Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Reputatie 1
Badge

Ik heb sinds vrijdag fiber aansluiting in opstelling met 2 tv’s, beide met v7 decoder. 1 via wifi booster en andere via wifi bridge (had ik al met vorige set-up). Wifi snelheden zijn perfect. Tv kijken lijkt toch enige problemen te geven. Opstarten v7 duurt lang. Tijdens tv kijken soms een zwart scherm gedurende minder dan 1sec, alsof je als het ware zapt van het ene naar het andere kanaal. Heel af en toe een hapering in het beeld. Zappen gaat vlot en snel, menu oproepen en apps openen gaat allemaal vlot… Ik zit nog op de 53 software versie. Zwart scherm onderbreking is irritant. Iemand een idee of dat ook een kenmerk van de v7 ziektes is?

Inderdaad een switch die igmp snooping ondersteunt geeft geen enkel probleem 

Het is trouwens niet zozeer de decoder die daar last zal van hebben!

Reputatie 1

…...zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?) …….

 

Ik heb er zelfs 2 switchen tussen staan.
1 Netgear GS105Ev2
1 Netgear GS108Ev3
Bij beide IGMP Snooping aangezet.
Werkt al jaren zonder problemen met de V5.

Met de V7 werkt het ook met dezelfde problemen als je zonder switch zou werken.

 

 

FYI: in het weekend komt niemand van proximus langs

Een week in het bezit van de nieuwe V7 decoder, hieronder een aantal op-/ bemerkingen.

 

Gisteren of vandaag een V7 update ge-installeerd gekregen (van 3.53.1 naar 3.54.12).

Ik zie niet meteen een verschil, maar dat is mogelijks omdat we hier weinig tot geen problemen hebben met de V7 (is rechtstreeks verbonden via Cat6 met de BBox3, voorheen met de V5 compact al eens geprobeerd om er een Linksys unmanaged switch tussen te steken, maar dat kwam toen niet goed en werd eveneens niet aangeraden door de technieker die in november 2018 de installatie uitvoerde ==> zijn er hier mensen die wel een switch tussen de BBox3 en hun V7 decoder hebben staan en zoja, wat zijn jullie ervaringen ermee?)

 

Wat me wel wat stoorde is dat ze op de klantendienst heel erg duidelijk gezegd hadden (voor we een V7 aangevraagd hadden) dat AL onze opnames in de cloud zouden bekeken kunnen worden, maar dit blijkt nu allemaal niet zo te zijn of te werken...

 

De vriendelijke dame die de uiteindelijk switch naar een V7 decoder, na 2 eerdere en mislukte pogingen van mensen op de klantendienst, bewerkstelligt heeft, hebben we vandaag even een mailtje gestuurd om de V5 compact toch te mogen houden tot de issues met long time nPVR (long term cloud recordings als ik me niet vergis) op de V7 permanent opgelost zijn.

 

Voorts vinden we de TV-gids zeer onpraktisch en onnatuurlijk.

De TV-gids op de V5 compact was naar ons gevoel veel beter en intuitiever, maar we lezen hier dat er ook daar aan gewerkt wordt…

 

We zullen in de praktijk zien hoe lang het allemaal zal duren voor de grotere issues opgelost geraken zeker ?

Intussen blijven we ongeduldig wachten op een antwoord op onze vraag i.v.m. het behouden van de V5 compact decoder (welke hier op 1 en dezelfde TV gebruikt zou worden, kunnen toch gecontroleerd worden als Proximus dat zou willen, niet ?)

Reputatie 7
Badge +5

@B_88 We zijn er volop mee bezig. Voorlopig nog geen datum voor release.

Enige ETA betreffende de update aan het grote publiek? We hebben sinds deze week de V7 decoder, welke rechtstreeks verbonden is via ethernetkabel naar onze modem BBOX3. Ik merk op dat er toch nog heel wat kinderziektes in deze decoder (opzet pickx) zitten.

> Lip sync issue (beeld loopt niet gelijk met audio; dit blijkt al meer dan een jaar een probleem?)

> Afstandsbediening schakelt decoder niet uit, maar start deze opnieuw op (schakelt dan wél TV en soundbar via CEC uit)

> Netflix heeft soms moeite met video te starten, beeld blijft renderen terwijl geluid wel in achtergrond loopt

> Instellingen openen niet altijd

> TV gids is een serieuze achteruitgang, maar hier wordt aan gewerkt blijkbaar dus dat is positief

 

Op korte tijd toch al vaak de decoder moeten herstarten om zonder problemen gebruik te maken ‘vlot’ tv kijken.

 

Badge +4

Gisteren ook nog eens een fout gehad (met v 3.58.2) , beeld freeze en dan zwart beeld met eerst A001 (we zijn je verbinding aan het controleren) en dan fout P134.

Dat was al een 25 tal dagen geleden….. :thinking:

Ps: Wel heb ik de modem paar dagen geleden eens herstart, mss komt het daardoor. kheb dan gisteren ook eens de decoder herstart met de knop achteraan, we zien nu weer wel of het weer beter of meer normaal wordt.

Intussen hebben we het nu weer iedere dag, ongelooflijk dat het 25 dagen aan een stuk goed ging en nu weer slecht …. niet prettig als je een serie of iets anders aan het volgen bent. :disappointed:

Als er een betere update is, laat maar komen...

Dat weten ze bij Proximus al ondertussen wel, het is gewoon een kwestie dat het ze het opgelost krijgen.

Reputatie 1

Kan u op dit forum volgend vervelend probleem opnemen in de lijst, zie onderwerp “5.1 op v7 decoder” 

mss door het feit dat deze decoder op een andere plaats staat en je plc dus op een ander stopcontact / circuit zit kan het mss beter werken dan bij de andere decoder, je kunt het gewoon proberen, er niks bij te verliezen.

Reputatie 1

@Martin : bij de aanvraag van de wifibooster, heeft proximus zelf voorgesteld om de 2 decoders om te wisselen naar V7’s. Dus ja, de 2e is ook een V7...

@fo9900 is je tweede decoder ook een V7 UHD decoder want als het een HD decoder is zoals de v5-compact zou die waarschijnlijk geen last hebben via PLC’s, is in ieder geval het proberen waard .

Reputatie 1

@Martin : ik heb de decoder nu aan een wifibooster gehangen en de eerste indruk is dat er geen probleem meer is bij het opstarten. Yes ! Goede tip ivm weglaten plc’s.
Probleem is dat ik 2 decoders heb en maar 1wifibooster... Een van de 2 decoders ga ik dus toch op een of andere manier via een UTP-kabel (cat.5e?) moeten proberen verbinden met de bbox. Die plc’s waren wel handig.
 

mss toch een reset van de v7 eens proberen.

Je decoder resetten | Proximus

@RedsFan  @Martin 

 

De screensaver zal idd de oorzaak zijn. Klinkt logisch. Maar hierdoor ben ik op iets anders gestoten. Ik kan niet in het menu geraken om naar de instellingen te kijken. Als ik klik op ‘screensaver’ gebeurt er niets en kan ik enkel nog op de home knop drukken om het menu te verlaten. Er zijn ook andere menu-items die niet lijken te werken zoals ‘weergave’. De meeste zaken in de instellingen werken wel… vreemd dus. Het lijkt erop dat dit moedwillig werd uitgeschakeld in  3.54.12.

Plc geeft ook hier zware haperingen op de v7. Terwijl op een ander verdiep niet. Er zal toch een vorm van storing opzitten...

Dat valt hier heel erg op dat er door heel klanten gemeld wordt die met PLC’s werken en problemen melden spreken van ‘s avonds. 

Direct een vinger op de wonde leggen kan ik zo maar niet, mss door netvervuiling meer apparaten die ‘s avonds op gezet worden ???? 
Soms kan het beter worden door een PLC in een ander stopcontact te steken en zeker niet via een verleng stopcontactverdeeldoos de plc voeden.

Het is nu wel zo dat zeker door Proximus er verschillende keren er op gehamerd werd van zeker voor de v7 decoder best probeert van deze rechtstreeks bekabeld op de modem aan te sluiten.

Nu wat ik persoonlijk jaren terug ondervonden heb was inderdaad net het zelfde met PLC’s meestal ‘s avonds problemen met als gevolg dat ik de PLC’s niet meer gebruik en utp kabel getrokken heb wat niet simpel was om die weg te kunnen camoufleren, ik moest zelf over de opperzolder en terug naar beneden naar de living zodat ik zeker (weet het niet exact) met een kabel zat van 30 meter lang, enfin ik  wil maar zeggen dat ik enkel op die manier van alle problemen afgeraakt ben, niets gaat boven een decoder rechstreeks te verbinden met de modem, maar naturllijk weet ik ook wel dat dit niet altijd evident is!

Reputatie 1

Omdat je van ‘s avonds spreekt is je decoder niet rechtstreek bekabeld verbonden met de bbox misschien.

Verbinding is idd met plc’s.
Wat zou het verband kunnen zijn met het uur ?

Je hebt nog geluk dat het bij u nog niet frequent is zoals bij sommige anderen.

Badge +4

Gisteren ook nog eens een fout gehad (met v 3.58.2) , beeld freeze en dan zwart beeld met eerst A001 (we zijn je verbinding aan het controleren) en dan fout P134.

Dat was al een 25 tal dagen geleden….. :thinking:

Ps: Wel heb ik de modem paar dagen geleden eens herstart, mss komt het daardoor. kheb dan gisteren ook eens de decoder herstart met de knop achteraan, we zien nu weer wel of het weer beter of meer normaal wordt.

Was maar een veronderstelling van mij (er zijn problemen gemeld met uit slaapstand komen) mss wordt er eerst nog iets anders ingeladen …. alleen de specialisten van Prox weten waar de bugs van de V7 juist zitten, er zijn zoals je weet nog problemen met de V7, wordt hier op het forum dikwijls genoeg gemeld ook deze die je voor hebt, dus zit er volgens mij niet veel anders in dan af te wachten tot Proximus dit allemaal opgelost krijgt, daarom zijn er al veel die terug de v7 omgeruild hebben met een V5, ik blijf net om die reden ook met de v5-C verder werken tot de V7 meer stabiel wordt.

Omdat je van ‘s avonds spreekt is je decoder niet rechtstreek bekabeld verbonden met de bbox misschien.

Reputatie 1

Waarschijnlijk door buffering dat het een tijd duurt vooraleer je stabiel beeld hebt, maar het gaat hem om het probleem met slechte verbinding als die decoder zelf al lange tijd opstaat en je dan nog af en toe die foutmeldingen krijgt, dit is wat velen voorhebben

Om van die error voor een gekozen zender vanaf te geraken, moet ik eerst naar een andere zender zappen, dus 2 seconden voor ik vast beeld krijg, stond mijn decoder op een andere zender. Wat zou er dan gebufferd worden ?

Heb ik dan een nieuw probleem ?
In 90% van de gevallen (en ‘s avonds is dat 100%) moet ik de decoder 5 minuten voor ik TV wil kijken al uit slaapstand halen want daarvoor krijg je toch alleen maar errors. De tijd van het voorverwarmen ligt toch al lang achter ons ;-)

 

Reageer