Vraag

Deze waarde is niet correct


Reputatie 1

Wat is er mis met dit e-mail adres ?

 


92 reacties

Reputatie 1

Beste @AntonellaD 

2022/267.  Er is verzocht om binnen de 10 dagen standpunt in te nemen.

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Het commercieel tegoed op herinneringskosten van € 16,10 werd effectief geannuleerd en staat op de juiste status namelijk ‘CN - Cancelled’ in het betrokken systeem. Via een achterliggende dienst zal er worden nagekeken waarom je nog steeds nulfacturen ontvangt en de oorzaak hiervan zal worden opgelost. Het antwoord op het overdragen van het commercieel tegoed op herinneringskosten van € 16,10 naar het nieuwe klantennummer blijft ‘nee’. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Mijn ervaringen met Proximus (ook in deze casus) hebben me geleerd dat geduld nodig is.  Zoals aangegeven in de vorige post, is het openstaand bedrag nog steeds aanwezig op het andere klantnummer.  Het feit dat je mijn bericht dd 17/12 “leuk” vindt, kan ofwel betekenen dat je je job niet naar behoren uitvoert (want je denkt dat je het openstaand saldo hebt geschrapt, maar in werkelijkheid is er helemaal niets gebeurt), ofwel behelst het de mij gekende Proximus-arrogantie (je hebt helemaal niets gedaan, maar dacht met dergelijke boodschap mij met een kluitje in het riet te sturen).  Misschien is er nog een derde mogelijkheid ?  Ik sta er alleszins voor open om dit te vernemen.
mvg

Reputatie 1

Beste @HeidiE,

De “facturen” zijn er nog steeds.  Kan je een nieuwe poging ondernemen om de € 16,10 over te dragen naar het nieuwe klantnummer.

Bedankt !

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Ik zal uw handelingen aangaande het tegoed voorleggen aan de ombudsman telecom.

Groetjes, Geert

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Zoals je kan zien op de betrokken factuur van 08/12/2021 heeft deze betrekking op de periode 04/11/2021 - 03/12/2021 en toen was hier effectief nog niets voor aangepast. Voor de rest blijven mijn eerdere antwoorden van toepassing. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD en @HeidiE,

Ik stel vast dat jullie beide ongelijk hebben (factuur 210300157852 dd 8/12).  Waarschijnlijk loopt “het systeem” negen dagen achter op jullie handelingen.

Daarenboven is het ongehoord dat een tegoed zomaar geschrapt wordt.  Een commercieel tegoed kan NIET alleen gebruikt worden om herinneringskosten af te punten.  Er € 16,10 dat kan gebruikt worden om te spenderen bij Proximus.

Ik voeg er nog aan toe, dat jullie elkaar tegenspreken.  Het past perfect in het verhaal.

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Dit betreft een oud systeem waar niet iedereen meer toegang heeft om deze details te kunnen terugvinden. Deze is namelijk al jaren niet meer operationeel. Groetjes, Antonella

  • Is de € 16,10 tegoed overgedragen naar mijn nieuw account ? Nee
  • Is de € 16,10 tegoed geschrapt ? Ja
Reputatie 1

Beste @AntonellaD en @HeidiE,

Jammer genoeg moet ik vaststellen dat jullie terug hervallen de Proximus gewoontes : 

  • @HeidiE zegt dat het tegoed is overgedragen
  • @AntonellaD zegt dat het tegoed geschrapt is. 

Met dank voor het schrappe, € 16,10 (die dus gewoon verdwijnt) die mij toegekend werd onder die noemer omdat Proximus het toen al verknoeide.  Mij is alleszins altijd verteld dat dat bij een eerstvolgende facturatie zou doorgerekend worden, ongeacht wat op het factuur staat.  Je uitleg heeft ook geen enkele wettelijke basis.

Misschien kan @Joel M nog iets anders uitvinden.  Je vraagt je soms af of jullie in staat zijn om met elkaar communiceren.

Daarom twee vragen, gelieve met Ja/Nee te antwoorden om vergissingen te voorkomen :

  • Is de € 16,10 tegoed overgedragen naar mijn nieuw account ?
  • Is de € 16,10 tegoed geschrapt ?

Graag snel jullie antwoorden, éénduidig ditmaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ik heb het even verder nagekeken in verband met de nulfacturen en het tegoed van € 16,10. Dit was een commercieel tegoed op herinneringskosten dat nog actief stond op een oud klantenrekeningnummer van jou. Een commercieel tegoed op herinneringskosten betekent dat als er ooit herinneringskosten zouden worden aangerekend dit tegoed zou worden gebruikt om de herinneringskosten tegen te boeken en je deze dus niet zou moeten betalen. Aangezien er geen producten meer actief staan op dit klantenrekeningnummer is dit commercieel tegoed overbodig en werd deze geannuleerd. Hierdoor zal de nulfacturatie stoppen. Dit commercieel tegoed op herinneringskosten is geen bedrag dat kan worden overgedragen naar een ander klant(rekening)nummer of gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD en @HeidiE,

ik heb zonet van playandgold@proximus.com het bericht mogen ontvangen dat het nodige is gedaan.

 

Beste @HeidiE,

Welke facturen ? Het gaat over een Pay&GO account.  Ik zie enkel € 10, geldig tot 17/11/2022.  Hoe wordt resterende € 16 toegevoegd.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes De opmerking in verband met de marketing berichten van Proximus (Play&Gold) werd doorgestuurd naar de dienst van Play&Gold. Je zal rechtstreeks van Play&Gold een antwoord ontvangen binnen 3 werkdagen. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geert-claes ik neem je vraag aan @AntonellaD verder met haar op, om na te kijken wat er mis loopt. Het tegoed van het oude klantnummer 11869316 wordt omgezet naar je huidige klantnummer en op de volgende factuur verrekend. In principe is de First Load geldig tot de vervaldatum op je aankoopticket. Een eigen herlading blijft geldig zolang de kaart actief is (dus vanaf 10 euro minstens een jaar). Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Ik ontvang nog steeds marketing berichten van Proximus (Play&Gold).  Het wordt stillaan Pray&GoAway…

 

Beste @HeidiE,

Met dank.  Ik ontvang ook als sinds 2015 iedere maand een factuur als te betalen bedrag € 0 en een over te dragen tegoed van € 16,1. (11869316).

Hoewel ik het aan verschillende medewerkers van de klantendienst heb voorgelegd, is het antwoord steeds hetzelfde : “kunnen we niets mee aanvangen".  Kan U het wel ?

Hoe lang blijft de Proximus First Load geldig ?

mvg

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geert-claes ik maak dossier 49700221 en volg verder op, om deze aanrekening uit commerieel standpunt te corrigeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Beste @Joel M 

611 344 ***.

710 733 81 86.

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ik ga ervan uit dat je met 61134459 het klantnummer bedoelt waarover de rappelkosten van 10EUR gaan.Als ik dit ingeef krijg ik onbestaand/foutief.Wil je eens nakijken en opnieuw doorsturen.Een factuurnummer waar de rappelkosten op aangerekend staan is ook goed.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Door een administratieve dwaling is een factuur bij Proximus te laat betaald.   € 10 rappelkosten.  Na het debacle hierboven zou het een symbolische commercieel gebaar zijn deze te laten vallen.  61134459

Alvast bedankt !

Reputatie 1

Beste @Martin,

Laat me duidelijk zijn (en ik dacht toch dat ik dat was) : met dank voor je tussenkomsten.

Zoals je zelf aangeeft : dat ik zoveel mogelijk info probeer te geven in de hoop iemand iets verder te kunnen helpen.  

  • Er was een zeer concrete en afgelijnde vraag gesteld, vanzelfsprekend zonder context (anders zou de vraag niet concreet en afgelijnd geweest zijn).  Je maakt daarbij allerlei veronderstellingen, waardoor te veel informatie wordt gegeven, die niet van toepassing is.
  • Je geeft informatie over onderwerpen waar je onvoldoende kennis over hebt.  Doe het niet.  Ook al is het vrijwillig.  Hopen dat je helpt is niet het verwachtingspatroon van gebruikers, gebruikers verwachten dat er geholpen wordt.

Vanzelfsprekend zijn @AntonellaD en @Luc.M van Proximus je dankbaar, je doet hun werk.  Werk dat medewerkers van Proximus zouden moeten leveren én waarvoor ze betaald worden.

Fora als deze zouden niet mogen bestaan.  Er zou een gedegen klantendienst moeten zijn, die problemen begrijpt en aanpakt.  Het kan toch niet zijn dat een klantendienst van bedrijf met 12000 directe werknemers (en 1,84 miljard euro winst in een coronajaar), niet in staat is om een dergelijk probleem bij de juiste dienst aan te kaarten en dat hun eigen probleem pas wordt aangepakt (na 4 maanden), nadat het op een publiek forum verschijnt.  Het kan toch niet zijn dat ik als een Don Quichotte langs de klantendienst en dit forum moet razen eer er iets beweegt.

@AntonellaD schrijft per dag ongeveer anderhalf bericht.  Jij schrijft er zeven per dag.  Proximus had je al lang een betaalde job moeten aanbieden.

 

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

 

ik mag nog steeds marketing berichten ontvangen via SMS van Proximus (Play&Gold).  Het duurt toch geen 4 dagen om “de systemen te synchronisren".  Ik zal er van uitgaan dat dat een vergetelheid is van uwentwege ?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ja…. was het inderdaad maar allemaal zo simpel als de ‘trukendoos’ waarnaar je verwijst…. :rolling_eyes:

De notificaties werden uitgeschakeld.

@Martin en @M_016  Wij zijn jullie heel dankbaar voor de hulp. Zonder jullie hadden we dubbel zoveel werk. :hugging:

Groetjes,
Antonella

@geert-claes het is niet omdat ik (26326 reacties) staan heb dat ik alles weet en alles kan oplossen, het komt er bij mij op meer op aan dat ik zoveel mogelijk info probeer te geven in de hoop iemand iets verder te kunnen helpen in afwachting van een uiteindelijke oplossing van iemand anders op het forum of van proximus medewerkers zelf, indien mijn tips/info niet tot de oplossing leidt.

Maar van de 26326 reacties waarbij ik wel iemand heb kunnen helpen voor een oplossing daar spreken we niet over hé 😉, nee maar vergeet ook niet dat M_016 en ik niet van Proximus zelf zijn en we alleen maar proberen van iemand te informeren/helpen/verder te helpen, en veel zaken kunnen tenslotte enkel en alleen maar door Proximus zelf opgelost worden uiteraard.
Enfin er zijn zeker geen potten gebroken en het is maar een kwestie dat je het weet.

PS: @Proximus_Forummedewerkers kan ik die aanduiding van het aantal reacties uitzetten want dit heeft inderdaad voor mij ook geen meerwaarde?
ik kan dit zelf niet uitzetten via → Mijn Instellingen | Proximus ForuProfiel 

Mss zou een teller met het aantal keren wel iemand heb kunnen verder helpen interessanter zijn (wel een grapje hé 😊)

Reputatie 1

Beste @AntonellaD, @Luc.M,

Met dank om dit in orde te brengen.  Ik vat voor jullie even samen :

  • voor dit probleem neem ik een vier tal maanden geleden telefonisch contact op met uw klantendienst.  Het verloop daar is, zoals ik steeds mag ervaren bij Proximus,  hetzelfde : het probleem wordt niet begrepen, de oorzaak zit zeker niet bij Proximus maar bij de klant, er wordt doorverwezen naar andere diensten, andere diensten verwijzen opnieuw door andere en/of vorige diensten, etc…  Er is alleszins geen oplossing tot tevredenheid van de gebruiker
  • Het “publiek maken” (i.e. dit forum) van het probleem, veranderd in eerste instantie niets aan de reactie van Proximus : er naast de kwestie geantwoord, daarna moet ik mij maar aanpassen aan de fouten van Proximus (ik MOET naar de Proximus shop, ik MOET aanpassingen doen aan mijn computer, ik MOET een ander e-mail adres gebruiken - allemaal zaken die niet van toepassing zijn op het probleem van Proximus).
  • Na tig posts op dit forum,  lijkt het tij te keren.  Echter, bij een bedrijf als  Proximus zijn dergelijke kleine aanpassingen die het probleem kunnen verhelpen, blijkbaar doorspekt van Kafka-allures dat “het lang gaat duren”.  Op mijn opmerking dat de Proximus first load een beperkte houtbaarheidsdatum heeft, krijg ik van U als antwoord :  “jammer, maar daar kan ik niets aan doen.".   Echter wordt ik op dat moment opnieuw doorgestuurd naar “probeer eens dit, doe eens dat, gaan eens langs  de winkel, ...”
  • Op de valreep kom je met het bericht dat “de experten het hebben opgelost".  Jammer genoeg wordt het desbetreffende mobiel nummer niet meer herkend als een Pay en Go nummer door “het systeem".  Nog heel even schiet je in dezelfde kramp van “doe eens dit en probeer eens dat, …”, maar gelukkig neem je ditmaal wel zelf het heft in handen, en neem je eindelijk de volledige afhandeling over van mij.  Dat je daarbij een trukendoos gebruikt die alleen door Proximus medewerkers kan gebruikt worden, lijkt me normaal.

Los van het feit dat bovenstaand verhaal bij Proximus voor mij gekende koek is, heb ik maar één vraag aan U : Waarom kon U, op het moment dat het duidelijk was, dat het invulformulier mijn e-mail adres niet aanvaardde, niet de Proximus-medewerker-trukendoos bovenhalen en het voor mij in orde brengen  ? Het is natuurlijk nog meer jammer dat in eerste instantie steeds opnieuw wordt gemeld dat “het allemaal niet kan en dat de klant maar een inspanning moet doen”.  

Terzijde meld ik nog dat ik ondertussen al meerdere marketing berichten heb mogen ontvangen via SMS en via e-mail.  Ik heb daar nooit toestemming voor gegeven en vermoedelijk hebt U de “vinkjes” uit eigen initiatief heeft aangezet.  Gelieve het e-mailadres en nummer te verwijderen uit deze databases, zodat ik gevrijwaard ben van deze (voor mij) totaal nutteloze boodschappen.

Opmerking aan @Martin (26326 reacties) en @M_016 : Nogmaals dank voor jullie tussenkomsten.  Jammer genoeg waren jullie antwoorden ofwel naast de kwestie ofwel fout.  Het enige correcte antwoord op de vraag “wat is er fout met dit e-mail adres ? “ was : Er is niets fout.

mvg

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes 10 euro werd herladen op jouw nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD

Door een technisch probleem kunnen wij geen gevolg geven aan uw aanvraag.

Zoals voorspeld, werkt het niet.

Reageer