Sticky

V7 Stand van zaken



Toon eerste bericht

891 reacties

Reputatie 1
Badge

Morgen komt de langverwachte update voor de V7 eraan. 

MW build 3.58.2 en APK 4.58.9

En gaat die de wifi problemen oplossen? Kunnen we die update zelf pushen via de tv?

Reputatie 7
Badge +4

Morgen komt de langverwachte update voor de V7 eraan. 

MW build 3.58.2 en APK 4.58.9

OP 2.4 kan dit wel lager zakken door het feit dat je wifi kanaal kan gestoord worden door naburige wifi signalen bvb van buren die binnenkomen. je zou kunnen proberen om  de speedtest te doen 2.4 en dit op verschillende kanalen die je kunt zelf kiezen in de bbox als one ssid uit staat bvb eens meten op kanaal1 dan op kanaal 6 en eens op kanaal 11 

Het is altijd beter om 5.0 te kiezen want daar is de kans op storingen veel kleiner alleen is het zo dat op 5.0 de wifi ontvangst veel vlugger daalt in functie van de afstand en hindernissen tov 24.

Reputatie 1
Badge

Als je de speedtest doet over wifi met je laptop een kiest voor home e87e en dan eens op 5.0 e87e merk je dan merkelijk verschil in speedtest?

Nog niet geprobeerd. Test die ik heb gedaan was op 2.4 vlak naast bbox. Zou toch geen snelheid van amper 40dl mogen geven. Nu kan ik nt testen. Afstandsonderwijs en partner die thuiswerk moet verrichten, gaan ze niet appreciëren als ik nu begin te experimenteren...😎

Als je de speedtest doet over wifi met je laptop een kiest voor home e87e en dan eens op 5.0 e87e merk je dan merkelijk verschil in speedtest?

Reputatie 1
Badge

Je zit dan waarschijnlijk over wifi te werken de reden dat je hoger snelheden haalt kan zijn dat je laptop bvb dan op de band 5.0 ipv van 2.4 gaat werken en dit als je niet ver van de bbox af zit en niet te veel muren tussen zitten of omdat je wifi 2.4  gestoord werd door naburige 2.4 wifi kanalen bvb 

Een andere reden kan zijn dat je toestel op 2.4 gaat werken als je verder van de bbox zit of muren (hindernissen) tussen zitten maar niet door naburige signalen gestoord werd.

maar als je die one ssid uitzet wat zie je als SSID (wifi namen) staan op je laptop in de lijst van binnenkomende wifisignalen van je bbox.

Met one ssid uit zie ik de proximus home e87e een netwerk 5.0 e87e…. Had gisteren m'n ssid naam eens veranderd en wat bleek, snelheid daalde nadien razendsnel ? Ik kan er nt meer aan uit.

Je zit dan waarschijnlijk over wifi te werken de reden dat je hoger snelheden haalt kan zijn dat je laptop bvb dan op de band 5.0 ipv van 2.4 gaat werken en dit als je niet ver van de bbox af zit en niet te veel muren tussen zitten of omdat je wifi 2.4  gestoord werd door naburige 2.4 wifi kanalen bvb 

Een andere reden kan zijn dat je toestel op 2.4 gaat werken als je verder van de bbox zit of muren (hindernissen) tussen zitten maar niet door naburige signalen gestoord werd.

maar als je die one ssid uitzet wat zie je als SSID (wifi namen) staan op je laptop in de lijst van binnenkomende wifisignalen van je bbox.

Reputatie 1
Badge

dan hebben ze conductor op je modem toch uitgezet.

blijkbaar, maar hoe weet ik nu op welk kanaal hij nu uitzendt? Ik zou graag een “rustig” kanaal hebben want hier in de buurt zijn er veel netwerken (A’pen centrum)….

edit: blijkbaar kan ik de one ssid toch uitzetten, rare is dat als ik one ssid aanzet ik heel hoge wifi snelheden heb, als ik die uitzet valt de snelheid gigantisch terug tot 40 dl ongeveer ...

dan hebben ze conductor op je modem toch uitgezet.

Reputatie 1
Badge

Ik ben niet zeker of je dit kunt zien op je bbox als ze conductor uitgezet hebben want ik denk op dat moment dat je “One SSID” mag actief of non-actief zetten dat het dan niks meer uitmaakt want zijn uitwerking zal volgens mij  uitgeschakeld zijn hierdoor, mss kun je hem zelfs niet meer zelf uitzetten als conductor uit staat, maar daar ben ik niet zeker van want ik kan het niet uittesten aangezien conductor eerst zou moeten uitgezet worden bij mij vooraleer ik het zou kunnen testen.

Ik kan de one ssid zelfs niet meer uitschakelen in de modem interface nu ?🤔

 

Ik ben niet zeker of je dit kunt zien op je bbox als ze conductor uitgezet hebben want ik denk op dat moment dat je “One SSID” mag actief of non-actief zetten dat het dan niks meer uitmaakt want zijn uitwerking zal volgens mij  uitgeschakeld zijn hierdoor, mss kun je hem zelfs niet meer zelf uitzetten als conductor uit staat, maar daar ben ik niet zeker van want ik kan het niet uittesten aangezien conductor eerst zou moeten uitgezet worden bij mij vooraleer ik het zou kunnen testen.

Reputatie 1
Badge

ik zou eerder de bbox verdenken al heb ik hier toch al enkele keren moeten vaststellen dat ze van proximus uit ook soms de fiberlijn moeten resetten. 
Mss kunnen de Prox medewerkers ook de lijn op fouten eens bekijken of ze daar iets abnormaals vastgesteld hebben.

De fiber specialisten bekijken het morgenvroeg en gaan me terugbellen. Had zonet gevraagd om die conductor uit te schakelen mr dat is volgens mij nt gebeurd vermits ik nog steeds op one ssid zit...

ik zou eerder de bbox verdenken al heb ik hier toch al enkele keren moeten vaststellen dat ze van proximus uit ook soms de fiberlijn moeten resetten. 
Mss kunnen de Prox medewerkers ook de lijn op fouten eens bekijken of ze daar iets abnormaals vastgesteld hebben.

Reputatie 1
Badge

Vanavond zondag 31/1 viel m'n wifi over fiber terug naar 40 dl en tv begon echt ongezien te haperen. Storingen gebeld en heb bbox 3v+ reset gegeven. Nu terug ok beeld en wifi snelheid. Wel raar, dacht dat fiber zo stabiel was of ligt dat dan aan de bbox? Hopelijk niet elke week van dit...

“Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit (one ssid is daar ook onderdeel van) , evenals in onze boosters en bridges.
zorgt o.a. ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd” naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal.
Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag en zij die er last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).
Nu is het niet duidelijk hieruit of het ook invloed heeft op de V7 decoder want iemand beweert van Proximus vernomen te hebben dat dit storende pakketjes op het netwerk achterlaat en daaruit concludeer ik dan dat mss die storende pakketjes zouden kunnen invloed hebben op de v7, maar daarvoor zou er eerst bevestiging moeten komen van iemand van Proximus zelf of mijn conclusie klopt of niet ! 

Badge +4

Volgens PX de uitleg over de conductor

Onze “Wi-Fi Doctor” is een agent die in de modem firmware zit, evenals in onze boosters en bridges. 1 van de onderdelen zorgt ervoor dat elk apparaat automatisch wordt “gestuurd”’ naar de op-dat-moment-en-op-die-plek beste band en kanaal. Dat werkt fantastisch goed voor de meeste devices, maar spijtig genoeg hebben Apple devices dat vaak niet zo graag. 

Voor mensen die er erg veel last van hebben kunnen we dat onderdeel wel uitschakelen op de modem (“Conductor”).  Daarna zou de wifi-verbinding beter moeten werken op de I-pad. 

We testen momenteel nieuwe firmware, met o.a. nieuwe Wi-Fi drivers, die dit probleem aanpakt. Als alles goed gaat zouden we in het eerste kwartaal van 2021 de uitrol kunnen doen.

 

Reputatie 1
Badge

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Wij hebben enkele iphones en macbook dus mss wel nuttig om te proberen. Ik wacht effe proximus medewerker af ivm conductor, wat is dat eigenlijk?

Badge +4

Ik heb paar dagen geleden de One SSID uitgeschakeld , vrijdag 2 heel kleine haperingen (1 sec), maar gisteren geen problemen, mss dat het toch helpt ?!

De wifi blijft even goed en de dochter blijft verbonden met de 5.0 met haar iphone

je kan altijd eens one ssid uitzetten als test maar blijkbaar is er nog een andere (betere) methode die iemand van Prox moet uitvoeren namelijk de “conductor” (wifi doctor) uitzetten.

One SSID deactiveren:
dit kun je gewoon via de bbox3 zijn Grafische User Web Interface (GUI), door te surfen naar http://192.168.1.1
(daar inloggen als User met het User wachtwoord, dat op een sticker van je bbox staat)
klik op de "One SSID" banner en dan op "OK".
Hiermee is "One SSID" uitgeschakeld,

Op identiek de zelfde manier kan "One SSID" weer geactiveerd worden.

Maar mss kun je afwachten tot er iemand van prox morgen terug langskomt en kunnen zij eens de conductor uitzetten, maar ik heb de indruk dat dit meer is als je apple toestellen gebruikt!; is mij niet helemaal duidelijk.

Reputatie 1
Badge

Ik heb ondertussen mn “oude hdmi” kabels vervangen aan beide toestellen met de nieuwe hdmi-kabels  die in de doos van de V7’s zat (had de oude hdmi laten hangen, luiheid). op de nieuwe hdmi kabels staat “2K-4K” op de oude niet, mss kan dit al iets verhelpen. 

Na wat gesurf las ik dat de one ssid misschien ook een boosdoener kan zijn met de wifi-bridge combo? Kan me wel voorstellen dat een oudere wifi-bridge niet zo goed omgaat met die nieuwe standaard one ssid? De moeite van die uit te schakelen? Want ben wel tevreden van mn huidige wifi connectie… 

ps: ik heb gisterenavond de tv met de nieuwe wifi-booster eens getest en ik merk daar eigenlijk geen zwarte schermen, noch haperingen… de wifi-booster staat een verdieping lager nochtans…

Die wifi-bridge heb ik destijds gekocht bij Proximus, mss wisselen met een wifi-booster? Maar die zijn enkel te huur, en als ik 6eu per maand moet ophoesten enkel maar om haperingvrije tv-beelden te hebben….

 

Setup: op 1e verdieping/woonkamer: fibermodem, bboxv3+, Syno NAS met ethernetkabel verbonden aan bbox, tv toestel draadloos verbonden via wifi-bridge (2017).  Gelijkvloers: tv toestel draadloos verbonden met wifi-booster (2021).

Reputatie 1
Badge

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Heb eens gekeken. Voor 7eu een rj45 cat 6 van 7.5m. Zal die dan voor de test wel aankopen…

 

Ga eens bekijken of de tv met wifi booster dezelfde problemen heeft als die met de wifi bridge. Anders switch ik de booster naar de tv waar 't meest tv wordt op gekeken.

Inderdaad er is maar één goede oplossing, dat Proximus de problemen met de V7 opgelost krijgt!

Reputatie 1
Badge

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Nee was met V5 decoder. Krijg al heimwee nr die V5… Hopelijk kunnen ze er snel iets aan doen. Ga ook geen geld besteden aan een netwerkkabel die mss niet helpt.

je bent inderdaad niet alleen met deze v7 problemen.
Als je de mogelijkheid hebt altijd best van de decoder rechtstreeks met een netwerkkabel verbinden met bbox, maar dan kunnen er zich nog problemen voordoen, hier zijn al veel berichten gepost geweest met de ondervonden problemen met de v7, zowel bij koperlijn als fiberlijn klanten, hopelijk kan Prox binnenkort de meeste V7 problemen oplossen, dan kan ik er ook één aanschaffen :slight_smile:

Heb een overbrugging van een 5tal meter te doen van bbox tot tv toestel… Weet niet of ik zo’n lange netwerkkabel heb liggen. Zou 't iets uitmaken? M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk...

je zegt : “M'n andere tv is al enkele jaren via wifi bridge verbonden zonder problemen eigenlijk..”

maar dan was het ook geen V7 decoder, want die is er wel gevoeliger aan.Als je een lange kabel moest liggen hebben kun je altijd proberen, maar zoals ik al gezegd heb ook klanten die met kabel verbonden zijn melden ook nog problemen, dus zeker ben je niet!

Graag had ik even mijn ervaring gedeeld ivm de nieuwe v7 decoder. Ik heb deze een goeie week geleden ontvangen, ter vervanging van een oude decoder.

 

Positief vind ik dat ze overgeschakeld zijn op Android, wat héél gemakkelijk is qua integratie met m’n smartphone, en het kunnen installeren van apps (bvb Disney+).

Ook het wijzigen van kanalen, browsen in de tvgids, menu’s, opnames opvragen gaat véél sneller (mijn oude decoder was gewoon te traag in vergelijk met deze).

Al was het even wennen, maar het doorspoelen vind ik véél makkelijker op deze decoder..

 

Eén van de werkpuntjes is de TVGids die niet overzichtelijk is, vroeger zag je in één oogopslag wat er op tv was, nu moet je tussen de posten gaan browsen.

Ook mis ik mijn opnames die ik bewaard had op lange termijn. Via de Pickx app zie ik ze wel nog, maar die vermeldt dat ik ze op m’n decoder kan bekijken (wat niet klopt). Gelukkig zijn de meeste nog beschikbaar tot 2022 en langer. Dus ik hoop dat die feature terugkomt zodat ik deze films die ik bewaard heb om op een gezellige avond te bekijken nog kan opvragen.

Wat ik moeilijk terugvind in m’n opnames is tot wanneer ze beschikbaar zijn. Bij de vorige decoders zag je een datum in het overzicht, nu moet je het detail van de opname openen om dit te zien. Ik weet ook (nog) niet als er een waarschuwing komt als ze bijna verdwijnt (zoals op de oude decoder: Laatste kans’. Dan wist ik: langer bewaren of bekijken.

Maar, ik lees dat jullie met bovenstaande puntjes bezig zijn.

 

Dan de negatieve puntjes (waardoor ik eigenlijk op dit forum terecht gekomen ben):

De decoder start enorm traag op. Tegenwoordig doe ik nog iets tussen het aansteken en het kijken :-S… (alsof je het moet plannen om op tijd je tv aan te steken).

Af en toe (meestal niet - maar toch een paar keer gehad) krijg ik bij het opstarten van de decoder een error dat er geen verbinding is, maar bij het opnieuw proberen (via de knop op het scherm) lukt het steeds (internet is er zeker, want zit meestal m’n mails te checken of nieuws te lezen via wifi bij het opstarten van m’n tv…. - dus daar ligt het niet aan)

Opnames bekijken: in véél gevallen krijg ik error P131 (ik vraag me tegenwoordig al af: zou het lukken of niet). Decoder herstarten helpt niet, ook internet al eens herstart, helpt niets…. Wat ik wel gemerkt heb: de aanhouder wint. Gewoon blijven proberen (opname bekijken) tot het lukt (soms wel 5 à 10 keer), maar toch steeds kunnen bekijken wat ik wil. (volgens mij niet resetten, want lost (zoals ik veelal lees) in dit geval toch niets op).Probleem ligt volgens mij niet aan de decoder, maar aan ofwel de communicatie met de server, of gewoon aan de server van Proximus die de opname bevat.

Idem om een opname te plannen, eens P131 gekregen kan ik geen opname meer plannen. Gelukkig lukt het wel via de Pickx app, waardoor ik het dan later gewoon op men tv kan bekijken.

Dus… wat sneller opstarten en de P131 wegwerken, en ik denk dat de decoder klaar is voor het grote publiek.

 

Maar in het algemeen ben ik zeker tevreden met deze decoder.

Reageer