Vraag

Internetconnectie Apple producten

  • 15 February 2021
  • 78 reacties
  • 1957 Bekeken


Toon eerste bericht

78 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@ArneVI & @ConnySteensels Ik heb de conductor laten uitschakelen. Je zal dit wel enkele dagen moeten testen om te zien of er verbetering is.

Hallo,

 

Voor een tweetal maanden werkte ons internet perfect op alle toestellen, dus ook op onze Apple apparaten.

Sinds enkele dagen ondervinden we echter opnieuw hetzelfde probleem: het internet valt weg na enkele minuten (enkel Apple toestellen).

 

Tijdens onze vakantie werd de modem volledig uitgeschakeld. Deze werd terug ingeschakeld vorige week zondag.

Mogelijks ligt dit aan de oorzaak van het probleem (terug op standaardinstellingen geplaatst? conductor terug ingeschakeld?).

Zou het mogelijk zijn om dit nogmaals na te kijken voor ons?

 

Wij danken u alvast hiervoor.

ik kijk na wat hier precies is veranderd en hou je op de hoogte

Hey 

Mijn wifi valt regelmatig uit op mijn macbook. Bij mijn andere producten werkt het wel goed. 

Zouden jullie dit kunnen oplossen? 

dank u 

@DaisyS - mijnprofiel vervolledigd met klantnummer

Een herkenbaar puntje.

Ook hier hebben wij sinds 2 weken last van een instabiele WiFi connectie op onze Apple toestellen.

Kan hier ook eens voor gekeken worden?

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +4

@Frederic François 

kan de deactivatie van OneSSID eventueel soelaas brengen voor de WiFi op uw Apple toestellen (cfr gelijkaardige berichten op dit publieke forum)

login op uw Bbox 192.168.1.1 adres als user met uw user password voorhanden op uw Bbox

klik op OneSSID banner (enable → disable)

uiteraard kunt u altijd op dezelfde wijze OneSSID terug activeren 

OneSSID = 1 SSID voor én WiFi 2.4 én WiFi 5.0

One SSID gedeactiveerd = 1 SSID voor WiFi 2.4 en een andere voor WiFi 5.0

Beste,

Ik heb hetzelde probleem met mijn macbook, de wifi valt constant weg. Met andere apparaten heb ik geen problemen. 

Zouden jullie de conductor van mijn wifi router kunnen uitschakelen als het een oplossing kan zijn.

Reputatie 7
Badge +3

@geeraard 

heb je de WiFi verbinding al eens af en opnieuw aan gezet en opnieuw verbinding gemaakt op je iPhone?

Lukt het nu?

Ook het herstarten van je internet box kan hierbij soms helpen.

 

Geert

one ssid uitzetten is niet voldoende de @Proximus forummedewerkers zetten best eens de conductor uit op je bbox (kun je niet zelf uitzetten)maar dan nog lukt het niet altijd ..

"One SSID" één wifi netwerknaam (SSID) voor de beide wifi banden 2.4 & 5.0 GHz, namelijk: "Wifi-2.4-xxxx" of  "Wifi-home-xxxx" of  Proximus-Home-xxx
i.p.v. de twee wifi namen wifi-2.4-xxxx en Wifi-5.0-xxxx bij One SSID niet actief.

Goedenavond, ik ben 3 weken geleden aangesloten door de technieker en had na een week zonder problemen exact hetzelfde probleem. Uiteindelijk werd dit dan na een aantal dagen opgelost en was het terug een week in orde tot afgelopen woensdag toen het probleem begon. 

Hallo, hier hetzelfde probleem, zou u voor mij ook het nodige kunnen doen aub? Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@Spruit ik heb de vraag gesteld. Dit zal vandaag of ten laatste morgen in orde zijn. 

@ArneVI Ik heb je wifi nog eens grondig geanalyseerd. Hieruit blijkt dat de afstand tussen je wifi-booster en de b-box wat te groot is waardoor ze niet optimaal met elkaar kunnen communiceren. Je booster heeft wel de laatste update waardoor de problemen met Apple opgelost zouden moeten zijn.

Wat we wel zien is dat er zich in de buurt van je Macbook een stoorzender bevindt. Dit kan een ander draadloos toestel zijn, of vb camera’s van je alarm, een omvormer van zonnepanelen,… Met volgende tips kan je nog eens kijken of je de situatie kan verbeteren (vb Home optimizer voor de plaatsing van je Booster)

 

Ik heb hier sinds enkele weken of zelfs al wat langer ook last van met de iPhones. Kan iemand hier ook eens voor kijken? Indien meer info gewenst hoor ik het graag.

Reputatie 2
Badge

Ik heb een iphone en een iPad en ik heb geen problemen op beide toestellen 

Goede avond! Ook hier problemen met WiFi op onze Apple toestellen. 2 Proximus boosters en nog valt signaal vaak weg. Zeer frustrerend als dochter telkens uit les gesmeten wordt. Kan bij ons de conductor ook uitgeschakeld worden?

Hallo, hier hetzelfde probleem, zou u voor mij ook het nodige kunnen doen aub? Alvast bedankt.

hi, ik laat dit voor je aanpassen

Alvast bedankt, maar nog steeds geen wijziging :-(

@DaisyS Ik heb mijn klantennummer toegevoegd. Alvast bedankt!!

maandag kunnen ze het nog eens natrekken of de conductor nog actief staat of niet

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
 
NB: Iemand van het Proximus forumteam komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.  

Profiel zou moeten aangevuld zijn, gisteren heeft een collega via de klantendienst de ssid opgesplitst maar via de 2.4 verbinding werken de Apple toestellen niet. En de 5.0 komt niet door via de wifi boosters waardoor ik enkel in de inkomhal wifi heb op de apple toestellen.

@YorickP kan u mij iets laten weten aub? Bedankt!

Reputatie 6
Badge +3

@Sandyv1206 Kan u dan ook uw lijnnummer of klantennummer toevoegen aan uw forumprofiel? Dan kan ik het voor u ook uitschakelen.

@DaisyS Dikke week getest en er is geen betering.

Mijn man is vrachtwagenchauffeur en rijdt door gans Europa. Nérgens problemen met wifi behalve thuis, op het proximus netwerk, om te huilen. Vorig jaar overgestapt van orange naar proximus. Met orange nooit problemen ondervonden. Proximus 4g dekking is super maar wifi om te huilen, als je een iphone hebt. Zelf heb ik een android en geen problemen. Begrijp niet dat dit probleem maar niet op te lossen valt??? 

Zou de oorzaak ook eventueel kunnen liggen in het feit dat Apple zich, bij manier van spreken, op een afgesloten privé terrein wilt houden !?

@YorickP done!

@DaisyS Dit probleem is momenteel nog aanwezig. Weet u wanneer ik hier verbetering bij zou moeten merken?
Alvast bedankt. 

Waarschijnlijk zal het opgelost zijn als Proximus de “conductor” uitzet op je bbox, maar straks als de prox medewerkers langskomen zullen ze u wel verder helpen.

@Martin dank je. Hopelijk is het na hun tussenkomst opgelost.

Reageer