Vraag

Nieuwe decoder Android V7 - 4K HDR



Toon eerste bericht

215 reacties

In ieder geval zelf al kunnen er genoeg geleverd worden dan moet toch eerst de testperiode afgeblazen worden en aangezien dit nog niet zo is, zal het toch in ieder geval wat afwachten worden.

In de winkel zeiden ze me dat HDR kan uitgeschakeld worden maar vind die optie nergens...

Kan enkel de reso verlagen maar wil dus 3840 x 2160P kunnen doen zonder HDR optie

Reden Proximus kan die kleuren niet deftig weergeven via hun V7 ook na Kalibiratie blijven ze ruk en krijg ook zenuwen van dat soap opera effect

Denk niet dat dit kan op de v7 mss kan dit op je TV?

Maar de prox medewerkers kunnen dat altijd vragen aan de specialisten.

NB: V7 zit nog altijd met wat bugjes zoals door prox aangegeven werd.

Reputatie 6
Badge +3

Maak je ook gebruik van de bijgevoegde HDMI kabel?  Heb je ook op jouw TV bij de HDM instellingen UHD Color ingeschakeld op de HDMI ingang waar de decoder V7 op aangesloten is, om te kijken of dat  beter beeld geeft? Wil je geen HDR dan ga je het moeten uitschakelen op de specifieke HDMI ingang van jouw tv. Je mag ook niet vergeten dat de decoder V7 nog maar juist uit de testfase komt. Nog andere tips controleren of er geen firmwareupgrade voor de TV beschikbaar is, ook de firmware kan nog geüpdatet worden van de decoder. 

Ik heb hier een hele HT ruimte dus heb wel wat kennis van aansluiten enzo daar ligt het niet aan

Ding is ook als ik de V7 op 1080P of 720P zet dan stuurt dat ding ook HDR uit compleet nutteloos, snap ook niet waar die verkoper dat vandaal haalt dat je  HDR kan uitschakelen want zie die optie nergens, ik heb wel geen aangemelde Google account op men V7 hoef die lange neus van Google niet in huis maar vermoed dat geen HDR off optie daar niets mee te maken heeft

En heb je al gekeken in je instellingen op je TV of je HDR eventueel daar kunt uitzetten.

Dat google account zal meer zijn in verband met  google playstore  store enz…. 

Wat Proximus nog in toekomstige softw. updates zal toevoegen of mogelijk maken daar hebben we natuurlijk het raden naar...

Reputatie 6
Badge +3

De reden waarom ik het aanhaalde van de HDMI kabel dat er ook invloed was op de beeldkwaliteit bij de vorige decoder V6 wanneer je een gewone HDMI kabel aangesloten had. Wanneer je HDR uitschakelt op 1 van de HDMI poorten van jouw tv dan zou de decoder V7 niet mogen overschakelen. De Google account is enkel en alleen maar voor apps te kunnen downloaden van de playstore. Vergeet ook niet dat Proximus ook jouw kijkgedrag in het oog houdt, dat kan je ook uitschakelen. Om Proximus te helpen en ook ons zou het handig zijn om het merk en type van jouw tv te vermelden, gebruikte HDMI kabel,firmware versie van jouw tv. Het klopt dat je zelf niet meer kan aanpassen op de Proximus decoders dan de resolutie. Heel jammer dat je verkeerde informatie hebt gekregen. Op afstand kunnen we moeilijk weten of iemand een uitstekende kennis heeft op audiovisueel vlak.

Je kon dat kijkgedrag vroeger toch zelf uitzetten of is dit voor de v7 niet meer mogelijk?

de bijgeleverde HDMI kabel bij v7 → HDMI 1.4 kabel "Shielded High Speed HDMI Cable"
welke 2160p60 with Rec. 2020 en HDR (en ARC) ondersteunt.

Reputatie 6
Badge +3

Ik wou gewoon duidelijk maken dat je niet enkel naar Google moet kijken voor het volgen van gebruikers, je kan dit zelf aanpassen dankzij de GDPR/AVG wetgeving maar ook naar de privacyinstellingen op jouw decoder en zelf ook op jouw smart tv. Niet dat het onmogelijk zou zijn op de decoder V7.

Ja als je daar niet gevolgd wordt dan zal je wel weer wel ergens anders gevolgd worden zeker, van de V7 decoder weet ik niet wat je kunt via zijn menu instellen op dit gebied, daarvoor zou ik er eerst ene moeten hebben, ik heb zelf op mijn decoders daar nog niet naar gezocht of ingesteld.

Reputatie 6
Badge +3

Blijkbaar moet je dit instellen via My Proximus: https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/r-orphans/wettelijke-informatie.html#/privacy (zie punt welke zijn mijn privacy rechten … , hoe mijn rechten uitoefenen) want aangepaste tv-reclame staat dat je dit nog niet kan aanpassen op de decoder. Je kan wel verminderen hoeveel informatie je vrijgeeft.

Ja ik wist het eigenlijk niet goed meer ik dacht dat je trouwens bv het volgen van het kijkgedrag kon instellen op je decoder of mss zelfs via myproximus, maar ik heb het eigenlijk nooit zelf goed uitgedokterd, het staat allemaal default bij mij aangezien ik die instellingen nooit veranderd heb, enfin nu zijn we wel een beetje van het topic aan het afwijken.

Hallo, 

 

Ik zou graag mijn v6 decoder willen omruilen naar een v7. 

Hoe kan ik deze aanvragen? 

(klantennr : 61 64 65 ***

Als iemand van proximus zelf straks langskomt kunnen ze dit verder met u bespreken .

Reputatie 7
Badge +2

@Olivier_025 

beste,

ik heb je klantgegevens in je profiel ingevuld (en niet meer openbaar)

we moeten nakijken of je in aanmerking komt voor een wissel : V7 is nog in uitrol en nog niet voor iedereen beschikbaar.

ik hou je op de hoogte.

Groeten

Tina

geachte

ik heb 3 decoder v5 ik wil die omruilen met 3 nieuw android decoder .

Kan ik dat doen en waar moet ik dat aanvragen .

Dank u 

wittemans 

Ter info: Dat zullen de proximus forummedewerkers je morgen weten te vertellen als hier ze terug langskomen op het forum.

PS: Wat ik hier wel al gelezen heb is dat bepaalde packs voorrang krijgen, en ze nog niet aan iedereen zo’n V7 kunnen uitdelen omdat de voorraad aan V7’s nog beperkt is.

wat bvb o.a. op Prox site staat:
 

Kan ik mijn huidige decoder omruilen voor een nieuwe Android TV decoder?

Als je de All Stars of All Stars & Sports tv-optie hebt of als je deze opties besteld, kan je jouw huidige decoder inruilen voor de nieuwe Android TV decoder. Consulteer hiervoor kanaal 58 op jouw TV en volg de instructies.

Als je nog geen TV klant bent, kies dan een Pack dat het best bij jou past en waar deze Android decoder inzit: Packs voor jongeren (Epic Combo full experience) of Packs voor families.

Reputatie 6
Badge +2

Toch graag twee opmerkingen. Op kanaal 58 zie ik alleen reklame voor Disney+ bij Proximus in de twee moedertalen. Geen instructies. En op het franstalig forum van Proximus zag ik onlangs een tabel met wie allemaal een V7 kon aanvragen. Het was een link van M_016 dacht ik.  Ja ik zou dat volgens die lijst ook kunnen aanvragen, en ga het niet doen. Mijn v5 werkt zoals het hoort, hout vasthouden.

Als je die tabel goed bestudeert dan is het heel simpel dan kan iedereen een V7 aanvragen, maar dan vind ik ze hier eerlijker om er toch op te wijzen dat niet iedereen en ene gaat kunne krijgen, gewoon omdat er niet genoeg in voorraad zijn, dan vind ik de uitleg de tabel op het frans forum meer gelijk aan veel beloven weinig geven.

En ik weet het dat het veel klantvriendelijker/professioneler (of hoe je het ook wilt noemen)  zou zijn als er een nieuw toestel uitkomt, dat ze deze ook aan iedereen zouden kunnen geven die er om vraagt.

Reputatie 6
Badge +2

Dat zou kunnen, is dat geen tabel van Proximus? Werken ze daar danniet overal op dezelfde manier? Ik kan er volgens de tabel een vragen, maar doe dat niet omdat ik overal lees dat de V6 en V7 allerlei problemen geven. Ik wens ook geen proefkonijn te zijn. Als Proximus iets commercialiseert zou het toch wel deftig mogen werken. 

Inderdaad en daarom dat ik ook afwacht

Reputatie 7
Badge +2

@wittemans 

beste,

jullie hebben nog een oudere pack formule en nieuwe decoders kunnen niet.

Kijk eens op onze website : misschien is de nieuwe Flex formule wel interessanter?

mvg

tina

Ik volg al enige tijd deze thread en vele andere hier op het forum rondom de uitrol van de V7 decoder (sinds de aankoop van onze nieuwe 4k televisie vorig jaar).

Eerder vandaag hebben techniekers ons aangesloten op Fiber (regio Aalst). Ook de vervanging van onze decoder was voorzien, van een v5 met HDD naar eentje met 4k ondersteuning. Groot was mn verbazing echter toen de nieuwe decoder ook een v5 bleek te zijn, zonder HDD deze keer. Toen ik vroeg of we niet sowieso de v6 konden krijgen om zo van 4k te genieten (menu bijv) vertelde de technieker me dat deze niet meer worden geïnstalleerd en dat het enkel nog de v5 is. Op de vraag of de v7 al beschikbaar was vertelde men dat die nog niet uit was.

Het lijkt iets genuanceerder te zijn heb ik de indruk nu dat de v7 voor sommige klanten met bepaalde pack toch in aanmerking komen voor een upgrade.

Ik vroeg me af of er toch iets geregeld kan worden. We hebben hier een fantastische 4k televisie staan en we beschikken tevens over het GIGA fiber pakket die 4k streams moeiteloos zou moeten aankunnen. Nu zitten we op 1080i en dat is best jammer.

 

Alvast bedankt!

Pieter

@Pietersonck Dat laat je inderdaad best morgen eens verder onderzoeken door een proximus forummedewerker, morgen als ze hier terug langskomen 

ondertussen best  indien het nog niet gebeurd is zoveel mogelijk je→ profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan.

Reputatie 7
Badge +2

@Pietersonck 

Momenteel is het order voor omruiling van je pack nog lopende.

Als dit erdoor is, bekijken we of de V7 decoder kan voor jou.

We houden je op de hoogte.

Groeten

Tina

Reageer