Beantwoord

Technische problemen bij identificatie Pay & Go


Al een hele dag bezig om een Pay&Go te identificeren, zonder success…

 

Hoe het proces zou moeten lopen:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
  3. Vul GSMnummer en SIMkaartnummer in
  4. Verifieer
  5. Succes?

In realiteit:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
    1. Gebruik je Belgische eID
      1. Stop kaart in kaartlezen
      2. “Druk hier voor eID”
      3.  

    2. Gebruik MyProximus
      1. Ga naar de MyProximus Login pagina.
      2.  

    3. Herlading
      1. Herlaad voor 1 Euro
      2. Vul identiteitsgegevens in
      3. Kies betaalmiddel (VISA/MasterCard/Bancontact/PayPal)
      4.  

  3. Bel naar klantendienst
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Sturen u door naar Proximusshop
  4. Ga naar Proximusshop
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Geven u manier om te verifiëren per SMS
  5. Doe SMS-identificatie
    1. Zoek iemand met een Proximus-abonnement
    2. Vraag die persoon om een SMS te versturen
      IDENT <GSMnummer> <GSMnummer> naar 8804
    3. BevestigingsSMS arriveert nooit (niet bij andere persoon, niet bij mij)
  6. Probeer te bellen naar eender welk nummer met Pay&Go-kaart: nogsteeds geblokkeerd

Dit nummer wordt overgenomen door mijn werkgever, maar overname is pas mogelijk NADAT ik mijn Pay&Go heb geïdentificeerd -.-

 

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 June 2021, 08:09

Bekijk origineel

32 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Bco1234 

Het spijt me, inderdaad via de shop gaat het het snelst als t niet lukt via web..

bij de meesten gaat het vlot, maar sommige nummers lukken nooit… heel gek en vervelend.

Je mag nog altijd je forumprofiel aanvullen met alle nuttige gegevens als we nog iets moeten nakijken…

Maar hopelijk is het ondertussen opgelost.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Ter info in afwachting van een reactie van een PX moderator:

Dit kan inderdaad het vlugst in een proximus shop geregeld worden.

Heb zelfde fout. Kan iemand mij helpen? Proximus hulplijn verwijst moj gewoon door naar shop

Zelfde probleem,nieuwe sim ,via post laten afkomen, reden geen proximus winkel op wandel/fiets afstand en dat is al van vervoer dat ik momenteel heb.

 

krijg zelfde fout , SSL_ERROR , geprobeert met Firefox/Chrome op 2verschillende linux distro’s , met de precompiled een met de manueel ge compileerde versie van de beid software, vervolgens ook op Windows 10 , Windows 11 , versprijd over 3 verschillende Pc’s, denk dus niet dat het aan mij ligt.

Enig id wanneer dit opgelost zal zijn? momenteel enkel nog bereikbaar op de whatsapp van men vorige Nummer…

6 maanden verder bestaat het probleem nog steeds:

via firefox

 

via chrome:

 

en dat terwijl ik dagelijks meerdere keren moet inloggen met mijn eID op overheidssites ….

Reputatie 7
Badge +3

@Charlotte Kln Leuk om te horen dat alles voor u in orde is gekomen :thumbsup: .Fijn weekend toegewenst.Groetjes,Joel

@Joel M  Hey Joel, ik had gereageerd omdat ik gisteren met hetzelfde probleem zat. Is intussen opgelost via de business klantendienst. Alsnog bedankt voor jouw reactie! Groetjes, Charlotte 

Reputatie 7
Badge +3

@Charlotte Kln Kan ik u misschien helpen.Groetjes,Joel

.

Reputatie 7
Badge +3

@StefBe 

ok ook voor jou : fijn dat het opgelost, bedankt om nog even te laten weten en excuses voor het ongemak…

 

nu zullen we wachten op feedback van anderen: geen klachten meer is teken dat het nu wel werkt… :-)

groetjes

Tina

@tina.b ik ben gisteren ook nog langsgeweest in een Proximus store om de identificatie in orde te brengen. Dus ik kan het ook niet meer testen.

 

Vriendelijke groeten,
Stef

Reputatie 7
Badge +3

@jona_02 fijn dat het voor jou opgelost is, idd jammer voor het wachten : wilde net vragen te testen want onze teams hebben aanpassingen kunnen doen…

 

@StefBe Kan jij aub een identificatie test doen (als t nog niet ok is… ) en ons laten weten of het nu werkt?  Onze teams hebben aanpassingen gedaan!

Fingers crossed

 

Groeten

Tina

Tina,

 

Bedankt voor je snelle antwoord.

Issue is opgelost voor mij. Ben naar de shop geweest en heb daar veel tijd verloren (wachtenden vóór mij) voor een actie van 3 minuten.

Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden, niet alleen voor de klanten, maar ook voor jullie werknemers die het in deze tijden druk genoeg hebben.

 

Vriendelijke groeten,
Jonathan

Reputatie 7
Badge +3

@jona_02 

bij jou staat er geen gsm nr in je profiel?

kan je dat nummer invullen? we hebben voorbeelden nodig voor onze betrokken dienst

geef een seintje als t ingevuld is? Dank.

groetjes

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@StefBe 

@jona_02 

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_id/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/tariefplan-wijzigen/je-pay-and-go-kaart-identificeren.html

beste,

oprechte excuses… er is nog geen stabiele workaround gekend.

Als alle stappen via de link geprobeerd zijn:  dan is de snelste (en voor sommigen makkelijkste) oplossing  langsgaan in een proximusshop.

we hopen dat ze snel een oplossing vinden om het identificeren van alle kaarten onmiddellijk te laten lukken.

vriendelijke groeten

Tina

@AntonellaD Exact dezelfde problemen als hierboven beschreven. Hoe los ik dit verder op? Kan de helpdesk niet bellen omdat het nummer geblokkeerd is.

@AntonellaD, identiek zelfde probleem, denk dat ik alle online mogelijkheden heb geprobeerd. Dit probleem (deze problemen, want allemaal verschillende issues) dateert van 7 maanden geleden. 

Hebben jullie ondertussen een workaround of moet ik ook bij een proximus shop proberen?

 

Hartelijk dank voor jouw hulp @AntonellaD

Mocht de overname om de e.o.a. reden alsnog niet lukken, zal ik een nieuwe post openen met verwijzing naar het dossiernummer, maar ik ga er van uit dat alles nu wel zal lukken 👍

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Het nummer is sinds vandaag terug een prepaid en staat ineens geïdentificeerd op jouw naam. Ik ga hierbij dossier 48409647 afsluiten. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Deze nacht zal het nummer omgezet worden van prepaid naar Mobilus S gsm-abonnement op jouw naam. Na het weekend kan ik het terug omzetten naar prepaid zodat de werkgever de aanvraag kan vervolledigen. Ofwel, als je de overnamedocumenten hebt, kan ik eens zien als ik het op de werkgever kan overzetten met het door hem gevraagde abonnement (dat is afhankelijk van de grootte van het bedrijf en in welk systeem ze bij ons intern zitten en ook van het gevraagde gsm-abonnement). Maar indien mogelijk, wil ik het wel in orde maken. Ik volg dit verder op via dossier 48409647. Groetjes, Antonella

@scrrr Is het goed voor jou als ik het probleem probeer te omzeilen door dit nummer tijdelijk te activeren als een abonnement op jouw klantnummer? Nadien kan het als abonnement worden overgenomen door de werkgever of kan ik het na het weekend terug omzetten naar prepaid waarbij deze dan automatisch geïdentificeerd zal staan. Dan maak ik een dossier op voor mezelf ter opvolging. OK voor jou? Groetjes, Antonella


Dat zou super zijn.

Mijn werkgever zou al bezig moeten zijn met het proces ter overname van het nummer, dus dat zou binnenkort ook in jullie systeem moeten arriveren. Als jouw oplossing ervoor kan zorgen dat dit proces niet vast komt te lopen, zou dat dat dus fantastisch zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr Is het goed voor jou als ik het probleem probeer te omzeilen door dit nummer tijdelijk te activeren als een abonnement op jouw klantnummer? Nadien kan het als abonnement worden overgenomen door de werkgever of kan ik het na het weekend terug omzetten naar prepaid waarbij deze dan automatisch geïdentificeerd zal staan. Dan maak ik een dossier op voor mezelf ter opvolging. OK voor jou? Groetjes, Antonella

@scrrr  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Groetjes, Antonella


Ik denk dat je een stuk uit m’n bericht hebt gemist.

Ik ben effectief langs een shop gegaan en kreeg daar de melding dat men zo’n identificatie niet meer kan doen. Blijkbaar worden mensen via de telefonische helpdesk steeds naar de shops gestuurd, maar wordt dat daar niet meer gedaan.

 

Reputatie 7
Badge +3

@scrrr  Indien de identificatie niet lukt via de opgegeven methodes op www.proximus.be/identificeer dan vrees ik dat de laatste mogelijkheid is dat je even langskomt in de Proximus shop zodat de identificatie ter plaatse kan gebeuren. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Dag @scrrr ik vraag opnieuw na bij de achterliggende dienst. En idd, dit is niet ok, ik geef het meteen door aan de betrokken dienst voor GDPR!

Reageer