Skip to main content

Al een hele dag bezig om een Pay&Go te identificeren, zonder success…

 

Hoe het proces zou moeten lopen:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
  3. Vul GSMnummer en SIMkaartnummer in
  4. Verifieer
  5. Succes?

In realiteit:

  1. Ga naar https://proximus.be/identificeer
  2. Kies een verificatiemethode
    1. Gebruik je Belgische eID
      1. Stop kaart in kaartlezen
      2. “Druk hier voor eID”
      3.  

    2. Gebruik MyProximus
      1. Ga naar de MyProximus Login pagina.
      2.  

    3. Herlading
      1. Herlaad voor 1 Euro
      2. Vul identiteitsgegevens in
      3. Kies betaalmiddel (VISA/MasterCard/Bancontact/PayPal)
      4.  

  3. Bel naar klantendienst
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Sturen u door naar Proximusshop
  4. Ga naar Proximusshop
    1. Zij kunnen u niet helpen
    2. Geven u manier om te verifiëren per SMS
  5. Doe SMS-identificatie
    1. Zoek iemand met een Proximus-abonnement
    2. Vraag die persoon om een SMS te versturen
      IDENT <GSMnummer> <GSMnummer> naar 8804
    3. BevestigingsSMS arriveert nooit (niet bij andere persoon, niet bij mij)
  6. Probeer te bellen naar eender welk nummer met Pay&Go-kaart: nogsteeds geblokkeerd

Dit nummer wordt overgenomen door mijn werkgever, maar overname is pas mogelijk NADAT ik mijn Pay&Go heb geïdentificeerd -.-

 

@Joel M  Hey Joel, ik had gereageerd omdat ik gisteren met hetzelfde probleem zat. Is intussen opgelost via de business klantendienst. Alsnog bedankt voor jouw reactie! Groetjes, Charlotte 


@Charlotte Kln Leuk om te horen dat alles voor u in orde is gekomen :thumbsup: .Fijn weekend toegewenst.Groetjes,Joel


6 maanden verder bestaat het probleem nog steeds:

via firefox

 

via chrome:

 

en dat terwijl ik dagelijks meerdere keren moet inloggen met mijn eID op overheidssites ….


Zelfde probleem,nieuwe sim ,via post laten afkomen, reden geen proximus winkel op wandel/fiets afstand en dat is al van vervoer dat ik momenteel heb.

 

krijg zelfde fout , SSL_ERROR , geprobeert met Firefox/Chrome op 2verschillende linux distro’s , met de precompiled een met de manueel ge compileerde versie van de beid software, vervolgens ook op Windows 10 , Windows 11 , versprijd over 3 verschillende Pc’s, denk dus niet dat het aan mij ligt.

Enig id wanneer dit opgelost zal zijn? momenteel enkel nog bereikbaar op de whatsapp van men vorige Nummer…


Heb zelfde fout. Kan iemand mij helpen? Proximus hulplijn verwijst moj gewoon door naar shop


Ter info in afwachting van een reactie van een PX moderator:

Dit kan inderdaad het vlugst in een proximus shop geregeld worden.


@Bco1234 

Het spijt me, inderdaad via de shop gaat het het snelst als t niet lukt via web..

bij de meesten gaat het vlot, maar sommige nummers lukken nooit… heel gek en vervelend.

Je mag nog altijd je forumprofiel aanvullen met alle nuttige gegevens als we nog iets moeten nakijken…

Maar hopelijk is het ondertussen opgelost.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten


Ik heb net hetzelfde probleem zoals hier werd beschreven. Afgemeld van een MAAE abonnement via ex-werkgever. Overgegaan op Pay & Go kaart, maar geen enkele manier om te identificeren werkt. Bellen naar support gaat niet, want IK KAN NIET BELLEN, omdat ik moet identificeren.


@Proximus-Moderatoren :

@Frederik Paes  Heeft hiervoor een nieuw topic opgestart hier:

Identificatie van Pay & Go lukt niet | Proximus Forum


@Frederik Paes 

als we het nummer nakijken, staat hij niet meer onder proximus.

Dus overdracht is ondertussen in orde?

Excuses voor de problemen.

mvg

Tina


Reageer