Vraag

Internetconnectie Apple producten

  • 15 February 2021
  • 72 reacties
  • 1284 Bekeken


Toon eerste bericht

72 reacties

Wij hebben hetzelfde probleem als hier beschreven wordt. Kan ook bij ons die conductor uitgeschakeld worden aub???

 

Reputatie 6
Badge +4

@ArneVI & @ConnySteensels Ik heb de conductor laten uitschakelen. Je zal dit wel enkele dagen moeten testen om te zien of er verbetering is.

Hallo, hier hetzelfde probleem, zou u voor mij ook het nodige kunnen doen aub? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Hallo, hier hetzelfde probleem, zou u voor mij ook het nodige kunnen doen aub? Alvast bedankt.

hi, ik laat dit voor je aanpassen

@ArneVI & @ConnySteensels Ik heb de conductor laten uitschakelen. Je zal dit wel enkele dagen moeten testen om te zien of er verbetering is.

Hallo,

 

Tot op heden hebben we helaas nog steeds hetzelfde probleem met onze Apple apparaten.

Zou het mogelijk zijn om dit nogmaals na te kijken?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Hanne S Ondervind je deze problemen ondertussen nog steeds? 

@ArneVI Ik heb de vraag ook voor u doorgespeeld aan mijn collega. U zou binnen enkele dagen verbetering moeten zien (kan misschien iets langer duren met het verlengde weekend)

@HadewychT Helaas nog steeds dezelfde problemen.
Kan u hierbij helpen?
Dank u wel alvast.

Beste iedereen, 

Ik zit met hetzelfde probleem. Mijn iPhone geeft het icoontje van WiFi weer maar ik kan vaak mijn pagina’s niet vernieuwen. Het helpt wel als ik de WiFi af en aan zet op mijn toestel. Kunnen jullie dit ook voor mij oplossen? 
Ik heb een wifibooster naar mijn bbox staan. Andere aparaten zoals de smartphone van mijn vriend hebben hier geen last van. 
​​​​​​@jonathandr @DaisyS @YorickP en anderen… (alvast bedankt!)

ik kijk om dit voor je aan te passen, je kan dit dan best een tijdje testen

Alvast bedankt maar ik zit nog altijd met dit probleem. Het lijkt tegenwoordig wel alsof ik amper nog verbinding maak met onze WiFi. Zijn er andere dingen die we nog kunnen doen?

Hallo, hier hetzelfde probleem, zou u voor mij ook het nodige kunnen doen aub? Alvast bedankt.

hi, ik laat dit voor je aanpassen

Alvast bedankt, maar nog steeds geen wijziging :-(

@DaisyS Dikke week getest en er is geen betering.

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en rijdt door gans Europa. Nérgens problemen met wifi behalve thuis, op het proximus netwerk, om te huilen. Vorig jaar overgestapt van orange naar proximus. Met orange nooit problemen ondervonden. Proximus 4g dekking is super maar wifi om te huilen, als je een iphone hebt. Zelf heb ik een android en geen problemen. Begrijp niet dat dit probleem maar niet op te lossen valt??? 

Zou de oorzaak ook eventueel kunnen liggen in het feit dat Apple zich, bij manier van spreken, op een afgesloten privé terrein wilt houden !?

Ik ondervind hetzelfde probleem met iPhone en iPad. Verbinding is zeer onstabiel via wifi, geen enkel prbleem met 4G

Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met mijn apple producten. Geen verbinding. Terwijl met niet Andriod & Microsoft producten geen problemen zijn. 
Per id 095866

Bedankt!

one ssid ook al eens uitgeschakeld op je bbox om te zien of het helpt.

→ Smart wifi , one ssid uitschakelen | Proximus Forum

Reputatie 6
Badge +4

@LynnYu Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het na.

Reputatie 6
Badge +4

@Linde_VVL Ik heb voor jou de conductor laten uitschakelen.

@DaisyS - mijnprofiel vervolledigd met klantnummer

Reputatie 7
Badge +4

@LynnYu Ook voor u laat ik de conductor uitschakelen. 

@Linde_VVL Ik heb voor jou de conductor laten uitschakelen.

Hallo @DaisyS Onze wifi werkt nog steeds niet op onze Apple producten. Is er nog iets anders wat we kunnen doen? 
Wij zijn Fiber klant, dus zou toch beste connectie moeten zijn. 

Alvast bedankt!

@ArneVI & @ConnySteensels Ik heb de conductor laten uitschakelen. Je zal dit wel enkele dagen moeten testen om te zien of er verbetering is.

@Hanne S Ondervind je deze problemen ondertussen nog steeds? 

@ArneVI Ik heb de vraag ook voor u doorgespeeld aan mijn collega. U zou binnen enkele dagen verbetering moeten zien (kan misschien iets langer duren met het verlengde weekend)

Hallo,

 

Kort na uw interventie werd ons probleem opgelost en bleef de connectie aan bij onze Apple producten, waarvoor dank.

Echter was dit eerder van korte duur, want sinds een tweetal weken hebben we terug hetzelfde probleem.

Zou het mogelijk zijn om dit nogmaals te bekijken, of aan een collega door te geven?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@ArneVI Ik heb je wifi even grondig nagekeken en het lijkt mij dat het probleem niet enkel aan je Apple-toestellen gelinkt is. Je wifi-booster staat eigenlijk iets te ver van je B-box om een optimale ontvangst te hebben. Ook sommige toestellen bevinden zich soms te ver om een goede verbinding te hebben met je B-box of booster. Als er vb veel metaal gebruikt is in de bouw van je huis, reikt het signaal ook minder ver dan in een open ruimte. 

Vooral in de buurt van je PC zie ik ook een storend signaal. Dit kan iets zijn dat op het eerste zicht niets met je wifi te maken heeft, zoals een omvormer van je zonnepanelen, bepaalde verlichting, (draadloze) camera’s van een alarm, chromecast,….

Hier vind je alvast enkele tips om je wifi te verbeteren. Laat ons zeker weten of je je signaal hierdoor kan verbeteren. Indien dat niet het geval is, bekijken we dan wat we best doen om dit probleem op te lossen. 

Een herkenbaar puntje.

Ook hier hebben wij sinds 2 weken last van een instabiele WiFi connectie op onze Apple toestellen.

Kan hier ook eens voor gekeken worden?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Frederic François 

kan de deactivatie van OneSSID eventueel soelaas brengen voor de WiFi op uw Apple toestellen (cfr gelijkaardige berichten op dit publieke forum)

login op uw Bbox 192.168.1.1 adres als user met uw user password voorhanden op uw Bbox

klik op OneSSID banner (enable → disable)

uiteraard kunt u altijd op dezelfde wijze OneSSID terug activeren 

OneSSID = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0

One SSID gedeactiveerd = 1 SSID voor WiFi 2.4 en een andere voor WiFi 5.0

one ssid uitzetten is niet voldoende de @Proximus forummedewerkers zetten best eens de conductor uit op je bbox (kun je niet zelf uitzetten)maar dan nog lukt het niet altijd ..

"One SSID" één wifi netwerknaam (SSID) voor de beide wifi banden 2.4 & 5.0 GHz, namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of  "Wifi-home-xxxx" of  Proximus-Home-xxx
i.p.v. de twee wifi namen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.

Reputatie 6
Badge +4

@Frederic François Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het even voor je na.

Reageer