Skip to main content

Sinds kort hebben we een Samsung tv. Bij het tv-kijken via de V7C decoder hebben we af en toe last van haperend beeld. Ook de eerste seconden als er van zender wordt verandert, is de beeldkwaliteit niet goed.

De decoder is heropgestart, beeldverbeteraars staan uit en de resolutie staat op moment van schrijven 1080p50. Wat kan ik nog meer doen?

@HadewychT @DaisyS @Michael V 

Update: heropstarten V7C, resolutie op 4K 50p en Motion wazigheidsvermindering Custom 2 en Trilvermindering 1 heeft geen slecht effect.

@Andy_043 bedankt om te laten weten. 


Zijn er nog die deze problemen ervaren?

@HadewychT nemen jullie deze bugs mee voor een oplossing te vinden?


@Andy_043 Oeps, je Telenet app beter dan onze decoder, dat horen we hier niet graag 😉. Het wijst er wel op dat de kwaliteit van de verbinding op zich wel goed is. 

Ik zie dat je decoder niet rechtstreeks op je modem is aangesloten. Heb je de mogelijkheid om deze eens met een rechtstreekse kabel te verbinden om te testen of dat enige verbetering geeft ? Zo kunnen we de invloed van dat andere toestel uitsluiten. 

@rsca_rsca Ik heb een kleine wijziging op je lijn aangebracht die minder blokjes of stilstaande beelden zou moeten geven bij het zappen. Kan je dat eens uittesten ? 


@HadewychT  

Bedankt. We testen het uit.


@rsca_rsca @Andy_043 Je kan in de instellingen - support ook eens Clear data&herstart uitvoeren. 


@HadewychT  Het lijkt op het eerste zicht wat beter te zijn nadat je de kleine wijziging op onze lijn hebt aangebracht.

Volgens het Franstalige forum is men nu “APK 5.155.1 en cours de test interne” aan het testen.


@HadewychT 

Recent zijn we hier op het nieuwe platform gezet (software 6.155.1). Echter zijn er ook bij live-uitzendingen af en toe haperingen.


@HadewychT 

Zeker bij opnamen blijven haperingen nog steeds een probleem.


@HadewychT 

Zeker bij opnamen blijven haperingen nog steeds een probleem.

@HadewychT 

Zijn hier nog dingen mogelijk die jullie kunnen ‘bijstellen’? Of best wachten op volgende software-updates?


@HadewychT 

Zeker bij opnamen blijven haperingen nog steeds een probleem.

@HadewychT

Zijn hier nog dingen mogelijk die jullie kunnen ‘bijstellen’? Of best wachten op volgende software-updates?

@HadewychT ​@DaisyS 

Update: zonet een opname via de decoder bekeken en hier en daar subtiele maar storende haperingen die voor zover geweten bij live tv-kijken op dit moment niet aanwezig zijn. Er is reeds vanalles geprobeerd, nagekeken en getest, maar dergelijke haperingen blijven aanwezig. Zijn hier nog dingen mogelijk die jullie kunnen ‘bijstellen’?


@HadewychT 

Zeker bij opnamen blijven haperingen nog steeds een probleem.

@HadewychT

Zijn hier nog dingen mogelijk die jullie kunnen ‘bijstellen’? Of best wachten op volgende software-updates?

@HadewychT ​@DaisyS 

Update: zonet een opname via de decoder bekeken en hier en daar subtiele maar storende haperingen die voor zover geweten bij live tv-kijken op dit moment niet aanwezig zijn. Er is reeds vanalles geprobeerd, nagekeken en getest, maar dergelijke haperingen blijven aanwezig. Zijn hier nog dingen mogelijk die jullie kunnen ‘bijstellen’?

@YorickP  Heb je hier meer info over?


Ik heb een Apple TV gekocht om op z’n minst en in de hoop opnamen zonder haperingen te kunnen bekijken.


We zijn overgestapt naar een andere provider en zullen voortaan streamen ipv tv-kijken via een decoder. Hopelijk gebeurt de afhandeling van de opzeg nog op een vlotte manier, want tot op heden heb ik nog geen info via e-mail ontvangen over de opzeg en het retour sturen van decoder en modem. In MyProximus zijn alvast geen producten meer te zien.

Graag dank ik de moderatoren hier op het forum alsook de medewerkers in de winkel voor de goede hulp en service die geboden werd.


En naar welke provider als ik het vragen mag?


En naar welke provider als ik het vragen mag?

@Martin  Naar Base.


@HeidiE  De bevestigingsmail is goed ontvangen en zowel de decoder als modem zijn retour gestuurd.

  1. Heb je er zicht op wanneer ik de laatste factuur/creditnota ontvang?
  2. Hoe gaat het in z’n werk bij de stopzetting van het digitale abonnement bij HLN e-press?

@HeidiE  De bevestigingsmail is goed ontvangen en zowel de decoder als modem zijn retour gestuurd.

  1. Heb je er zicht op wanneer ik de laatste factuur/creditnota ontvang?
  2. Hoe gaat het in z’n werk bij de stopzetting van het digitale abonnement bij HLN e-press?

@HeidiE heeft via pb geantwoord.


@HeidiE  ​@Luc.M  ​@tina.b 

De retour is bij jullie afgeleverd. Zou het mogelijk zijn me nog iets te laten weten als de afhandeling hiervan effectief in orde is?


@HeidiE  ​@Luc.M  ​@tina.b 

De retour is bij jullie afgeleverd. Zou het mogelijk zijn me nog iets te laten weten als de afhandeling hiervan effectief in orde is?

@tina.b 

  1. Hebben jullie de retourzending (decoder en modem) als goed ontvangen geregistreerd?
  2. Heb je er zicht op of er al een slotfactuur opgemaakt is? Want op MyProximus is er helemaal niets meer te raadplegen van facturen.

Reageer