Vraag

Internetconnectie Apple producten

  • 15 February 2021
  • 78 reacties
  • 1966 Bekeken

  • Apprentice
  • 7 reacties

Hey 

Ik heb al enkele weken problemen met mijn internetverbinding. 

Bij al mijn apple producten moet ik regelmatig mijn internetconnectie uitzetten en dan opnieuw terug aanzetten. 

Bij mijn niet apple producten is er geen probleem.

Niet leuk als je tijdens een vergadering of een film opnieuw moet verbinden omdat deze is weggevallen.

@proximus is er een mogelijkheid om dit op te lossen?

Vriendelijke groeten

N

 

 


78 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@geeraard 

heb je de WiFi verbinding al eens af en opnieuw aan gezet en opnieuw verbinding gemaakt op je iPhone?

Lukt het nu?

Ook het herstarten van je internet box kan hierbij soms helpen.

 

Geert

Beste,

ik bezit iets meer dan een week de nieuwe internetbox. Prachtige WiFi verbinding op mijn iPhone, echter kan ik niet surfen. Ik heb dus wel een verbinding met de WiFi, maar kan niet surfen. Alle andere apparaten thuis (geen Macs) ondervinden geen problemen. Graag hulp. Mvg

Reputatie 2
Badge

Ik heb een iphone en een iPad en ik heb geen problemen op beide toestellen 

Ik heb hier sinds enkele weken of zelfs al wat langer ook last van met de iPhones. Kan iemand hier ook eens voor kijken? Indien meer info gewenst hoor ik het graag.

Je zou al eens de boosters kunnen verwisselen van plaats om zo te weten of het richting booster zelf moet gezocht worden of niet?

mss ook eens vermelden hoe de booster en PLC’s verbonden zijn die boven staan.

Hallo 

 

ik zie geen recente berichten in dit topic maar ik ervaar nu ook problemen met verschillende iPhones op ons WiFi netwerk. Zeer frequent (lees soms enkele keren per minuut) valt het WiFi signaal voor enkele seconden weg op mijn iPhone, om dan wel weer steeds terug te verbinden maar het is zeer vervelend dat er constant een onderbreking is.

Het gebeurt steeds in de woonkamer, waar nochtans een WiFi booster staat en waar ik dus op dit moment maximaal 3 meter van verwijderd ben, zonder tussenmuur.

Op de bovenste verdieping werken we met een booster en een PLC adapter van Proximus en hier ervaar ik nooit problemen.

Is er hier een oorzaak voor en, nog belangrijker, een oplossing?

Bedankt alvast!

 

 

 

 

Reputatie 5
Badge +2

@DmN Ik heb een analyse van uw wifi gedaan en daaruit komt dat de booster te dicht tegen de modem zou staan voor een ideale dekking.

Over u Macbook zie ik dat deze te ver verwijderd zou zijn van een wifipunt. Ik zou aanraden om via myproximus een wifi analyse te doen van uw woning om zo uw wifi volledig in kaart te brengen.

Hey 

Mijn wifi valt regelmatig uit op mijn macbook. Bij mijn andere producten werkt het wel goed. 

Zouden jullie dit kunnen oplossen? 

dank u 

@HadewychT @DaisyS 

Hey 

Mijn wifi valt regelmatig uit op mijn macbook. Bij mijn andere producten werkt het wel goed. 

Zouden jullie dit kunnen oplossen? 

dank u 

@HadewychT@DaisyS 

Hallo, zouden jullie voor mij ook de conductor kunnen uitschakelen aub?

Hier ook geregeld problemen met wifi op Iphone en Ipad…

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

@Spruit ik heb de vraag gesteld. Dit zal vandaag of ten laatste morgen in orde zijn. 

@ArneVI Ik heb je wifi nog eens grondig geanalyseerd. Hieruit blijkt dat de afstand tussen je wifi-booster en de b-box wat te groot is waardoor ze niet optimaal met elkaar kunnen communiceren. Je booster heeft wel de laatste update waardoor de problemen met Apple opgelost zouden moeten zijn.

Wat we wel zien is dat er zich in de buurt van je Macbook een stoorzender bevindt. Dit kan een ander draadloos toestel zijn, of vb camera’s van je alarm, een omvormer van zonnepanelen,… Met volgende tips kan je nog eens kijken of je de situatie kan verbeteren (vb Home optimizer voor de plaatsing van je Booster)

 

Beste,

Ik heb hetzelde probleem met mijn macbook, de wifi valt constant weg. Met andere apparaten heb ik geen problemen. 

Zouden jullie de conductor van mijn wifi router kunnen uitschakelen als het een oplossing kan zijn.

Reputatie 7
Badge +4

@ArneVI & @ConnySteensels Ik heb de conductor laten uitschakelen. Je zal dit wel enkele dagen moeten testen om te zien of er verbetering is.

Hallo,

 

Voor een tweetal maanden werkte ons internet perfect op alle toestellen, dus ook op onze Apple apparaten.

Sinds enkele dagen ondervinden we echter opnieuw hetzelfde probleem: het internet valt weg na enkele minuten (enkel Apple toestellen).

 

Tijdens onze vakantie werd de modem volledig uitgeschakeld. Deze werd terug ingeschakeld vorige week zondag.

Mogelijks ligt dit aan de oorzaak van het probleem (terug op standaardinstellingen geplaatst? conductor terug ingeschakeld?).

Zou het mogelijk zijn om dit nogmaals na te kijken voor ons?

 

Wij danken u alvast hiervoor.

ik kijk na wat hier precies is veranderd en hou je op de hoogte

@ArneVI & @ConnySteensels Ik heb de conductor laten uitschakelen. Je zal dit wel enkele dagen moeten testen om te zien of er verbetering is.

Hallo,

 

Voor een tweetal maanden werkte ons internet perfect op alle toestellen, dus ook op onze Apple apparaten.

Sinds enkele dagen ondervinden we echter opnieuw hetzelfde probleem: het internet valt weg na enkele minuten (enkel Apple toestellen).

 

Tijdens onze vakantie werd de modem volledig uitgeschakeld. Deze werd terug ingeschakeld vorige week zondag.

Mogelijks ligt dit aan de oorzaak van het probleem (terug op standaardinstellingen geplaatst? conductor terug ingeschakeld?).

Zou het mogelijk zijn om dit nogmaals na te kijken voor ons?

 

Wij danken u alvast hiervoor.

Reputatie 7
Badge +3

@Saar30791 

kan je eens kijken of het nu werkt?

 

Geert

@DaisyS of @HadewychT hebben jullie dit kunnen oplossen voor ons? Wij hebben nu met alle laptops, ook Windows, problemen om te connecteren. Dank!

maandag kunnen ze het nog eens natrekken of de conductor nog actief staat of niet

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
 
NB: Iemand van het Proximus forumteam komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.  

Profiel zou moeten aangevuld zijn, gisteren heeft een collega via de klantendienst de ssid opgesplitst maar via de 2.4 verbinding werken de Apple toestellen niet. En de 5.0 komt niet door via de wifi boosters waardoor ik enkel in de inkomhal wifi heb op de apple toestellen.

maandag kunnen ze het nog eens natrekken of de conductor nog actief staat of niet

Ondertussen best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
 
NB: Iemand van het Proximus forumteam komt hier niet langs tijdens weekends en feestdagen.  

Goedenavond, ik ben 3 weken geleden aangesloten door de technieker en had na een week zonder problemen exact hetzelfde probleem. Uiteindelijk werd dit dan na een aantal dagen opgelost en was het terug een week in orde tot afgelopen woensdag toen het probleem begon. 

zal maar voor maandag zijn aangezien de prox forummedewerkers tijdens het weekend hier niet langskomen

@DaisyS dat is bij deze gebeurd!

Reputatie 7
Badge +4

@Benny Breukers @Stefan1981 @Frederic François Deze is ook voor jullie uitgeschakeld. 

Reputatie 7
Badge +5

@Saar30791 Kan je je gegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan laat ik de conductor voor je uitschakelen.

 

Beste,

ok wij zitten met dit probleem: elk Apple toestel (MacBook Air en twee iPhones) werken niet met de WiFi. Kan u dit voor ons oplossen?

 

bedankt!

Saar

FYI:morgen wordt de draad hier weer opgenomen door de Proximus forummedewerkers.

Reageer