Skip to main content
Vraag

Stotterend beeld


Sinds kort hebben we een Samsung tv. Bij het tv-kijken via de V7C decoder hebben we af en toe last van haperend beeld. Ook de eerste seconden als er van zender wordt verandert, is de beeldkwaliteit niet goed.

De decoder is heropgestart, beeldverbeteraars staan uit en de resolutie staat op moment van schrijven 1080p50. Wat kan ik nog meer doen?

@HadewychT @DaisyS @Michael V 

Update: heropstarten V7C, resolutie op 4K 50p en Motion wazigheidsvermindering Custom 2 en Trilvermindering 1 heeft geen slecht effect.

105 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb dat voor bij live voetbal voor. Er trapt 1 op de bal en er zit soms gelijk een vertaging ofzo op, zeer raar om naar te moeten kijken, is soms storend.
Zou aan mijn oled kunnen liggen waarbij de processor mss er moeite mee heeft, geen idee.
Mijn ouders hebben nog een oudere full hd thuis en die hebben dat probleem niet.
In de instellingen vd tv heb ik ook de boel moeten aanpassen; er was een setting bij die ervoor zorgde dat ik zeker bij wat snellere beelden wazigheid had, dat was nog 100 keer erger en niet kijkbaar haha.
Dan toch een goeie setting gevonden, oef. Bij netflix en dergelijke heb ik op de tv zelf geen enkel probleem mee en bij gewone programma’s ook niet.

Zeer raar allemaal.
 

@HadewychT @DaisyS @Michael V 

Zou een aanpassing op onze lijn kunnen helpen? Het vervelende probleem met haperingen blijft, zoals bij het kijken naar voetbal. Decoder is trouwens rechtstreeks met modem verbonden (niet via wifi).

@HadewychT @DaisyS @Michael V 

Op YouTube of VRT Max via smart-tv heb ik bijvoorbeeld geen last van haperend beeld. De decoder is trouwens via de meegeleverde HDMI-kabel met de tv verbonden.

Opmerkelijk is dat een video op YouTube via de decoder mét haperingen wordt afgespeeld terwijl dezelfde video via de YouTube app op de smart-tv vloeiend wordt afgespeeld!

Heb je de bbox al eens gereset en als dit niks helpt zou ik toch eens proberen van de decoder ook eens te resetten.

Heb je de bbox al eens gereset en als dit niks helpt zou ik toch eens proberen van de decoder ook eens te resetten.

@Martin 

Zonet in die volgorde en volgens de voorgeschreven manier beiden gereset. Ik moet langer dan enkele minuten testen om te zien of dit enig effect heeft. Ook heb ik alle mogelijke apps die ik kon verwijderen verwijderd om meer schijfruimte te hebben. Sowieso vindt ik het opmerkelijk zoals in eerder bericht gezegd dat de YouTube app via de smart-tv geen haperingen heeft, die via de decoder wel.

Ik ken spijtig genoeg de details niet maar je moet het eigenlijk zo zien dat het internetsignaal (YT decoder en via smart TV bv) een andere weg aflegt dan het signaal van het TV platform (Pickx via de decoder) het moet hem daar ergens liggen ! heb hier eens een uitleg van een PX medewerker gelezen maar weet spijtig genoeg niet waar 

Het is toch resetten dat je doet hé en niet enkel rebooten.

Ik ken spijtig genoeg de details niet maar je moet het eigenlijk zo zien dat het internetsignaal (YT via smart TV bv) een andere weg aflegt dan het signaal van het TV platform (Pickx via de decoder) het moet hem daar ergens liggen !

Het is toch resetten dat je doet hé en niet enkel rebooten.

Resetten achteraan met bijvoorbeeld de scherpe punt van een balpen 😉

Hopelijk maandag reactie van een PX-medewerker.

Dus het helpt niet met beide te resetten ?

Ik ken spijtig genoeg de details niet maar je moet het eigenlijk zo zien dat het internetsignaal (YT via smart TV bv) een andere weg aflegt dan het signaal van het TV platform (Pickx via de decoder) het moet hem daar ergens liggen !

Het is toch resetten dat je doet hé en niet enkel rebooten.

Resetten achteraan met bijvoorbeeld de scherpe punt van een balpen 😉

Hopelijk maandag reactie van een PX-medewerker.

 

@Martin

@GeertC @Michael V @HadewychT @DaisyS 

Update: zonet heb ik telefonisch contact opgenomen met de klantendienst 0800 / 22 800. De technieker (die me overigens bijzonder goed geholpen heeft) stelde de vraag of ik dit bij opnames en/of live-tv heb. Als ik voetbal bekijk dat opgenomen is zijn er haperingen, bij algemeen live-tv bekijken is het opvallend minder tot bijna niet. Vanavond zal ik bij het live bekijken van de EK-finale kunnen weten of er dan al dan niet haperingen zijn.

Na enkele metingen blijkt volgens de technieker “dat er aan de buitenlijn iets mis is”. Dit zou doorgegeven worden aan de experten om op te lossen. Als de PX-moderatoren morgen terug aanwezig zijn, kan hier misschien een update over gegeven worden? 😊

@GeertC @Michael V @HadewychT @DaisyS 

De winkel waar ik de tv gekocht heb, stelde voor om de beeldinstellingen te resetten en de beeldmodus “Standaard” of “Dynamisch” te gebruiken. Ik heb voor “Dynamisch” gekozen en hier en daar wat instellingen bijgesteld om een aangenaam beeld te verkrijgen.

Online vond ik de tip om bij de Motion zowel de Wazigheidsvermindering op "0" en de Trilvermindering op "0" te zetten via Custom. En ik heb niet ingegeven dat de provider Proximus is, dus gewoon TV op HDMI-poort en dan het desbetreffende nummer.

Resultaat: Tijdens het (live) voetbal kijken heb ik geen stotterend beeld gehad, het was vrij vloeiend. Hopelijk hebben jullie hier iets aan en blijft het uiteraard zo.

Ik kijk uit naar de update die de PX-moderatoren kunnen geven over de problemen met de buitenlijn.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Ik heb je lijn eens nagekeken en zie geen storing. Heb je nog last van storingen?

@DaisyS 

Alles lijkt te werken. Aan de telefoon zei de persoon dat er aan de buitenlijn een probleem is. Dit zou doorgegeven worden. Niet dan?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Ik kan er niks van terug vinden. 

@DaisyS

Raar, dan vraag ik me af waarom die persoon dat gezegd heeft. Dus feitelijk is alles in orde volgens jullie systemen? Kunnen jullie als het moet een aanpassing op de lijn doen, ter verbetering van de ervaring van de klant?

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Dit kan indien nodig maar jouw lijn ziet er perfect uit. Geen storing te vinden.

@DaisyS

Zonet wou ik de EK-finale herbekijken dmv TV Replay (dus niet zelf opgenomen op de cloud). Ik krijg weer hier en daar vervelende haperingen in het beeld. Er lijkt toch iets niet juist te zijn. Bij live-tv gisteren geen problemen met dezelfde wedstrijd en beelden.
 

Daarnet ook een opname uitgeprobeerd. Ook hier is er sprake van her en der haperingen. Wat raadden jullie aan?

@HadewychT @GeertC @Michael V 

@DaisyS

Opmerkelijk is dat wanneer ik via de app VRT Max op de smart-tv een eerdere voetbalwedstrijd bekijk er geen enkele hapering aanwezig is.

@HadewychT @GeertC @Michael V 

@rsca_rsca 
Wij hebben ook een Samsung maar hebben dat probleem (stotteren) niet. Ook het niet synchroon zijn van beeld en geluid hebben we nog niet ondervonden. Wel heel af en toe dat het beeld eventjes, een halve seconde precies stilstaat.
Onze Samsung is een type met NeoQLED technologie. (QE55QN93AATXXN, 55 inch)
Ik heb aan de beeldinstellingen van Samsung niet geprutst, beeldinstellingen staan op auto, ook op de V7 (niet de “c”)
Ik vroeg mij nu af of uw probleem (en ook van anderen?) mogelijk samenhangt met een OLED scherm?
 
 

Volgens mij niet want we stellen hier al zo dikwijls vast dat niet iedereen met de zelfde apparatuur daarom niet de zelfde problemen hebben, ik heb trouwens die problemen ook niet met de V7.

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Heb je je modem en decoder al eens herstart in de juiste volgorde? 

@rsca_rsca Heb je je modem en decoder al eens herstart in de juiste volgorde? 

@DaisyS 

Dat is van zaterdag op zondagnacht gebeurt in die volgorde.

@Martin 
Weet jij dan blindelings welke apparatuur iedereen al dan niet heeft?
Proficiat met je glazen bol! Ik denk dat die van mij bewasemd is met dit vochtig weer 😁

 

@Andy_043 heeft bijv een OLED (zie zijn post hierboven)
Of zie eens hier:

@Andy_043 reageert hierin (schrijft ook  dat hij een OLED heeft) en in de openingspost is er sprake van de typeaanduiding S95C. Raad eens? Een Samsung OLED !
https://www.samsung.com/be/tvs/oled-tv/s95c-55-inch-oled-4k-smart-tv-qe55s95catxxn/

Ik vind mijn vraag bijgevolg niet eens zo onlogisch.
 

 

Reputatie 7
Badge +5

@rsca_rsca Kan je je modem eens resetten terwijl je je decoder volledig uit hebt geschakeld?

@DaisyS  Zonet gedaan met decoder volledig uitgeschakeld (dus achteraan ook uitgezet).

@Mutlie Natuurlijk is uw vraag niet zo onlogisch, maar ik ga gewoon af op al de TV toestellen die hier en op andere socials opgenoemd werden, zelfs bij andere types TV ook de problemen voorkomen.

Dus daarom dat ik dit ook wou aangeven dat dit bijlange niet zeker is en meer bedoel ik daar ook niet mee en zou ik ook uiteraard wel graag eens te weten komen wat er van af is, zodat we niet moeten blijven gissen en gokken, want het is de glazen bol van het internet die ik moet gebruiken om een duidelijker beeld te krijgen en ik kan je verzekeren dat je op den duur totaal het bos door de bomen niet meer ziet en heb je dus ook gelijk dat die glazen bol wazig en waziger wordt 😉.

Reageer