Beantwoord

Technische problemen bij identificatie Pay & Go


Al een hele dag bezig om een Pay&Go te identificeren, zonder success…

 

Hoe het proces zou moeten lopen:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
  3. Vul GSMnummer en SIMkaartnummer in
  4. Verifieer
  5. Succes?

In realiteit:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
    1. Gebruik je Belgische eID
      1. Stop kaart in kaartlezen
      2. “Druk hier voor eID”
      3.  

    2. Gebruik MyProximus
      1. Ga naar de MyProximus Login pagina.
      2.  

    3. Herlading
      1. Herlaad voor 1 Euro
      2. Vul identiteitsgegevens in
      3. Kies betaalmiddel (VISA/MasterCard/Bancontact/PayPal)
      4.  

  3. Bel naar klantendienst
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Sturen u door naar Proximusshop
  4. Ga naar Proximusshop
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Geven u manier om te verifiëren per SMS
  5. Doe SMS-identificatie
    1. Zoek iemand met een Proximus-abonnement
    2. Vraag die persoon om een SMS te versturen
      IDENT <GSMnummer> <GSMnummer> naar 8804
    3. BevestigingsSMS arriveert nooit (niet bij andere persoon, niet bij mij)
  6. Probeer te bellen naar eender welk nummer met Pay&Go-kaart: nogsteeds geblokkeerd

Dit nummer wordt overgenomen door mijn werkgever, maar overname is pas mogelijk NADAT ik mijn Pay&Go heb geïdentificeerd -.-

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 June 2021, 08:09

Bekijk origineel

32 reacties

Hartelijk dank voor jouw hulp @AntonellaD

Mocht de overname om de e.o.a. reden alsnog niet lukken, zal ik een nieuwe post openen met verwijzing naar het dossiernummer, maar ik ga er van uit dat alles nu wel zal lukken 👍

Reputatie 7
Badge +3

@jona_02 fijn dat het voor jou opgelost is, idd jammer voor het wachten : wilde net vragen te testen want onze teams hebben aanpassingen kunnen doen…

 

@StefBe Kan jij aub een identificatie test doen (als t nog niet ok is… ) en ons laten weten of het nu werkt?  Onze teams hebben aanpassingen gedaan!

Fingers crossed

 

Groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Het nummer is sinds vandaag terug een prepaid en staat ineens geïdentificeerd op jouw naam. Ik ga hierbij dossier 48409647 afsluiten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Deze nacht zal het nummer omgezet worden van prepaid naar Mobilus S gsm-abonnement op jouw naam. Na het weekend kan ik het terug omzetten naar prepaid zodat de werkgever de aanvraag kan vervolledigen. Ofwel, als je de overnamedocumenten hebt, kan ik eens zien als ik het op de werkgever kan overzetten met het door hem gevraagde abonnement (dat is afhankelijk van de grootte van het bedrijf en in welk systeem ze bij ons intern zitten en ook van het gevraagde gsm-abonnement). Maar indien mogelijk, wil ik het wel in orde maken. Ik volg dit verder op via dossier 48409647. Groetjes, Antonella

PS: Dit is echt niet OK.

Identificatieprocedure misbruiken om gebruiker in te schrijven voor advertenties etc.
Bovendien opt-out ipv opt-in, wat een inbreuk op de GDPR is.

 

@Joel M  Hey Joel, ik had gereageerd omdat ik gisteren met hetzelfde probleem zat. Is intussen opgelost via de business klantendienst. Alsnog bedankt voor jouw reactie! Groetjes, Charlotte 

Reputatie 7
Badge +3

@StefBe 

@jona_02 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/je-pay-and-go-kaart-identificeren.html

beste,

oprechte excuses… er is nog geen stabiele workaround gekend.

Als alle stappen via de link geprobeerd zijn:  dan is de snelste (en voor sommigen makkelijkste) oplossing  langsgaan in een proximusshop.

we hopen dat ze snel een oplossing vinden om het identificeren van alle kaarten onmiddellijk te laten lukken.

vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Is het goed voor jou als ik het probleem probeer te omzeilen door dit nummer tijdelijk te activeren als een abonnement op jouw klantnummer? Nadien kan het als abonnement worden overgenomen door de werkgever of kan ik het na het weekend terug omzetten naar prepaid waarbij deze dan automatisch geïdentificeerd zal staan. Dan maak ik een dossier op voor mezelf ter opvolging. OK voor jou? Groetjes, Antonella

Heb zelfde fout. Kan iemand mij helpen? Proximus hulplijn verwijst moj gewoon door naar shop

Ter info in afwachting van een reactie van een PX moderator:

Dit kan inderdaad het vlugst in een proximus shop geregeld worden.

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr 

ik laat navragen of er een algmeen techn probleem is, want ik had daarstraks nog iemand die daar probl mee had.

we houden je op de hoogte

gr,

Tina

Sorry maar jullie verdienen als proximus al behoorlijk veel op internet en mobiele telefonie en jullie kunnen niet eens een deftige manier schrijven dat mensen kunnen indentificeren.  Ongelooflijk hoe belachelijk Proximus zich maakt.  Ik heb zelfs geprobeerd om uiteindelijk via een ander mobiel netwerk en sim te identificeren via firefox op een mobiele telefoon.  Kies je de betaling 1 euro, toont het betalingsscherm doodleuk een QR code op je mobiele telefoon om te betalen )) Hoe moet ik dat betalen met payconiq of de bankapp ? Een screenshot maken en uploaden of een fax versturen?

Eerlijk, echt waar, dat Uw developers en analisten weer naar school gaan.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @scrrr probeerde je alom te configureren via het nummer 1911? Kun je dat even uittesten? Daarna zou de identificatie moeten lukken. Groetjes, Heidi

Dag @scrrr probeerde je om te configureren via het nummer 1911? Kun je dat even uittesten? Daarna zou de identificatie moeten lukken. Groetjes, Heidi

Dag @HeidiE 

Die methode ken ik niet.

Moet ik hiernaar bellen met de geblokkeerde SIM of een andere Proximus-SIM?

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr met de nummer die je wenst te herladen. Indien dat niet lukt, met een ander nummer proberen.

 

@scrrr met de nummer die je wenst te herladen. Indien dat niet lukt, met een ander nummer proberen.

 

1911 bellen met de geblokkeerde SIM wordt beantwoord met de typische boodschap (zijnde dat mijn SIM nog geblokkeerd is omdat deze niet geïdentificeerd is).

Ik heb nu geen ander nummer beschikbaar om dit mee te proberen. Maar ik gok dat ik hier eenzelfde resultaat zal krijgen (dat ik mijn SIM niet kan opladen wegens geblokkeerd).

Reputatie 7
Badge +3

Dag @scrrr ik vraag opnieuw na bij de achterliggende dienst. En idd, dit is niet ok, ik geef het meteen door aan de betrokken dienst voor GDPR!

Zelfde probleem,nieuwe sim ,via post laten afkomen, reden geen proximus winkel op wandel/fiets afstand en dat is al van vervoer dat ik momenteel heb.

 

krijg zelfde fout , SSL_ERROR , geprobeert met Firefox/Chrome op 2verschillende linux distro’s , met de precompiled een met de manueel ge compileerde versie van de beid software, vervolgens ook op Windows 10 , Windows 11 , versprijd over 3 verschillende Pc’s, denk dus niet dat het aan mij ligt.

Enig id wanneer dit opgelost zal zijn? momenteel enkel nog bereikbaar op de whatsapp van men vorige Nummer…

6 maanden verder bestaat het probleem nog steeds:

via firefox

 

via chrome:

 

en dat terwijl ik dagelijks meerdere keren moet inloggen met mijn eID op overheidssites ….

.

Reputatie 7
Badge +3

@Charlotte Kln Kan ik u misschien helpen.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Charlotte Kln Leuk om te horen dat alles voor u in orde is gekomen :thumbsup: .Fijn weekend toegewenst.Groetjes,Joel

@AntonellaD, identiek zelfde probleem, denk dat ik alle online mogelijkheden heb geprobeerd. Dit probleem (deze problemen, want allemaal verschillende issues) dateert van 7 maanden geleden. 

Hebben jullie ondertussen een workaround of moet ik ook bij een proximus shop proberen?

 

@AntonellaD Exact dezelfde problemen als hierboven beschreven. Hoe los ik dit verder op? Kan de helpdesk niet bellen omdat het nummer geblokkeerd is.

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Groetjes, Antonella

Reageer