Skip to main content
Vraag

Stotterend beeld


Sinds kort hebben we een Samsung tv. Bij het tv-kijken via de V7C decoder hebben we af en toe last van haperend beeld. Ook de eerste seconden als er van zender wordt verandert, is de beeldkwaliteit niet goed.

De decoder is heropgestart, beeldverbeteraars staan uit en de resolutie staat op moment van schrijven 1080p50. Wat kan ik nog meer doen?

@HadewychT @DaisyS @Michael V 

Update: heropstarten V7C, resolutie op 4K 50p en Motion wazigheidsvermindering Custom 2 en Trilvermindering 1 heeft geen slecht effect.

@rsca_rsca 

normaal gesproken is er geen verschil tussen een v7 en een v7compact.

 

Wat we ook kunnen doen is een reset op de netwerkkaart laten uitvoeren, dit kan ook een oplossing zijn wanneer je onderbrekingen op de tv hebt.

 

Geert


@rsca_rsca

 

 

Wat we ook kunnen doen is een reset op de netwerkkaart laten uitvoeren, dit kan ook een oplossing zijn wanneer je onderbrekingen op de tv hebt.

 

Geert

@GeertC 

Dat mag. Alle hulp is welkom. Laat je iets weten als en wanneer ongeveer dit zal gebeuren? Bedankt.


Mijn vraag kwam er omdat in je 1e post schreef “ Sinds kort hebben we een Samsung tv. “
Dus enige verwarring en zoals je ondertussen hebt verduidelijkt, geen noodzakleijk verband (wat ik dus wel eerder vermoedde ergens in mijn voorgaande posts.)
Aangezien de V7c enige tijd zonder problemen heeft gewerkt vraag ik me af of toch de software 5.150.1 de oorzaak zou kunnen zijn. (dan mogelijk in combinatie met de V7c (of zijn er toch gevallen  met de V7? - Ik dacht van niet)
Enerzijds en uiteraard omwille van je telefonisch contact met de klantendienst (waar men aanraadde te wachten op de volgende software-update van de decoder binnen x aantal weken die het probleem zou moeten oplossen ), anderzijds omdat je mogelijks als 1e softwareversie 5.149 gehad hebt (ik toch, wel de V7). Is nu die update verkeerd gelopen (en niet alleen bij u dus) of is er een bug geslopen in 5.150?
(versie die ik niet heb ontvangen)


@rsca_rsca

 

 

Wat we ook kunnen doen is een reset op de netwerkkaart laten uitvoeren, dit kan ook een oplossing zijn wanneer je onderbrekingen op de tv hebt.

 

Geert

@GeertC

Dat mag. Alle hulp is welkom. Laat je iets weten als en wanneer ongeveer dit zal gebeuren? Bedankt.

 

Ik hou je op de hoogte,

 

Geert


@rsca_rsca

de reset werd uitgevoerd, kan je nu nog eerste de internetbox herstarten en hierna de v7compact?

Hoe herstart je toestellen voor internet en tv? | Proximus

 

Geert


@GeertC 

Er zijn hier nog andere topics en posts (al meer dan een maand aan de gang denk ik) over dezelfde problematiek.
Klachten komen o.a. van @Andy_043 @Bart134 ,  om er (zomaar lukraak)  twee te noemen.


 


@Mutlie Inderdaad eerst even een Samsung OLED en QLED, nu terug Sony OLED.

@GeertC De stappen zijn in die volgorde uitgevoerd. We houden het in de gaten hoe het nu is in vergelijking met vóór de reset.


@Mutlie @GeertC  Goh, beeld blijft dramatisch bij mij. Heb het opgegeven... Ik heb 2 decoders en eerlijk, de decoder gekoppeld aan mijn oude TV boven (+/- 8j oud) is nog vrij ok maar op mijn nieuwe TV beneden is het gewoon blokkerig, ook op 1080p50. Sportwedstrijden of F1 zijn verschrikkelijk om naar te kijken. Deze kijk ik dus via internet op mijn laptop, en stream ik dan naar de TV, haarscherp en vloeiend en in 4k. Het is echt een gigantisch verschil met de kwaliteit die aangeboden wordt vanuit Proximus (helaas). Ik weet nog niet wat ik ga doen met de decoders, zie de meerwaarde niet, zelfs Netflix via de ingebouwde TV app is sneller en scherper dan via de decoder, ik begrijp niet hoe dit kan. Nochtans geeft Netflix geladen via de decoder 300mb/s welke meer dan voldoende zouden moeten zijn. Beide zijn trouwens bekabeld aan de router. Enfin, mijn vrouw is nog wel content van de decoder, ‘Familie’ en andere series zijn veel scherper dan live opnames en ze kan opnemen. Ik kijk zelfs vive le velo via internet, of via de proximus app op mijn gsm, dat is wel vloeiend en scherp. Trouwens, ik ervaar ook wel dat opnames vloeiender zijn, maar niet noodzakelijk scherper vs live. Al met al, ik kijk liever via internet en dan met een paar seconden vertraging maar vloeiend en scherp want ik heb het gevoel dat Proximus nog niet in de buurt gaat komen de komende periode. Nu maar eens hier overleggen of we 2 kastjes en die dubbele kost nodig hebben en of we ze eigenlijk niet gewoon beiden moeten retourneren. Ik lees wel altijd mee hier in de tussentijd. En ik heb trouwens de V7 denk ik, zowel beneden als boven, niet de V7c. Ik ben een (kleine) zakelijke klant en ben wel zeer tevreden over de glasfiber, dit houdt de zaak wat in evenwicht 🙂 .


Telefonisch vertelde men mij dat er wel een gekend probleem is met haperingen bij TV Replay. Op het Franstalige forum van Proximus vond ik dit:

Enkele technische details:
MW 5.7.3
APK 5.139.1
APK-5.140.1
APK-5.142.1
APK-5.144.1
APK-5.150.1 (dit is dus de huidige versie hier)
APK 5.152.1 wordt momenteel getest voor v7 en v7c

https://fr.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/android-tvbox-v7-nouvelle-mise-a-jour-5-7-3-69686/index6.html


Ik heb ook de versie APK-5.150.1 en heb dit probleem nog niet voorgehad, zoals altijd mag je met veel problemen niet veralgemenen en dit maakt het ook zo moeilijk om uit reactie van vele anderen een correcte conclusie te trekken, dat wij die conclusie niet kunnen trekken is normaal maar hopelijk kan PX bevoegde dienst zelf wel  achterhalen wat de echte reden is en nog belangrijker op termijn ook oplossen! 🤞


@Martin Misschien zorgt de versie APK-5.152.1 hier voor beterschap.


@rsca_rsca Dat zullen we inderdaad nog moeten afwachten want welke bugs er allemaal in deze update APK-5.152.1 zullen opgelost zijn weet ik ook niet, laat ons hopen!
(indien dit probleem wel iets met de APK te maken heeft, wel te verstaan)


Misschien een vraag aan de PX-medewerkers:

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1 en welke verbeteringen zijn er in deze versie?

@HadewychT @Michael V @GeertC @DaisyS 


Iemand had me inzake de haperingen de tip gegeven om opnames te starten, dan even te pauzeren en vervolgens gewoon verder te kijken naar het opgenomen programma. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd.


je kunt altijd eens proberen, maar de vraag is dan of na een tijd de hapering zich weer niet opnieuw voordoet, als dit zich niet te frequent tijdens de opname voordoet kan dit een tijdelijke oplossing zijn tot het op één of andere manier kan definitief opgelost kan worden!

Iemand had me inzake de haperingen de tip gegeven om opnames te starten, dan even te pauzeren en vervolgens gewoon verder te kijken naar het opgenomen programma. Zelf heb ik het nog niet geprobeerd.

 


Misschien een vraag aan de PX-medewerkers:

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1 en welke verbeteringen zijn er in deze versie?

@HadewychT @Michael V @GeertC @DaisyS 

We zijn nu bijna een week verder. Nog geen update en blijvende haperingen bij opnames.

@HadewychT @GeertC @Michael V @DaisyS 

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1?


Misschien een vraag aan de PX-medewerkers:

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1 en welke verbeteringen zijn er in deze versie?

@HadewychT @Michael V @GeertC @DaisyS 

We zijn nu bijna een week verder. Nog geen update en blijvende haperingen bij opnames.

@HadewychT @GeertC @Michael V @DaisyS 

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1?

@GeertC Weet je hier iets over?


Misschien een vraag aan de PX-medewerkers:

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1 en welke verbeteringen zijn er in deze versie?

@HadewychT @Michael V @GeertC @DaisyS 

We zijn nu bijna een week verder. Nog geen update en blijvende haperingen bij opnames.

@HadewychT @GeertC @Michael V @DaisyS 

Is er meer info over de testversie APK 5.152.1?

@GeertC Weet je hier iets over?

 

Momenteel hebben we hier nog geen info. over.

Zodra deze aan ons gecommuniceerd word brengen we je op de hoogte.

 

Geert


Bedankt @GeertC 


Op het Franstalige forum van Proximus deze update (vertaald) over APK 5.152.1:

Hallo allemaal,

De uitrol van APK 5.152.1 is deze week van start gegaan en duurt tot 29 augustus 2024 ...

Deze nieuwe APK lost vooral bugs op bij opnames en replays (live springen)

Iemand die hier deze update reeds ontvangen heeft?


ik heb die gisteren binnengekregen, maar dit kan een tijdje duren vooraleer iedereen deze update krijgt


Hier is de update ook binnengekomen. Zonet een opgenomen voetbalwedstrijd opgezet en nog steeds hier en daar een vervelende hapering.


@HadewychT 

Is er meer info omtrent volgende (test)updates?


De laatste firmware is diegenen die nu uitgerold wordt (vanaf 26/8/24). In deze firmware wordt vooral het stotterende beeld bij TV Replay verbeterd en het trage opstarten van de decoder bij mensen die al op het nieuwe platform zitten.

Momenteel is er nog geen nieuwe in test. 


Hier is de update ook binnengekomen. Zonet een opgenomen voetbalwedstrijd opgezet en nog steeds hier en daar een vervelende hapering.

Ben ook voetbalfan, heb een oled LG tv en ik heb dat ook voor bij voetbal, heb het effe on hold gezet in de hoop dat ze dat eens fixen want het is vervelend. Ze geven een pas en bij mij gebeurt het soms dat er gelijk een korte vertraging ofzo opzit en soms gelijk jij zegt zo kleine haperingetjes, zeer vervelend.

Het straffe is dat ik op de V7C de telenet app heb staan en ik log in met mijn ouders hun account die ook voetbal hebben , ik zet de voetbal op en dan heb ik dat zelden tot nooit voor? Het is leuker via de telenet app te kijken dan via proximus zelf, zou niet mogen.

Dus is de vraag wrm de telenet app de voetbal zeer goed laat afspelen en bij proximus wat minder vlot?

 


Reageer