Sticky

V7 Stand van zaken

Toon eerste bericht

808 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Is er ook zo’n overzicht voor de Apple TV app ?

Zal hierin de tv gids ook nog wijzigen ?

FYI: Ik heb op dat gebied geen ervaring met V7 op gebied van aansluiten van een externa harde schijf, alleen weet ik dat het de eerste decoder dan moet zijn waar je de USB hiervoor kunt gebruiken, maar hopelijk zijn er hier wel die deze ervaring hebben om je verder te helpen!
Je kunt altijd de vraag ook eens stellen op http://userbase.be ook.

Ik heb vandaag de V7 eveneens mogen ontvangen :sunglasses:

Plan was eveneens om de Kodi app te installeren en een externe harde schijf aan te koppelen via USB zodat ik mijn ander media center niet langer nodig heb. 

Echter lukt het niet om een externe harde schijf via USB te koppelen (NTFS file formaat). Heb dit intussen met 4 verschillende schijven geprobeerd, en bij elke schijf komt er op dat “de schijf beschadigd is”. Mijn Windows PC geeft echter aan dat er geen enkele fout op de schijf gevonden kan worden. Ook valt het mij op dat de USB poort onderste boven geplaatst is. 

Iemand die ervaring heeft met het koppelen van een externe harde schijf op die v7 decoder (positief of negatief)? 

Dat is trouwens al altijd zo geweest met software updates naar decoders of bboxen, is maar best ook dat ze dit doen, vergelijk het maar met Microsoft updates, niet iedereen krijgt die automatisch beschikbaar ter zelfder tijd !

• Woordje uitleg:
    Er zullen altijd nieuwe software versies zijn, gezien deze allemaal kort op elkaar volgen.
    Zodra er één uit is, draait de volgende vaak al in test en
    is er nog een volgende in het labo in de maak.
    Het belangrijkste is de 'standaard software'.
    Dit is de software die wordt gepushed of wanneer wanneer je een factory reset doet van je decoder
  • dus 3.58.2 is nog geen standaard software.

aan alle forumleden 
🍾 een gezellig eindejaarsfeest en een hoopvol 2021. 🥂

FYI: de nieuwe update naar 3.58.2 is tot nu toe nog maar bij een beperkt aantal 'testpersonen' uitgerold. De rest van ons zal nog effe moeten wachten, want er zou wat vertraging zijn (hadden we al gemerkt), dus proberen forceren heeft geen zin.  Tenzij Proximus deze update nog in extremis vandaag of morgen uitrolt, zal het dus voor volgend jaar zijn. 😉

🍾 Maak er een veilig eindejaarsfeest van. 🍾

Badge +4

Na 5 dagen met de nieuwe update 3.58.2 voorlopig nog “geen” onderbrekingen of fouten ondervonden.

Hout vasthouden , … 

Reputatie 5
Badge +1

onze configuratie thuis bestaat uit TWEE V7 decoders. Werking is goed.

Maar er zijn problemen met PICKX applicatie op één van de aangesloten toestellen :

• smartphone Samsung S20 Pickx applicatie werkt zonder probleem
  • PC Pickx applicatie werkt ook zonder probleem
  • IPAD ( momenteel versie IPADOS 14.3 ) Pickx applicatie werkt niet . Wij ondervonden al enige tijd dat het niet werkte op onze IPAD. Vandaar dat we de applicatie verwijderd hadden, afgelogd van PICKX en terug gedownloaded. Wij deden dit verschillende keren, maar telkens kregen we een foutmelding ( er is een onverwachte fout opgetreden. Het is opgenomen in ons systeem en zal onderzocht worden ) .

Uit het verleden weten we , dat als de applicatie verschillende keren voor IPAD terug geinstalleerd wordt, er bij de decoder meer dan 5 toestellen gekoppeld worden . En vroeger op onze decoder V5 konden we dat ook bij de instellingen zien, en aanpassen ( een aantal dubbels deleten, tot onder 5 ). En we konden verder.

Nu bij V7 hebben we alle details van de instellingen nagezien , maar we vinden dit item niet ?

Wat is het probleem bij PICKX op IPAD ( versie 14.3 ) ? Of is de oorzaak ( denken we alleszins ) dat het aantal verbonden toestellen overschreden is . Hoe en waar kunnen we in V7 dit aantal toestellen eerst corrigeren , dus verminderen ?

Graag dringend antwoord, vermits we deze toepassing op IPAD toch vrij dikwijls gebruiken.

Dank alleszins voor Uw info .

Groeten.

Ro

Geforceerd upscalen naar HDR

Welke dwaas verzint zo iets, alle en hoe lang moet zo iets duren voor dit gefixt is, schakel die zooi aub zo snel mogelijk uit

Reputatie 4
Badge +2

@RedsFan  die optie voor te updaten wist ik niet. dank u

Reputatie 4
Badge +2

lukt ook niet. zal wel zien als het erdoor komt .:grinning:

Volgens mij is dit net zoals bij het proberen met een reset want als Prox die niet klaar gezet heeft voor uw V7 mag je proberen wat je wilt, maar hiermee wil ik niet zeggen dat het geen goed idee is om het toch te proberen.

Badge +4

heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:

Misschien eens proberen om manueel te controleren op een update ?

instellingen → apparaat voorkeuren → over → controleren op updates.

Gisterenavond had ik de TV al uitgedaan rond 23 u 50 toen rond 0.05 uur de tv plots weer aansprong (dacht ik mss een update en idd)

Prox maakt ook ergens verschil tussen software die verder in ontwikkeling is een tussentijdse software versie, kan je zien als een soort versie om op te volgen wat de gevolgen zullen zijn bij die klanten en dan wordt dit een definitieve versie als blijkt na een tijd dat alles OK was die dan ook naar alle V7 decoders gepusht wordt.

Reputatie 4
Badge +2

heb een reset geprobeerd. lukt niet. heb wel een beetje geduld :grinning:

Dat is altijd zo geweest met updates van decoders deze worden nooit naar alle decoders tegelijk gepusht maar uw beurt komt wel, soms kan het lukken door een herstart of een reset van de decoder maar niet altijd.

Reputatie 4
Badge +2

ik heb die update nog niet gekregen  ik heb nog 3.53.1 .

Badge +4

Toch even melden dat er enkele minuten na 0.00 uur een update is binnen gekomen , v 3.58.2 pxm

de vorige was 3.53.1 

Nu wel eerst gaan slapen en morgen zien we wel of het beter is :)

groot gelijk :))

Badge +4

Het is nu ook niet dat ik iedere dag last heb soms eens om de 3 dagen eventjes een zotte 5 minuten.

Ik zal wel verder doen met de kabel :)

‘t kan in ieder geval moeilijk beter worden dan via een rechtstreekse verbinding met de bbox!

Reputatie 7
Badge +4

@RedsFan dat mag je zeker testen. Sowieso zijn ze nog verder aan het werken aan een betere stabiliteit en minder fouten zoals je in het overzicht kan zien. Hopelijk snel beterschap  :)

Badge +4

Het is niet zo evident om te proberen met een andere kabel (ligt doorheen paar muren, gaten toe gedaan ) maar het feit dat het probleemloos werkte met een V5 en dezelfde kabel zegt al genoeg dan over de V7. 

Mss kan ik nog proberen de decoder met wifi te verbinden naar de wifi-booster die ook in de living staat...bij wijze van test ??

Ps was idd A001 en P134

Reputatie 7
Badge +4

Wat met het probleem ,geen ethernet verbinding "...foutcode 0100...??

@Danny64 @RedsFan Kan het fout A001 zijn ?  Deze foutmelding wijst op een slechte connectie tussen je B-box en je decoder. Heb je eventueel de mogelijkheid om te testen met een andere kabel ? 

fout P134 wijst ook op een zwak signaal tussen decoder en B-box waardoor de streaming niet goed genoeg gebeurt. Is dit via kabel of draadloos ? Als het kan eventueel ook eens testen met kabel. De foutmelding zou ook moeten weggaan door een keer te zappen. Maar mag natuurlijk niet vaak voorkomen. 

TBI: 

Proximus medewerker schreef: Er zijn inderdaad nog een paar fouten in de ondertiteling op de android decoder. Dit zal in de volgende update opgelost zijn. Wanneer die er zal zijn, is afhankelijk van de testresultaten. 

@Martin : ik hoop zeker dat het allemaal wat vlugger zal gaan, maar het trager laden van Picks op de V7 lijkt me idd een bug, hoewel het al beter is dan vroeger, maar je moet niet vlug het doelpunt nog willen zien van je favoriete ploeg. 😊

Reageer