Beantwoord

Technische problemen bij identificatie Pay & Go


Al een hele dag bezig om een Pay&Go te identificeren, zonder success…

 

Hoe het proces zou moeten lopen:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
  3. Vul GSMnummer en SIMkaartnummer in
  4. Verifieer
  5. Succes?

In realiteit:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
    1. Gebruik je Belgische eID
      1. Stop kaart in kaartlezen
      2. “Druk hier voor eID”
      3.  

    2. Gebruik MyProximus
      1. Ga naar de MyProximus Login pagina.
      2.  

    3. Herlading
      1. Herlaad voor 1 Euro
      2. Vul identiteitsgegevens in
      3. Kies betaalmiddel (VISA/MasterCard/Bancontact/PayPal)
      4.  

  3. Bel naar klantendienst
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Sturen u door naar Proximusshop
  4. Ga naar Proximusshop
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Geven u manier om te verifiëren per SMS
  5. Doe SMS-identificatie
    1. Zoek iemand met een Proximus-abonnement
    2. Vraag die persoon om een SMS te versturen
      IDENT <GSMnummer> <GSMnummer> naar 8804
    3. BevestigingsSMS arriveert nooit (niet bij andere persoon, niet bij mij)
  6. Probeer te bellen naar eender welk nummer met Pay&Go-kaart: nogsteeds geblokkeerd

Dit nummer wordt overgenomen door mijn werkgever, maar overname is pas mogelijk NADAT ik mijn Pay&Go heb geïdentificeerd -.-

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 June 2021, 08:09

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr 

ik laat navragen of er een algmeen techn probleem is, want ik had daarstraks nog iemand die daar probl mee had.

we houden je op de hoogte

gr,

Tina

Sorry maar jullie verdienen als proximus al behoorlijk veel op internet en mobiele telefonie en jullie kunnen niet eens een deftige manier schrijven dat mensen kunnen indentificeren.  Ongelooflijk hoe belachelijk Proximus zich maakt.  Ik heb zelfs geprobeerd om uiteindelijk via een ander mobiel netwerk en sim te identificeren via firefox op een mobiele telefoon.  Kies je de betaling 1 euro, toont het betalingsscherm doodleuk een QR code op je mobiele telefoon om te betalen )) Hoe moet ik dat betalen met payconiq of de bankapp ? Een screenshot maken en uploaden of een fax versturen?

Eerlijk, echt waar, dat Uw developers en analisten weer naar school gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @scrrr probeerde je alom te configureren via het nummer 1911? Kun je dat even uittesten? Daarna zou de identificatie moeten lukken. Groetjes, Heidi

Dag @scrrr probeerde je om te configureren via het nummer 1911? Kun je dat even uittesten? Daarna zou de identificatie moeten lukken. Groetjes, Heidi

Dag @HeidiE 

Die methode ken ik niet.

Moet ik hiernaar bellen met de geblokkeerde SIM of een andere Proximus-SIM?

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr met de nummer die je wenst te herladen. Indien dat niet lukt, met een ander nummer proberen.

 

@scrrr met de nummer die je wenst te herladen. Indien dat niet lukt, met een ander nummer proberen.

 

1911 bellen met de geblokkeerde SIM wordt beantwoord met de typische boodschap (zijnde dat mijn SIM nog geblokkeerd is omdat deze niet geïdentificeerd is).

Ik heb nu geen ander nummer beschikbaar om dit mee te proberen. Maar ik gok dat ik hier eenzelfde resultaat zal krijgen (dat ik mijn SIM niet kan opladen wegens geblokkeerd).

PS: Dit is echt niet OK.

Identificatieprocedure misbruiken om gebruiker in te schrijven voor advertenties etc.
Bovendien opt-out ipv opt-in, wat een inbreuk op de GDPR is.

 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @scrrr ik vraag opnieuw na bij de achterliggende dienst. En idd, dit is niet ok, ik geef het meteen door aan de betrokken dienst voor GDPR!

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Groetjes, Antonella

@scrrr  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Groetjes, Antonella


Ik denk dat je een stuk uit m’n bericht hebt gemist.

Ik ben effectief langs een shop gegaan en kreeg daar de melding dat men zo’n identificatie niet meer kan doen. Blijkbaar worden mensen via de telefonische helpdesk steeds naar de shops gestuurd, maar wordt dat daar niet meer gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Is het goed voor jou als ik het probleem probeer te omzeilen door dit nummer tijdelijk te activeren als een abonnement op jouw klantnummer? Nadien kan het als abonnement worden overgenomen door de werkgever of kan ik het na het weekend terug omzetten naar prepaid waarbij deze dan automatisch geïdentificeerd zal staan. Dan maak ik een dossier op voor mezelf ter opvolging. OK voor jou? Groetjes, Antonella

@scrrr Is het goed voor jou als ik het probleem probeer te omzeilen door dit nummer tijdelijk te activeren als een abonnement op jouw klantnummer? Nadien kan het als abonnement worden overgenomen door de werkgever of kan ik het na het weekend terug omzetten naar prepaid waarbij deze dan automatisch geïdentificeerd zal staan. Dan maak ik een dossier op voor mezelf ter opvolging. OK voor jou? Groetjes, Antonella


Dat zou super zijn.

Mijn werkgever zou al bezig moeten zijn met het proces ter overname van het nummer, dus dat zou binnenkort ook in jullie systeem moeten arriveren. Als jouw oplossing ervoor kan zorgen dat dit proces niet vast komt te lopen, zou dat dat dus fantastisch zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Deze nacht zal het nummer omgezet worden van prepaid naar Mobilus S gsm-abonnement op jouw naam. Na het weekend kan ik het terug omzetten naar prepaid zodat de werkgever de aanvraag kan vervolledigen. Ofwel, als je de overnamedocumenten hebt, kan ik eens zien als ik het op de werkgever kan overzetten met het door hem gevraagde abonnement (dat is afhankelijk van de grootte van het bedrijf en in welk systeem ze bij ons intern zitten en ook van het gevraagde gsm-abonnement). Maar indien mogelijk, wil ik het wel in orde maken. Ik volg dit verder op via dossier 48409647. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Het nummer is sinds vandaag terug een prepaid en staat ineens geïdentificeerd op jouw naam. Ik ga hierbij dossier 48409647 afsluiten. Groetjes, Antonella

Hartelijk dank voor jouw hulp @AntonellaD

Mocht de overname om de e.o.a. reden alsnog niet lukken, zal ik een nieuwe post openen met verwijzing naar het dossiernummer, maar ik ga er van uit dat alles nu wel zal lukken 👍

@AntonellaD, identiek zelfde probleem, denk dat ik alle online mogelijkheden heb geprobeerd. Dit probleem (deze problemen, want allemaal verschillende issues) dateert van 7 maanden geleden. 

Hebben jullie ondertussen een workaround of moet ik ook bij een proximus shop proberen?

 

@AntonellaD Exact dezelfde problemen als hierboven beschreven. Hoe los ik dit verder op? Kan de helpdesk niet bellen omdat het nummer geblokkeerd is.

Reputatie 7
Badge +3

@StefBe 

@jona_02 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/je-pay-and-go-kaart-identificeren.html

beste,

oprechte excuses… er is nog geen stabiele workaround gekend.

Als alle stappen via de link geprobeerd zijn:  dan is de snelste (en voor sommigen makkelijkste) oplossing  langsgaan in een proximusshop.

we hopen dat ze snel een oplossing vinden om het identificeren van alle kaarten onmiddellijk te laten lukken.

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@jona_02 

bij jou staat er geen gsm nr in je profiel?

kan je dat nummer invullen? we hebben voorbeelden nodig voor onze betrokken dienst

geef een seintje als t ingevuld is? Dank.

groetjes

Tina

Tina,

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

Issue is opgelost voor mij. Ben naar de shop geweest en heb daar veel tijd verloren (wachtenden vóór mij) voor een actie van 3 minuten.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, niet alleen voor de klanten, maar ook voor jullie werknemers die het in deze tijden druk genoeg hebben.

 

Vriendelijke groeten,
Jonathan

Reputatie 7
Badge +3

@jona_02 fijn dat het voor jou opgelost is, idd jammer voor het wachten : wilde net vragen te testen want onze teams hebben aanpassingen kunnen doen…

 

@StefBe Kan jij aub een identificatie test doen (als t nog niet ok is… ) en ons laten weten of het nu werkt?  Onze teams hebben aanpassingen gedaan!

Fingers crossed

 

Groeten

Tina

@tina.b ik ben gisteren ook nog langsgeweest in een Proximus store om de identificatie in orde te brengen. Dus ik kan het ook niet meer testen.

 

Vriendelijke groeten,
Stef

Reputatie 7
Badge +3

@StefBe 

ok ook voor jou : fijn dat het opgelost, bedankt om nog even te laten weten en excuses voor het ongemak…

 

nu zullen we wachten op feedback van anderen: geen klachten meer is teken dat het nu wel werkt… :-)

groetjes

Tina

.

Reputatie 7
Badge +3

@Charlotte Kln Kan ik u misschien helpen.Groetjes,Joel

Reageer