Alvast bedankt :)

bij mij staat er “2K-4K” op


Dat zie ik op geen enkele kabel staan, mischien dat er verschillende versie’s geleverd worden ik zie dat er ook 2 afstandsbedieningen zijn.


Martin
  • 3 februari 2021

je kunt toch de twee laatste gebruiken !


  • Practitioner
  • 3 februari 2021
Martin schreef:

je kunt toch de twee laatste gebruiken !


Ja deze gebruikte ik al, maar wou eens weten welke nu eigenlijk de originele was :p
Meer uit interesse want het werkt perfect.


  • Apprentice
  • 3 februari 2021

Hallo.

Dat overzicht van de aanpassingen is wel super.  Ook het feit dat jullie dagelijks er aan werken om te verbeteren.  

Ik wil bij deze ook wel echter melden dat ik sinds vandaag problemen heb met Netflix.  Netflix start goed op maar wanneer we een programma selecteren (eender welk) hoor je het geluid van de serie maar we het beeld probeert te laden,  meestal tot 25 % maar dan stopt het laden. Het geluid blijft wel doorlopen. Ik draai op versie 3.54.12. Ik las net dat er een versie 3.58 is, maar hoe ik deze updaten? In de instellingen staat niets. 

De tv gids van de pickx is ook echt niet gebruiksvriendelijk. Ook in de lijst bij de  opnames, staan de recenste opnames her en der.... 

 

Mvg

 

Fred 


Martin
  • 3 februari 2021

@Verbaef 

via menu:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates


  • Apprentice
  • 4 februari 2021

Gisteren de update (3.58.2) binnen getrokken, maar helaas nog steeds lip sync problemen. Ik maak gebruik van een soundbar die verbonden is via HDMI ARC met tv (Bekabelde verbinding met modem: BBOX3). Instelling op decoder voor HDMI CEC staat ‘aan’. Wie heeft of had er nog deze problemen en hoe hebben jullie deze eventueel verholpen? Het is echt vervelend om de decoder op dat moment weer opnieuw op te starten.

De update heeft wel het ‘opnieuw opstarten’ indien je de uitknop op de afstandsbediening inhield verholpen. Nu wordt de decoder wel degelijk uitgezet en niet meer opnieuw opgestart.

Daarnaast nog een vraag omtrent Disney+, klopt het dat Disney+ niet 4K is via de app op de decoder, maar Netflix wel. Zo ja, wanneer staat dit op de planning om te integreren?


Martin
  • 4 februari 2021

inderdaad zoals dit hier in het begin van deze thread vermeld staat:

Disney+ geeft geen 4K Ultra HD omdat blijkbaar die app nog niet ondersteunt op deze box, 
 en is de scherpte veel lager ligt met een v7 aan het feit dat men HDR niet kan uitschakelen.
De native app op de tv geeft echter wel 4K door.

Netflix-app op de V7 decoder heeft wel de mogelijkheid om 4K door te sturen.
en geeft inderdaad: mooi 4K beeld uit de v7-decoder.

Dus 2 problemen die Proximus zou moeten voorzien:

  • Dat HDR uitschakelbaar is via de decoder.
    Zolang er niet voldoende geschikte content is, en HDR dus overbodig en zelfs storend is.
  • Dat Disney+ app op de decoder 4K aan kan, 
    gezien dit standaard in hun abonnement zit. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 5 februari 2021

nog altijd niet ok. vandaag starte decoder pas op na reset . nog iemand problemen na update ?


  • Practitioner
  • 6 februari 2021

Ik heb mijn box 2X een restart moeten geven. 
1é keer omdat ik geen geluid had.
2é keer omdat Youtube app niet werkte. Video stopte na 2 seconden.
Verder ziet het er wel OK uit. 
Nu wachten dat we de box na eigen router kunnen gebruiken. 
 


Martin
  • 6 februari 2021

Heb je dan ergens info gekregen dat het in de planning zit dat je die achter eigen router zou kunnen gebruiken.


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 6 februari 2021

tot nu toe valt het ook bij mij goed mee.

1 maal foutmelding p130 bij opstart na update en 1 maal dat v7 niet uit slaapstand kwam.

voor de rest:

start sneller op dan voor update.

geen problemen  meer bij opnames 

geen foutmelding p10 en p16 meer dus wel een ruime verbetering 


  • Apprentice
  • 6 februari 2021

 Wij luisteren met onze vorige decoder (v6) succesvol  en nu met de nieuwe (v7) naar de radio met enkele irritaties:

  • De radio knop is verdwenen op de afstandsbediening; wij moeten nu manueel naar de radio zappen.
  • Het is niet mogelijk om de radio post van plaats 806 te verplaatsen naar vb, kanaal 11
  • Geregeld van het geluidssignaal even uit voor een secondje

Martin
  • 6 februari 2021

TIP: door te klikken op 

Toon eerste bericht

zie je het startbericht van HadewychT dus niet echt nodig dit lang bericht te herhalen.

                             links oude versie  ← → rechts nieuwe versie
                                                        van V7 remote


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 6 februari 2021

die radioknop was juist maar op de  oudere versie van de v7 afstandsbediening . op de nieuwe 

afstandsbediening is  die knop vervangen door een knop voor netflix .


Reageer