Skip to main content

Al een hele dag bezig om een Pay&Go te identificeren, zonder success…

 

Hoe het proces zou moeten lopen:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
  3. Vul GSMnummer en SIMkaartnummer in
  4. Verifieer
  5. Succes?

In realiteit:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
    1. Gebruik je Belgische eID
      1. Stop kaart in kaartlezen
      2. “Druk hier voor eID”
      3.  

    2. Gebruik MyProximus
      1. Ga naar de MyProximus Login pagina.
      2.  

    3. Herlading
      1. Herlaad voor 1 Euro
      2. Vul identiteitsgegevens in
      3. Kies betaalmiddel (VISA/MasterCard/Bancontact/PayPal)
      4.  

  3. Bel naar klantendienst
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Sturen u door naar Proximusshop
  4. Ga naar Proximusshop
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Geven u manier om te verifiëren per SMS
  5. Doe SMS-identificatie
    1. Zoek iemand met een Proximus-abonnement
    2. Vraag die persoon om een SMS te versturen
      IDENT <GSMnummer> <GSMnummer> naar 8804
    3. BevestigingsSMS arriveert nooit (niet bij andere persoon, niet bij mij)
  6. Probeer te bellen naar eender welk nummer met Pay&Go-kaart: nogsteeds geblokkeerd

Dit nummer wordt overgenomen door mijn werkgever, maar overname is pas mogelijk NADAT ik mijn Pay&Go heb geïdentificeerd -.-

 

@jona_02 fijn dat het voor jou opgelost is, idd jammer voor het wachten : wilde net vragen te testen want onze teams hebben aanpassingen kunnen doen…

 

@StefBe Kan jij aub een identificatie test doen (als t nog niet ok is… ) en ons laten weten of het nu werkt?  Onze teams hebben aanpassingen gedaan!

Fingers crossed

 

Groeten

Tina


Hartelijk dank voor jouw hulp @AntonellaD

Mocht de overname om de e.o.a. reden alsnog niet lukken, zal ik een nieuwe post openen met verwijzing naar het dossiernummer, maar ik ga er van uit dat alles nu wel zal lukken 👍


@scrrr Deze nacht zal het nummer omgezet worden van prepaid naar Mobilus S gsm-abonnement op jouw naam. Na het weekend kan ik het terug omzetten naar prepaid zodat de werkgever de aanvraag kan vervolledigen. Ofwel, als je de overnamedocumenten hebt, kan ik eens zien als ik het op de werkgever kan overzetten met het door hem gevraagde abonnement (dat is afhankelijk van de grootte van het bedrijf en in welk systeem ze bij ons intern zitten en ook van het gevraagde gsm-abonnement). Maar indien mogelijk, wil ik het wel in orde maken. Ik volg dit verder op via dossier 48409647. Groetjes, Antonella


@scrrr Het nummer is sinds vandaag terug een prepaid en staat ineens geïdentificeerd op jouw naam. Ik ga hierbij dossier 48409647 afsluiten. Groetjes, Antonella


@Joel M  Hey Joel, ik had gereageerd omdat ik gisteren met hetzelfde probleem zat. Is intussen opgelost via de business klantendienst. Alsnog bedankt voor jouw reactie! Groetjes, Charlotte 


PS: Dit is echt niet OK.

Identificatieprocedure misbruiken om gebruiker in te schrijven voor advertenties etc.
Bovendien opt-out ipv opt-in, wat een inbreuk op de GDPR is.

 


@StefBe 

@jona_02 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/je-pay-and-go-kaart-identificeren.html

beste,

oprechte excuses… er is nog geen stabiele workaround gekend.

Als alle stappen via de link geprobeerd zijn:  dan is de snelste (en voor sommigen makkelijkste) oplossing  langsgaan in een proximusshop.

we hopen dat ze snel een oplossing vinden om het identificeren van alle kaarten onmiddellijk te laten lukken.

vriendelijke groeten

Tina


@scrrr Is het goed voor jou als ik het probleem probeer te omzeilen door dit nummer tijdelijk te activeren als een abonnement op jouw klantnummer? Nadien kan het als abonnement worden overgenomen door de werkgever of kan ik het na het weekend terug omzetten naar prepaid waarbij deze dan automatisch geïdentificeerd zal staan. Dan maak ik een dossier op voor mezelf ter opvolging. OK voor jou? Groetjes, Antonella


Heb zelfde fout. Kan iemand mij helpen? Proximus hulplijn verwijst moj gewoon door naar shop


.


@Charlotte Kln Kan ik u misschien helpen.Groetjes,Joel


@Charlotte Kln Leuk om te horen dat alles voor u in orde is gekomen :thumbsup: .Fijn weekend toegewenst.Groetjes,Joel


6 maanden verder bestaat het probleem nog steeds:

via firefox

 

via chrome:

 

en dat terwijl ik dagelijks meerdere keren moet inloggen met mijn eID op overheidssites ….


Zelfde probleem,nieuwe sim ,via post laten afkomen, reden geen proximus winkel op wandel/fiets afstand en dat is al van vervoer dat ik momenteel heb.

 

krijg zelfde fout , SSL_ERROR , geprobeert met Firefox/Chrome op 2verschillende linux distro’s , met de precompiled een met de manueel ge compileerde versie van de beid software, vervolgens ook op Windows 10 , Windows 11 , versprijd over 3 verschillende Pc’s, denk dus niet dat het aan mij ligt.

Enig id wanneer dit opgelost zal zijn? momenteel enkel nog bereikbaar op de whatsapp van men vorige Nummer…


Tina,

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

Issue is opgelost voor mij. Ben naar de shop geweest en heb daar veel tijd verloren (wachtenden vóór mij) voor een actie van 3 minuten.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, niet alleen voor de klanten, maar ook voor jullie werknemers die het in deze tijden druk genoeg hebben.

 

Vriendelijke groeten,
Jonathan


Ter info in afwachting van een reactie van een PX moderator:

Dit kan inderdaad het vlugst in een proximus shop geregeld worden.


@Bco1234 

Het spijt me, inderdaad via de shop gaat het het snelst als t niet lukt via web..

bij de meesten gaat het vlot, maar sommige nummers lukken nooit… heel gek en vervelend.

Je mag nog altijd je forumprofiel aanvullen met alle nuttige gegevens als we nog iets moeten nakijken…

Maar hopelijk is het ondertussen opgelost.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten


Ik heb net hetzelfde probleem zoals hier werd beschreven. Afgemeld van een MAAE abonnement via ex-werkgever. Overgegaan op Pay & Go kaart, maar geen enkele manier om te identificeren werkt. Bellen naar support gaat niet, want IK KAN NIET BELLEN, omdat ik moet identificeren.


@Proximus-Moderatoren :

@Frederik Paes  Heeft hiervoor een nieuw topic opgestart hier:

Identificatie van Pay & Go lukt niet | Proximus Forum


@Frederik Paes 

als we het nummer nakijken, staat hij niet meer onder proximus.

Dus overdracht is ondertussen in orde?

Excuses voor de problemen.

mvg

Tina


Vandaag heb ik hetzelfde probleem met mijn nieuw aangeschafte nummer.

De online provider en de telefoonoperator kunnen de autorisatiefunctie nog jaren niet repareren.

Wat is het nut van het verkopen van Pay & Go als je Pay - de avond online wilt doorbrengen - tijdens werkuren naar de winkel wilt gaan - Go


@Kiryl 

Omdat de PX moderatoren u zouden kunnen beter/vlotter verder helpen, als ze morgen hier de draad terug opnemen: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens. In het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info vermelden of belangrijk acht i.v.m. je vraag. Privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meldt het hier zodra dit gebeurd is.


@Kiryl  Heb je al een gesprek gevoerd?


@StefBe 

ok ook voor jou : fijn dat het opgelost, bedankt om nog even te laten weten en excuses voor het ongemak…

 

nu zullen we wachten op feedback van anderen: geen klachten meer is teken dat het nu wel werkt… :-)

groetjes

Tina


@tina.b ik ben gisteren ook nog langsgeweest in een Proximus store om de identificatie in orde te brengen. Dus ik kan het ook niet meer testen.

 

Vriendelijke groeten,
Stef


Reageer