Skip to main content
Sticky

V7 Stand van zaken


Toon eerste bericht

1019 reacties

Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

die komt er wel net zoals die er altijd gekomen is voor andere decoders, maar in waves, je kan het vergelijken als Microsoft een update uitbrengt, die kan iedereen ook niet op de dit zelfde moment dat die uitkomt installeren op zijn Windows PC , en maar best ook ze zullen ook wel slimmer geworden zijn!


Forum|alt.badge.img+1
  • Practitioner
  • 430 reacties
  • 2 februari 2021

Inderdaad HadewychT schreef in een bericht, nu 18 u geleden dat de nieuwe sw er aan komt ( morgen ...). We vroegen haar voor wie … geen antwoord. 

Kan de communicatie iets specifiekers ?

 

Wie krijgt nu wat en wat is de verbetering in deze nieuwe sw ?

Kan de hoofding hier bovenaan eens aangepast worden, misschien in een andere kleur, wat de status is van de problemen en wat de nieuwe sw oplost of verandert ?

ro


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 2 februari 2021

Gisteren werd ik trouwens teruggebeld door fiber specialist proximus. Ze zei dat m'n wifibrifge uitzendt op 5ghz kanaal en mss dat interferentie geeft door andere netwerken id buurt. Ze kon voor mij de 5.0 op een ander kanaal zetten (ikzelf niet owv de one ssid) maar ze kon niet zien welke netwerken id buurt lagen. Ik heb dan zelf een scan laten doen op de laptop en haar het beste kanaal laten instellen voor mijn 5ghz. Hout vasthouden, sindsdien geen onderbrekingen meer gehad op m'n tv die met de bridge verbonden is. Ik heb nog een utp kabel laten maken van 9m die ik als back-up kan gebruiken en om eventueel verder te testen.


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 2 februari 2021

De eerste V7-decoders zijn deze ochtend geüpdated. De rest volgt morgen. De update zal bij alle klanten met een V7 gebeuren. 

Welke wijzigingen er zijn heb ik bovenaan in het vastgezette bericht toegevoegd. 


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 2 februari 2021
HadewychT schreef:

De eerste V7-decoders zijn deze ochtend geüpdated. De rest volgt morgen. De update zal bij alle klanten met een V7 gebeuren. 

Welke wijzigingen er zijn heb ik bovenaan in het vastgezette bericht toegevoegd. 

En zijn daarmee de stabiliteitsissues ook verholpen dan? Wifi, schokkerig beeld enz?


Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

the proof of the pudding is in the eating :relaxed:


HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Community Manager
  • 3341 reacties
  • 2 februari 2021

@denilson Dat is niet specifiek doorgegeven als een verbetering in deze update. Het is natuurlijk afhankelijk wat de oorzaak is van het schokkerig beeld dat je krijgt. Het kan, zoals je zelf hierboven al aangeeft, ook aan je draadloze verbinding liggen. Moest je nog hinder ondervinden is het zeker geen slecht idee te testen met de kabel die je hebt laten maken. Hou ons zeker op de hoogte. Dan kunnen we verder zoeken naar een oorzaak als het zo niet opgelost is.


  • Apprentice
  • 7 reacties
  • 2 februari 2021

@HadewychT : enig idee binnen welke termijn de long-term nPVR opnames zullen mee opgenomen worden in een verbeterde versie ?


Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

En opnames die je vroeger voor de v7 opgenomen had op een ander oudere decoder kun je die nu al bekijken op de V7?


  • Practitioner
  • 42 reacties
  • 2 februari 2021

Kan iemand met een V7 eens kijken welke  hdmi kabel er standaard bijzit?

Ik heb ze door elkaar gehaald en weet niet goed welke van de v5 is en welke van de V7.


Ik heb eentje met de kabelcode E119932 Wieson met opschrift Hdmi

De andere is ook kabelcode E119932 Wieson met opschrift high speed hdmi

En ik heb nog eentje die merkloos is kabelcode E101344 met opschrift high speed hdmi cable with ethernet.

Alvast bedankt :)


Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

die laatste 2 zouden moeten voldoen


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 2 februari 2021

bij mij is het high speed hdmi cable with ethernet .


Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

die zou inderdaad ook moeten voldoen, is dat ook de originele die bij de decoder stak.


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 2 februari 2021
schaap69 schreef:

Kan iemand met een V7 eens kijken welke  hdmi kabel er standaard bijzit?

Ik heb ze door elkaar gehaald en weet niet goed welke van de v5 is en welke van de V7.


Ik heb eentje met de kabelcode E119932 Wieson met opschrift Hdmi

De andere is ook kabelcode E119932 Wieson met opschrift high speed hdmi

En ik heb nog eentje die merkloos is kabelcode E101344 met opschrift high speed hdmi cable with ethernet.

Alvast bedankt :)

bij mij staat er “2K-4K” op


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 2 februari 2021

ja bij mij staat dat er ook op. is de originele.


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 2 februari 2021

sinds mn 5.0 veranderd is van kanaal heb ik geen enkele storing meer gehad op mn tv via de wifi bridge, al 2 dagen … en de update van de V7 nog niet ontvangen… there is a God !


Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

weet je soms op welk kanaal ze die gezet hebben


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 2 februari 2021

bij mij hebben  ze wifi 5 op kanaal 100 gezet .


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 2 februari 2021

44


Martin
  • 32660 reacties
  • 2 februari 2021

bedankt voor de feedback, maar eigenlijk moeilijk om er iets uit af te leiden, gezien ze blijkbaar niet altijd het zelfde kanaal kiezen.

bij mij staat die op 40


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 2 februari 2021
Martin schreef:

bedankt voor de feedback, maar eigenlijk moeilijk om er iets uit af te leiden, gezien ze blijkbaar niet altijd het zelfde kanaal kiezen.

bij mij staat die op 40

Ik heb zelf het beste kanaal gezocht en px medewerker heeft die dan daarop ingesteld 


Martin
  • 32660 reacties
  • 3 februari 2021

met welke app heb je dit dan gedaan?

was dit met “Proximus Home Optimizer”-app

en is het de bbox die de medewerker dan je bbox op 44 gezet heeft ?


Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 224 reacties
  • 3 februari 2021

heeft er al iemand die update ontvangen ??


denilson
Forum|alt.badge.img
  • Practitioner
  • 50 reacties
  • 3 februari 2021

Op macbook is daar een ingebouwde app voor, heel handig. Op m'n Windows laptop deed ik dat met freeware apps, zoals Acrylic wifi scanner. De px medewerker bleef aan de lijn ondertussen en veranderd het kanaal dan nadien.


Martin
  • 32660 reacties
  • 3 februari 2021
danny195 schreef:

heeft er al iemand die update ontvangen ??

wordt die niet binnengetrokken via:
instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.