Vraag

Deze waarde is niet correct


Reputatie 1

Wat is er mis met dit e-mail adres ?

 


92 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ik ga ervan uit dat je met 61134459 het klantnummer bedoelt waarover de rappelkosten van 10EUR gaan.Als ik dit ingeef krijg ik onbestaand/foutief.Wil je eens nakijken en opnieuw doorsturen.Een factuurnummer waar de rappelkosten op aangerekend staan is ook goed.Groetjes,Joel

Reputatie 1

Beste @Joel M 

611 344 ***.

710 733 81 86.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geert-claes ik maak dossier 49700221 en volg verder op, om deze aanrekening uit commerieel standpunt te corrigeren. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Ik ontvang nog steeds marketing berichten van Proximus (Play&Gold).  Het wordt stillaan Pray&GoAway…

 

Beste @HeidiE,

Met dank.  Ik ontvang ook als sinds 2015 iedere maand een factuur als te betalen bedrag € 0 en een over te dragen tegoed van € 16,1. (11869316).

Hoewel ik het aan verschillende medewerkers van de klantendienst heb voorgelegd, is het antwoord steeds hetzelfde : “kunnen we niets mee aanvangen".  Kan U het wel ?

Hoe lang blijft de Proximus First Load geldig ?

mvg

Reputatie 7
Badge +3

Dag @geert-claes ik neem je vraag aan @AntonellaD verder met haar op, om na te kijken wat er mis loopt. Het tegoed van het oude klantnummer 11869316 wordt omgezet naar je huidige klantnummer en op de volgende factuur verrekend. In principe is de First Load geldig tot de vervaldatum op je aankoopticket. Een eigen herlading blijft geldig zolang de kaart actief is (dus vanaf 10 euro minstens een jaar). Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes De opmerking in verband met de marketing berichten van Proximus (Play&Gold) werd doorgestuurd naar de dienst van Play&Gold. Je zal rechtstreeks van Play&Gold een antwoord ontvangen binnen 3 werkdagen. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD en @HeidiE,

ik heb zonet van playandgold@proximus.com het bericht mogen ontvangen dat het nodige is gedaan.

 

Beste @HeidiE,

Welke facturen ? Het gaat over een Pay&GO account.  Ik zie enkel € 10, geldig tot 17/11/2022.  Hoe wordt resterende € 16 toegevoegd.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Ik heb het even verder nagekeken in verband met de nulfacturen en het tegoed van € 16,10. Dit was een commercieel tegoed op herinneringskosten dat nog actief stond op een oud klantenrekeningnummer van jou. Een commercieel tegoed op herinneringskosten betekent dat als er ooit herinneringskosten zouden worden aangerekend dit tegoed zou worden gebruikt om de herinneringskosten tegen te boeken en je deze dus niet zou moeten betalen. Aangezien er geen producten meer actief staan op dit klantenrekeningnummer is dit commercieel tegoed overbodig en werd deze geannuleerd. Hierdoor zal de nulfacturatie stoppen. Dit commercieel tegoed op herinneringskosten is geen bedrag dat kan worden overgedragen naar een ander klant(rekening)nummer of gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD en @HeidiE,

Jammer genoeg moet ik vaststellen dat jullie terug hervallen de Proximus gewoontes : 

  • @HeidiE zegt dat het tegoed is overgedragen
  • @AntonellaD zegt dat het tegoed geschrapt is. 

Met dank voor het schrappe, € 16,10 (die dus gewoon verdwijnt) die mij toegekend werd onder die noemer omdat Proximus het toen al verknoeide.  Mij is alleszins altijd verteld dat dat bij een eerstvolgende facturatie zou doorgerekend worden, ongeacht wat op het factuur staat.  Je uitleg heeft ook geen enkele wettelijke basis.

Misschien kan @Joel M nog iets anders uitvinden.  Je vraagt je soms af of jullie in staat zijn om met elkaar communiceren.

Daarom twee vragen, gelieve met Ja/Nee te antwoorden om vergissingen te voorkomen :

  • Is de € 16,10 tegoed overgedragen naar mijn nieuw account ?
  • Is de € 16,10 tegoed geschrapt ?

Graag snel jullie antwoorden, éénduidig ditmaal.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Dit betreft een oud systeem waar niet iedereen meer toegang heeft om deze details te kunnen terugvinden. Deze is namelijk al jaren niet meer operationeel. Groetjes, Antonella

  • Is de € 16,10 tegoed overgedragen naar mijn nieuw account ? Nee
  • Is de € 16,10 tegoed geschrapt ? Ja
Reputatie 1

Beste @AntonellaD en @HeidiE,

Ik stel vast dat jullie beide ongelijk hebben (factuur 210300157852 dd 8/12).  Waarschijnlijk loopt “het systeem” negen dagen achter op jullie handelingen.

Daarenboven is het ongehoord dat een tegoed zomaar geschrapt wordt.  Een commercieel tegoed kan NIET alleen gebruikt worden om herinneringskosten af te punten.  Er € 16,10 dat kan gebruikt worden om te spenderen bij Proximus.

Ik voeg er nog aan toe, dat jullie elkaar tegenspreken.  Het past perfect in het verhaal.

mvg

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes  Zoals je kan zien op de betrokken factuur van 08/12/2021 heeft deze betrekking op de periode 04/11/2021 - 03/12/2021 en toen was hier effectief nog niets voor aangepast. Voor de rest blijven mijn eerdere antwoorden van toepassing. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Ik zal uw handelingen aangaande het tegoed voorleggen aan de ombudsman telecom.

Groetjes, Geert

Reputatie 1

Beste @HeidiE,

De “facturen” zijn er nog steeds.  Kan je een nieuwe poging ondernemen om de € 16,10 over te dragen naar het nieuwe klantnummer.

Bedankt !

Reputatie 1

Beste @AntonellaD,

Mijn ervaringen met Proximus (ook in deze casus) hebben me geleerd dat geduld nodig is.  Zoals aangegeven in de vorige post, is het openstaand bedrag nog steeds aanwezig op het andere klantnummer.  Het feit dat je mijn bericht dd 17/12 “leuk” vindt, kan ofwel betekenen dat je je job niet naar behoren uitvoert (want je denkt dat je het openstaand saldo hebt geschrapt, maar in werkelijkheid is er helemaal niets gebeurt), ofwel behelst het de mij gekende Proximus-arrogantie (je hebt helemaal niets gedaan, maar dacht met dergelijke boodschap mij met een kluitje in het riet te sturen).  Misschien is er nog een derde mogelijkheid ?  Ik sta er alleszins voor open om dit te vernemen.
mvg

Reputatie 7
Badge +3

@geert-claes Het commercieel tegoed op herinneringskosten van € 16,10 werd effectief geannuleerd en staat op de juiste status namelijk ‘CN - Cancelled’ in het betrokken systeem. Via een achterliggende dienst zal er worden nagekeken waarom je nog steeds nulfacturen ontvangt en de oorzaak hiervan zal worden opgelost. Het antwoord op het overdragen van het commercieel tegoed op herinneringskosten van € 16,10 naar het nieuwe klantennummer blijft ‘nee’. Groetjes, Antonella

Reputatie 1

Beste @AntonellaD 

2022/267.  Er is verzocht om binnen de 10 dagen standpunt in te nemen.

mvg

Reageer