Skip to main content
Beste proximus,



Wanneer zal de nieuwe decoder beschikbaar zijn voor de consument?



Meer info :

De V7-decoder ondersteunt 4K HDR en zal draaien op Android P. Een dergelijke Android-integratie is een primeur voor een Europese telecomspeler.



De integratie heeft verregaande implicaties. Het toestel is voortaan immers compatibel met de Play Store, wat consumenten de optie geeft om apps als Netflix, YouTube of Plex rechtstreeks vanuit de Play Store te downloaden. Bovendien gaat de decoder spraakbesturing ondersteunen. Wat compatibiliteit betreft kan dat al tellen. Dat de decoder ook dienstdoet als Chromecast, is in dat opzicht de kers op de taart.



Ook aan de gamers wordt gedacht met de integratie van Shadow. Dat is een streamingdienst voor spellen waarmee gebruikers de nieuwste titels kunnen spelen vanuit de cloud, dus zonder dat ze zelf een krachtige console of PC nodig hebben. De functionaliteit zit ingebakken, het abonnement niet. Shadow biedt een PC in de cloud die je voor een maandelijkse abonnementskost kan benutten. De games moet je nog zelf kopen.

@Koentjuh Zodra de wijziging van het pack erdoor is, zal ik de omruiling van de decoder voor jou in orde maken. Groetjes, Antonella


@AntonellaD Top!  Ik wacht het af dan :smile:


@Koentjuh De omruiling van de decoder is ingevoerd. Je krijgt straks nog een bevestigingsmail. Groetjes, Antonella


@AntonellaD Super, bedankt!

Wat doe ik met mijn oude V5 ?


@Koentjuh Volgens onze systemen was dit nog een V4 decoder. Deze hoef je niet in te leveren. Dit zal ook bevestigd staan  in de brief “Bevestiging van uw wijziging” dat je per mail ontvangt. Groetjes, Antonella


Ik heb recentelijk een V7 decoder ontvangen voor mijn All Stars abonnement met Disney + . Disney+ is sinds 2 dagen geleden actief en te kbekijken via kanaal 58 op proximus TV. Vreemd genoeg kan ik geen enkele 4K film van Disney+ ook daadwerkelijk in 4K zien ook al staat de app setting op “Data usage Automatisch - Stream in highest quality available up to 4K”. Alle films blijken via kanaal 58 in HD formaat af te spelen. Ik heb echter op mijn smart TV de Disney+ app apart kunnen downloaden en via die app (los van Proximus TV) krijg ik de films wel in 4K te zien.

Hetzelfde heb op al bemerkt met mijn Netflix abonnement waar Netflix via de Proximus TV nooit in 4K toont maar wel mijn apart geinstalleerde App op mijn 8K LG TV.

Ik begin mij nu te realiseren dat de V7 deccoder geen 4K kan afspelen… Is dat nu een defect of een ‘setting’ van de decoder ?

Ik heb een HDMI 2.1 (48 Mb) kabel van de modem naar mijn TV en zelfs een categorie 8 Ethernet kabel van de modem naar de V7 decoder. aangesloten. Dat laatste is natuurlijk ‘overkill’ maar aan de kabels kan het dus al niet liggen.. 

Weet iemand hoe het zou kunnen komen dat via de decoder geen UHD film kwaliteit kan ontvangen worden ? Ik meen mij te herinneren dat 4K juist wel had moeten werken op die decoder.


Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.

  

Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._

 


Komt de app VRT.NU ook online ?


VRT heeft tot op heden geen plannen om een app voor Android tv umte ontwikkelen


Komt de app VRT.NU ook online ?

Dat is iets dat je beter eens aan VRT zelf voorstelt


zal ik doen bedankt 


 

ik ben al in een Proximus center geweest met de vraag om mijn decoder om te wisselen voor een v7 model. Hier zei men dat ik telefonisch gecontacteerd zou worden. Spijtig genoeg was ik niet tijdig in staat de telefoon te beantwoorden. Is er een mogelijkheid om opnieuw gecontacteerd te worden of om zelf contact op te nemen?


Opnieuw gecontacteerd geweest en in wacht geplaatst. Daarna verbrak de lijn. Is er een mogelijkheid tot hercontactname?


Opnieuw gecontacteerd geweest en in wacht geplaatst. Daarna verbrak de lijn. Is er een mogelijkheid tot hercontactname?


hi, heb je hiervoor ondertussen al terug contact gehad ?
anders bekijken wij het verder voor je


Neen, geen contact meer gehad.

alvast merci om het op te volgen!


@BlueEyesWhiteDragon

 

we zullen het order ingeven voor omruiling van de decoder maar ik zie dat fiber beschikbaar is ?  ik moet dit eerst verder navragen….

(Levering gebeurt via bpost

De oude decoder wordt ook via bpost teruggestuurd : via mail ontvang je hiervoor labels.)

groeten

Tina 


@tina.b 

ik weet niet zeker of fiber hier al aanwezig is. In april hebben we wel brief gehad dat ze overal in de gemeente glasvezelkabel op de muur zouden komen plaatsen. Maar of die werken nu al zijn uitgevoerd bij ons in de straat?


@BlueEyesWhiteDragon

blijkbaar kan ik dat omzeilen volgens mijn collega en gewoon via koper gaan… order ingeleid : bevestiging via mail verzonden,  

fiber kunnen we dan achteraf nog bekijken of het echt wel beschikbaar is. 

groeten

Tina

 


Ter info: werd hier al door anderen gemeld ook, dat Disney+ niet in 4K via de V7 weergegeven wordt maar wel via Apple TV .
Hierop is nog geen antwoord gekomen, dus zal het afwachten zijn totdat morgen iemand van het proximus forumteam verder informatie geeft of de nodige info krijgt van de achterliggende bevoegde specialisten.

  

Mijn grote vraag is: waarom is Disney + via de V7 niet in 4K HDR, terwijl dit via Apple TV 4K wel zo is en het sowieso inbegrepen is in het Disney + abo._

 

Tot op heden nog geen reactie van iemand van Proximus hierover ontvangen…. punt is dat ik niet weet of dit een algemeen probleem is of iets waar ik alleen mee zit…. Ik vind het vreemd dat er niet tal van V7 gebruikers dit melden…. Is er misschien een setting op de decoder om UHD te kunnen ontvangen/doorgeven ? Zoja, hoe ?


aangzien netflix en youtube wel in 4K werkt via de V7 is het inderdaad heel raar dat het dan voor Disney+ niet in 4K zou kunnen, hopelijk kunnen ze via de bevoegde dienst ons meer uitleg geven!


@Spinnekop1:Kan je voor de weergave/resolutie via de V7 niet eens kijken naar Instellingen: Instellingen toestel: Apparaatvoorkeuren: Weergave: Resolutie (die staat zeer ws op automatisch): daarop klikken en dan zie je de andere mogelijkheden van resolutie?


@Covis wordt bij u disney+ dan al in 4k weergegeven mss?


@Covis wordt bij u disney+ dan al in 4k weergegeven mss?


Heb zelf geen Disney+, wel een v7, maar bij de buren niet, nee, toch niet via de V7. Is nog HD, hoewel ze een 4K toestel hebben, maar @Spinnekop1 kan het altijd eens controleren.

Zoals je zegt, het antwoord zou echter van een Proximus medewerker moeten komen, maar dat zal voor volgende week zijn waarschijnlijk.


Inderdaad want in het weekend komen ze hier niet langs


@Spinnekop1:Kan je voor de weergave/resolutie via de V7 niet eens kijken naar Instellingen: Instellingen toestel: Apparaatvoorkeuren: Weergave: Resolutie (die staat zeer ws op automatisch): daarop klikken en dan zie je de andere mogelijkheden van resolutie?

Zeer wel bedankt voor uw advies Covis. Ik heb de weergave resoluties voor UHD uitgeprobeert maar het heeft niets van effect. Disney+ via kanaal 58 geeft geen 4K door. Niet dat het voor mij een groot probleem is want via de Disney+ app van mijn smartTV heb ik de films wel in 4K. Toch vreemd want Proximus beweert nochthans dat om Disney+ te kunnen hebben de  V7 decoder (4K) nodig is. Het lijkt een tegenstrijdigheid... tenzij het een bug is die nog moet opgelost worden.


Reageer