Vraag

Deze waarde is niet correct


Reputatie 1

Wat is er mis met dit e-mail adres ?

 


92 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ja…. was het inderdaad maar allemaal zo simpel als de ‘trukendoos’ waarnaar je verwijst…. :rolling_eyes:

De notificaties werden uitgeschakeld.

@Martin en @M_016  Wij zijn jullie heel dankbaar voor de hulp. Zonder jullie hadden we dubbel zoveel werk. :hugging:

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes De omzetting naar abonnement werd voltooid. De aanvraag tot omzetting naar prepaid is ingegeven en wordt komende nacht uitgevoerd. Morgen zou dit dus in orde moeten zijn en kan je proberen te herladen. Laat je me dan iets weten als het lukt of niet? Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Mocht het morgen niet werken, dan herlaad ik de 10 euro voor jou manueel. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @Martin,

Het is niet raar.

Probleem is niet dat het geen Proximus adres is, probleem is dat Proximus (weerom) z'n zaken niet het op orde heeft.  De “experten” zijn gewoon vergeten de controle van het e-mail adres in het formulier aan te passen.  gTld's met meer dan 3 karakters worden niet aangenomen.  Het formulier bevat dus al meer dan zeven jaar deze fout.  Zoals is het antwoord bij velen (niet alleen bij Proximus) in het verleden : “Heb je geen ander adres ?”, waardoor niemand iets doet.  

Bij de anderen is het meestal snel in orde, bij Proximus echter is er nooit één van de 12.000 werknemers die begrijpt wat er mis loopt (lijkt me dat @AntonellaD misschien de uitzondering is).  Ze verwijzen steeds door “collega's". “want ik kan er niets aan doen".  Bij Triller (Disney) enkele maanden terug nog het zelfde probleem.  Gemeld, 4 dagen later aangepast.  Ben nu (opnieuw) benieuwd in welke kafkiaanse tijdspanne Proximus het aanpast en oplost.

Dus volgens mij best afwachten tot morgen een proximus forummedewerker je kan verder helpen.

Dat was dus de bedoeling, maar of @AntonellaD me effectief gaat kunnen helpen….

Alleszins dank voor je tussenkomsten.

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Voorlopig heb ik zo voldoende info. Ik ben het aan’t navragen en laat je nog iets weten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  De medewerker van de shop kan de identiteit ter plaatse checken en kijken als de persoon op de e-ID overeenkomt met de persoon dat voor hem staat. Dat is online nog niet mogelijk, daarom zijn er online meerdere checks nodig.

@geert-claes  Ik heb de vraag in verband met .email extensie in ieder geval al laten toekomen bij de juiste dienst om verder te laten onderzoeken om welke reden deze extensie niet wordt aanvaard. Is het een fout of heeft het een achterliggende reden? We zullen het binnenkort te weten komen, maar voor de identificatie raad ik je toch aan om in tussentijd naar de shop te gaan.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes 10 euro werd herladen op jouw nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

de “proximus first load” is aangekocht op 16/05/2021.  Indien je me nog van iets nuttig op de hoogte wil houden, zal het snel moeten gaan.

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

dat is bij deze verstuurd.

Reputatie 1

Beste @AntonellaD 

2022/267.  Er is verzocht om binnen de 10 dagen standpunt in te nemen.

mvg

@geert-claes het is niet omdat ik (26326 reacties) staan heb dat ik alles weet en alles kan oplossen, het komt er bij mij op meer op aan dat ik zoveel mogelijk info probeer te geven in de hoop iemand iets verder te kunnen helpen in afwachting van een uiteindelijke oplossing van iemand anders op het forum of van proximus medewerkers zelf, indien mijn tips/info niet tot de oplossing leidt.

Maar van de 26326 reacties waarbij ik wel iemand heb kunnen helpen voor een oplossing daar spreken we niet over hé 😉, nee maar vergeet ook niet dat M_016 en ik niet van Proximus zelf zijn en we alleen maar proberen van iemand te informeren/helpen/verder te helpen, en veel zaken kunnen tenslotte enkel en alleen maar door Proximus zelf opgelost worden uiteraard.
Enfin er zijn zeker geen potten gebroken en het is maar een kwestie dat je het weet.

PS: @Proximus_Forummedewerkers kan ik die aanduiding van het aantal reacties uitzetten want dit heeft inderdaad voor mij ook geen meerwaarde?
ik kan dit zelf niet uitzetten via → Mijn Instellingen | Proximus ForuProfiel 

Mss zou een teller met het aantal keren wel iemand heb kunnen verder helpen interessanter zijn (wel een grapje hé 😊)

Reputatie 7
Badge +4

???

een e-mail adres is van het type jan.peeters@proximus.be bv.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geert-claes ik maak dossier 49700221 en volg verder op, om deze aanrekening uit commerieel standpunt te corrigeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Om op MyProximus te registreren dien je een bestaand en geldig e-mailadres te gebruiken. Groetjes, Antonella

@AntonellaD best mss eens doorgeven dat als je deze link volgt 
→ Hoe inschrijven op MyProximus? | Proximus

en daar de flow volgt naar 
 

Een account met factuur maken via de website

  1. Start hier met je inschrijving voor MyProximus

dat deze laatste link niet werkt.

EDIT: @AntonellaD 
Als ik de browser gebruik “in Privé” dan werkt de link wel 

dus zal waarschijnlijk iets te maken hebben met cookies !

Reputatie 7
Badge +3

@Martin  Bij mij werkt de link ook idd. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Ik zal uw handelingen aangaande het tegoed voorleggen aan de ombudsman telecom.

Groetjes, Geert

Bedankt voor je antwoord.

Je kan begrijpen dat ik het effectieve e-mail adres niet zomaar op het eerste het beste forum gooi.  

dit kun je wel via je forumprofiel zodat het alleen zichtbaar is voor de proximusmedewerker alleen en niet voor iedereen:  → ForumProfiel, daar zo veel mogelijk gegevens invullen/aanvullen in de passende met privé" aangeduide tekstvelden, deze kunnen enkel door proximus medewerkers gelezen worden.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Gisteren is deze login aangemaakt en we zien wel een aantal succesvol inlogde sessies. Als je dit probleem blijft hebben bij het inloggen op jouw account, dan moet je deze feedback even doorsturen via de shaker MET een screenshot (dus het probleem melden door te schudden in de MyProximus app). Enkel op deze manier kan het team van experten dit verder onderzoeken aan de hand van de foutboodschap en de logs. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

ik kijk er naar uit, maar herhaal : Proximus first load : "vervaldag 6 maanden na afdruk". 

Datum van afdruk : 18/05/2021.

U gaat er nog steeds van uit de de Proximus first load code gaat werken ?

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Ter info: Het gaat hier niet om een bug maar over een herontwikkeling die nodig is van dit document/systeem. Dit gaat niet meteen opgelost zijn. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes De link van de pagina waar je gsm-nummer+simkaartnummer ingeeft voordat je de foutmelding krijgt. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

de manier waarop Proximus het probleem omschrijft (bug, herontwikkeling, ...) is niet belangrijk voor de gebruiker.
Wat het ook is, feit blijft dat de tld's met meer drie karakters al meer dan 7 jaar in gebruik zijn.  Niemand bij Proximus heeft de moeite genomen om tijdig de juiste aanpassingen te doen.  Bijkomend feit : andere bedrijven kunnen dit op enkele dagen oplossen.  Bij Proximus het wijzigen van enkele regels code op een webformulier blijkbaar een karwei van jewelste.

Ach, we zijn het gewoon van de paarse jongens en meiden uit Brussel, daarom we samenwerken met bijna alle operatoren in België, behalve Proximus.  Net zoals we gewoon zijn dat problemen als deze via geen enkel normaal kanaal kan aangemeld worden : eindeloos doorsturen naar andere diensten, beschamend...

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

opnieuw dank voor je antwoord.

Ik ben niet van zin om app's te installeren die in deze context geen nut hebben.  Het probleem doet zich voor bij het invulformulier op de pagina's voor identificatie van een nieuwe Sim kaart  met eID.  Alle andere opties voor identificatie zijn uitgesloten (omdat ik het niet wil óf omdat het niet werkt).

Ondertussen heb je nog steeds niet verteld wat er fout zou zijn met het desbetreffende e-mail adres.  Tenslotte meldt het invulformulier dat het niet correct is….

Andere browsers en/of computers en/of cookie-instellingen en/of… hebben hier dus niets mee te maken.  Dat verhaal heb ik ondertussen via de telefonische helpdesk meerder malen mogen vernemen.  Niemand van uw collega's maken op enig moment de reflexie dat er een probleem is met het desbetreffend invulformulier.

Ik weet perfect wat het probleem is met invulformulier, maar dit diets maken aan Proximus is (zoals steeds) een gevecht tegen de windmolens.

Het invulformulier gebruikt nog controles die meer dan 7 jaar oud zijn.  De tld .email (en andere gtld's van meer dan 3 karakters) is in voege sinds 2014.  Blijkbaar heeft sinds dat moment niemand bij Proximus het nodig gevonden om het formulier aan te passen.

Hopelijk kan jij de “experten” snel tot inzicht brengen dat dit dringend moet aangepast worden.  Uw collega's aan de telefoon/chat hadden alleszins zelf dat vermogen niet. Ondertussen kan ik mijn Sim kaart niet activeren.  Ik reken er op dat de € 10 startwaarde niet vervalt alvorens dit in orde is.

graag snel je antwoord...

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Om dit door te sturen voor verder onderzoek heb ik de link nodig van de pagina waar je de foutmelding krijgt + een volledige screenshot van de foutmelding. Ik kan echter geen tijdspanne plakken op de duur van de oplossing. Indien het te lang zou duren, ben je in de Proximus shop ook welkom voor de identificatie via e-ID. Groetjes, Antonella

Reageer